Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam od 2 dni pojawia mi sie komunikat "High rate of battery discharge" po odpaleniu auta gaśnie. Na zachodnich forach wyczytałem ze nie jest to dokładnie problem z akumulatorem jak myslalem. Jest to blad jakiegos urzadzenia które powoduje ze auto nie jest w stanie uspienia i rozladowuje akumulator. Czy ktoś miał podobnie bo sądze ze w ASO wymienia poł auta zanim dojdą do czegoś. Z góry dziękuje
  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dokladnie tak sam komunikat mialem kiedys (chyba 2lata temu) i auto odpalilem poprzez drugie i czekalem co bedzie dalej.Od tamtej pory cisza zawsze zapala.ale teraz jak sie to zdarzy to bede musial wymienic to inteligentna kleme minusowa IBS.To chyba kosztuje w granicach 800zl na Alegro.Nie wiem ja narazie czekam bo w E60 ciagle cos sie zapala i po paru resetach gasnie na zawsze.Elektronika w E60 juz nie raz mnie zaskoczyla wiec albo to uznaje za wybryk elektroniki albo blad powroci i bede musial wymienic :wink: Jak nie bedziesz mogl odpalic ktoregos razu to odlacz od klemy minusowej takie dwa czarne kabelki od czuinika,powinna zapalic.Ostatnio duzo bylo o tym na forum poczytaj :wink:
The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Opublikowano
Dzisiaj podlaczalem auto pod kompa i wykazało bład w komunikacji z alternatorem wykasował mechanik i powiedział ,ze jest ok i było ale gdy auto postało znowu dłuzej niż 2 h jest to samo . Wspominałem mechanikowi o tej klemie ale on mówił ze jest w dobrym stanie dodam ze auto zapala normalnie. A wiec nie wiem co mam robić bo zeby wymienic tą kleme to powinno pokazac cos ze jest uszkodzona
Opublikowano (edytowane)
Dzisiaj podlaczalem auto pod kompa i wykazało bład w komunikacji z alternatorem wykasował mechanik i powiedział ,ze jest ok i było ale gdy auto postało znowu dłuzej niż 2 h jest to samo . Wspominałem mechanikowi o tej klemie ale on mówił ze jest w dobrym stanie dodam ze auto zapala normalnie. A wiec nie wiem co mam robić bo zeby wymienic tą kleme to powinno pokazac cos ze jest uszkodzona

 

Bo nie o stan klemy chodzi tylko o uklad elektorniczny który jest przy niej zamontowany, ta klema czyli IBS jest na jednej magistrali z alternatorem, w celu diagnozy mozesz odlaczyć przewód sygnalo od niej sprawdzić jak wtedy sie to bedzie zachowywac

Edytowane przez cdxa
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sugerujesz ze po odłaczeniu klemy minusowej blad nie powinnien sie pojawic , co bedzie znaczylo ze to IBS tak?

 

IBS = Intelligent Battery Sensor, odłącz nie klemę tylko te cienkie kabelki które idą od tego czujnika przy klemie minusowej a nawet wystarczy sam ten czerwony.

 

http://img515.imageshack.us/img515/5580/1998928683.jpg

Opublikowano
A jaka powinna byc reakcja auta na odlaczenie tego czerwonego przewodu? Blad juz nie bedzie sie pojawial? Pytam, bo u mnie jest to samo - auto pali bez problemow, ale wyskakuje ciagle ten komunikat..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak odłączysz czerwony kabelek to pojawi się błąd IBS ale powinien zniknąć ten drugi komunikat i jeśli wszystko będzie ok to znaczy że IBS do wymiany.
Opublikowano
U mnie sa jakies 3 kabelki a wiec nie bardzo wiem co odłaczyć,ale mam pytanie bo auto pali normalnie czy to ze pojawia sie ten komunikat to oznacza ze za kazdym razem akumulator sie rozładowuje w jakims stopniu i jest kwestia czasu kiedy i on bedzie do wymiany, czy to jest tylko wyskakujacy bład a w rzeczywistości nic się nie rozładowywuje?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błąd nie pojawia się od tak sobie, na forach zagranicznych ten komunikat w większości był spowodowany właśnie szwankującym IBS-em i przez to alternator źle ładował baterię co doprowadzało do jej rozładowania i po dłuższym czasie może nawet aku być do wymiany. Niektórzy widząc ten komunikat "High rate of battery discharge" kupowali nowe baterie ale na nic się to zdawało bo problem nadal pozostawał. Zdarza się też że sam regulator szwankuje ale o tym jest sporo u nas na forum więc można poczytać.
Opublikowano

Witam wymieniłem IBS błedu nie ma ale odłaczyl mi sie alarm. ,Mam pytanie czy cos zle podlaczylem czy to alarm był przyczyna i nie potrzebnie ibs kupowałem poniewaz jak raz zapomnialem na noc zamknac auta to bledu wtedy tez nie było. Czy moze trzeba po podlaczeniu nowego IBS zaktualizowac alarm przez komputer ?

Ma ktoś jakieś pomysły/ Z góry dziekuje

Opublikowano
Witam wymieniłem IBS błedu nie ma ale odłaczyl mi sie alarm. ,Mam pytanie czy cos zle podlaczylem czy to alarm był przyczyna i nie potrzebnie ibs kupowałem poniewaz jak raz zapomnialem na noc zamknac auta to bledu wtedy tez nie było. Czy moze trzeba po podlaczeniu nowego IBS zaktualizowac alarm przez komputer ?

Ma ktoś jakieś pomysły/ Z góry dziekuje

 

Co to za alarm ?

