Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To ,ze zawartość filtrów DPF tak samo jak spaliny sa rakotwórcze -nikt tego nigdzie ne neguje.

To jest oczywiste od dawna.

Mnie osobiscie jednak bardziej nurtuje co innego.

Co bardziej szkodzi srodowisku w którym zyjemy:

-ilośc sadzy(obliczana w gramach) ,która przedostanie sie niechybnie do powietrza z Diesla ,który nie ma DPF

-czy zwiekszenie efektu cieplarnianego ,poprzez wieksze zużycie paliwa przez samochody wyposazone w filtr DPF?

A tu nie ma mowy o ilosciach trucizn w gramach a grubych tonach paliwa ,bo auto ze sprawnie działajacym dpf to min.1 l/100km.

A jak filterek zaczyna sie zatykac i komputerek zaczyna dozowac coraz częsciej spore ilości dodaktowego paliwa celem osiagniecia w filtrze temp.ok.600st.C aby wypalic zgromadzona sadzę- to moze wychodzić i 3 literki wiecej na setke..

Każdy wiec moze sobie obliczyć sam te ilosci paliwa wiecej,ile srednio jezdzi auto zanim wyladuje na szrocie.

Pomijam juz w tych dewagacjach jak wpływ na srodowisko ma fakt skrocenia zywotności silnikow z DPF ,wiekszą awaryjnoscia i co za tym idzie koniecznością wykorzystania olbrzymich ilosci energii celem wyprodukowania elementów ,które szybciej niszcza sie w aucie przez DPf..

Każdy wiec może sam dla siebie wyciągnąc wnioski co bardziej szkodzi srodowisku naturalnemu..

  • Odpowiedzi 104
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano

Co Ty chromolisz kolego.Skoro E60 177KM palni średnio poniżej 6L to bez DPF spali poniżej 5L ?????

Lepiej spytaj tych co wycinali a nie pisz głupot :nienie:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To ,ze zawartość filtrów DPF tak samo jak spaliny sa rakotwórcze -nikt tego nigdzie ne neguje.

No dobra. Najwyraźniej jesteś przedstawicielem a przynajmniej lobbystą "wycinaczy DPF" dlatego ponawiam pytanie: co "profesjonalny warsztat" robi z tymi toksycznymi i rakotwórczymi substancjami?

 

PS.

Swoją drogą cięcie flexem (i późniejsze spawanie) takiej bomby ekologicznej to jeż niezły hardcore ;)

 

PS2.

Na jaką cholerę ktoś kupuje diesla by jeździć nim dziennie 3km po mieście?

Opublikowano
...Silnik Z DPF-em nie ma mozliwosci tunningu ,podniesienie mocy i momentu obrotowego.Aby to zrobic najpierw trzeba wyrzucic filtr..

Wiekszyk p i e r d o l to ja w zyciu warszawy nie czytalem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kolego zdziwie cie,bo ja mam DPF,w bardzo dobrym stanie i moc podniesiona z fabrycznych 272KM na 322KM.

W DPF-ie jak narazie widze same zalety;

podatek drogowy -50%,nie ma kopcenia diesla.

 

P.S

Klapki tez mam w kolektorze ;)

 

inzyniery :mad2: :mad2: :mad2:

 

...spalanie

trasa 1700 km,tempomat 120-140 km/h,srednia 6.6l/100km

trasa 1700 km,predkosc 140-180 km/h,srednia 7,9l/100 km

trasa 1700 km,predkosc 180-250 km/h,srednia 9,3l/100km

 

Mysle,ze DPF nie ma tutaj nic do rzeczy :norty:

Opublikowano
Koledzy! to teraz do konkretow! To jakie sa wkoncu te plusy posiadania DPFu?

w Polsce nie wiem czy je znajdziesz,poza brakiem dymienia silnika przy mocnym deptaniu ;)

 

Nie chodzi o zalety,tylko o nieustanne,ciagle modyfikowanie silnikow BMW przez inzinierow domowych ;)

A to klapki,a to DPF,a to AGR...

Niedlugo zaczna wkladac zwykle wtryskiwacze bo tansze,wytna turbine (bo koszty w razie awarii),zaspawaja dwumase ...

