Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

dpf wcale nie jest taki zły ale ma jedna "wadę" trzeba go wypalać

a żeby się to stało muszą być spełnione odpowiednie warunki:

silnik nagrzany

odpowiednia temperatura spalin

obroty silnika ponad 2000obr/min

jazda na 4 lub 5 biegu (nie zmieniamy biegu podczas jazdy)

czas ok 15-20 min

 

i wtedy sterownik włączy sam opcje dopalania filtra i go dopali

 

jeśli ktoś nie spełnia tych warunków raz na jakiś czas to nie wypali filtra

 

i z tąd narzekania niektórych na dpf a wystarczy przeczytać instrukcję.

 

swoja droga jeden wyjazd np do austri trochę pecha kontrola brak dpf i jest taki słodziutki mandat że...........

 

 

pozdrawiam

POSPOLITUS MANIAKUS BEEMWUUS
  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 104
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
... większa szansa jest na załapanie się na mandat za brak pasów lub za szybką jazdę ;-)

Hahaha.. :D :D

Dokladnie tak!

Jesli DPF/FAP zostal profesjonalnie wycięty i obudowa ponownie tak samo zespolona to "na trasie"nie ma szans ani sprzetu takowego aby mozna było stwierdzic czy jest filtr lub go nie ma.

Trzeba pamietac ,ze to JEST FILTR WYŁAPUJACY CZASTECZKI STAŁE -a samochody-laboratoria policyjne ,ktore czasem mozna spotkac nawet i w polsce ,moga zmierzyc tylko poziom emisji spalin.A ten praktycznie jest taki sam .

Mozna spokojnie i bez strachu bez DPF smigać po calej Europie!

Opublikowano

Zebys sie nie zdziwil,jak w Deutschlandzie cie zawina na parking kolo autostrady i w samochodzie pokaza ci dymomierz :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .

Widzialem juz ten bajer jak ludzi trzepali... :cool2:

A,i jak bedziesz wjezdzal w zielona strefe w jakims miescie,to uwazaj zeby z tylu jakis bak czarny za toba nie poszedl,bo samochod zostawisz na miejscu. :mrgreen:

 

Poza tym,dobra przygazowka i beda wiedziec czy masz DPF,czy jest sprawny itd...

Opublikowano
Zebys sie nie zdziwil,jak w Deutschlandzie cie zawina na parking kolo autostrady i w samochodzie pokaza ci dymomierz :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .

Widzialem juz ten bajer jak ludzi trzepali... :cool2:

A,i jak bedziesz wjezdzal w zielona strefe w jakims miescie,to uwazaj zeby z tylu jakis bak czarny za toba nie poszedl,bo samochod zostawisz na miejscu. :mrgreen:

 

Poza tym,dobra przygazowka i beda wiedziec czy masz DPF,czy jest sprawny itd...

 

Widzisz..Nie czytasz Kolego dokladnie tego co napisałem.

Powtórzęwięc:

Usuniecie DPF - nie ma wpływu na kopcenie.To jest flitr wychwytujący czasteczki stałe!

Opublikowano

A cząstki stałe,to co to jest według ciebie? :duh:,nie sadza przypadkiem która powoduje dymienie samochodu z silnikiem diesla?

 

 

 

Poczytaj troche najpierw a pózniej strzelaj teorie wyssane z palca...

Opublikowano (edytowane)
A cząstki stałe,to co to jest według ciebie? :duh:,nie sadza ??

 

:cool2: :cool2: :cool2:

 

Dla niewtajemniczonych do poczytania:

 

http://autokult.pl/2011/03/22/filtry-czastek-stalych-dpffap-czesc-1

 

 

Ja mam auto z dpf i jeżdżę więcej w mieście niż w trasie i filtr dpf jest sprawdzany do 10.000.Oleje oczywiście tylko LL04 ( aktualnie Motul 8100 x-clean) i nie mam żadnych problemów z autem.

 

Tematów na tym forum odnosnie DPF-Usuwać czy nie jest kilkanaście także każdy ma wolny wybór i rozum czy usuwać czy nie

 

Tak jak jest sporo zwolenników usuwania to tyle samo jest przeciwników i kazdy ma swoje racje

Edytowane przez sfinks311
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Najpierw w tym temacie piszesz:

...W polsce na razie mozna bez zadnej obawy o przeglad techniczny czy kontrolę na drodze poruszac sie Dieslem z usunietym filtrem ,ale jak ktos sporo jeździ za granice-szczególnie do Niemiec to już trzeba liczyc sie z przykra konsekwencja jesli w czasie kontroli drogowej wykryją ,ze z auta zostal usuniety DPF.

