Skocz do zawartości

High rate of battery discharge


buska10

Rekomendowane odpowiedzi

Dobrze kombinujesz z tą klimatyzacją. Znajdź bezpiecznik i wyjmij go. Można też miernikiem sprawdzić lewy pobór.w inpa masz coś takiego jak historie poboru prądu. Komunikat o wysokim rozladowaniu aku będzie zawsze jak auto w stanie uśpienia będzie brało więcej niż 60/80mA dla zdrowego auta to 20/30mA.

 

oczywiście może być uszkodzony ibs, ale to łatwo sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Jeszcze sprawdziłem błędy i oto taki się pojawił:

"4A35 Centralka czujnika akumulatora"

Czy to ten nieszczęsny IBS ?

 

To jest błąd IBS, odepnij cienkie kabelki od inteligentnej klemy minusowej i sprawdź czy dioda zgaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od IBS-a sa chyba 3 bledy, nie wiem co oznaczaja.

 

Uszkodzony IBS nie bedzie pobieral pradu, tylko bedzie wywalal blad. Tak jak Guziot to zauwazyl. Jezeli w INPA jest tylko blad od IBS+a a w historii baterii brak jest monitu o za wysokim poborze pradu to raczej nie bedzie to IBS.

 

IBS monitoruje pobor pradu na baterii i faktem jest ze lubia padac ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie... jest big problem.

W sobotę zostawiłem go w garażu (bo w niedziele nigdzie nim nie jeździłem) i dzisiaj nie mogłem go odpalić!

Nawet central nie zaskoczył... wyładowany do cna.

Co możecie mi poradzić ? Najdziwniejsze jest to, że jakiś czas temu auto stało tydzień bez rozruchu i autko po tym tygodniu odpaliło na strzała a teraz ?... Dwa dni i bryndza :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem należało by sprawdzic pobór prądu w trybie uspienia. czyli po powiedzmy 20min od zamkniecia auta. Jezeli bedzie lewy czyli wiekszy niz 30/40mA, to szukasz gdzie -> na jakim bezpieczniku. Wiekszosc informacji jest w watku. Jezeli nie czujesz sie na silach to jedz do dobrego elektryka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy może to być po prostu ten nieszczęsny IBS ?

Bo tak jak pisałem wcześniej, wyskoczył mi błąd: 4A35 Centralka czujnika akumulatora.

Czytałem, że od IBS-u są różne błędy: 4A37, 4A53 itp.

Nigdzie jednak w necie nie pisze by ktoś tak jak ja miał właśnie ten błąd o numerze 4A35.

Może ktoś z Was wie o co chodzi z tą centralką ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A czy może to być po prostu ten nieszczęsny IBS ?

 

Może ktoś z Was wie o co chodzi z tą centralką ?

 

Może być to wina IBS-a dlatego tak jak wcześniej pisałem odepnij od niego cienkie kabelki i pojeździj tak kilka dni dla testu. Jeśli chodzi o centralkę to jest to dziwaczne tłumaczenie bo po angielsku opis tego błędu to : Intelligent Battery Sensor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
witam moja pierwsza wypowiedz od roku sie meczylem High rate of battery discharge az do wczoraj przez ten caly okres sledzilem watki wymienilem kleme,akumulator,swiece zarowe,modul swiec i nic nie pomagalo!!!dziennie rano ten sam blad High rate of battery discharge wkoncu po roku doszlem do problemu a okazalo sie ze modul telefonu nie usypia i pobiera prad!mam bmw e61 530d 2005r mam nadzieje ze komus pomoze ta maja wypowiedz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
wkoncu po roku doszlem do problemu a okazalo sie ze modul telefonu nie usypia i pobiera prad!mam bmw e61 530d 2005r mam nadzieje ze komus pomoze ta maja wypowiedz

 

Właśnie mi pomogłeś. Oczywiście już zdążyłem wymienić akumulator i klemę IBS i problem pozostał ale po lekturze wątku i trochę dzięki przypadkowi zauważyłem że rozmawiajac w garażu przez telefon staje sie on nagle "głuchy". Wydedukowałem, że może łaczy się z samochodem, który stał w stanie uśpienia nie ruszany po nocy.

