Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ktory to moze byc bezpiecznik ?

 

Szybciej znajdziesz niz ktoś tu tobie wywróży

 

Wyjmij na noc bezpiecznik radia (73) oraz zmieniarki jeśli masz (chyba 38).

Do odważnych świat należy!!!
  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
cegowy pokazuje miedzy 0,5A a 0,6A. Wzasadzie nie ma znaczenia ile czasu mija od zaryglowania. Mierzone 2min,5min 90min,120min po zaryglowaniu. Ktory to moze byc bezpiecznik ?

 

Dziwna sprawa żeby po 2 minutach pobierał tylko 0.6A. Czy aby na pewno ten miernik dobrze działa? Zacznij od uśpienia samochodu, możesz czekać lub zrobić to za pomocy INPA. Samochód z wyłączonymi odbiornikami przed uspieniem będzie brał z 6A, po uśpieniu do kilkudziesięciu mA.

Opublikowano (edytowane)

Mam zmieniarke, wiec wyjme oba.

 

To mnie tez zastanowilo, za kazdym razem wskazuje na DC w zakresie do 40A - 0.6A, jutro podepne sie pod jakis domowy zasilacz i sprawdze ten miernik bo faktycznie moze byc uwalony ;/ Gdzie w INPA jest zaszyta jest funkcja usypiania ?

Edytowane przez adisan82
Opublikowano

Akurat zmieniarka i radio przy uspieniu sa odłaczone zupelnie od zasilania, więc na tych bezpiecznikach nie powino byc wogóle napiecia.

 

Sprawdz czy ten twoj miernik wogole mierzy cęgami prąd DC, bo większość mierników na cęgach mierzy tylko AC.

 

Usypianie w sterowniku silnika albo w "Functional Jobs"

Opublikowano

Czesc,

 

 

fakt moje cegi srednio sie nadaja do mierzenie tak malych wartosci(mimo ze posiadaja funkcje pomiaru natezenia - dla pradu DC).

 

Dzis sie wpiolem zwyklym multimetrem i wyszlo 0,08A

 

Gdzies wyczytalem ze max to tak do 100mA ?

 

%255BUNSET%255D.jpg

 

%255BUNSET%255D.jpg

 

Faktycznie wraz z uplywem czasu natezenie spada. Akumulator to 90Ah 720A. Czy przy tak niskim poborze unieruchomi sie samochod np po 2 tyg bez jazdy ?

 

 

Nie wiem sad tak tak duzy spadek napiecia na aku (12.6 po zakonczonej jezdzie a 12,25 po 14 godzinach stania). Nie mam problemu z odpaleniem tylko ten blad ;/ Co jeszcze mozna w takiej sytuacji zrobic ?

 

Nie wiem czy to moze miec jakies znaczenie ale dostalem info z BMW ze mam jakas akcje serwisowa na dodatnia kleme od aku. Ale to chyba raczej malo istotne ;/

Opublikowano
Czesc,

 

 

fakt moje cegi srednio sie nadaja do mierzenie tak malych wartosci(mimo ze posiadaja funkcje pomiaru natezenia - dla pradu DC).

 

Dzis sie wpiolem zwyklym multimetrem i wyszlo 0,08A

 

Gdzies wyczytalem ze max to tak do 100mA ?

 

Twoja wartość prądu w stanie spoczynku jest praktycznie idealna - taka jak powinna być.

 

Faktycznie wraz z uplywem czasu natezenie spada. Akumulator to 90Ah 720A. Czy przy tak niskim poborze unieruchomi sie samochod np po 2 tyg bez jazdy ?

 

Aż dwa tygodnie nie próbowałem zostawiać samochodu nieużywanego ale zdarzało mi się nieco ponad tydzień i mój akumulator 95Ah dawał radę bez problemu.

 

Nie wiem sad tak tak duzy spadek napiecia na aku (12.6 po zakonczonej jezdzie a 12,25 po 14 godzinach stania). Nie mam problemu z odpaleniem tylko ten blad ;/ Co jeszcze mozna w takiej sytuacji zrobic ?

