Skocz do zawartości

Po co jest przepływomierz w 3.0d?


tora

Rekomendowane odpowiedzi

hej

Wczoraj padła przepływka idealnie wytrzymała tylko 3 lata (3,0d norma Euro3 bez dpf 218KM), odłączyłem i auto śmiga jak nówka z salonu aż miło deptać pedał. Zresetowalem spalanie też nie widzę roznicy miedzy jazdą bez a z przepływką. Zreszta poprzednią wypiął mi mistrz zmiany w aso żebym sobie jeździł zanim sie umówimy na nową i sam to zaproponował że można tak jeździć.

Juz umówiłem sie na wymianę bo nie lubie lipy ale tak naprawdę nie widzę róznicy czy mam wpiętą czy nie oprócz tego że znowu peknie trochę kasy a jestem świeżo po wymianie całych hamulców więc sami wiecie.

Po co ona jest w silniku oprócz czestego psucia i zasilania konta koncernu BMW?

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

hej

Wczoraj padła przepływka idealnie wytrzymała tylko 3 lata (3,0d norma Euro3 bez dpf 218KM), odłączyłem i auto śmiga jak nówka z salonu aż miło deptać pedał. Zresetowalem spalanie też nie widzę roznicy miedzy jazdą bez a z przepływką. Zreszta poprzednią wypiął mi mistrz zmiany w aso żebym sobie jeździł zanim sie umówimy na nową i sam to zaproponował że można tak jeździć.

Juz umówiłem sie na wymianę bo nie lubie lipy ale tak naprawdę nie widzę róznicy czy mam wpiętą czy nie oprócz tego że znowu peknie trochę kasy a jestem świeżo po wymianie całych hamulców więc sami wiecie.

Po co ona jest w silniku oprócz czestego psucia i zasilania konta koncernu BMW?

Artur

 

załóż przepływkę a zobaczsz jakiego auto ma kopa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zastanawia mnie jedno, jesteśmy posiadaczami świetnych samochodów i nie mowie tu o rocznikach, modelach i takich tam. Mam na myśli markę-BMW.

Ale co ostatnio można zauważyć to,to, ze staramy się poprawiać wszystko co w/g nas jest niepotrzebne. Usuwamy klapki, zaślepiamy EGR,wywalamy katalizatory teraz przeplywka. Zaznaczam, ze nie neguje tego, na nikogo nie najeżdżam. Ale kurcze, gdzie jest kres tego? Jeżeli kogoś uraziłem w jakiś sposób-przepraszam, nie miałem takiego zamiaru, ale niedługo zaczniemy oszczędzać na klockach hamulcowych, bo dwa kola tez zatrzymają samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

Pewnie przepłaciłem jak wszyscy co robią w ASO i na ich częsciach. Ale to nie jest temat wątku tylko ciekawy jestem po co jest przepływomierz jak silnik spokojnie tak samo pracuje bez niego z danych zapisanych w kompie. Przecież mogliby wogóle go nie montować tylko silnik by korzystał z danych w kompie.

hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z kolegą który założył wątek. 2005 3.0d e61, wszystko na czesciach z ASO ale przeplywka odpieta. Roznicy nie widac, a przynajmniej sie nie musze nerwować. ;) Sam dowiedzialbym sie po co ona tam jest, skoro nie widac roznicy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ta przeplywke odlaczyc? nie znam sie za bardzo na mechanicznych sprawach, ona jest z lewej strony?? mi na kompie pokazuje blad wlasnie przeplywomierza i dlawi sie przy rownej jezdzie na 3,4 biegu przy obrotach z rzedu okolo 1500,2000 wiec wydaje mi sie ze to wina przepywimierza, odlacze to bede wiedzial :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie powiedziałem ze konstrukcja inna albo coś, poprostu nie chce mi sie wierzyć ze auto idzie po odpieciu przeplywki.

 

Dzisiaj rano przed wyjazdem do kościoła wypiolem przepływke żeby zobaczyc, auto szło jak stary maluch 126p, max 140km/h. Niewiem co to za sposub napraw auta macie ale ja go nie polecam.

A próbowałeś jadąc z kościoła ,może Twój samochód jest ateistą :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ta przeplywke odlaczyc? nie znam sie za bardzo na mechanicznych sprawach, ona jest z lewej strony?? mi na kompie pokazuje blad wlasnie przeplywomierza i dlawi sie przy rownej jezdzie na 3,4 biegu przy obrotach z rzedu okolo 1500,2000 wiec wydaje mi sie ze to wina przepywimierza, odlacze to bede wiedzial :)

Dokładnie tak miałem przy poprzedniej uszkodzonej przepływce odpiełem i auto odżyło pojezdziłem kilka dni załozyłem w ASO oryginał i teraz po 60 tys padła znowu. Ale tym razem pojade do Krzysztofa Seweryna na Żyzną i zobaczymy co on mi założy (po rozmowie telefonicznej powiedział żebym odpiął przepływkę i auto odrazu dostanie powera).

Ogólnie po kilku dniach bez odczuwam wzrost spalania 0,5-1l ale auto odpycha sie rewelacyjnie. Poczytałem trochę wiedzy o przepływkach takiegp typu jak my mamy i

Przepływomierz ten ma wiele zalet np. nie stawia oporu powietrzu i jest odporny na strzelenie gazu w przypadku s.beznynowych, ale niestety niską trwałość rzędu 60kkm, potem zmienia parametry i jeśli komputer nie potrafi tego skompensować to mamy do czynienia z utratą mocy silnika. Dlatego też większość silników z tym przepływomierzem ma moc wyższą po wyjeździe z fabryki niż deklarowaną, jest to moc na "zapas" tak, aby po utracie dalej mieścił się w normie.

czyli z czasem nasze auta niezauwazalnie tracą moc. Polecam wielu osobom co mają juz wiekowe przepływki odłączyć i porównać.

hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
hej

Pewnie przepłaciłem jak wszyscy co robią w ASO i na ich częsciach. Ale to nie jest temat wątku tylko ciekawy jestem po co jest przepływomierz jak silnik spokojnie tak samo pracuje bez niego z danych zapisanych w kompie. Przecież mogliby wogóle go nie montować tylko silnik by korzystał z danych w kompie.

hej

z tego co wiem to np.przy uszkodzonym przepływomierzu tempomat nie działa sprawdz to u siebie i powiem Ci ze ładną znizke na hamulce dostałes a co ori to ori

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to np.przy uszkodzonym przepływomierzu tempomat nie działa sprawdz to u siebie i powiem Ci ze ładną znizke na hamulce dostałes a co ori to ori

Jutro sprawdzę tempomat, a co do rabatu pewnie mają magazyn pełny czesci i przy wysokim euro dają rabaty żeby to jakoś schodziło. Poprzednim razem dostałem na wszystko 15% kolektor ssący, świece,paski, napinacze, koło pasowe, komplet hamulcy, filtr do skrzyni biegów, olej i płymy itd. ale wtedy euro było taniutkie.

hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tora brałes pod uwage to viewtopic.php?f=31&t=173993 ?

Cena rewelacja i sprawdziłem pasuje idealnie ale tak jak napisalem jadę do K.Seweryna i ciekawe co on zaproponuje. Bo przepływka z ASO trochę szybko się skończyła. Co z tego ze sam wymienie ale błędów nie mam czym usunąć.

hej

Edytowane przez tora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
pewnie masz racje bo mi ostatnio tez podniesli grupe rabatową do 18% ale i oni ceny podniesli takze chwyt marketingowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.