Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wiele e46 ma ten "problem" z wygietą chłodnicą.U mnie też tak jest,ale nie leci,nie cieknie,nie grzeje sie więc nie wymieniam.Na innym forum czytałem że ktoś też tak miał tylko chyba ciekło,wymienił na nówkę i znowu pojawiło sie wygięcie.Puki nie leci olej sprawe :8) czasem można zerknąć czy coś złego sie nie dzieje :cool2:
Opublikowano
Też tak mam, zauważyłem gdzieś rok temu i ... przypomniałem sobie po zerknięciu do tego tematu. Póki co nie ma problemu ale na pewno nie jest to normalne :?
Po co jeździć jak można latać...BMW
Opublikowano
Oczywiście można olać temat póki nie cieknie...ale prawem Murphiego zacznie cieknąc 500 km od domu. Ja bym się tym przejął.
Opublikowano
Mam identyczną chłodnicę, zauważyłem to dwa tygodnie temu a mam to zapewne już jakiś czas, tylko u mnie to był prawdopodobnie wynik pompowania gazu do układu przez wadliwy reduktor. U mnie też poszedł wtedy zbiornik wyrównawczy. Trzeba zmienić bo się zapomni i kiedyś na trasie albo w środku lata będzie kuku.
  • 2 lata później...
Opublikowano
Odkopie temat, czy ktoś doszedł co może powodować takie wygięcie chłodnicy? Ostatnio też u siebie to zauważyłem i zanim wymienię chłodnice chce wiedzieć czy powoduje to jakaś awaria czy to przypadłość starych chłodnic?
Opublikowano

Szwagier miał identycznie w 323i, chłodnica odkształciła się i płyn zaczął ubywać, na początku nie znacznej ilości, niestety zbagatelizował sprawę i oczywiście któregoś to dnia udał się w miasto i ledwo wrócił do domu, bo lało się ciurkiem.

 

Chłodnicę wymieniliśmy na jakiś zamiennik nie pamiętam firmy.

Po ok. 2 miesiącach pękł zbiorniczek wyrównawczy, wymieniliśmy na nowy Meyle + nowy ORI korek, od tamtej pory spokój.

 

Podejrzewam że winny był właśnie korek od chłodnicy.

Inna sprawa że problem dotyczy tylko silników benzynowych (najczęściej 323i, 325i, 328i)



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Ja miałem identycznie.

 

Wygięta chłodnica w banan i uwalony termostat. Mega ciśnienie się robiło, poszedł 2x zbiornik wyrównawczy. Wymieniłem termostat Wahler i chłodnicę NFR i spokój.

Opublikowano

Wycięcie powoduje dużo rzeczy

Przegrzanie

Spaliny idą e w uklad

Wadliwy korek-dziala tylko oryginał

Reduktor gazowy który może puszczać gaz

Jazda z nkeszczelnoscia który zapowietrza uklad

Jazda ze źle odpowietrzonym układzie

Opublikowano

Czyli lepiej działać, pytanie co należy kupic? Napewno:

- chłodnica

- korek (tylko czy mowa o odpowietrzający czy o wlewowym?)

 

ps. w jaki sposób mogę sprawdzić czy to wina reduktora lpg? to samo pytanie dot. spalin w układ?

dodam że sprawdzałem temp. w tescie nr7 i oscyluje od 95- 102 stopni

Opublikowano

102 to dość dużo jak na tą porę. Nawet w lato nie powinno tak dobijać.

Chłodnica do wymiany moim zdaniem. Nissens to dobra firma. i korek idący do zbiorniczka kup oryginał.

 

Sprawdź czy nie masz zbyt dużego ciśnienia po wymianie tych elementów. Jak tak to zakręć reduktor i sprawdź dalej. Jeśli puszczał by gaz do układu nie miał byś pierwsze co ogrzewania bo zapowietrzał by gazem układ chłodzenia. Dlatego zimą takie coś łatwiej zauważyć bo znika ogrzewania lub jest słabe.

Opublikowano
też tak miałem już 2 chłodnice wymieniłem... obie na gwarancji więc kosztów za dużych nie było... ale u mnie winny był korek on jest chyba odpowietrzający on jest od spodu zbiorniczka wyrównawczego.
BUNIA :)
Opublikowano
tak uznali wyglądało to tak. Miałem już starą jeszcze oryginalną chłodnicę i już nie wyglądała za ciekawa i znajomy powiedział bym ją wymienił. Założyłem zamiennik ( który powiedział że używają ), minęło dobrze ponad pół roku już o tym zapomniałem i przez przypadek spojrzałem na chłodnice i coś było z nią nie tak ( spuchła wygięło ją) pojechałem do znajomego powiedział że z czymś takim się nie spotkał ( była bardzo mocno wygięta dziwne że nie pękła śmiał się że towar najlepszego gatunku :cool2: ) ... wymienili. Na następnej śmignąłem zimę i na wiosnę patrze a to cholerstwo znów spuchło i ciekło od spodu ... znowu pojechałem stwierdził że trzeba coś mocniejszego założyć ( trochę droższego) dopłaciłem różnice do nowej chłodnicy i już . To znajomy sprawdzony mechanik ufam mu powiedział że z czymś takim się jeszcze nie spotkał, a ten wyciek o który wspominałem jest od spodu jak dobrze pamiętam on jest chyba od tego by wypluwać nadmiar płynu ( już nie pamiętam mogłem coś pomylić). ale od ostatniej wymiany i naprawy tego koreczka nie ma problemu,
BUNIA :)
Opublikowano
Tam od spodu jest wszystko zrobione na szczelnie dlatego się zdziwiłem, a nadmiar ciśnienia jest regulowany korkiem który ma jakiś zawór. W dieslach utrzymuje ok 1,4 bar a w benzynach ok 2 bar.
Opublikowano

Napisałem Ci wcześniej co mogło powodować.

 

No korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego.... Tam jest jeden.

Jak musisz dolać płynu to odkręcasz ten korek. Inaczej nie wytłumaczę

Opublikowano (edytowane)
Co w takim razie mogło spowodować takie wygrzywienie? Z grzaniem nie miałem problemu

Czy mówimy o korku 17 11 1 742 231 ?

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EU31&mospid=47640&btnr=17_0140&hg=17&fg=05&lang=pl

 

Mam zamiar zmienić wszystkie korki podczas tej operacji

 

o widzisz to albo był numer 2 albo 7 jak dobrze pamiętam. to były jednak te śruby ale to chyba ta od płyty montażowej

Edytowane przez roberto23wawa
BUNIA :)
Opublikowano
Ja leje borygo chociaż mówią że teraz już nie jest dobre że wchodzi w reakcje z metalem i koroduje ... ale ja niczego nie zauważyłem nigdy też mi nie zamarzło . Zresztą większość ma ten sam skład i jest na glikolu więc jeden czort tak naprawdę
BUNIA :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.