Nikt nie powiedzial ze bedzie lekko,ale to juz przesada :cool2:

Opublikowano
Cos mi sie zdaje, ze te plusy DPFa przyslonily Wam minusy :wink:

Nie wiem o co sie spinasz,tnij-twoja wola,twoj samochod.

P.S

Nie zapomnij ladnie pospawac i wstawic rurki bo bedzie buczec jak 125p inaczej :mrgreen:

Opublikowano
Raczej sie dobrze bawie , to sa konkrety na za ? Nie podejmuje dalszej dyskusji za mlody jestem pozdrawiam serdecznie :D

Ja ci pisalem jakie ja mam plusy,jakie ty bedziesz mial w Polszy,tego nie wiem.

Ja tylko wiem tyle,ze gdybym wycial u siebie,to moge zapomniec o przejsciu przegladu technicznego (analizator spalin),oraz podrozujac po niemieckich miastach (zdarza sie ;) ) moge natchnac sie na mobilna kontrole i zaplacic wiecej anizeli DPF i wyciecie go razem wziete. :mrgreen:

Tak wiec jak juz pisalem.Baw sie nadal...

 

katowka przy cieciu obudowy DPF-a

  • Moderatorzy
Opublikowano

Tnij spokojnie kolego :lol: i się nie przejmuj :norty: :norty: Jeśli Ciebie nie interesują doświadczenia ludzi jeżdżący BMW od lat, TNIJ. :8)

Ja wytnę później bo na razie muszę trochę pośmigać po europie .... :mrgreen:

Opublikowano

[Ja tylko wiem tyle,ze gdybym wycial u siebie,to moge zapomniec o przejsciu przegladu technicznego (analizator spalin),oraz podrozujac po niemieckich miastach (zdarza sie ;) ) moge natchnac sie na mobilna kontrole i zaplacic wiecej anizeli DPF i wyciecie go razem wziete. :mrgreen:

Tak wiec jak juz pisalem.Baw sie nadal...

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

To jest JEDYNY argument aby nie pozbywac sie DPF-ów.

W polsce na razie mozna bez zadnej obawy o przeglad techniczny czy kontrolę na drodze poruszac sie Dieslem z usunietym filtrem ,ale jak ktos sporo jeździ za granice-szczególnie do Niemiec to już trzeba liczyc sie z przykra konsekwencja jesli w czasie kontroli drogowej wykryją ,ze z auta zostal usuniety DPF.

  • Moderatorzy
Opublikowano

160 miast w Europie ma coś takiego jak "zielona strefa" są w projekcie i u nas takie zielone strefy, na szczęście nasi ustawodawcy nie są zbyt pracowici i się nie spieszą....

By wjechać do tej strefy potrzebna jest naklejka którą dostanie każdy kto ma auto z nowszymi normami EURO 3,4 ....

Jest jednak jedno ale jak już tam wjedziesz i ruszysz z pod świateł i z tyłu pokaże się choć malutka chmurka możesz być pewny na 90% że ten z tyłu zadzwoni na policję.Jak ktoś nie wierzy polecam wycieczkę do Berlina nie jest daleko :mrgreen:

Opublikowano
160 miast w Europie ma coś takiego jak "zielona strefa" są w projekcie i u nas takie zielone strefy, na szczęście nasi ustawodawcy nie są zbyt pracowici i się nie spieszą....

By wjechać do tej strefy potrzebna jest naklejka którą dostanie każdy kto ma auto z nowszymi normami EURO 3,4 ....

Jest jednak jedno ale jak już tam wjedziesz i ruszysz z pod świateł i z tyłu pokaże się choć malutka chmurka możesz być pewny na 90% że ten z tyłu zadzwoni na policję.Jak ktoś nie wierzy polecam wycieczkę do Berlina nie jest daleko :mrgreen:

 

W Polsce jeszcze długo "Umwelt Zone" nie beda wprowadzone ponieważ średnia wieku aut jest duża wieksza niż w Niemczech i przeniesienie zywcem tego samego do nas spowodowałoby,ze w centrach miast zaniklby prawie ruch samochodowy :D

A co do przepisów w Niemczech to TYLKO zielona nalepka uprawnia do wjazdu w Umwelt Zone,,czyli samochód musi spelniac norme spalin Euro 4.A zadna BMW bez DPF nie ma Euro 4(inne auta np.Audi z silnikiem 3.0tdi ma norme Euro 4 i bez DPF)

Bodajże do końca 2011r. robiony byl jeszcze wyjatek tylko dla cudzoziemców i oni mogli wjezdzac z żólta nalepka czyli Euro3.

