Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
potrzebne są pliki daten z ista
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
  • Odpowiedzi 338
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
w_a_p

Panowie, pomocy. Grzebie i grzebie w tych wątkach i nie mogę znaleźć jednej podstawowej informacji. Skąd wziąć pliki (zipy) do przygotowania winkfp? Albo jak go zaktualizowac.

Pomocy bo mi juz oczy na wierz wyłażą... :mad2:

 

potrzebne są pliki daten z ista

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

ok, pliki są, czyta ms42 i ms43 ale nie znajduje akurat tego numeru assembly który mam w sterowniku. :(

Inpa podała mi 7501887 i "nima".

hm.... help...

Opublikowano

Może daten do twojej exx są niekompletne i dlatego nie masz

 

Wysyłane z mojego HTC Sensation XE with Beats Audio za pomocą Tapatalk 2

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

W SP-Daten v46 e89 nie winkpf nie pokazuje mojego sterownika zegarów (SGBD=KOMB87), jest tylko KOMBL2 i KNAV1 - innych na K już nie ma. Czy wiecie jaka jest 'ECU family' dla tego modułu?

 

Czy jeśli w opisie z INPY mam sterownik silnika opisany jako DDE 7.21 (SGDBD=D72N47B0) to mam go programować najnowszym z 'ECU family' DDE721 ?

Pytam, bo wygląda to podejrzanie łatwo.

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Opublikowano

Swoje zegary uaktualniałem też właśnie wybierając KOMBL2, silnik mój to DDE5 o ile dobrze pamiętam i wybierałem DD5 .

 

Post przed Twoim Tomek opisał jak uaktualnić poprzez komfort mode.

Jak coś źle wybierzesz to dostaniesz ostrzeżenie że nie zgadza się sterownik z modułem.

Jak jest OK to dostaniesz informację o nr oprogramowania już wgranego i nowego.

 

Tak, to idzie tak łatwo że aż strach :grin:

 

Zalecałbym dobry prostownik, moje zegary 3x robiłem ciągle z błędami.

Żadne wskazówki nie działały.

Dopiero pod prostownikiem poszło bez błędów. Potem skrzynia, silnik, frm i parę innych mniejszych modułów.

Powodzenia!

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

tomek020, arcisz, dzięki waszym informacjom udało mi się updatowac wszystko co chciałem, bez problemu.

 

! WIELKIE DZIĘKI !

 

Parę moich spostrzeżeń:

1. Każde kodowanie zakończone jest uruchomieniem wycieraczek, dopóki nie wyłączę zapłonu ręcznie. Potem zapala się kontrolka samochodu na podnośniku, która gaśnie po ponownym włączeniu zapłonu. Uruchamiają się wtedy też wycieraczki, na jeden raz.

2. Każdy moduł którego działanie widać (KOMBI, KLIMA) włącza swoje kontrolki, które migają w trakcie programowania. KOMBI miga kontrolkami do kierunkowskazów na przemian lewy-prawy. Żarówki na zewnątrz, na szczęście, tak nie robią ;-).

3. Każdy moduł programuje się na zapłonie w pozycji 1, za wyjątkiem DDE (ECU), który zwracał wtedy błąd 'Code 2089: Switching programming mode failed. ERROR_ECU_SECURITY_ACCESS_DENIED__Security_Access_ Requested'. Należało wtedy ustawi zapłon w pozycji 2, czyli jakbyśmy chcieli zapalic, jednak bez wciskania sprzęgła/hamulca.

4. Większośc modułów programuje się kilka, kilkanaście minut. Wyjątkiem jest RAD2, który zapisywany jest ok godziny.

5. Update KOMBI zrobiłem za pierwszym razem, za jednym razem zrobiłem JBBF, DDE, KOMBI, KLIMA i RAD2 (mam skrzynię ręczną) i nie miałem problemów z napięciem akumulatora. Myślę, że poza sprawnym akumulatorem, ważniejsze od prostownika jest stabilne zasilanie laptopa. Ja zawsze kodowałem różne funkcje przez ncsexpert na podłączonym do sieci, bez baterii. Podobnie było tym razem. Zero problemów.

