Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kupilem X3 2,0D 150KM po LF 160 000 przebieg bardzo zadbane od pierwszego wlasciciela. Super jezdzi , pali doskonale , zuzycie na trasie 7,5l teoretycznie wszytko gra. Ale wyswietla zolty silnik , po podlaczeniu do kompa odczytalem , ze jest uszkodzony czujnik przeplywu masy powietrza -czyli przeplywomierz. KUPILEM NOWY ORYGINAL BOSHA ZA 550zl wymienilem wykasowalem blad. Problem wrocil na drugi dzien. Wyminilem czujnik na drugi uzywany wyjety z drugij spwnej x3 problem znowu wrocil. Serwisant z bmw powiedzial ze mam uszkodzona turbine, bo przy wysokich obrotach ona nie doladowywuje - waz jest miekki! Komputer pokazuje zadeklarowana wartosc a uzyskana w turbinie jest zawsze stala niezalezna od obciazenia silnika. Postanowilem wyminic turbine, ale zadzwonilem do firmy ktora je regeneruje, powiedzieli ze moze to byc sterownik turbiny! Turbina jest sucha i nie gwizdze. Auto lata bez problemu doskonale przyspiesza spaliny tylko dziwnie smierdza, nie jak typowy disel tylko tak jakos kwasnie. Czy ktos mial podobny problem. Czy to prawda ze nie mozna kupic samego sterownika do turbosprezarki? Kto dobrze regeneruje turbiny do E83 w Polsce zeby nie trzeba tego bylo wyminiac po kilka razy? Pozdrawiam ze Szczecina
Opublikowano
Kupilem X3 2,0D 150KM po LF 160 000 przebieg bardzo zadbane od pierwszego wlasciciela. Super jezdzi , pali doskonale , zuzycie na trasie 7,5l teoretycznie wszytko gra. Ale wyswietla zolty silnik , po podlaczeniu do kompa odczytalem , ze jest uszkodzony czujnik przeplywu masy powietrza -czyli przeplywomierz. KUPILEM NOWY ORYGINAL BOSHA ZA 550zl wymienilem wykasowalem blad. Problem wrocil na drugi dzien. Wyminilem czujnik na drugi uzywany wyjety z drugij spwnej x3 problem znowu wrocil. Serwisant z bmw powiedzial ze mam uszkodzona turbine, bo przy wysokich obrotach ona nie doladowywuje - waz jest miekki! Komputer pokazuje zadeklarowana wartosc a uzyskana w turbinie jest zawsze stala niezalezna od obciazenia silnika. Postanowilem wyminic turbine, ale zadzwonilem do firmy ktora je regeneruje, powiedzieli ze moze to byc sterownik turbiny! Turbina jest sucha i nie gwizdze. Auto lata bez problemu doskonale przyspiesza spaliny tylko dziwnie smierdza, nie jak typowy disel tylko tak jakos kwasnie. Czy ktos mial podobny problem. Czy to prawda ze nie mozna kupic samego sterownika do turbosprezarki? Kto dobrze regeneruje turbiny do E83 w Polsce zeby nie trzeba tego bylo wyminiac po kilka razy? Pozdrawiam ze Szczecina

 

Proponuje znalezienie dobrego mechanika mającego doswiadczenie z silnikami BMW.

Jak najdalej od ASO bo oni beda po kolei wymieniac wszystko co mozliwe a rachunek własciela auta moze zwalic z nóg!

Kiedy komputer pokazuje ,ze uszkodzony jest przeplywomierz to wcale nie musi byc prawdą!

Bardzo wiele innych czynnikow w silniku moze byc tego przyczyną a nie przepływomierz.

Np.czesta przyczyną kiedy komputer wskazuje na przepływkę -to winne temu sa zabrudzone filterki na elektrozaworze sterujacym turbina lub AGR-erem.

Te kwadratowe filterki są wcisniete z boku na plastikowy króciec elektrozaworu.Mozna je zdjąć ,umyc i wyczyścić .Ta operacja nic nie kosztuje,mozna ja samodzielnie wykonać i moze sie okazac ,ze to jest przyczyna "żółtego silniczka"na desce rozdzielczej.

