Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Strasznie dlugo ci to idzie. Robiles inne moduly np ecu? U mnie to max 5 minut trwalo na ecu i frm

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • Odpowiedzi 338
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zdecydowanie za długo, jakie masz szybkości ustawione w COM?

Może coś nie tak z połączeniem tego MULF co dokładałeś,lub samym MULF? spróbuj np PDC puścić i zobaczysz co jest.

Opublikowano
mam teraz 50%. poczekam az dojdze do konca (miejmy nadzieje ze dojdzie). innych modulow nie probowalem. ustawienia mam takie jak byc powinny - COM1, opoznienie 1.
  • Zarejestrowani
Opublikowano
4h to cale auto leci a nie jeden modul wiec na 100% cos masz zle ustawione.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

tak, jest odbior i transmisja jest po 4096. sterownik wersja 2.0.8.14 jezeli dobrze pamietam z glowy. pewnie cos jest zle, bo tak jak mowilem nie pali mi sie Ignition OFF a moge diagnozowac i kodowac.

mam tylko plik ediabas.ini i zadnego obd.ini bo jezeli by istnial w katalogu Ediabas lub Windows to mialbym Battery rowniez na OFF.

Instalowalem od zera BMW Tools 2.11 ktore bylo czyste i pozniej tylko zgralem do katalogow pliki SP Daten v45.

Opublikowano
najpierw powinieneś dojść dlaczego się nie pali ignition. jaki masz interfejs?? com czy usb? gdzie kupowany?? i jak z plikiem ediabas.ini i obd.ini oraz ustawienia portu com??
Opublikowano

Jeżeli wcześniej nie miałeś żadnych problemów z portami USB to moim zdaniem powinieneś wymienić fejs. Bo zapewnie to on jest winien twoim problemom.

Zamiast się bawić w programowanie zacznij od sprawdzenia fejsu. Najlepiej podjedz do kogos kto ma sprawdzony fejs i dzialajacy winkfp. Napewno ktoś z kolegów ci pomoże. Jak jesteś z Wawy to możemy się umówić.

Opublikowano

niestety nie :(.

2:10 am doszlo do 100% i wyskoczyl mi ten komunikat ze mozna jeszcze jeden raz zrobic update ECU. Zadne potwierdzenie ze wszystko jest OK.

 

Teraz ciekawostka - w USer Information Field mam stary nr ZB i brak mojego VINu, w Identification mam juz nowy nr ZB (ten do ktorego robil sie update)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jak jesteś z okolic Gdańska to pomogę.
Opublikowano
najpierw powinieneś dojść dlaczego się nie pali ignition. jaki masz interfejs?? com czy usb? gdzie kupowany?? i jak z plikiem ediabas.ini i obd.ini oraz ustawienia portu com??

 

jest to juz moj drugi interfejs wiec moze do 3 razy sztuka :). Pierwszy, polecany na amerykanskim forum od poczatku byl wadliwy, polaczylem sie z autem 2 razy i pozniej przez miesiac kombinowalem co moze byc nie tak, bo battery mialem ON ale ingnition raz wskakiwalo na ON raz na OFF a i tak nie moglem polaczyc sie z autem.

Drugi interfejs kupilem niedawno od jednego z kolegow na tym forum i jak pisalem problem jest z "Ignition OFF". Ani razu nie bylo na on, ale jak pisalem moge robic diagnoze i kodowanie modulow. Pisalem juz do "producenta" na PW, ale zbytnio nie wie, co moze byc nie tak. teoretycznie powinno byc na ON.

 

Polaczenie jest przez USB, transmisja i odbior danych 4096, opoznienie 1, sterownik FTDI 2.8.14.0. Stosowalem COM1, stosowalem COM3 ze zmianami w obd.ini (wtedy potrzebowalem ten plik) i zadnych zmian

Opublikowano
Przetestuj fejsa, na przyszłość kupuj od sprawdzonego sprzedawcy. Ja bym tu obstawiał fejsa lub coś z laptopem.
Opublikowano
Kolego wszystko bylo dorze programowanie zakonczone powodzeniem tylko winKFP chcial programowac UIF drogi blok i zakladam ze wtedy przerwales TY :D Date zaprogramowales.UIF mozna dograc za pomoca TOOL32 w 5 sek

 

nie do konca przerwalem, bo nie bylo takiej opcji. wcisnalem OK, ze chce dalej kodowac (do rana zostalo jeszcze pare godzin) tyle ze za chwile wyskoczyl mi komunikat z Windowsa ze program przestal dzialac wiec dopiero wtedy zamknalem WInkpf.