 

Gdy idziesz do samochodu następnego dnia aby sprawdzić napięcie to zapewne wzbudzasz go choćby poprzez centralny zamek lub otworzenie drzwi lub bagażnika. W tym momencie samochód pobiera dość dużo prądu bo uruchamia się w tle wiele modułów. Napięcie w tym momencie chwilowo spada i zapewne stąd ta wartość 12.25V.

Nie chcę Cię straszyć ale u mnie ten tytułowy komunikat był początkiem problemów z CCC...

Do odważnych świat należy!!!
Opublikowano
Czesc,

 

 

czy miales jakies dodatkowe objawy padajacego CCC ?

 

Dizki za onfo.

 

Zaczelo sie od globalnego braku dzwieku, pozniej ten tytulowy komunikat, pozniej rozladowywanie akumulatora do zera. Na koniec byly restarty idrive i czarny ekran..

Do odważnych świat należy!!!
Opublikowano

Heh dzieki Bogu, mnie dreczy tylko ten komunikat ;)

 

Gdy idziesz do samochodu następnego dnia aby sprawdzić napięcie to zapewne wzbudzasz go choćby poprzez centralny zamek lub otworzenie drzwi lub bagażnika. W tym momencie samochód pobiera dość dużo prądu bo uruchamia się w tle wiele modułów. Napięcie w tym momencie chwilowo spada i zapewne stąd ta wartość 12.25V.

 

Twoje tlumaczenie wydaje sie rozsadne, ale domyslam ze dzieje sie tak we wszystkich e60 :) wiec dlaczego ja mam taki blad :P Bede zmuszony poszukac IBS-a moze na mala podmianke by upewnic sie ze to jest/nie jest zrodlem bledow.

Opublikowano
Jeżeli IBS by nie działał to błąd by się nie wyświetlał a bateria i tak by sie rozładowywała
Opublikowano
Jeżeli IBS by nie działał to błąd by się nie wyświetlał a bateria i tak by sie rozładowywała

 

Nie wiem czy dobrze to rozumiem, ale jezeli IBS jest "uszkodzony" to bedzie sial bledem "High rate of battery discharge" mimo iz aku. jest sprawny/naladowany (przynajmniej ja to tak rozumiem).

 

Dzis zrobilem maly test. Odlaczylem aku na cala noc. Pomiar o 18 wieczorem 12.56V. Pomiar nastepnego dnia rano 12.52V (granica bledu inna temp. itp). Podlaczylem kleme, otwozylem centralny zamek i dokonalem pomiaru 12.22V. Pewnie wzbudzilem caly samochod satad taki spadek napiecia (czyli spadek napiecia to normalna sprawa).

Opublikowano
Żeby sprawdzić czy IBS jest sprawny wystarczy podłaczyć auto pod kompa, jezeli jest nie sprawny to pojawi się błąd uszkodzonego IBS.
Opublikowano
Czy IBS jest widoczy jako modul w INPA i mozna zczytac bledy ? Czy jedyna metoda to INPA e60/engine/msd 80 for n53/Felhlerspeicher lesen/Felhlerspeicher lesen.
Opublikowano
Dzis zrobilem maly test. Odlaczylem aku na cala noc. Pomiar o 18 wieczorem 12.56V. Pomiar nastepnego dnia rano 12.52V (granica bledu inna temp. itp). Podlaczylem kleme, otwozylem centralny zamek i dokonalem pomiaru 12.22V. Pewnie wzbudzilem caly samochod satad taki spadek napiecia (czyli spadek napiecia to normalna sprawa).

 

Problem z E60 jest taki że już od momentu "obudzenia" pobiera dużo prądu, w sumie nie wiadomo na co. Jeżeli samochód jest użytkowany na krótkich trasach to akumulator może być niedoładowany.

Jeżeli miałeś 12.5V po jeździe to twój akumulator nie jest w 100% naładowany lub już "zmęczony"

 

Podsumowując w E60 akumulator musi być we wzorowej kondycji, inaczej dziwne komunikaty, resety zegara i komputera pokładowego. Podejrzewam że wymiana akumulatora, lub przynajmniej dobre naładowanie powinno rozwiązać twoje problemy.