Opublikowano
Cenna uwaga! Jutro to sprawdze w warsztacie i poinformuje o wynikach :-) Oby to bylo to , bo zaczolem tracic nadzieje na tanie rozwiazanie tego problemu. Auto fajnie jezdzi i dobrze sie rozpedza i gdyby nie ta zolta kontrolka to bym spal spokojnie. Dziekuje za podpowiedz HD
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdzie naprawiasz samochód? Jeżeli nie wiedzą co i jak to skontaktuj się ze mną na PW. Podam ci namiar na gościa speca od BMW z odpowiednim kompem i wiedzą.
Opublikowano
Dziękuję za chęć pomocy - jak się okazuje Szczecin to wioska z tramwajami i tu wszyscy się znają ;-) wiec "TEN" to faktycznie WYSOKIEJ KLASY FACHOWIEC i chylę czoło przed nim. Ale On właśnie zdiagnozował mi : "uszkodzenie TURBINY" - co nie może być prawdą , bo auto się fantastycznie zbiera. Miałem podejrzenia , że po wymianie przepływomierza na nowy BOSCH i wykasowaniu błędu żółta kontrolka silnika zniknie. I znikła ale na dwa dni ... Podejrzewałem filtr DPF - który został usunięty przez znaną szczecińską firmę tuningową. Kazałem wyczyścić nagar z łopatek kolektora Filtr powietrza i odmę wymieniłem miesiąc temu ... Żółta kontrolka silnika zapala się na drugi dzień po wykasowaniu .... Auto zrobiło się jeszcze żwawsze ! Podciągnąłem nieco moc silnika o 20KM w firmie tuningowej - auto fantastycznie się zbiera i mniej pali na trasie ;-) Wszystko super , ale żółta kontrolka się pali - sygnalizując uszkodzony czujnik przepływu masy powietrza. Wymieniłem go na drugi używany oryginał sprawny! To samo dwa dni po wykasowaniu - zapala się na nowo ! Filterki EGR-u - też mi wyczyścili ! Czy jest możliwe , żeby przyczyną był sterownik turbosprężarki ? Ale auto poza tym żółtym komunikatem - zachowuję się lepiej niż poprawnie.
Opublikowano
ELEKTRYCZNYM. Wyskoczylem dzisiaj , po tym czipowaniu auta na autostrade w kierunku Berlina i na wysokosci Penkun lampaka sama ZGASLA! Moze sie SPALILA? ;-) Fakt ze go troche mocno pogonilem , bo auto zrobilo sie dynamiczniejsze po wyrwaniu tego DPFa a jeszcze podniesli mu moc o 20 koni . Teraz prowokuje zeby leciec lewym pasem . CZY JEST TO MOZLIWE ZE KOMPUTER AUTA W JAKIS SPOSOB ZAPAMIETYWAL STARA ANALIZE SPALIN? Mam nadzieje ze zgasla na stale. A moze byl tylko zamulony spokojna jada w miescie ? Przepraszam ale pisze z TABLETA nie mam pl liter!
Opublikowano
ELEKTRYCZNYM. Wyskoczylem dzisiaj , po tym czipowaniu auta na autostrade w kierunku Berlina i na wysokosci Penkun lampaka sama ZGASLA! Moze sie SPALILA? ;-) Fakt ze go troche mocno pogonilem , bo auto zrobilo sie dynamiczniejsze po wyrwaniu tego DPFa a jeszcze podniesli mu moc o 20 koni . Teraz prowokuje zeby leciec lewym pasem . CZY JEST TO MOZLIWE ZE KOMPUTER AUTA W JAKIS SPOSOB ZAPAMIETYWAL STARA ANALIZE SPALIN? Mam nadzieje ze zgasla na stale. A moze byl tylko zamulony spokojna jada w miescie ? Przepraszam ale pisze z TABLETA nie mam pl liter!

 

To,ze lampka zgasła wcale nie oznacza ,ze problem znikł.

Myslę ,ze jak auto nie ma zadnych widocznych dolegliwości ,to przyczyną moze byc jakas pierdoła..

Może jakaś nieszczelność na wezykach?Może kolektor ssacy gdzie delikatnie zaciaga powietrze??

Niemal zawsze jak cos jest nie tak z zasysanym powietrzem to komputer pokazuje bład przepływomierza.Dobrze jak mechanik ma druga przepływka i moze podmienic na probę celem sprawdzenia.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Problem byl z EGR-em. Firma ze Szczecina usunela problem. Zrobilem trase ok 2000 km i problem sie nie wyswietla a auto zachowuje sie poprawnie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Harley-23, mozesz cos wiecej powiedziec co z tym EGR? wymienione, przeczyszczone czy co?

