Skocz do zawartości

E90 - aktualizacja sterownika silnika przez winkpf ??


Rekomendowane odpowiedzi

Znalazłem na angielskim forum, że aktualizacja CAS jest bardzo ryzykowna, przy uwaleniu można unieruchomić samochód na dobre,Tomasz powiedz mi, czy tak jak mi, że ruszyło ponownie w czasie błędu z silnikiem, miałem po prostu szczęście, czy jest naprawdę ciężko i trzeba mieć pecha by uwalić dany sterownik?

PS uwalenie CAS, to zmiana CAS, zegarów i kluczyka z tego co wyczytałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 338
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Sam import wystarczy,nie wpisuj nr tylko odnajdz Twoj sterownik comfort->UpdateZUSB->sterownik ktory chesz->OK->DONE->F3 i daj nam znac co zobaczyles :D

 

Twoj stary nr nie wystepuje w data to nie znaczy ze nie :D ma nowego

MI sam import nie wystarczył dawałem dde626 i był dalej błąd,nie wykrywał,zaktualizowałem ediabas\ecu z ecu sp-daten i dopiero wtedy zidentyfikował.

 

Załączam poniżej moduły które inpa sczytała:

 

http://imageshack.us/f/7/programingstate.jpg/

 

Są opisy normalna operacja-praca job status 1, zarezerwowane dla producenta job status 255

Co to znaczy zarezerwowane dla producenta? MOST?

 

I z INPY USER INFORMATION FIELD (czerwone kreski końcówka VIN wykasowana do JPG)

 

http://imageshack.us/f/408/userinformationfield.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Ja tam sobie poleciałem wszyskie sterowniki łącznie z CAS-em - fakt aż mi zimny pot spływał po jajkach ale pomijając uwalenie klimy wszystko poszło ok . Klima na nastepny dzień też poszła ale nerwów była cała kupa bo maryni pękła [BAD] ;d

Nie polecam takich stresów samemu lepiej dać komuś i ew na jego odpowiedzialność ;)

 

Odnośnie pytań chankyego to chodzi o to że do kodowania części modułów potrzebjesz interface MOST ( drogi w zakupie dlatego mają go głównie serwisy dealerskie i większe warsztaty)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe no ja też nie oddychałem w czasie aktualizacji, strachu jest trochę, jak przerwało, to zaświeciły wszystkie kontrolki jakie możliwe i błędy, przyznam że nogi mi się zrobiły miękkie ale na szczęście poszło po ponownym uruchomieniu kompa :) Ciekawe jak sprawa wygląda na klonie chińskim ICOM, czy jest stabilne połączenie itd. Ale cena klona jest też duża dla zwykłego użytkownika co na tym nie zarabia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zauważyłem dziś taką rzecz, Winkpf korzysta z ediabas tak? Ustawienia portu COM mamy na:

 

Odbiór (bajty): 4096 Transmisja (bajty): 4096

 

Ale w C:\ediabas\bin\ediabas.ini

Mamy coś takiego:

TraceSize = 1024

 

To jest chyba wielkość transmisji jaka jest ustawiona dla ediabas i też dla Winkpf bo przecież z niego korzysta? (Ediabas 6.4.7 i 7.2.0 jest 1024)

Mam jakiś opis ustawień stary dla fejsu VIAKEN i on sugeruje ustawiać w zaawansowanych w COM 1024 Odbiór transmisja

Jeśli dobrze interpretuję odczyt TraceSize z ediabas? Może stąd te problemy nasze były w czasie programowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
To sa dwie rozne rzeczy.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Wczoraj zaktualizowalem ostatni sterownik ktory mial stary soft a mianowicie mds nie wiem od czego to cholerstwo ale przerwalo mi na 14 procent i auto potem nie chcialo odpalic- zamarlem, ale 2 kolejne proby i poszlo. Eh ten stres ;) ktos wie od czego to sterownik jest ?

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Nie mam wcale Idrive więc jedna rzecz która może nawalić mniej ;)

 

@Capaz - CCC jest też business ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Business ma male lcd a prof ma duze ;) e 60 tez sietakie trafiaja . Mysle ze koledze chodzi o update sterownika przez winkpf. Nigdy nikom nie robilem zawsze glownie skrzynia i ecu reszta klientow malo interesuje, no moze czasami modul cas i kombi ale to nie czesto.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak Jak pisze kolega wyżej CCC to Profi a MASK to Buissnes.

Update CCC i wszystkich modułów zależnych to około 10 godzin i koniecznie na mocnym prostowniku bo się potrafi wywalić. Na OPS trwa to około godziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Wwinkpf jest funkcja aktualizacji i wyszukania wszystkich sterownikow ktore jeszcze nie sa zaktualizowane bo nie bardzo mi soe usmiecha w kazdym aucie wszystkie sterowniki po kolei robic jak jest ich kilkanascie :/

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wwinkpf jest funkcja aktualizacji i wyszukania wszystkich sterownikow ktore jeszcze nie sa zaktualizowane bo nie bardzo mi soe usmiecha w kazdym aucie wszystkie sterowniki po kolei robic jak jest ich kilkanascie :/

No właśnie, winkpf ma taką opcję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

A nie ciekawiło Was na ile "legalne" są INPA, NCS i WINKPF ? Bo widziałem już kilka warsztatów się tym bawi również ale jak ich pytałem czy mają legalne licencje to robili wielkie :shock:

Ciekawe gdyby był nalot z kontrolą legalności sprzętu co by zrobili ;) Ja tam się bawie we własnym zakresie i od czasu do czasu na tym coś zarobię, ale ktoś kto robi to na pokaz w warsztacie to chyba już powinien poważniej podejść do tematu

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak, ale gdybyś dostał taką ofertę jak ja na icom to byś sie nie zastanawiał.