Wazna przy okazji informacja(moze komus sie przyda?)-jesli kierowca lub pasażer samochodu ma orzeczony stopien inwalidztwa i wyrobil sobie w Wydziale Komunikacji Inwalidzką Karte Parkingową wg wzoru Unii Europejskiej ,moze wjechac bez obaw w Niemczech wszedzie nawet i Polonezem i nie potrzebna jest mu żadna plakietka na szybie -oprocz wyraźnie widocznej za szybą Inwalidzkiej Karty Parkingowej..

Opublikowano

Jak zapowiadałem wcześniej - informuję o wynikach usuwania sprawnego DPF w X3 FL 2,0D 150 KM 2007 aktualny przebieg 170 000 km. Od dwóch dni testuję samochód po pozbyciu się filtra DPF. w szczecińskiej firmie ( xxx ) Zrobiłem ok. 200 km głównie po mieście i kawałek na autostradzie. Auto NIE KOPCI ! i JEST ZDECYDOWANIE ŻWAWSZE ! ... acha i NIE WARCZY ! Spalanie w mieście było u mnie na poziomie 9l zimą - teraz się trzyma na poziomie 8-8,5 ale to może być zbieg okoliczności - za mały dystans przejechany ! Faktem jest , że rura wydechowa , która zawsze była w środku srebrna - powoli pokrywa się nalotem sadzy. Po tym można teraz rozpoznać jadąc za danym pojazdem, że auto na pewno niema DPF. Poza tym jak parkuję w garażu po powrocie do domu, to wcześniej czuć było dziwny kwaśny zapach jakby paliła się guma, albo jakieś tworzywo sztuczne - teraz tego zapachu nie czuć. Kazałem w serwisie przy okazji zdemontować kolektor w celu sprawdzenia stanu technicznego łopatek - bo to podobno przypadłość silnika 2,0D 150KM. Rury dolotowe i wylotowe jak i same łopatki były bardzo mocno pokryte grubą warstwą sadzy konsystencji stwardniałego gęstego smaru - zostały doczyszczone i po wymianie uszczelek zamontowane ponownie. Z moich przemyśleń wnioski są takie - trzeba pod ten kolektor od czasu do czasu zaglądać , żeby kontrolować stan zanieczyszczenia pracujących tam łopatek i w razie konieczności usuwać nalot sadzy. Ja zaglądnę tam za ca.30 000 km.

 

Dla zainteresowanych usuwaniem tegoż filtra i uwag z dalszej exploatacji jestem do dyspozycji i chętnie podzielę się uwagami. Filtr postanowiłem usunąć profilaktycznie mając na uwadze, że wcześniej robiło duże przebiegi w Belgii u znajomej po autostradach a teraz żona będzie głównie latała po Szczecinie stojąc w korkach. Kupując to auto miało być bezawaryjne, bezpieczne i ekonomiczne - Raczej jest to profilaktyka.

 

Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za uwagi w sprawie DPF , bo wcześniej takiego nie posiadałem w moich samochodach i raczej będę zwracał uwagę przy zakupie innych samochodów do firmy, czy posiadają taki "kwiatek" na wyposażeniu Bogusław Szczecin

 

PS. Do Niemiec jeździmy dwa- trzy razy w miesiącu na pływalnię i spa - dotychczas kontrole Niemieckie widziałem jak sprawdzali paliwo w starszych samochodach Polaków lub czy auta nie są kradzione