 

Jedyny problem jaki spotkałem to, w module EKP, soft jaki mam zainstalowany w samochodzie to najstarszy na liście. Są jeszcze trzy o wyższych numerach ale pozwalając na automatyczny wybór, WinKPF proponował mi ten sam który już mam w samochodzie. Macie pomysł dlaczego?

Niespecjalnie mi zależy na updacie w tej części, poczekam do kolejnych rewizji SpDaten (używam v46.0), i wtedy spróbuję jeszcze raz.

 

Jeszcze raz dziękuję.

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Opublikowano
Pod jakim 'ECU family' mam szukac w WinKPF modułu 'MOSTGW' (RAD2_GW)? RAD2 znalazłem pod RADPLUS2 ale nie mogę zidentyfikowac jego brata bliźniaka..

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Opublikowano
Pod jakim 'ECU family' mam szukac w WinKPF modułu 'MOSTGW' (RAD2_GW)? RAD2 znalazłem pod RADPLUS2 ale nie mogę zidentyfikowac jego brata bliźniaka..

 

Spróbuj tym http://ul.to/u2yrelcn

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

 

Dzięki, używałem tego do updatu WinKPF. Jest już nowsza wersja: 2.5, bez istotnych zmian. W nim nie ma informacji jakiej szukam.

 

Mam teraz następujący problem:

Po aktualizacji RAD2, z listy 'Identification' z Inpy zniknęły dwa moduły: PDC i EPS.

Tak wyglądało to przed:

http://img187.imagevenue.com/loc123/th_27704_Before_RAD2_upd_122_123lo.jpg

 

A tak wygląda obecnie:

http://img220.imagevenue.com/loc968/th_27785_After_RAD2_upd_122_968lo.jpg

 

Ilość zaznaczyłem czerwoną ramką, nr wersji zieloną.

Mam podejrzenia, że komunikacja między modułami zostało w jakiś sposób upośledzona na skutek dużej różnicy wersji RAD2_GW i RAD2. Wcześniej miały one niemal identyczne numery.

Moduły które zniknęły wydają się pracować poprawnie (brak błędów, PDC działa (może trochę inaczej niż wcześniej..)).

 

Próbowałem updatować wszystkimi sterownikami z listy 'ECU Family' w WinKPF które mają ADR takie samo jak RAD2_GW, czyli 62, ale bez sukcesu. Jedyny jaki wykrył, RAGML2, pokazał, że nie ma nowszej wersji niż zaprogramowana obecnie. Mimo polecenia nagrania tej samej wersji nie zrobił tego bo wyskoczył na błędem, nie pamiętam obecnie jakim..

Mój pomysł na to poczekać aż SP Daten 46.3 będą szerzej dostępne i spróbować wtedy jeszcze raz.

 

Czy ma ktoś lepszy pomysł?

 

PS. Po aktualizacji sterownika DDE zauważyłem pozytywną zmianę: samochód przestał wydawać odgłos piszczenia z komory silnikowej, który słyszalny był dotychczas zawsze po otwarciu drzwi lub centralnego zamka.

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Opublikowano
tomek020, arcisz, dzięki waszym informacjom udało mi się updatowac wszystko co chciałem, bez problemu.

 

...

5. Update KOMBI zrobiłem za pierwszym razem, za jednym razem zrobiłem JBBF, DDE, KOMBI, KLIMA i RAD2 (mam skrzynię ręczną) i nie miałem problemów z napięciem akumulatora. Myślę, że poza sprawnym akumulatorem, ważniejsze od prostownika jest stabilne zasilanie laptopa. Ja zawsze kodowałem różne funkcje przez ncsexpert na podłączonym do sieci, bez baterii. Podobnie było tym razem. Zero problemów.

 

...

 

I tutaj jednak się mylisz. Update sterowników przeprowadzane jest w 2 etapach.

1. Przegrywane jest nowe oprogramowanie z komputera do pamięci flash samochodu. Ten proces można w każdej chwili przerwać, bez żadnych konsekwencji. Proces ten trwa bardzo długo z uwagi na wolny interfejs RS232 (oczywiście w przypadku amatorskiego fejsu na RS lub na przejściówce USB-RS).