 

Nastepnie wpadasz na fantastyczny pomysl,ktorym dzielisz sie z tymi co wycinaja czesci ze swoich samochodow ( w tym wypadku DPF)

...Jesli DPF/FAP zostal profesjonalnie wycięty i obudowa ponownie tak samo zespolona to "na trasie"nie ma szans ani sprzetu takowego aby mozna było stwierdzic czy jest filtr lub go nie ma.

Trzeba pamietac ,ze to JEST FILTR WYŁAPUJACY CZASTECZKI STAŁE -a samochody-laboratoria policyjne ,ktore czasem mozna spotkac nawet i w polsce ,moga zmierzyc tylko poziom emisji spalin.A ten praktycznie jest taki sam .

Mozna spokojnie i bez strachu bez DPF smigać po calej Europie!

 

Zdecyduj wiec:

Mozna czy tez nie mozna jezdzic spokojnie bez DPF po Europie? :evil:

 

I odpowiedz wreszcie na pytanie,co ta sa wedlug ciebie czastki stale?

Mam tylko nadzieje,czytajac ten topic ze nie zajmujesz sie profesjonalnie kaleczeniem ludziom samochodow poprzez wycinke DPF-ow,bo jak dowiodles na ich temat niewiele wiesz...

Opublikowano

Wystarczy czytać ze zrozumieniem a nie wyrywac zdania z kontekstu i Kolego wszystko bedzie jasne.

W polsce nikt ani na drodze ani stacji diagnostycznej w ogole nie zwraca uwagi czy auto ma dpf czy go nie ma.

W Niemczech okresowe przeglady techniczne czy kontrole drogowe sa bardziej drobiazgowe niz u nas i jak dpf "został"wyrwany"a nie fachowo wymontowany(o tym własnie pisałem)to wtedy mozna miec klopoty.

Ba!Nawet wiek opon czy indeks nosnosci jest skrupulatnie sprawdzany-na co u nas nikt w ogóle nie patrzy.

A co do filtra to uwierz mi(sprawdzone! :) )żadne mobilne laboratarium w Niemczech tego nie wylapie..

Sporo jeżdże po Europie -mam już drugie auto z ktorego wyjety zostal filtr i ciesze sie mniejszym spalaniem ,wieksza dynamika silnika i bezawaryjnym jego działaniem.

P.S.

specjalisci usuwajacy dpf-y blisko zachodniej granicy ponad połowe klientów mają mówiacych jezykiem Goethego.. Nie słyszałem by mieli później problemy z tym jakiekolwiek u siebie..

Opublikowano
...A co do filtra to uwierz mi(sprawdzone! :) )żadne mobilne laboratarium w Niemczech tego nie wylapie...

Widzialem zupelnie co innego ;),ale ty wiesz swoje.

Tak czy inaczej kazdy ma swoj rozum i niech robi co chce ze swoim DPF-em...

Opublikowano

Ja usunąłem przed miesiącem filtr cząstek + chip tuning w V-techu za 150 na 180KM.

To co zauważalne - auto bardziej kopci przy odkręcaniu gazu.

Poza tym spalanie spadło mi do średnio 7-7,5 litra :)

No i dynamika auta duuużo lepsza :)

DPFy EGRy, katalizatory i inne wynalazki służą tylko pseudo ekologii - nie mają nic wspólnego z osiągami auta.

A ekologia w europie to mniej niż 5% światowej ekologii, o co nie martwią się np. Chiny czy USA.

Pozdrawiam wszystkich myślących, że DPF i inne cuda mają służyć autu i jego właścicielowi.