Opublikowano
Witam wszystkich jako że miałem problem z DPF pozwolę sobie go wam przedstawić. Zaczęło się od tego że silnik nie wchodził powyżej 3000 obrotów ,a po paru dniach nie mogłem dowlec się do warsztatu. Z tego co się orientowałem bmw nie przewiduje serwisowego dopalania DPF-u tak jak volkswagen . Filtr został wyczyszczony chemią , al,niby wszystko wróciło do normy lecz silnik czasami nierówno pracował .Po wycieczce na Chorwację wróciłem do warsztatu filtr został jeszcze raz sprawdzony i okazało sie że trasa mu nie pomogła :mad2: Wyczyszczono doloty, łopatki recyrkurator spalin.Zwiększył się tak samo poziom oleju w silniku .Zostały wymienione termostaty ,bo podejrzewano że silnik nie ma właściwej temp.więc nie spełnia warunków do procedury wypalania.od tego czasu zrobiłem 5000 km. oleju znow przybyło ,więc pozbycie sie tego badziewia to kwestia czasu
  • Moderatorzy
Opublikowano

Tu jestem w stanie zrozumieć że chcesz usunąć DPF bo sprawia problemy.

Poczytaj jednak wątek w dziale serii 5 bo nierówna praca silnika może wskazywać na uszkodzenie pompy lub wtryskiwacza co może prowadzić do podnoszenia stanu oleju jak i zapychania DPF.

Zmień warsztat na jakiś bardziej fachowy gdyż jest opcja wymuszania dopalania DPF w BMW....

Opublikowano
Tu jestem w stanie zrozumieć że chcesz usunąć DPF bo sprawia problemy.

Poczytaj jednak wątek w dziale serii 5 bo nierówna praca silnika może wskazywać na uszkodzenie pompy lub wtryskiwacza co może prowadzić do podnoszenia stanu oleju jak i zapychania DPF.

Zmień warsztat na jakiś bardziej fachowy gdyż jest opcja wymuszania dopalania DPF w BMW....

 

 

Lepiej byc mądry przed szkodą niz po szkodzie.

czekanie az problem z DPF zacznie przedewszystkim drenowac kieszeń -nie jest madrym wyjsciem.

Opublikowano
...Lepiej byc mądry przed szkodą niz po szkodzie.

czekanie az problem z DPF zacznie przedewszystkim drenowac kieszeń -nie jest madrym wyjsciem.

...ze przed szkoda i po szkodzie glupi... :mrgreen:

taka juz nasza przypadlosc :cool2:

  • Moderatorzy
Opublikowano
Tu jestem w stanie zrozumieć że chcesz usunąć DPF bo sprawia problemy.

Poczytaj jednak wątek w dziale serii 5 bo nierówna praca silnika może wskazywać na uszkodzenie pompy lub wtryskiwacza co może prowadzić do podnoszenia stanu oleju jak i zapychania DPF.

Zmień warsztat na jakiś bardziej fachowy gdyż jest opcja wymuszania dopalania DPF w BMW....

 

 

Lepiej byc mądry przed szkodą niz po szkodzie.

czekanie az problem z DPF zacznie przedewszystkim drenowac kieszeń -nie jest madrym wyjsciem.

 

To widać że ja jak dotąd sporo oszczędziłem :norty:

Ostanie moje 3 szt. BMW miały DPF których nie wycinałem i nie miałem żadnych problemów :D

Wycięcie tych trzech sztuk DPF trochę by kosztowało .....

Opublikowano

Wycięcie tych trzech sztuk DPF trochę by kosztowało .....

 

Wyciecie DPF po samych kosztach mniejszego spalania zwraca się(w zaleznosci od zastosowanej metody)po przejechaniu 10-20 tys.km

Natomiast żwawże auto ,żywotniejszy silnik z osprzetem -to wszystko jest juz za darmo...

  • Moderatorzy
Opublikowano

Bezproblemowa sprzedaż auta w stanie "nieodchudzanym" po wyjściu z fabryki bezcenne :norty:

Jeśli ma niej palić to powiedz mi ile paliła by E60 177KM jeśli z DPF pali poniżej 6L średnio ??

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Po niecałym miesiącu od wycięcia filtra - auto zrobiło ca. 3000 km głównie w trasie Niemcy / Austria. Spalanie na przestrzeni ca. 2000km po autostradach przy prędkościach do 140 km z trumną na dachu spadło do 7,4l . A aktualnie w jeździe miejskiej - korki i sroga zima 8,8l. Ogólnie nie wystąpił od tamtej pory ani jeden problem , który mógłby wzbudzić mój niepokój. Silnik równo pracuje, nie kopci - i na pewno jest żwawsze.

Jestem do dyspozycji dla mających zapytania w tej sprawie. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.