Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jestem przekonany że aktualizacja oprogramowania niewiele zmieni. Przekodowanie typu akumulatora tez pewnie nie zmniejszy poboru prądu, ale może poprawić ładowanie i wskazania SOC. W twoim przypadku pozostaje podłączenie miernika i dalsze drazenie tematu bezpiecznikow
  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jest i zlodziej na bezpieczniku 34 -> 20A

 

IMAG0641.jpg

 

Po wyciagnieciu 34 bezpiecznika pobor spada do 15-20mA

 

Po zaladowaniu bezpiecznika slychac jak startuje CD/DVD, po chwili wszystko cichnie i pobor spada ale do 80-90mA zamiast 15-20mA.

 

 

Jakies sugestie pomysly ? CD/DVD dzialaja poprawnie.

 

Co dokladnie chodzi na 34 bezpieczniku ?

 

CCC/M-ask, cos jeszcze ?

Opublikowano
Jest i zlodziej na bezpieczniku 34 -> 20A

Co dokladnie chodzi na 34 bezpieczniku ?

CCC/M-ask, cos jeszcze ?

 

U mnie jest to "audio system".

Do odważnych świat należy!!!
Opublikowano

Na 90% to cos w CCC CD/DVD lub wyswietlacz LCD. Wylaczylem wszystko pozostale, zmieniarke, mulfa, wzmacniacz generalnie wszystko z bagaznika + zmieniarka i wciaz 80/90mA.

 

 

Zakaladajac ze to CCC -> czyli to ten caly modul w srodkowej konsoli (CD/DVD/Navi) takie cos sie w pierwszej kolejnosci programuje czy po prostu wymienia ?

 

Byc moze to jakis inny komponent podpiety pod CCC, jakies sugestie, pomysly ?

 

Na 34 bezpieczniku ewidentnie jest pobor, wkladajac bezpiecznik jest malutkie zwarcie(oczywiscie w stanie uspienia), na chwile startuje CD/DVD -> ktos tu kradnie prad (chyba ze to normalna sytuacja ?)

 

 

Znalazlem dokument:

 

This Service Information bulletin supersedes SI B61 08 00 dated November 2009

 

Gdzie jest zapis:

 

Depending on the vehicle's equipment, closed-circuit current by vehicle model is approximately as follows:

E31 50 milliamps after 16 minutes
E32 50 milliamps after 16 minutes
E34 40 milliamps after 16 minutes
E36, Z3 30 milliamps after 16 minutes
E38 50 milliamps after 16 minutes
E39 40 milliamps after 16 minutes
E46 40 milliamps after 16 minutes
E60, E61, E63, E64 40 milliamps after 60-70 minutes
E65, E66 40 milliamps after 60-70 minutes
E53 40 milliamps after 16 minutes
E70, E71, E72 40 milliamps after 60-70 minutes with TCU (30 minutes without TCU)
E83 40 milliamps after 16 minutes
E82, E88 40 milliamps after 60-70 minutes with TCU (30 minutes without TCU)
E90, E91, E92, E93 40 milliamps after 60-70 minutes with TCU (30 minutes without TCU)
E85 40 milliamps after 16 minutes
E89 40 milliamps after 60-70 minutes with TCU (30 minutes without TCU)
E52 50 milliamps after 16 minutes
F01, F02, F07 7-21 milliamps after 30 minutes

 

To jak to jest 15/16 min do pelnego uspienia czy 60-70 min ?

Opublikowano
Na 90% to cos w CCC CD/DVD lub wyswietlacz LCD. Wylaczylem wszystko pozostale, zmieniarke, mulfa, wzmacniacz generalnie wszystko z bagaznika + zmieniarka i wciaz 80/90mA.

 

 

Zakaladajac ze to CCC -> czyli to ten caly modul w srodkowej konsoli (CD/DVD/Navi) takie cos sie w pierwszej kolejnosci programuje czy po prostu wymienia ?

 

Podobno czasami pomaga tylko wgranie nowszego softu choć to raczej robi się na samym końcu.

W serwisach raczej sugerują wymianę na nowy (regenerowany) moduł ale to wydatek w okolicach 3000 zł.

