Skocz do zawartości

320i - objawy uszkodzenia odmy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kolego ja mam akurat benzynę, i jestem po wymianie odmy. Przelukałem fora, pooglądałem filmiki z neta i postanowiłem ją wymienić. Kilka stówek pękło no ale cóż, okazało się że w moim aucie była odma od nowości czyli z datą 2004 r. :shock: , stare przewody były drożne, odma drożna, po rozebraniu membrana jak i środek odmy w mojej ocenie dość czysty co mnie zdziwiło jak na swoje lata eksploatacji. Ja wymieniłem komplet czyli odmę + przewody ot tak na zaś do tego doszły oringi wtrysków paliwa i komplet uszczelek pod kolektor + robocizna :cry: . Jakie były objawy na starej odmie, otóż po włączeniu silnika i odkręceniu korka wlewu oleju auto nie wykazywało praktycznie żadnej reakcji, jak chodził tak chodził, teraz po wymianie odmy zrobiłem dzisiaj test. Taka sama sytuacja odpalony silnik i odkręcony korek wlewu oleju silnik telepie, obroty falują, ale nie gaśnie z tego co wywnioskowałem po analizie zapisów dostępnych w internecie jest to prawidłowy objaw czyli ma falować :cool2: . Jeśli nie ma reakcji tak jak u mnie przed wymianą odma kwalifikuje się do wymiany.
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
U mnie to samo. Po odkręceniu korka praktycznie żadnej reakcji silnika, obroty nie falują, są na tym samym poziomie. Kolega a ubywało Ci oleju ? Edytowane przez wojtek78
Opublikowano
U mnie ubywa cały czas i nie jest to wina odmy :( ale czytałem że może go też ubywać.
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Opublikowano

Czy to w tym samym silniku ? Bo raz piszesz tak a drugi raz inaczej

dmucha na zewnątrz powietrzem i jakbym dymem
Po odkręceniu korka praktycznie żadnej reakcji

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Ten sam silnik.

Pierwszy post dotyczył powietrza wydmuchiwanego z silnika przez korek a drugi zmian obrotów po odkręceniu korka.

Może nie było to zbyt precyzyjne. Poprawiłem opis.

Opublikowano
Duzo ubywa ?
no tak z 500 ml na 1000 km pójdzie, ale u mnie pierścienie są do roboty więc tutaj nie jest to spowodowane niedrożną odmą bo w sumie jest nowa :)
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Opublikowano
Albo uszczelniacze chociaż rano dymka nie puszcza po odpaleniu tylko czasami podczas jazdy. Z czasem się zrobi :-D
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pytasz

czy w m50 po odkreceniu korka wlewu oleju powinno go telepac ?

Telepanie telepaniu nie jest równe , ale najczęściej zatelepie i po chwili obroty powinny się ustabilizować.

Po prostu poprzez odmę do dolotu dostaje lewe powietrze.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Minimalne podwiekszenie obrotów praktycznie nie odczuwalne,, końcówka przyłączeniowa leży tak luźno że wokół są ślady oleju a to bez problemu można ściągnąć , wyciaglem bagnet i nie ma ani podciśnienia ani nadcisnienia, wszystko statycznie i nie słychać bulgotania. Dodam że jak pisałem z pokrywy głowicy przez końcówkę co odprowadzane są spaliny wydobywa się lekko olej, luźno to siedzi, poza tym ubywa mi olej a na zimnym kopci . Przy stałej jeździe przy 2.5 lub więcej obrotach czuć przy włączonym nawiewie jakby spaliny i olej przepalony, taki nie przyjemny zapach. Czy te objawy to powód aby w końcu wymienić odme ? Czy należy coś sorawdzzic jeszcze ?

 

Przepraszam za błędy Ale piszę z tel.

Opublikowano

Kiedyś się mówiło że co 60-100 tys należy wymieniać odmę oraz sprawdzać szczelność oraz drożność całego układu odpowietrzającego ale jak wiemy że często właściciele dopiero szukają odmy po 300tys.