Eksperyment polegający na odłaczeniu na noc modułu telefonu powodował, że komunikat rano się nie pojawiał. Wymieniłem moduł na używkę za 200 zł i wszystko wróciło do normy. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Witam. Kupiłem 2 miesiące temu E60 z 2005r. z tym problemem na starcie. Czytałem forum i czytałem. Przy pierwszej próbie udało się. Wyjąłem na próbę bezpiecznik w bagażniku nr 80 - amplituner radia oraz w schowku bezpiecznik 37 - telefon. Nie mam komunikatu już od tygodnia a zawsze z rana był obowiązkowo. Jeszcze dam mu chwilę na nabranie pewności i podepnę 80 od radia bo założę się że to ten od telefonu czyli pewnie moduł bluetoth...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Hej u mnie również zaczął się pojawiać ten problem jednak troszkę dziwnie to wygląda bo ma miejsce dopiero po jakieś 3-4dniach jak nie jeżdżę autem wiec nie wiem czy to normalne czy nie, oczywiście przy tym komunikacie bez problemu mogę zapalić auto, natomiast ostatnio bawiłem sie impa ok 15min i tez wyskoczył ten komunikat dodatkowo zaczął mnie zastanawiać fakt ze jak auto jest zamknięte to czasem jak grzebie coś w garażu to słyszę dziwny dźwięk dobiegający spod maski taki sam jak występuję zaraz po otwarciu auta, czy z tego wynika ze u mnie tez któryś moduł się nie usypia i ciągnie prąd :(? jakieś pomysły jak mogę sprawdzić co jest przyczyna? bo generalnie odpięcie IBSa nic nie da bo komunikat z aku nie pojawia się codziennie :(

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomko:

1: Inpa nie impa :)

2: 15 lub 20 minut na zapłonie potrafi nieźle wyczerpać akumulator. Elektronika ciągnie chyba z 40A... :(

 

Ja mam podobny problem u siebie - często widzę błąd o nadmiernym rozładowaniu akumulatora.

Ostatnio zmierzyłem sobie napięcie podczas mycia auta: po ok. 10-ciu minutach postoju z wyłączonym zapłonem i wyjętym kluczykiem a z podłączonym kompem monitorującym parametry napięcie spada do ok. 12,4V. Podczas odpalania napięcie sięga 9,6V. Zastanawiam się, czy to IBS czy akumulator (110Ah, Bosh, 2-letni, zakodowany po wstawieniu)? Pewnie wymienię oba elementy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha ok to w takim razie chyba nie ma sensu żebym coś robił ;) jak będę w takiej sytuacji ze faktycznie codziennie rano będzie mi sie pojawiał ten komunikat to wtedy cos będę myślał :)

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
No i jednak nadszedł czas żeby chyba wymienić IBS, sytuacja u mnie wygląda tak jeśli przyjadę autem zgaszę go i zamknę to na 2 dzień nie ma problemu, ale jeśli np. w miedzy czasie otworze auto żeby co wyciągnąć potem zamknę to na 2 dzień reset zegarów i info o rozładowaniu aku :( Dla testu odpiąłem MULF'a ale nic to nie zmieniło teraz odpiąłem IBS'a i wszystko cacy :) Pytanie tylko czy to faktycznie wina IBS'a? Dodam tylko ze nigdy nie miałem problemu z odpaleniem zawsze auto paliło od kopa, jedyne co to irytujący reset zegarów i całej reszty :/