Szukałem jakiegoś speca, który zajmuje się naprawą modułów CCC. Znalazłem jednego ciekawego na allegro ze Śląska oraz dostałem namiary na tym forum do innego z Krakowa. Jeśli chcesz mogę się z Tobą podzielić tymi informacjami.

 

Byc moze to jakis inny komponent podpiety pod CCC, jakies sugestie, pomysly ?

 

Na 34 bezpieczniku ewidentnie jest pobor, wkladajac bezpiecznik jest malutkie zwarcie(oczywiscie w stanie uspienia), na chwile startuje CD/DVD -> ktos tu kradnie prad (chyba ze to normalna sytuacja ?)

 

 

Znalazlem dokument:

 

This Service Information bulletin supersedes SI B61 08 00 dated November 2009

 

Gdzie jest zapis:

 

Depending on the vehicle's equipment, closed-circuit current by vehicle model is approximately as follows:

E31 50 milliamps after 16 minutes
E32 50 milliamps after 16 minutes
E34 40 milliamps after 16 minutes
E36, Z3 30 milliamps after 16 minutes
E38 50 milliamps after 16 minutes
E39 40 milliamps after 16 minutes
E46 40 milliamps after 16 minutes
E60, E61, E63, E64 40 milliamps after 60-70 minutes
E65, E66 40 milliamps after 60-70 minutes
E53 40 milliamps after 16 minutes
E70, E71, E72 40 milliamps after 60-70 minutes with TCU (30 minutes without TCU)
E83 40 milliamps after 16 minutes
E82, E88 40 milliamps after 60-70 minutes with TCU (30 minutes without TCU)
E90, E91, E92, E93 40 milliamps after 60-70 minutes with TCU (30 minutes without TCU)
E85 40 milliamps after 16 minutes
E89 40 milliamps after 60-70 minutes with TCU (30 minutes without TCU)
E52 50 milliamps after 16 minutes
F01, F02, F07 7-21 milliamps after 30 minutes

 

To jak to jest 15/16 min do pelnego uspienia czy 60-70 min ?

 

Chyba jestem na tym samym etapie co Ty z tą różnicą, że diagnoza winowajcy-zjadacza prądu kosztowała mnie 400 zł :|

U mnie prąd zjada moduł CCC, który jest częściowo uszkodzony. Piszę częściowo bo nawigacja działa, CD też czyta lecz nie odtwarza piosenek zatrzymując się na czasie odtwarzania 00:00. Radio działa ale tylko wizualnie. Problemem jest globalny brak dźwięku, rozładowywanie akumulatora i zdarzające się restarty idrive.

Na Twoim miejscu wyjąłbym moduł CCC i pojeździł trochę bez niego. Demontaż nie jest aż taki trudny, jeśli będziesz miał problem to daj znać i może uda mi się Ci jakoś pomóc.

Do odważnych świat należy!!!
Opublikowano

Czesc,

 

 

ja myslalem ze update/nowy soft CCC bedzie niewielkim kosztem, w ASO za kodowanie calego auta chca 650zl. Dlatego myslalem ze od tego zaczne :)

 

Chetnie wezme namiary na kogos kto naprawia CCC. :-)

 

Ile uszkodzony CCC kradnie Ci pradu ?

 

Miales jakies bledy W INPA / DIS ?

 

Dzieki za pomoc :)

Opublikowano
Czesc,

 

 

ja myslalem ze update/nowy soft CCC bedzie niewielkim kosztem, w ASO za kodowanie calego auta chca 650zl. Dlatego myslalem ze od tego zaczne :)

 

Chetnie wezme namiary na kogos kto naprawia CCC. :-)

Poszło na PW.

 

Ile uszkodzony CCC kradnie Ci pradu ?

Kradł na tyle dużo, że już w pewnym momencie akumulator był rozładowywany w ciągu 1-2 dni. Oczywiście były ciągłe komunikaty o zbyt dużym rozładowywaniu akumulatora.

Sprawdziłem w INPA i w historii poboru prądu po uśpieniu było aż 3500 minut w przedziale 200-1000mA.

Miales jakies bledy W INPA / DIS ?

Dzieki za pomoc :)

Tak, pierwszym błędem jaki zauważyłem podczas problemów z CCC był:

4548 Powermanagement Bordnetz.

 

Teraz miałem kilka innych ale to może efekt wyjętego CCC.

