Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
DPF to nie widzi mi się producenta aut ale wynik narzucanych norm emisji.

 

Oczywiście!

Ale już jego obsługa,budowa -tak.Sa auta gdzie praca dpf jest monitorowana i informacje przekazywane dla kierowcy.W BMW tego nie ma.

W jednej autach dpf mozna wymienic niemal jak filtr powietrza w innych koszt jest koszmarny ,bo został celowy tak zkonstruowany .

O to mi mi własnie chodziło.

  • Odpowiedzi 104
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano

DPF przechodzi okresowe przeglądy w ASO i do póki tak jest to DPF działa ale wiadomo większość korzysta z tańszej alternatywy czyli różnych warsztatów.

Te często nie mając pojęcia co robią kasują tylko wymagany serwis DPF i po sprawie :) Z problemem zostaje właściciel auta :)

Ja (odpukać) jeszcze nigdy nie miałem problemów z DPF więc mi nie przeszkadza i pewnie gdybym miał w jego wymianę/naprawę miał włożyć dużo kasy to bym rozważył wycięcie.

Opublikowano

I tu trzeba by rozwinąć definicję "problem z DPF-em" w BMW X3 E83 bo nie ma czegoś takiego jak bezpośrednio problem z DPF-em tylko np. padnięte turbo nie jest poroblemem padniętego turbo tylko problemem z DPF-em ale nie zawsze dla tego że jest on nie sprawny tylko że przerwiemy mu wypalanie właśnie wteedy gdy silnik/kolektor wydechowy jest najbardziej rozgrzany i zostawiamy auto ze skwierczącym w turbinie olejem który po pewnym czasie zabiera nam objętość rurki olejowej i powoduje zatarcie turbo.

Tak samo w starszych silnikach gdzie trochę oleju weźmie ale uzupełni to ropą podczas wypalania i teoretycznie silnik oleju nie bierze ale drastycznie traci on swoje właściwości.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie ma co popadać w paranoję, jak działa to ok. a jak coś się dzieje to każdy sam podejmuje decyzję wycinać czy nie.
Opublikowano
Dzięki wielkie Panowie za porady. tak jak ktoś wcześniej napisał widzę, że jest tyle samo zwolenników co i sceptyków:), ja póki co się wstrzymuję z wycinaniem, ale cały czas będę obserwował co się dzieje z moją BUNIĄ :). Po przejechaniu 1600km w tym tygodniu i konkretnym jej przegonieniu, autko chodzi jeszcze lepiej a co najważniejsze nie przybyło oleju :D . Wpinałem ją jeszcze wczoraj w komputer i błędów brak. Zatem na myśl nasuwa mi się kilka pytań czy jest możliwość, aby samochód dłużej stojąc w miejscu, a jeżdżąc tylko po mieście mógł pokazać błędy a filtr się przepalił i wszystko wraca do normy po ich skasowaniu i późniejszej trochę agresywniejszej jeździe ?? Noi pytanie drugie jakby przyszło co do czego, bo wolałbym jednak filtr zostawić co myślicie o zamiennikach oferowanych w internecie, gdzie można DPF-a kupić za 1200zł po zdaniu starego, czy ktoś z Was próbował takich wynalazków i czy to się sprawdza, bo twierdzą, że zamienniki się nie zatykają... Z góry dzięki za wszystkie opinie:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.