2. Po sprawdzeniu sumy kontrolnej przeprowadzany jest właściwy update sterownika. I W TYM PROCESIE NIEZBĘDNE JEST STAŁE ZASILANIE. Komputer na tym etapie już nic nie robi i możesz go wyłączyć.

 

Jeśli się mylę to proszę kolegów biegłych w WinKFP o poprawienie.

Opublikowano

no właśnie, u mnie np. etap przegrywania z PC do auta przebiega bez problemu, natomiast sterownik sie nie aktualizuje.

Włączyłem opcję "pokaz napięcie programowania" i widzę: 0,000V. To chyba nie jest cacy...

Opublikowano

Tomek20 - dzieks za odpowiedź, sprawdzam twoje uwagi i jest tak:

 

Ad 1. nie programuje tym samym zusb, soft pisze:

SG -> ZBNr aus AIF: 7501887 (to samo co widze w inpie)

Update -> aktuelle ZBNr: 7528650 (ostatni numer softa, wierząc koledze z forum, bo sam nie doszedłem gdzie w TISie jest spis softów stera :mad2: )

 

Ad 2. W opcjach mam tak zaznaczone (od góry):

a. Napięcie programowania

b. Pokazać napięcie programowania (pokazuje w trakcie programowania 0,00V :? )

c. Duża wartość Baudrate (ODZNACZONE)

d. Wymusić programowanie w trybie komfortowym (ODZNACZONE)

e. Zapis AIF po danych (AIF schreiben nach Daten)

f. Zapis AIF po programie

g. Zapis AIF w trybie Expert (ODZNACZONE)

h. Zapis AIF w trybie Komfort (ODZNACZONE)

 

PABD format: IPO

API Tracelevel: 0

IFH Tracelevel: 0

 

AD 3. Sterownik nie przyjmuje UIF - co to znaczy / jak z tym walczyć?

Opublikowano

@tomek020 a mnie zastanawia jedna rzecz robiłem z rok temu update EGS/SGM winkfp po USB wgrałem najnowszy wsad chyba z sp-daten v43 nie pamiętam dokładnie miał nr 7587965

Ostatnio robiłem ICOMem cały samochód isss v46.3 i obniżył mi EGS/SGM do 7564202, czemu nr sterownika jest niższy niż był? Inne moduły np HUD PDC zostawił takie jak były wgrywane po USB.

Opublikowano

Podepnę się pod temat, przy pomocy kolegi robiłem Emegency Flash do nr 7587965 w skrzyni, później byłem w serwisie BMW wymieniali mi poduszkę pod skrzynia i podpinali się po wymianie w celu sprawdzenia błędów i działania,i widocznie przeprogramowali w dół bo mam znowu nr. 7564202.

 

Dziwne to trochę ale jak ktoś zna przyczynę dlaczego tak się dzieje to chętnie dowiemy się wszyscy.

BMW E60 530xd :)
Opublikowano
A czy da się poprawić UIF? wymieniałem moduł SIM/SGM i mam w nim dwa VINy dwie daty i dwa przebiegi do ori VINu i mojego Tomasz?, rozumiem że to siedzi w UIF?
Opublikowano
Dokładnie, chcę usunąć nie mój VIN i nie mój przebieg, w tym module jest tak zapisane używanym że jak by był ktoś upierdliwy i przy sprzedaży sprawdzał moduły to wynika z tego wcześniejszego wpisu, że w 3 miesiące zrobione było 30tyś km (od mojej daty produkcji).
Opublikowano
a przy okazji, skąd wziąć opis modułów (co jest co): EK726, G832, GD20 itp? skad wiadomo ze aktualizuje silnik a nie klimę? pojawia się to wszystko w winkfp ale skąd wiadomo co jest co?
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Trzeba się nauczyć i tyle ;)

 

DDE to silnik, Kombi ( wbrew nazwie) to zegary, IHKA/R to klima, EKP pompa paliwa FRM lub LM to modul swiatel, itp itd

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.