Do odważnych świat należy!!!
Opublikowano

Dzis zrobilem maly pomiar bezposrednio na bezpieczniku 34 i CCC dosc szybko sie usypia. Po calkowitym uspieniu auta pobor na 34 to 0.07A -> 70mA.

 

Ale znalazlem cos Ciekawego:

 

%255BUNSET%255D.jpg

 

Dokladnie opisalem to tu:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=212197

 

NIe wyglada to na ORI. Zastanawiam sie czy ktos madry nie podpiol tego pod 34. Wyciol bym to, ale moze lepiej dowiedziec sie co to jest nim poleci do kosza :)

 

2 Sprawa co nalezy zdemontowac by dostac sie do tylu skrzynki z bezpiecznikami, skrzynki w schowku.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Dzis zrobilem maly pomiar bezposrednio na bezpieczniku 34 i CCC dosc szybko sie usypia. Po calkowitym uspieniu auta pobor na 34 to 0.07A -> 70mA.

 

Mierzyłem u mnie na tym bezpieczniku 34 i przez kilka minut miałem 1.5A i nic mi nie spadało :shock: U ciebie też tak było na początku zanim zaczęło się zmniejszać?

Do odważnych świat należy!!!
Opublikowano
W moim przypadku prawdopodobnie wine za rozladowywany akumulator ponosi nie fabryczny lokalizator GPS, podpiety wlasnie pod 34 bezpiecznik i zapalniczke. Nim oglosze zwyciestwo :) poczekam do rana by upewnic sie ze nie przywita mnie "High rate of battery discharge".
Opublikowano
W moim przypadku prawdopodobnie wine za rozladowywany akumulator ponosi nie fabryczny lokalizator GPS, podpiety wlasnie pod 34 bezpiecznik i zapalniczke. Nim oglosze zwyciestwo :) poczekam do rana by upewnic sie ze nie przywita mnie "High rate of battery discharge".

 

Gratulacje! Dzięki wytrwałości i samozaparciu udało Ci się ustalić przyczynę problemu. Zaoszczędziłeś dzięki temu co najmniej kilkaset złotych. M. in. po to jest to forum aby wspomóc w takich sytuacjach, które niekoniecznie wymagają kontaktu z serwisami liczącymi sobie za takie usługi.

Ja niestety miałem mniej szczęścia i wytrwałości bo problem zdiagnozował mi dopiero serwis a uszkodzony moduł CCC wysłałem do naprawy. Zobaczymy co z tego wyniknie..

Do odważnych świat należy!!!
Opublikowano
U mnie problem został rozwiązany poprzez naprawienie modułu CCC. Wszystkie objawy (pobór prądu, brak dźwięku, restarty i-drive) ustąpiły. Mam jeszcze problem z zakodowaniem modułu CCC bo zmienił się soft ale to już inna historia.
Do odważnych świat należy!!!
Opublikowano
To pozytywnie :) powiedz mi gdzie naprawiales ? Moze tu: "Speca od CCC z Krakowa: 790533228"

 

Wysłałem do innego speca ze Śląska, bo na aukcji allegro przekonywał, że naprawia to, co inni uważają za nie do naprawienia :-)

Wszystko załatwiłem zdalnie ale kodowanie musiałem przyjąć na własne barki. Ku mojemu zaskoczeniu ogarnąłem temat na tyle, że udało mi się zakodować prawie w 100% cały moduł. Piszę prawie, bo nie udało mi się aktywować systemu sterowania głosem, z którym ponoć są problemy w tego typu przypadkach.

Do odważnych świat należy!!!
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Hejka.

Podłączę się do tematu.

Mam 530 z 2009 roku.

Niedawno ją kupiłem.

Od czasu kupna wyskakuje mi błąd:

- Incrased battery discharge

- High rate of battery discharge

Próbowałem go wprowadzić w stan uśpienia.

Włączyłem przycisk blokady tylnich szyb i gdy siedziałem z 5 minut to nie chciała dioda zgasnąć.

I słychać cały czas takie buczenie z konsoli centralnej.

Opublikowano
Hejka.

Podłączę się do tematu.

Mam 530 z 2009 roku.

Niedawno ją kupiłem.

Od czasu kupna wyskakuje mi błąd:

- Incrased battery discharge

- High rate of battery discharge

Próbowałem go wprowadzić w stan uśpienia.