U Ciebie chyba jest nieszczelność w układzie odpowietrzenia korbowodu czyli jak byś nie miał korka, więc jak wyjmiesz bagnet to niema różnicy.

Te zapachy to mogą być z tej nieszczelności albo z nieszczelności wydechu.

Inna sprawa to możesz mieć nalatane 600tys ? i masz sporo przedmuchów z pod pierścieni co teoretycznie poprzez odmę powinno być zassane do dolotu.

Konkluzja ? odmę wymienić i sprawdzić drożność przewodów.

Zaznaczam że jest tylko takie prawdopodobieństwo ,a nie diagnoza.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Witam,

chciałem was zapytać co może oznaczać dym wydobywający się delikatnie z wlewu oleju do silnika ?

wczoraj dolewałem olej bo kontrolka już się zapaliła kilka dni temu i po odkręceniu korka ( na wyłączonym zapłonie ) zobaczyłem to co na filmiku poniżej

 

co to może oznaczać? czy to normalne czy może odma się szykuje do wymiany?

 

oleju ssie 1L / 2500 KM || Olej : Valvoline 5w40 SYNPOWER

Opublikowano

Jak nic innego mu nie dolega to ten lekki dymek sobie daruj, ale uszczelniacze do roboty, chociaż inni mają gorzej i jeżdżą.

Ps.

Skuteczność odmy się sprawdza na pracującym silniku.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Chcecie wymieniać odme aż całkiem padnie? Aż wywali uszczelki albo auto zacznie dymic? Nie było kilka lat albo wcale wymieniana to zmieniać i tyle. Niekoniecznie co 2 zmianę oleju jak producent mówi bo nie ma sensu ale po kupnie warto lub jak, się już trochę to auto ma.
Opublikowano

niedawno zawoziłem auto do mechanika bo miałem spód silnika uwalony olejem to uszczelnił go.

 

mojemu bmw dolega w sumie to że ma opóźnioną reakcję na gaz przy LPG, na benzynie ma super reakcje na pedał..

 

jak "grzeje" A4 po 170-180 z 30 minut to wyskoczy mi Check Engine :P kiedyś przy tym błędzie potrafił mi się wyłączyć 5ty cylinder i moc była odczuwalnie mniejsza i musiałem gasić auto znowu zaskoczył.. błąd sam po jakimś czasie znikał lub po wykasowaniu INPĄ..

 

mam auto od 2014.05 i nie wymieniałem w nim odmy jeszcze

 

na youtube jest dokładny filmik jak wymienić odmę.. a widZiałem też filmik Polaka z naszego forum który wyeliminował separator oleju i zrobił prostą instalację podciśnieniową łączącą kolektor dolotowy z pokrywą zaworów

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam podlacze się pod temat kilka dni temu zaswiecila mi się kontrolka silnika, sprawdziłem błędy w inpie i wyszły takie 202 203 227 228 . Po wykasowaniu znikła katrolka silnika . Dzisiaj pojawiła się z powrotem podpiolem jeszcze raz pod inpe i dodatkowo pojawiły się błędy 238 239 240 . Obroty odrobinę faluja jest odczuwalne także drganie silnika .Przy przyspieszeniu z niskich obrotów czasami jest odczuwalne lekkie szarpanie, po odkreceniu korka wlewu oleju obroty się zmniejszają natomiast jak wyciągnęłam miarke od oleju słychać takie dziwne bulgotanie . Co może być przyczyną
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jaki masz silnik? W podpisie masz 320d a błędy wskazują na benzynę :roll:

Warto użyć szukajki:

viewtopic.php?f=69&t=206010

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przejrzyj podany wyżej temat, błędy te same a w większości przypadków pomogła wymiana pompy paliwa, zawsze może to być nieszczelność, przepływomierz albo sondy, ale sprawdziłbym najpierw pompę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W inpie? Nie ma takiej opcji w benzynie? W kopciuchach jest.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.