Skocz do zawartości

320i - objawy uszkodzenia odmy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wiem, że jest wiele na forum odnośnie uszkodzenia odmy, ale większość użytkowników opisuje jeden i ten sam objaw tzn. charakterystyczny odgłos po odkręceniu korka wlewu oleju. U mnie tego odgłosu nie ma. Auto po odkręceniu korka oleju zwiększa obroty silnika. Korek odchyla się od pokrywy z lekkim wysiłkiem (jest zasysany). Niby wszystko ok, ale mam inne objawy, które według mnie wskazują na uszkodzenie odmy. Po pierwsze silnik podczas przyspieszania wydaje dźwięk jakby miał zamontowaną turbinę po zgaszeniu silnika często słychać syczenie, jakby uchodziło gdzieś powietrze no i po dłuższym postoju jak odpalam autko to przez kilka kilometrów dość mocno kopci jasnym dymem (coś jak para) i zdarza się, że przy postoju na światłach bez wyraźnego powodu spadną obroty silnika. Poza tym znowu mimo wymiany uszczelki pokrywy zaworów zaczyna mi wyciskać spod niej olej. Według mnie jest to objaw uszkodzonej odmy. Mylę się czy mam racje, kto pomoże?
  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Odkręć korek lub wyciągnij bagnet i sprawdź czy występuje dymienie. Jeśli nie, to uszkodzona odma. Jeśli będzie dymił to szukaj dalej.

Dymienie powodowałoby znaczne ubytki oleju....a poza tym nie przechodziłoby po rozgrzaniu silnika.

Opublikowano

Jeżeli chodzi ci czy dymi z otworu wlewu oleju lub kanał bagnetu poziomu oleju to nie. Dym wydobywa się tylko z wydechu i jest widoczne po dłuższym postoju.

Znalazłem kiedyś informacje na necie gdzie jeden użytkownik miał podobne objawy do moich i przyczyną była właśnie padnięta odma.

Opublikowano

Dlatego napisałem - wyciągnij bagnet i uruchom silnik, obserwuj dymienie....z wydechu.

Przez bagnet odpowietrzysz skrzynię korbową 'na skroty"

Opublikowano
Oj to by pasowało, bo faktycznie zdarza się, że przy postoju na jałowym spadają obroty no i rurę ostatnio mam bardziej okopconą. Ale i tak najbardziej z tego wszystkiego denerwujący jest ten świst jak obroty silnika zbliżają się w granice 3000. Dosłownie jakby ktoś wsadził mi do silnika szalejący wiatr :wink:
Opublikowano

Wczoraj podczas sprawdzania silnika ustaliłem jeszcze jeden ciekawy objaw tj. jak wyciągnę bagnet na pracującym silniku to z rurki bagnetu słychać siorbanie. Czytałem gdzieś że to też może być objaw uszkodzonej odmy. W sobotę będę wymieniał odmę i czyścił przewody. Dam znać czy objawy ustąpiły.

 

Kolego "tomaaso" nie mam żadnych błędów na kompie oraz nie zapala mi się kontrolka silnika

  • 4 miesiące temu...
  • 2 lata później...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Odgrzewam nie zakladajac nowego tematu. Kupic samą odme (zawor) czy komplet z przewodami ?

 

M52TUB20 08.1998

 

http://www.bmw-sklep.com.pl/pl/odma-odpowietrzenie-silnika-przewody-bmw-komplet.html

 

http://www.bmw-sklep.com.pl/pl/odma-odpowietrzenie-silnika-bmw-e39-e38-e46-x5-e60.html

 

Z gory dziekuje za podpowiedzi. Bo ubywa około 2l oleju przez 4 tyś km. nie kopci spod korka wlewu. Po odkreceniu wlewu oleju obroty na chwilke podskoczą i sie stabilizują. Ale silnik pracuje wzglednie równo jakos tragicznie nie kuleje.