 

mozesz mi powiedziec jak dokonczyc sprawe w ToolSet32?

Opublikowano

ostatnie pytanie (mam nadzieje)

 

zakladajac ze dopisanie danych do MULFa przebiegnie korzystnie, co nalezy dalej zrobic zeby odpalic bluetooth i 6FL w aucie?

 

kiedys NSCExpert wyrzucal mi bledy jak chcialem zakodowac MULF2. zakladam ze teraz bedzie podobnie bo podobno po USB tego modulu nie da rady przeczytac.

Czy samo dodanie do VO opcji $644 (czy tez 640 czy 633???), zapisania jej w CAS i NFRM i ponowne przekodowanie wiekszosci modulow zalatwi sprawe czy jednak konieczne jest podlaczenie OPSa zeby zakodowac MULF2?

Obecnie jak przegladam calosciowy trace file ze wszystkich modulow w moim aucie to widze ze mam Bluetooth na nicht_aktiv.

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Po co chcesz dodawac bluetooth do modulu swiatel? W samym CAS powinno wystarczyc. Zmien sobie na aktiv i powinno gra? Bluetooth to 644c

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

kiedys gdzies czytalem ze przy zmianie VO wypada zakodowac wlasnie te dwa moduly CAS i np FRM.

 

a co do zmiany z nicht_aktiv na aktiv jezeli nie bede mogl odczytac modulu 2MULF to raczej mi sie nie uda zmienic tej opcji, czy tez jestem w bledzie

  • Moderatorzy
Opublikowano
Zmiany VO zapisujesz zawsze w CAS i FRM ,wszystko zrobisz bez OPS
Opublikowano
ok, cos mam nie tak z plikami w ediabas, bo teraz nie chce mi odczytac zadnego pliku prg w Tool32. pora wyrzucic wszystko i ponownie zainstalowac programy
Opublikowano

Tomek, niestety ja mam caly czas pod gorke i dzisiaj sie juz poddaje. Chyba jednak pora postawic na nowo caly system w laptopie, bo instalacja na nowo kolejnej INPY nic mi nie daje. Jeszcze tydzien temu Tool32 dzialal mi bez problemu i odczytalem sobie pewne wartosci z jednego z modulow, dzisiaj konczy sie na tym ze otwieram katalog z plikami prg, wybieram dowolny plik i koniec. Komputer mieli ale nic sie nie pokazuje. Wybieralem juz rozne wersje INPY z roznymi sterownikami ktore mam zainstalowane na komputerze i nic.

W najlepszym przypadku dochodze do takiego ekranu.

http://wrzucacz.pl/file/6431330550320/error-tool32.jpg

 

ta wersja INPY, to dokladna kopia plikow z czyjegos komputera (zadna instalka) i w moim przypadku dziala najlepiej bo ma najwiecej danych. Jednakze wczorajsze programowanie modulu robilem juz ze swojej INPY i SP Daten.

Opublikowano

Tomek, sformatowalem laptopa, zainstalowalem INPE od poczatku i Ignition jest dalej OFF. ale to nie wazne bo dziala mi Tool32. Mam jednak problem. wyglada na to ze potrzebuje wprowadzic wiecej danych. Skad je wezme z INPA?

 

apiJob("ULF2_HI","aif_schreiben","A264573;280212;9229740","")

 

Satz : 0

OBJECT = ulf2_hi

SAETZE = 1

JOBNAME = aif_schreiben

VARIANTE = ULF2_HI

JOBSTATUS =

UBATTCURRENT = 1

UBATTHISTORY = 1

IGNITIONCURRENT = 0

IGNITIONHISTORY = 1

Satz : 1

JOB_STATUS = ERROR_ECU_CONDITIONS_NOT_CORRECT_OR_REQUEST_SEQUENCE_ERROR

AIF_NUMMER = 2 00 02 ..

AIF_DATEN = 18 Bytes

000 : 12 41 32 36 35 35 31 33 20 12 02 28 00 00 09 22 .A264573 ..(..."

010 : 97 40 —@

_TEL_AUFTRAG = 9 Bytes

000 : 86 55 F1 23 00 00 12 07 12 †Uñ#.... .