Włączyłem przycisk blokady tylnich szyb i gdy siedziałem z 5 minut to nie chciała dioda zgasnąć.

I słychać cały czas takie buczenie z konsoli centralnej.

 

Szkoda, że już dopadły Cię takie problemy tuż po zakupie auta :?

Ze swojej strony mogę Ci doradzić dwa wyjścia:

 

1. Prostsze ale kosztowniejsze:

 

znaleźć speca aby namierzył źródło poboru prądu z zastrzeżeniem, że to będzie zaufany spec a nie "specjalista-eksperymentator" który wymieni pół elektroniki w samochodzie szukając przyczyny i każe jeszcze za to zapłacić :nienie:

 

2. Trudniejsze ale tańsze:

 

2.1. zdiagnozować błędy w INPA,

2.2. namierzać problem odpinając moduły (bluetooth, audio, ccc, tv) lub bezpieczniki i próbować usypiać auto

2.3 czytać, czytać i jeszcze raz czytać to forum :-)

 

Powodzenia!

Do odważnych świat należy!!!
Opublikowano

Acha... jeszcze jedna ciekawostka.

Komunikaty te pojawiają się ogólnie zawsze z rana.

Autko odpala bez problemu.

I teraz najlepsze: autko stało tydzień bez rozruchu (byłem na wakacjach) i po przyjeździe odpalam a tu niespodzianka: autko dopaliło bez problemu i bez żadnych komunikatów :P

Dla mnie to bez sensu... jeżeli byłby duży pobór prądu to po tygodniu nie powinien w ogóle opdalić...

Opublikowano

Acha.. jeszcze jedno.

Czy te komunikaty będą wyskakiwać gdy akumulator po prostu będzie rozładowany ?

Robię krótkie trasy i może dlatego akumulator nie chce się dobrze naładować ?

Sprawdzałem go przyrządem i trza by go podładować.

Opublikowano
Acha... jeszcze jedna ciekawostka.

Komunikaty te pojawiają się ogólnie zawsze z rana.

Autko odpala bez problemu.

I teraz najlepsze: autko stało tydzień bez rozruchu (byłem na wakacjach) i po przyjeździe odpalam a tu niespodzianka: autko dopaliło bez problemu i bez żadnych komunikatów :P

Dla mnie to bez sensu... jeżeli byłby duży pobór prądu to po tygodniu nie powinien w ogóle opdalić...

 

Upewnij się jeszcze u poprzedniego właściciela czy nie doczepił czegoś nowego do samochodu np. lokalizator GPS, dodatkowy autoalarm lub jakieś inne niestandardowe urządzenie. Niestety obecne samochody to komputery na kółkach. Nasze samochody BMW muszą wiedzieć o wszystkich urządzeniach i je znać. Dlatego każdy fabryczny komponent elektoniczny po wymianie trzeba adoptować komputerem. Niefabryczne urządzenie nie da się adoptować i dlatego samochód może mieć problemy z wejściem w tryb uśpienia.

Do odważnych świat należy!!!
Opublikowano

Wiem, że był na akcji serwisowej wymiany jakiegoś kabla rozruchowego czy cuś.

Mam od tego FV-rę.

A tak to raczej nie...

Tylko właśnie dziwne, że pisze o poborze prądu, gdyż zostawiłem go na ponad tydzień i odpalił bez problemu i to bez żadnych komunikatów :/

Opublikowano

Czy te komunikaty mogą spowodowane przez rozładowany akumulator ?

U mnie występują na przemian co dzień: "Increased battery discharge" oraz "High range of battery discharge".

Więc to trochę dziwne... może to walnięty IBS ?

Opublikowano

Zostawiłem na całą noc włączony ten przycisk co blokuje szyby z tyłu.

No i niestety rano cały czas diodka zielona na przycisku się świeciła.

Więc wygląda na to, że coś pobiera prąd na pewno.

Może to problem który łączy się z moim drugim problemem z klimą ?

Może gdzieś jest jakaś zwara co powoduje pobór prądu i "prawie" nie działającą klimatyzacją...

Oto link do tematu: http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=220021

Opublikowano

Jeszcze sprawdziłem błędy i oto taki się pojawił:

"4A35 Centralka czujnika akumulatora"

Czy to ten nieszczęsny IBS ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.