 

Tylko ze za program wolali 2x tyle. To udało minusie załatwić dostęp do prywatnego serwera.

 

Capaz, lepszą ofertę od tej miałeś?

 

http://allegro.pl/interfejs-bmw-3g-icom-abcd-server-isss-diagnostyka-i2105558721.html

 

:D :D :D :D

 

Chyba komuś się jedna 9 przez przypadek dopisała :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

Wczoraj wieczorem robilem poprzez Winkfp aktualizacje MULF w moim aucie. Laptop podlaczony do pradu, akumulator do prostownika. Niestety aktualizacja trwala bardzo dlugo (przez 3h doszedlem do 50%) I jako ze byla juz 1 nad ranem postanowilem zowstawic laptopa w samochodzie I przyjsc rano na gotowe.

Niestety, nic nie jest tak piekne jak sie wydaje, dzisiaj rano przychodze do garazu I widze auto na rozladowanej baterii :(. Mimo ze prostownik niby powinien byc jak nalezy, zawiodl.

Niestety nie wiem do jakiego poziomu Winfkp zakodowal modul MLF.

 

I teraz pojawia sie pytanie za 100 punktow- co w najgorszym przypadku moglem "popsuc" w aucie?.

Jezeli MULF sie w pelni nie zakodowal, zakladam ze wystarczy mi Emergency Flash. Jezeli nawet padl, to te moduly mozna dostac w ok 300zl wiec az takiej tragedii nie ma. co moglo sie popsuc dalej?

 

Bardzo prosze o jakies sugestie, bo dzisiaj bede miec polowe dnia zmarnowana, zanim wroce z pracy I odpale auto na naladowanym akumulatorze I kolejnym prostowniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Prostownik powinien mieć najmniej 30A.

Nic Ci się nie popsuło, nie ma strachu.Każdy sterownik po takim padzie da się podnieść.

Czasem po takim rozładowaniu trzeba zrobić synchronizację CAS-DDE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prostownik mam do 150A i ustawilem prad na 14.9V. Dzwonilem dzisiaj do producenta i tez nie ma pojecia co moglo sie stac.

 

Zauwazylem tylko jedna rzecz - jak wychodzilem z garazu caly czas mialem wlaczone swiatelka w kabinie (nie moglem tego wylaczyc) ale wylaczylem driving lights zeby nie ciagnely wiecej pradu. Dzisiaj rano jak przyszedlem do garazu, driving lights byly wlaczone, wiec samochod musial sie zresetowac.

 

Czy to oznacza ze MULF w takim razie sie zakodowal poprawie i samochod sie zresetowal?

 

kolejne pytanie dot. czyszczenia MULF2 - czy to normalne ze jego aktualizacja zajmuje az tyle czasu, czy mam za slabego laptopa? (Winkpf 5.2.3, Daten v4.5, Windows 7, 32 bit, 4MB RAM). Czy nowy laptop z wieksza iloscia RAMu przyspieszylby sprawe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Coś źle poszło bo Mulf powinien się dużo szybciej aktualizować nawet po OBD.Nie pamiętam dokładnie ile Mulf ale Combox czyli następca Mulf po OBD idzie ok. 20 min, to raczej nie ma nic wspólnego z "mocą" kompa.W prostowniku pewnie zadziałało zabezpieczenie termiczne i się rozłączył, jaki masz prostownik?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prostownik mam do 150A i ustawilem prad na 14.9V. Dzwonilem dzisiaj do producenta i tez nie ma pojecia co moglo sie stac.

 

Zauwazylem tylko jedna rzecz - jak wychodzilem z garazu caly czas mialem wlaczone swiatelka w kabinie (nie moglem tego wylaczyc) ale wylaczylem driving lights zeby nie ciagnely wiecej pradu. Dzisiaj rano jak przyszedlem do garazu, driving lights byly wlaczone, wiec samochod musial sie zresetowac.

 

Czy to oznacza ze MULF w takim razie sie zakodowal poprawie i samochod sie zresetowal?

 

kolejne pytanie dot. czyszczenia MULF2 - czy to normalne ze jego aktualizacja zajmuje az tyle czasu, czy mam za slabego laptopa? (Winkpf 5.2.3, Daten v4.5, Windows 7, 32 bit, 4MB RAM). Czy nowy laptop z wieksza iloscia RAMu przyspieszylby sprawe?

 

A co ma do tego RAM, procesor itd. To nie ma nic do rzeczy. I tak transmisja idzie po RS i tu nic nie przyspieszysz. Szukaj innej przyczyny. Programy działające w tle. Najlepiej wyłącz wszelkie uruchomione programy, internet, antywirus, zabij zbędne procesy etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.