BMW = Radość z jazdy
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Dobra rada ode mnie - przetestowane i potwierdzone. Filtr DPF mozna "oczyścić". Wystarczy raz po raz przejechać się choćby autostradą - koniecznie z prędkością obrotową wyższż niż 3 tyś obr. Powyżej tych obrotów automatycznie załącza się tryb wypalania filtra. proces ten musi trwać przez ponad 20 min by odnióśł skutek. Więc najlepszxa jest na to autostrada. U mnie filtr był tak zapchany że auto nie miało mocy prawie wogóle. Po parokrotnym przejechaniu problem znikł i ciągnie bardzo dobrze. Wystarczy rak w miesiącu. Polecam.
Opublikowano
Masz częściową rację kolego ale np. w województwie lubelskim nie ma nawet 1km autostrady i przez najbliższe 30 lat nie będzie :)
BMW = Radość z jazdy
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Jak nie masz autostrady, to wyjedź wieczorem, daj na 3kę, tak aby obroty były powyżej 3tys i śmigaj tak ok 20 minut. Wypalisz filtr. Robiłem tak i przyniosło skutek... mieszkam w Lublinie :D :cool2:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, byc może banalne pytanie ale skąd mam wiedzieć czy moje auto ma filtr cząstek stałych? Moje autko to BMW 320d z pierwszej połowy 2005 r. Przejechane ok 170 tyś km. Ostatnio po przejechaniu kilku kilometrów, na trasie w miescie, odczuwam krótkie, nieregularne drgania silnika odczuwalne w kabinie. Szczególnie czuć je podczas postoju na swiatłach. Podjechałem do mechanika i bez badania, bo zamykali juz serwis, stwierdzili, że to może byc problem z filtrem cząstek stałych prawdopodobnie. Proszę o poradę i dziękuję z góry.
Opublikowano

Taką diagnozę to tylko idiota moze wydać :duh: :duh:

Przyczyn zachowania twojego auta moze być wiele i trzeba zacząc od diagnostyki a jak nie wiesz czy masz filtr podaj mi vin na PW to zobaczę

Poza tym kolego to dział o modelu E83 :wink: :wink: :wink:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam a czy jest inne wyjście niż wycięcie dpf gdy w czasie procedury dopalania przybywa oleju w silniku tzn. ropa leje się do michy ? :?
Opublikowano
Witam a czy jest inne wyjście niż wycięcie dpf gdy w czasie procedury dopalania przybywa oleju w silniku tzn. ropa leje się do michy ? :?

Jesli jazda autem z DPF-em bedzie odbywać w wiekszości na krotkich odcinkach ,jeździe miejskiej,korkach -nie ma sposobu aby uniknąć spływania po cylindrach ropy do silnika i tym samym rozrzedzaniu oleju i ogólnie zwiekszaniu sie jego poziomowi..

Tylko odpowiednie długie trasy ,kiedy silnik bedzie w pełni nagrzany i miał wysokie obroty- dpf bedzie własciwie wypalany ,bez efektów ubocznych z przedostawaniem sie ropy do oleju w silniku.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam panowie,

Mam X3 E83 2.0 d 150KM.

Miałem problemy z autkiem (opisane tutaj http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=86&t=219301).

Generalnie miało nierówne obroty.

Okazało się że czujnik temperatury przed DPF był uwalony i filtr się nie wypalał.

Czujnik wymieniłem.

Początkowo wypaliłem DPF serwisowo z wykorzystaniem DIS'a, jednak po kilku dniach znów się odezwał problem.

Wykonałem w ASO czyszczenie chemiczne filtra.

W międzyczasie miałem dłuższe trasy i nie jeździłem tylko po mieście.

I przez miesiąc było ok i teraz na kompie znów mam błąd 4667 Partikelfiltersystem.

Powoli mam już dość tej zabawy i powoli skłaniam się do wycięcia tego ustrojstwa.

Co myślicie? Wycinać?

Być może tak już się zapchał przez uwalony czujnik temperatury że teraz czyszczenie nie daje rady i w grę wchodzi tylko wymiana.

 

Ciekawi mnie jak program diagnostyczny stwierdza że DPF jest zapchany?

Odczytuje tylko błąd z pamięci auta czy robi jakiś test?

 

Można DIS'em sprawdzić poziom zapchania filtra DPF?

Będę wdzięczny za odpowiedź bo już auto mnie zaczyna denerwować.

:cry2:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

Panowie bardzo proszę o konkretną decyzję co powinienem zrobić. Mam E83 2006r. 2,0d 186t km.

Po diagnostyce na kompie stwierdzono, iż filtr jest zapchany i za 500 zł mogą go przeczyścić (nieautoryzowany znany serwis BMW w Dębówce).

Zatem:

1. Przeczyścić go za 500.

2. Wymienić na nowy w BMW Lublin za 5500.

3. Wyciąć za 1000.

4. Nic nie robić bo:

???

Autem jeździ się tak jak zawsze, nie ma spadku mocy , nie pali więcej i nie przybywa oleju w silniku.

Opublikowano

Osobiście wywaliłbym dpf.

Z nim sa tylko same problemy ,często jest przyczyną nie prawidłowej pracy silnika i wydatnie skraca jego żywotność.

Ten filtr czyści-ale przede wszystkim kieszeń właścicela auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.