 

mam dokladnie ten problem, tyle ze ta kontrolka juz 2 razy sama zgasla i zapalila. W momencie jak sie zapala to jest delikatne szarpniecie.

 

3 miechy temu podlaczalem kompa (brak swiecacej kontrolki) - mialem blad turbiny, a po zapaleniu kontrolki (2 tygodni temu) blad nastawnika i przeplywki.

Z kontrolka czy bez zbiera sie bardzo ladnie ale chcialbym miec porzadek w komputerze.

 

 

x3 2.0 lift 177ps automat 2008 przebieg 65000

Opublikowano

Odpowiada za to EGR, albo jego elektroniczne sterowanie - które jest podobno nienaprawialne. Trzeba wymienić cały EGR na nowy lub usunąć go - ingerując przy tym w elektronikę / jest to nielegalne , ale skuteczne i rozwiązuje raz na zawsze problem /

 

Już słyszę oburzenie tych co z tym nie mieli do czynienia , że najłatwiej znowu coś wyciąć i takie tam ...

 

AUTO PO TYM ZABIEGU ZACHOWUJE SIĘ NORMALNIE ! A NAWET LEPIEJ , BO SZYBCIEJ SIĘ ZBIERA I MNIEJ PALI NA TRASIE. Zimą z trumną na dachu przy pełnym obciążeniu 4sosoby i bagaż - przy prędkościach do 140km/h /bo bagażnik mógłby odlecieć/ spalił średnio 7,4l na odcinku ca. 2000 km. Chętnie podzielę się uwagami z mającymi taki problem. Ja go rozwiązywałem miesiąc czasu jeżdżąc od serwisu do serwisu. Pozdrawiam

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Od niedawna mam X3 E83 2006 FL 2,0D z przebiegiem 233000. Które kupiłem ze świadomością zapalonego "check engine" które komputer raportował na 3 błędy - przepływomierza, świec podgrzewających paliwo i jeden niezidentyfikowany. Przepływka wymieniona, świece też, ponadto oczywiście olej, filtry, czyszczenie EGR i filtrów elektrozaworów. Auto przed kupnem i po zbiera się dobrze (prawie ale o tym za chwilkę), nie kopci ani nie ma żadnych wycieków, turbo też ok. Niestety po zgaszeniu "Żółtej lampki" po kilkunastu kilometrach pojawiła się ponownie a ponadto zauważalnie auto ma "zawiechę" przy przyśpieszaniu pomiędzy 1900 a 2400 obrotów. Kiedy jest w tym przedziale obrotów wtedy nawet maksymalne wciśnięcie pedału gazu skutkuje przyspieszeniem dopiero po 2-5 sekundach (może to tylko "turbodziura"???). Poza tym przyspiesza bardzo dobrze na wyższych obrotach tj. powyżej 2500 płynnie i bez problemu. Po podłączeniu pod komputer wyskoczył błąd nr P3263, którego nie za bardzo mogę zidentyfikować. Na jednym z hiszpańskich forów o BMW podobne problemy były kojarzone z odmą (może tylko z filtrem odmy, którego nie wymieniałem). Czy ktoś może wie co to jest ten numer błędu P3263??. Na razie zamówiłem filtr od odmy i jak go wymienię to mam nadzieję że będzie ok? ale może ktoś zna dokładne rozwiązanie?

 

P.S. w załączeniu przesyłam link do tej Hiszpańskiej strony o BMW i "tłumaczeniem" a la google. tego postu który mnie interesował