Opublikowano
Jak zdemontujesz odmę to przy okazji sprawdź w jakim stanie są przewody, szczególnie ten który wchodzi do kanału bagnetu oleju (misi być drożny). Oczywiście dobrze byłoby wymienić wszystkie przewody ale z tego co pamiętam to ja wymieniałem tylko jeden (ten który wpięty jest do pokrywy zaworów) bo był lekko pęknięty na zgięciu harmonijkowym. Decyzja należy do ciebie :)
Opublikowano
Ok czyli smialo moge wymienic sama odme a przewody np zdjac i je poczyscic ? :) mozliwe ze zmniejsza sie ubytki oleju po takim zabiegu ? Bo cholera nie kopci na niebiesko :P a jak odkrece korek wlewu oleju to nie specjalnie kuleje, tylko podniesie obroty na moment i chodzi w miare spoko
Opublikowano
Odmę wymienić nie jest problem ale podejrzewam że przewody do wymiany wszystkie. Są bardzo kruche niestety lata i temperatura robią swoje. Wymieniałem odmę i przewody, cały kpl łącznie z przewodem cieniutkim od podciśnienia bo też pęka ze starości.
Opublikowano

Witam.

Pytanie do kolegi Agora:

czy po tym zabiegu odglos "turbiny" pozostal czy tez nie?

Ja sie zastanawiam, nad tym dzwiekiem juz od jakiegos czasu, poniewaz faktycznie jak wkreca sie na obroty slysze cos w stylu turbo.

nie kopci z rury, oleju cos tam bierze i po przeczytaniu twojego postu zastanowilem sie nad tym dzwiekiem.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Panowie, moje objawy są takie: silnik delikatnie kopci (prawie nie zauważalnie) przy postoju na wolnych obrotach przez 10 minut. Korek oleju jest delikatnie przyssany, po jego zdjęciu chlapie olejem i dmucha na zewnątrz powietrzem i jakbym dymem trochę ( może to złudzenie z dymem bo ciemno w garażu). Czy to objawy uszkodzonej odmy ? Silnik n46 -150 km w e90.
Opublikowano

Piszesz że korek jest lekko zassany ale po jego zdjęciu to dmucha z otworu, czyli dwie wykluczające się sytuacje ?

Może ja źle zrozumiałem.

W uproszczeniu : podczas pracy silnika na pierścieniach jest mała nieszczelność i spaliny się przedostają do przestrzeni korbowodów co często nazywamy przedmuchami.

Aby tam nie powstało nadciśnienie to postanowiono dać temu ujście i podłączono rurkę prowadzać ją do kolektora dolotowego ( wdechu). Czyli nadmiar powietrza (gazów-palin) z korbowodu idzie do kolektora ssącego gdzie panuje podciśnienie więc wszystko zostaje wyssane i dla tego po odkręceniu korka powinno lekko wciągać powietrze do środka.

Muszę dodać że w tym powietrzu co idzie do kolektora ssącego jest dużo oparów oleju więć na tej rurce odpowietrzającej zabudowano tz separator oleju (odma) co jest z powrotem odprowadzony do miski olejowej.

 

Jak ten system się zatka to po odkręceniu korka wlewu oleju dmucha na zewnątrz.

Jak seperator oleju (odma) jest uszkodzony to zadużo oleju idzie do kolektora dolotowego i nam bierze olej .

Jak mamy duże przedmuchy to odma może nie nadążać itd

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Nie znalazłem typowego opisu objawów, dlatego napisałem post - od tego jest to forum.

Czyli z wypowiedzi kolegi powyżej wynika ze moja odma umiera. Po otworzeniu korka ucieka powietrze i chlapie olej. Do tego któryś z kolegów wspomina o dźwięku turbiny przy jeździe ze stalą prędkością, mam takie jakby syczenie turbinopodobne przy jeździe z prędkością 100 km/h.

Opublikowano

Ktoś ? coś ?

Może stworzymy poradnik, niech każdy opisze objawy jakie miał przy uszkodzonej odmie. Ułatwi to życie forumowiczom w przyszłości.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.