 

BTW u mnie pobór prądu w uśpieniu to około 30mA, jednak pobór prądu może być wyższy np. jeśli masz alarm

 

odczyt danych z IBS:

e60/engine/msd 80/F5 i tutaj powinno być power management. Generalnie w miejscu gdzie się rejestruje wymianę akumulatora

Opublikowano

Też się borykam z tym błędem ale u mnie jest to spowodowane uszkodzonymi kablami w wiązkach klapy bagażnika. U mnie zaczęło się od tytułowego błędu i rozładowywania baterii, sporadycznie pojawiał się błąd tylnych świateł przeciwmgielnych po tym przestała działać prawa żarówka oświetlenia tablicy rejestracyjnej oraz domykanie klapy bagażnika. Jedną wiązkę już zrobiłem i muszę przyznać ze była w tragicznym stanie gdyż na 9 kabli tylko 1 był cały, 3 przetarte a reszta połamana. To załatwiło sprawę świateł ale domykanie nadal nie działa a ostatnio przestał działać centralny z pilota :mad2:

Teraz czekam na pogodę żeby przejrzeć pozostałe wiązki, dodam że IBS mam sprawny bo stary był padniety i wymieniałem na nowy

Opublikowano

Ja blad mam systematycznie :), oprocz bledu brak innych objawow, nigdy nie bylo dziwnych komunikatow, resetow zegara i komputera pokładowego.

 

Problem w tym ze akuu jest z 2012 roku ;/ Fakt ze centra standard, no ale stary nie jest :)

 

Alarm jest wiec moze stad te +50mA.

 

Tam gdzie sie rejestruje baterie w INPA nie ma odczytu bledow ;/

 

15.png

 

Ale znalazlem cos takiego w F2 "PM 2 Byte Feld"

 

1.png

 

Chodzi mi o 3 ostatnie wpisy/bledy w lewej kolumnie:

IBS Fehler Download Checksumme 255

IBS Fehler EEPROM Diagnose 11

IBS Fehler RAM Diagnose 103

 

Ma to jakies znaczenie ?

 

Swoja droga widze ze mam zarejestrowana baterie 91Ah a siedzi 90Ah.

Opublikowano
Bo z samego IBS nie odczytujesz błędów, to tylko czujnik którym zarządza MSD80 W zakładce PM feld 3 będziesz miał historie przekroczeń poboru prądu w uśpieniu.
Opublikowano
Jezeli dobrze to rozumiem to zamiast bawic sie miernikiem, moglem zrobic Stop PM MESSEMODE -> Histogram Reset -> Start PM MESSE MODE. I w PM 3 Byte Feld bedzie historia przekroczeń poboru prądu w uśpieniu ?
Opublikowano
Tak tym też można wyłapać zbyt duży pobór prądu, w DIS jest opisana ta procedura. Zapewne używa właśnie tych funkcji dostępnych w INPA
Opublikowano

I gitara :) dzis wieczorem zrobie reset i zobacze jaka bedzie Historia. Do pracy mam jakies 7km czyli srednio 15-20min. Czy taki czas wystarczy na doladowanie akuu ? Alternator sprawdzony i laduje poprawnie.

 

Czy w INPA mozna wyczytac czy nowa bateria zostala zarejestrowana/zaadaptowana. Jezeli tak to prosze o wskazowke jak.

 

Swoja droga dzieki za POMOC :)

 

Zrobilem odczyt i zresetowalem historie w PM3:

 

PM 3 przed resetem:

 

16.png

 

Bledy + Freez :

 

18.png

Opublikowano
Odczyt z pm2 robiłeś po jeździe czy z rana bo widac ze bateria naładowana była wzorowo 99.61%
Opublikowano

Kurcze nie pamietam ;/ jutro rano podepne sie i sprawdze.

 

Wlasnie sprawdzalem DIS-em jaka bateria jest zarejestrowana, wyszlo mi ze 90Ah AGM, a siedzi zwykla, chcialem zrobic rejestracje nowej ale wywalilo mi blad komunikacji z IBS-em.