http://www.bmwfaq.com/f23/carbonilla-en-la-culata-del-x3-347816/index13.html

Napisał r0my81

Więc stoję na tym forum, jestem r0my81 am wielu mechanik w warsztacie i mam od wczoraj w sklepie w BMW X3 2.0d 2007 z 75.000Km. . We wszystkich tych objawów Objawy: - nieprawidłowości w zachowaniu silnika - Utrata władzy pomiędzy 2000-3000 obr - Światło awarii silnika, kod, który rejestruje "P3263" na liczniku mas powietrza Dotychczas widziany: - filtr powietrza jest brudny - brudny olej silnikowy w obecności węgla - PCV zaworu (słynny zawór powoduje cały ten bałagan) nasycone - EGR zablokowany (powstawanie smoły uzyskany z mieszanki ropy i węgla drzewnego) Pierwsze kroki: - Wymiana filtra powietrza - olej i filtr oleju wymiana - Wymiana zaworu PCV - Gruntowne czyszczenie zaworu EGR po tym teście pojazdu i zachowanie poprawia się nieznacznie, nadal prezentując te same objawy i światło błędu włączone. Miar w oczekiwaniu na przyszłą zgodą właściciela: - Podnieś kolektor dolotowy, aby zobaczyć poziom dwutlenku węgla zarówno w kolektorze iw tym válvulas.En funkcji czyszczone lub wymieniane - najprawdopodobniej oczyścić cylindryczne korpusy zaworów głowic i zaworów sami. - Usunąć wał korbowy do czyszczenia i sprawdzenie stanu zanieczyszczenie silnika. Po tym wszystkim: - Sprawdzić działanie turbo - Sprawdzić poziom nasycenia filtra cząstek stałych, zależnie od poziomu nasycenia będą musiały być "naturalna regeneracja" lub "zmuszony" "naturalne" ... Pojazd drogowy 30-40 min wydany 100 km / h ok. między 2,000-3.000 rpm. "wymuszone ... W warsztacie z BMW diagnostycznego maszyny, pojazdu unieruchomionego, silnik uruchomiony, znajduje się polecenie" Regeneracja zmuszony "Jednostka kontroli silnika wykonuje serię przyspieszeń i utrzymywana na 3.000Rpm Opóźnienia początek wtrysku do ogrzewania wszelkich spalin i filtra cząstek stałych spalić złóż węgla. Proces ten zrobiłem w filtr cząstek stałych Suzuki nasycony, ale obecnie nie ma możliwości, aby to zrobić w pojazdach BMW Zalecenia po naprawy: - Zmiana regularnie olej i filtr co 10.000 km - Zmiana PCV zawór co 20.000 km - Diesel jakość paliwa. - Make mieszane trasy, krótkie serie w mieście i na zawsze przedwcześnie nasycić filtra cząstek.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam Wszystkich Forumowiczów!

Widzę że mój poprzedni post strasznie przynudził dlatego teraz trochę więcej konkretów.

Po pierwsze niestety mój diesel ma lekki przedmuch od pierścieni (bo jeszcze może być od podkładek pod wtryskiwaczami) ale wszyscy mechanicy mnie uspokajali że to prawie normalne i że mogę z tym jeździć jeszcze drugie 200 tyś. Przedmuch ten oznacza większe ciśnienie w przedziale wału korbowego silnika za którego odpowietrzenie odpowiada odma. Odma niestety nie jest w stanie wyłapać w całości tej spalinowo-olejowej mgły która przez nią przechodzi. Odpowietrzenie odmy jest kierowane do kolektora dolotowego pomiędzy przepływomierzem a turbosprężarką. I tu zaczyna się problem ponieważ te nawet niewielkie ilości spalin z olejem zasyfiają ten przewód powietrza przed turbo i powodują (w moim przypadku) jego rozszczelnienie i łapanie lewego powietrza. Ponadto olej ten "pracując" na sterownikach przepływu powietrza w turbosprężarce powoduje ich trudniejsze poruszanie się co może powodować trudności ze jej sterowaniem ( objawia się to "turbodziurą" i delikatnym szarpaniem w pewnym zakresie obrotów 1800 - 2000) ponadto dalej ten "syf" osadza się na EGR oraz klapkach kolektora ssącego dodatkowo utrudniając przelot powietrza. Wszystkie czynności doraźne, takie jak czyszczenie powyższych elementów (turbo, odma, EGR, kolektor) daje tylko czasową poprawę. Należałoby na stałe odłączyć odpowietrzenie odmy i zamontować "jakiś osadnik" na skroplony olej a spaliny puścić w powietrze albo.... zrobić remont silnika i zlikwidować przedmuch. W innym przypadku będziemy jeździć tak z tym "bajzlem", bo w sumie nie szkodzi on tak bardzo naszemu silnikowi (może bardziej filtrowi cząstek stałych bo musi on przerobić wtedy spaliny od oleju z układu smarowania) ale na pewno zmniejszy sprawność silnika a w dłuższej perspektywie jego żywotność.

P.S. W moim przypadku najciekawsze jest to że ilość oleju który bierze silnik jest minimalna w tej sytuacji ( 300-400 ml na 4000-5000 km) czyli dużo mniej jak norma.

  • 2 lata później...
Opublikowano
witam. zabieram sie właśnie do wyciągania turbosprężarki.. zdała by sie jakaś podpowiedz zeby nie rozkrecac wszystkiego niepotrzebnie. 2.0 2005 r

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.