Opublikowano
Nie wiem co to za alarm ale to on daje te objawy bo jak go wlaczylem to znowu komunikat sie pojawia , a wiec nie potrzebnie kupilem Ibs alarm juz jest odlaczony i znowu jest ok. A wiec jak tos potrzebuje IBS nowego to chetnie sprzedam tanio :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem co to za alarm ale to on daje te objawy bo jak go wlaczylem to znowu komunikat sie pojawia , a wiec nie potrzebnie kupilem Ibs alarm juz jest odlaczony i znowu jest ok. A wiec jak tos potrzebuje IBS nowego to chetnie sprzedam tanio :)

 

Czyli masz nie fabryczny alarm i to on powoduje te problemy ? Może został źle podłączony ?

Opublikowano
Mam go juz 4 lata a wiec podlaczony byl dobrze ale w czym problem to nie wiem szkoda tylko ze kupilem ten IBS ale inaczej pewnie bym nie doszedl do tego i tak.
Opublikowano
Mam go juz 4 lata a wiec podlaczony byl dobrze ale w czym problem to nie wiem szkoda tylko ze kupilem ten IBS ale inaczej pewnie bym nie doszedl do tego i tak.

 

Gdybyś go odłączył jak pisałem to byś doszedł, ale wziąłeś sprawe w swoje ręce...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
szkoda tylko ze kupilem ten IBS ale inaczej pewnie bym nie doszedl do tego i tak.
Kolega cdxa ma rację pisaliśmy wyżej abyś odłączył IBS i wtedy by było wiadomo czy to jego wina, ale może uda Ci się sprzedac tą klemę.
Opublikowano
Niestety nic by nie dalo odlaczenie Ibs poniewaz przy odlaczeniu automatycznie mi sie alarm wylaczal , a wiec gdybym odlaczyl to tez by bylo ok. Chyba ze to jest glebszy problem bo tak naprawde to nie wiem jak alarm moze rozladowywac akumulator. Moze jak mam go wylaczonego to przy okazji cos tam jeszcze sie wylacza ogolnie to zostawilem to tAk jak jest bez alarmu.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie był ten sam komunikat, myślałem, że akumulator, ostatecznie w serwisie okazało się, że jakiś "komputer nadwozia" (sorry, nie miałem czasu drążyć tematu i nie pamiętam, i tak wymieniali "za darmo" w ramach ultimate) w nocy się wzbudzał i jadł prąd. Po jego wymianie - wszystko śmiga (akumulator z 2008).
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

 

odkopie troche kotleta :), mialem identyczny problem, kazdy paro-godzinny postoj konczyl "High rate of battery discharge" odlaczylem czerwony kabelek przy - klemie, problem juz nie pojawia sie. Moje pytanie co musze kupic ? Wystarczy przewod akumulatora - IBS, chyba ma taki nr (12 42 7 603 567) czy musze jeszcze dokupic, adapter IBS nr (12 51 7 615 476), sam przewod to w Poznaniu Olszowiec 510zl + adapter 120zl.

 

Druga sprawa sprawdzalem przy okazji ladowanie akku podczas jazdy, wacha sie miedzy 14,6 a 14,9 chyba nie jest zle. Martwi mnie tylko napiecie na akku po nocce wacha sie miedzy 12,1V a 12,2V, autko Pali na dotyk wiec nie robie jeszcze rabanu, jak uwazacie troche malo jak na 8h stania przy temp. 0 stopni. Szukac zlodzieja ?

 

 

W ukrztym menu napiecie po zakonczonej jezdzie wynosilo 12.9V, pryz ygasyonzm silniku.

 

Akku jest nowy nie wiem czy dobrej pojemnosci ;/ Centra standard CC 900 90Ah 720A, jak sprawdzic jaki byl fabryczny ?

Opublikowano
Witam,

 

odkopie troche kotleta :), mialem identyczny problem, kazdy paro-godzinny postoj konczyl "High rate of battery discharge" odlaczylem czerwony kabelek przy - klemie, problem juz nie pojawia sie. Moje pytanie co musze kupic ? Wystarczy przewod akumulatora - IBS, chyba ma taki nr (12 42 7 603 567) czy musze jeszcze dokupic, adapter IBS nr (12 51 7 615 476), sam przewod to w Poznaniu Olszowiec 510zl + adapter 120zl.

 

Nie wymieniaj IBS tylko najpierw sprawdz czy naprawdę nie ma zbyt dużego poboru prądu. Pewnie że nie masz komunikatu bo samochód własnie IBS'em mierzy pobór prądu, jak go odłączyłeś to zawsze będzie dobrze. To tylko działanie doraźne.

Opublikowano
IBS nie ma z tym nic wspólnego problem oznacza wysoki, wyższy niż powinien być pobór prądu w stanie spoczynku, sprawcą tego jak już ktoś napisał może być nie przechodzenie w stan uśpienia jakiegoś modułu, lub połamane kable
Opublikowano
Zastanawiam sie nad webasto, generalnie nie dziala wywala jakies bledy, do pelnej diagnozy potrzebuje dzialajacej inpa, walcze :) sprawdzalem dzis pobor pradu i faktycznie cos nie wchodzi w stan uspienia ;/ Przy otwartej klapie oczywiscie zaryglowanje "srubokretem" cegowy pokazuje miedzy 0,5A a 0,6A. Wzasadzie nie ma znaczenia ile czasu mija od zaryglowania. Mierzone 2min,5min 90min,120min po zaryglowaniu. Ktory to moze byc bezpiecznik ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.