 

Ciagle mam blad 2DED i faktycznie w PM3 jest info o poborze pomiedzy 80mA a 200mA ale to by sie mniej wiecej zgadzalo bo na mierniku wachalo sie miedzy 80-90.

 

Swoja droga INPA pokazuje ze siedzi 91Ah a z realoem wynika ze nie montowali takiej. Taka mala dygresja :)

 

Swoja droga stawiam dobra flaszke za pomoc przy trafnej diagnozie :-)

Opublikowano

Jeżeli miałeś 12.5V po jeździe to twój akumulator nie jest w 100% naładowany lub już "zmęczony"

 

Btw tak z ciekawości jakie powinno być napięcie na akumulatorze po jeździe?

Opublikowano
Dzis zrobilem maly test. Odlaczylem aku na cala noc. Pomiar o 18 wieczorem 12.56V. Pomiar nastepnego dnia rano 12.52V (granica bledu inna temp. itp). Podlaczylem kleme, otwozylem centralny zamek i dokonalem pomiaru 12.22V. Pewnie wzbudzilem caly samochod satad taki spadek napiecia (czyli spadek napiecia to normalna sprawa).

 

Problem z E60 jest taki że już od momentu "obudzenia" pobiera dużo prądu, w sumie nie wiadomo na co. Jeżeli samochód jest użytkowany na krótkich trasach to akumulator może być niedoładowany.

Jeżeli miałeś 12.5V po jeździe to twój akumulator nie jest w 100% naładowany lub już "zmęczony"

 

Podsumowując w E60 akumulator musi być we wzorowej kondycji, inaczej dziwne komunikaty, resety zegara i komputera pokładowego. Podejrzewam że wymiana akumulatora, lub przynajmniej dobre naładowanie powinno rozwiązać twoje problemy.

 

BTW u mnie pobór prądu w uśpieniu to około 30mA, jednak pobór prądu może być wyższy np. jeśli masz alarm

 

odczyt danych z IBS:

e60/engine/msd 80/F5 i tutaj powinno być power management. Generalnie w miejscu gdzie się rejestruje wymianę akumulatora

U mnie po wymianie aku przez 2 tyg było ok jak zrobiłem repleisment w inpa na 2 dzien wywalilo komunikat, nie zawsze wywala ale raz na tydzień . Aku 95ah AGM varta

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Opublikowano

Sprawny aku ma 12,60V bo cela ma 2,1V a jest ich sześć czyli 6*2,1 daje 12,60V, ale to chyba w idealnych warunkach dla 100% sprawnego i 100% naladowanego aku.

 

Bylem w sobote w ASO i w mojej sytuacji zaproponowali mi aktualizacje calego auta w tym programowanie nowego aku. Jezeli wymienia sie aku na identyczny, ponoc robi sie zwykla adaptacje, przy zmianie parametrow wymagane jest programowanie. (w moim przypadku ponoc wymieniono z 90Ah 900A AGM na zwykla Centre 90Ah 720A) to moze powodowac bledy. W cenie zaproponowali mi pomiar poboru lewego pradu. Teraz najciekawsze heheh cena 650zl i to po rabacie.

 

 

Zrobilem pare odczytow i tak:

 

dzien 09 godzina 8:30

 

21.png

 

dzien 09 godzina 18:00 koniec dnia :)

 

24.png

 

dzien 10 godzina 18:00 czyli 24h postoju:

 

26.png

 

 

Zaczynam dochodzic do wniosku ze w ten sposob nic nie wyjasnie ;/ bo wystarczy 3 x wejsc do auta, zrobic pare pomiarow. I wyjdzie ze 10% pojemnosci aku wlasnie wyparowalo :-)

 

Troche mnie martwi ta historia gdzie wciaz jest pobor produ w spoczynku miedzy 80a200mA.

 

Wywalilem wszystkie bezpieczniki z bagaznika i pobor wciaz wachal sie miedzy 80-90mA. W ASO "doradca" powiedzial ze generalnie auto w stanie spoczynku to 30-50mA. A jak to wyglada u was chlopaki ? Hehe pewnie nikt nie bedzie robil pomiarow bez potrzeby, ale byc moze kiedys sprawdzaliscie i pamietacie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.