_TEL_ANTWORT = 23 Bytes

000 : 93 F1 55 63 01 FF FF FF FF FF FF FF 20 08 03 26 “ñUc.ÿÿÿ ÿÿÿÿ ..&

010 : 00 00 09 18 76 25 43 ....v%C

_TEL_AUFTRAG_2 = 27 Bytes

000 : 98 55 F1 3D 00 00 12 07 12 01 41 32 36 35 35 31 ˜Uñ=.... ..A26457

010 : 33 20 12 02 28 00 00 09 22 97 40 3 ..(... "—@

_TEL_ANTWORT_2 = 7 Bytes

000 : 83 F1 55 7F 3D 22 A7 ƒñU="§

Opublikowano

1) dalem mam cos skopane z Winkpf... nie wiem czy Windows 7 w moim laptopie nie gryzie sie z programami. Sprobuje zainstalowac Inpe na starym laptopie z XP i zobaczymy co tym razem mi sie przydarzy

2) w tool32 w trybie AIf_schriben probowalem roznych opcji. na poczatku wpisalem mu VIN (pelny jaki ostatnie 7 nie ma roznicy) i bylo ok, bo nastepnie pyta wyskoczyl mi z JOB_STATUS = ERROR_PROGRAMMING_DATE, podalem date, znowu JOB_STATUS = ERROR_ASSEMBLY_NR no i tu probowalem zarowno nowy nr 9229740 jak i stary 9187625 i za kazdym razem mialem JOB_STATUS = ERROR_ECU_CONDITIONS_NOT_CORRECT_OR_REQUEST_SEQUENCE_ERROR

?

3) cfgschrieben tez nie idzie - JOB_STATUS = ERROR_RANGE_ARGUMENT. powiedz mi o co chodzi a ta ostatnia, 18 cyfra- czy to zawsze ma byc 0? czy to jest suma cyfr z VIN i sie wstawia ostatnia?

 

a to odczytalem przez Winkpf

 

Entries of the user info field:

 

--------------------------------------

Entry 1:

 

Vehicle identification number: C086726

Date: 26.03.2008

Change index:

Software number:

Office number:

Assembly identification number: 9187625

Seral number:

Program number:

Kilometer: 0

Dealer number:

 

--------------------------------------

Entry 2:

 

Vehicle identification number: ÿÿÿÿÿÿÿ

Date: 26.03.2008

Change index:

Software number:

Office number:

Assembly identification number: 9187625

Seral number:

Program number:

Kilometer: 0

Dealer number:

 

Entries of data reference:

--------------------------------------

ECU identifier: 020

Project: 23U0F

Program version: D20A

Data version: 0GH00

Status: 32

--------------------------------------

 

Entries of HW reference:

--------------------------------------

ECU identifier: 020

Project: 23U0

Status: 32

--------------------------------------

 

Entries of ZIF:

--------------------------------------

ECU identifier: 020

Project: 23U0F

Program version: EK0A

BMW hardware number: 9229740

Status: 32

--------------------------------------

 

Entries of ZIF-Backup:

--------------------------------------

ECU identifier: ÿÿÿ

Project: ÿÿÿÿÿ

Program version: ÿÿÿÿ

BMW hardware number: ÿÿÿ******

Status: FF

--------------------------------------

 

ECU-Status: 0F

-----------------

 

Entries of ECU identification:

--------------------------------------

BMW part number: 9229740

BMW hardware number: 07

 

Coding index: 19

Diagnosis index: 4144

Variant index: 21829

 

Manufacturing date (DD.MM.YYYY): 26.03.2008

 

Supplier number: 20

Supplier: Becker

 

Software number (message catalogue version): 0.18.25

Software number (functional software version): 8.17.0

Software number (operating system version): 255.255.255

Software number (reserved - currently unused): 0.0.0

--------------------------------------

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Moze byc wina win7, ja musialem na lapku win xp stawiac bo na 7 rozne cyrki byly z kodowaniem

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Do tego samego wniosku doszedlem juz wczoraj i nawet probowalem programowac od nowa, tylko ze teraz winkpf zaczal mi strajkowac. Dzisiaj podjade do mariusza1954 i zobaczymy moze na jego oprogramowaniu pojdzie. Moj laptop z XP tez wyrzuca te same bledy czyli wina jest w moich wersjach programow i sterownikach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.