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No i jednak nadszedł czas żeby chyba wymienić IBS, sytuacja u mnie wygląda tak jeśli przyjadę autem zgaszę go i zamknę to na 2 dzień nie ma problemu, ale jeśli np. w miedzy czasie otworze auto żeby co wyciągnąć potem zamknę to na 2 dzień reset zegarów i info o rozładowaniu aku :( Dla testu odpiąłem MULF'a ale nic to nie zmieniło teraz odpiąłem IBS'a i wszystko cacy :) Pytanie tylko czy to faktycznie wina IBS'a? Dodam tylko ze nigdy nie miałem problemu z odpaleniem zawsze auto paliło od kopa, jedyne co to irytujący reset zegarów i całej reszty :/

 

Może zanim kupisz IBS sprawdź miernikiem czy usypiają się wszystkie moduły, po ok. 30 minutach samochód powinien być całkowicie uśpiony i pobór prądu 0,01A (tak było u mnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się wydaje że może być problem z poziomem naładowania akumulatora lub błędne dane w DME/DDE, na początek procedura rejestracji wymiany akumulatora. Niestety ale mam podobną przypadłość, reset zasilania zegarów jest następstwem dwukrotnego błędu o wyładowaniu akumulatora tak mają niestety egzemplarze po 09.2005, gdzie zasilanie m.in. radia, licznika jest sterowane przez KGM, który to dokonuje wspomnianego resetu. Problemem jest ocena akumulatora przez IBS, akumulator który spokojnie jeszcze zakręci rozrusznikiem jest oceniany jako za słaby i IBS generuje w/w błędy. Zastanawiałem się nad tym czy nie dorobić jakiegoś podtrzymania zasilania dla licznika, lub przełączenie go na inny nie sterowany przez KGM obwód, wtedy nie było by problemów ze skasowanym zegarem, przebiegiem i spalaniem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jednak nadszedł czas żeby chyba wymienić IBS, sytuacja u mnie wygląda tak jeśli przyjadę autem zgaszę go i zamknę to na 2 dzień nie ma problemu, ale jeśli np. w miedzy czasie otworze auto żeby co wyciągnąć potem zamknę to na 2 dzień reset zegarów i info o rozładowaniu aku :( Dla testu odpiąłem MULF'a ale nic to nie zmieniło teraz odpiąłem IBS'a i wszystko cacy :) Pytanie tylko czy to faktycznie wina IBS'a? Dodam tylko ze nigdy nie miałem problemu z odpaleniem zawsze auto paliło od kopa, jedyne co to irytujący reset zegarów i całej reszty :/

 

Może zanim kupisz IBS sprawdź miernikiem czy usypiają się wszystkie moduły, po ok. 30 minutach samochód powinien być całkowicie uśpiony i pobór prądu 0,01A (tak było u mnie).

 

Ok sprawdzę ale myślę ze to IBS na 99% bo czasem wystarczy sytuacja nawet nie dniowa a godzinowa ze zgaszę auto potem po cos sie wrócę otworze zamknę potem po godzinie odpalam i juz mam reset. Wiec to raczej nie problem usypiania czegoś. Przynajmniej tak mi się wydaje. Bo dziwne jak np po zgaszeniu zamknieciu i zostawieniu na 2 dni nic sie nie dzieje a rano moge spokojnie odpalic :P Problem pojawia sie w sytuacji kiedy otworze auto potem zamkne :duh:

 

A mi się wydaje że może być problem z poziomem naładowania akumulatora lub błędne dane w DME/DDE, na początek procedura rejestracji wymiany akumulatora. Niestety ale mam podobną przypadłość, reset zasilania zegarów jest następstwem dwukrotnego błędu o wyładowaniu akumulatora tak mają niestety egzemplarze po 09.2005, gdzie zasilanie m.in. radia, licznika jest sterowane przez KGM, który to dokonuje wspomnianego resetu. Problemem jest ocena akumulatora przez IBS, akumulator który spokojnie jeszcze zakręci rozrusznikiem jest oceniany jako za słaby i IBS generuje w/w błędy. Zastanawiałem się nad tym czy nie dorobić jakiegoś podtrzymania zasilania dla licznika, lub przełączenie go na inny nie sterowany przez KGM obwód, wtedy nie było by problemów ze skasowanym zegarem, przebiegiem i spalaniem

 

No tak kolego by było najprościej ;) nie wiem po kiego zrobili to tak ze się zegary resetują... Ja jak na razie odczepiłem IBS dla testu i wszystko śmiga ale dzisiaj go podepnę bo nie chce aku zajechać który jest mocny :mrgreen: :) . Ta elektronika dobija człowieka az się boje co jest a co będzie w najnowszych modelach :D dla BMW "i" trzeba będzie chyba oddzielne forum zakładać ;)

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam od 4 tygodni mam problem z "high rate of battery discharge" wyskakuje mi przeważnie jak samochód długo stoi czyli rano przed praca lub po pracy ale odpala bez problemu. Czytałem że może to być problem z IBS (Intelligent Battery Sensor) i zrobiłem tak jak pisaliscie po czym błąd zniknął. Pojezdzilem kilka dni z odłączonym i nic się nie pojawiało po czym podłączyłem go sportem i błąd się pojawił.

 

I teraz pytanie czy IBS jest walniety i trzeba go wymienić czy to coś zupełnie innego i dlatego błąd wyskakuje bo do sensora idzie komunikat a może to tylko bateria do wymiany.

 

Czy można jeździć z odlaczonym IBS i nie będzie problemu i nie będzie się bateria rozładowywac.

 

Jeśli wiecie coś na ten temat proszę o poradę z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Witam dopadło też mnie pojawia mi się ten komunikat zazwyczaj rano brak innych objawów sprawdzałem aku i wychodzi żeby podładować podpinam prostownik a tu pokazuje że bateria full :| rozwiązał ktoś jeszcze ten problem bo narazie wychodzi że to albo IBS albo ccc oraz moduł od telefonu. U mnie to tylko komunikat a bateria się fizycznie nie rozładowuje sprawdzę jeszcze czy coś prądu nie kradnie pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś ma z tym problem to niech napisze na forum razem postaramy się z tym uporać ja mam baterie już sprawną na 50 % z pojemności 720 zostało 520 a akumulator jest z 2011 roku orginał BMW bo dziś mierzyłem, kupuje nowy akumulator o takiej samej pojemności rejestruje w IPNA nową baterie jeśli komunikat o wysokim rozładowaniu aku na postoju będzie się wyświetlał to znaczy że IBS płata figle i też wymienie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki komunikat w e90 lci. Z tym, że tam poza komunikatem nie było żadnych innych problemow jak zerujacy się przebieg o którym wspominają koledzy w postach wyżej. Akumulator też 100% sprawny, nawet w najwieksze mrozy po kilkudniowym postoju auto odpalało w sekunde. Skasowałem błędy bo było kilka starych oraz zaznaczyłem w inpie wymianę akumulatora i komunikat więcej się nie pojawił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...
Grzebalem cos przy aku i podlaczylem na chwile jakies 2 kabelki cienkie z niebieskimi koncowkami nie wiedzac od czego sa, ale bylem ciekawy dlaczego byly rozlaczone. Po podlaczeniu wyskoczyl mi od razu komunikat high rate of battery discharge. Odlaczylem je z powrotem ale teraz za kazdym razem po przekreceniu stacyjki wyswietla mi sie ten komunikat, po odpaleniu zazwyczaj gasnie i nawet znika w menu idrive, nie wyswietla sie tez ikona aku miedzy zegarami, jest tylko napis w oknie nawigacji i zolta kontrolka w menu/service/control check messages ktora pozniej znika. odlaczalem juz kleme zeby sprawdzic czy cos pomoze i nic. Aku sie nie rozladowuje, nigdy nie bylo z tym problemu, tylko od tego momentu podlaczenia tych kabelkow na chwile ciagle mi to wyskakuje. Jak sie pozbyc?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.