Skocz do zawartości

BMW from CANADA


Gość loko888

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni koledzy !

W najbliższym czasie mam zamiar i możliwość zakupu BMW e9x/e8x z Kanady. Bardzo was proszę o rady które silniki w tych autach są warte polecenia i z którymi nie będzie problemu z serwisem w Polsce. Jak wiadomo, na tamtejszym rynku dominują silniki benzynowe i głównie - 128i i 328i proszę w szczególności o informacje ( oraz zalety/wady) tego motoru.

Pozdrawiam serdecznie !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Szukaj 328i i 335i , te są chyba najpopularniejsze i najlepsze , no chyba że uda Ci się335d dorwać :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Ktoś tu sięna forum chwalił że wystarczy wgraćprogram od 330i i niby jest to pełnoprawne 330i wtedy, a w razie czego zawsze można podjechać do jakiegoś tunera i poprawić charakterystyke silnika ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie problem polega na tym, ze polepszenie parametrów silnika z 328i do okolic 330i 272PS 320 NM to koszt kilkunasty tysięcy zł. Tu nie wystarczy wgrać sterowników itp.

 

Do autora tematu.

 

335i i 328i to auta nieporówynwalne.

 

328i to dosyć paliwożerny samochód o codziennych osiągach dobrych i na miasto i na trase.

 

Natomiast 335i to pojazd o sportowych osiągach, zapewniajacy sporą dawke emocji przy takim samym bądź niewiele wyzszym zapotrzebowaniu na paliwo.

 

Jezeli priorytetem są osiągi i auto ma sprawiać przede wszystkim radość to tylko 335i jest slysznym wyborem.

 

Natomiast jeśli chcesz auto o zwyklych osiągach, ktore pozwoli jak trzeba sprawnie wyprzedzić TIR-a to mozesz brać 328i.

 

Generalnie na rynku wtórnym w PL 325i/328i bardzo szybko tracą na wartości i w ogole ciezko je sprzedać nawet jak sa w dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz jeszcze dzięki za podpowiedzi ! Auto ma mi przede wszystkim sprawiać radość z jazdy tylko tak jak pisałem, widzę, że w Kanadzie/USA dominują BMW 328i dlatego z ciekawości pytam właśnie o ten silnik. Jeśli chodzi o mnie to dla mnie idealna "gabarytowo" jest jednak seria 1 i będę się skłaniał bardziej do zakupu 128i/135i ale sprawa drugiego auta też jest otwarta i ma być to seria 3 z dobrym napędem :) Pozdrawiam !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam 328i w manualu i nie mogę się zgodzić co do tego, że jest paliwożerny. Jeżdżąc po W-wie spala mi 11l/100km, w trasie wartość ta spada do 9. A bynajmniej nie jestem zawalidrogą :D Co to osiągów również się nie zgadzam. Przyśpieszenie od 0 do 100 wynosi 6.5 sek. także wydaję mi się, że także też jest ok. Wielokrotnie łapałem się z hot hatchami typu type-r, golf gti itp i zawsze było do przodu także stwierdzenie, że ten samochód wystarczy do wyprzedzania tirów jest raczej nietrafione :) W końcu te samochody które wymieniłem przeznaczone są do zapierdzielania. Oczywiście nie jest to klasa 335 i gdybym miał wybór to nawet bym się nie zastanawiał, ale jak na Polskie warunki to na prawdę daje radę :) Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 L po Wawie ? Chyba jak kompletnie nie ma korków.

 

Normalne spalanie w miescie dla tego silnika to 12-16 L.

 

W trasie 9L to tak, tyle to normalka.

 

Osiągi, dane fabryczne z manualem od 0 do 100 to jakies 6,7-6,8s.

 

Wartość teoretyczna , do zrobienia tylko przez wyczynowego kierowcę.

 

Realny czes to jakies 7,2 s. Dobrze , ale nie swietnie jak 5,6s w 335i.

 

Jednak powyzej 100 kmh to juz bardzo słabnie.

 

Od 0 do 160 - 17s. To w miare dobrze, ale naprawde dobry czas to jest dopiero ponizej 15s. 335i ma zaledwie 12,1 s (automat, dane testowe, a nie katalogowe).

 

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=t55Q_RybIaE

 

Auto zaczyna przyśpieszać około 2,7-2,8s i licznikowe 170 kmh (realne 160) osiąga w minimalnie ponad 20 sekundzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W największych korkach nigdy nie przekroczyłem 13L.

Co do osiągów to 328 ma 6.2 sek do 60mph. Do tego dodaje realne 0.3sek.

Film przedstawia sedana z Xi także różnica jest na korzyść coupe rwd.

Jak już przedstawiasz wartość teoretyczną w 328, to czemu nie robisz tego w 335? 5.6 sek. to wartość fabryczna.

Tak jak już pisałem 335 jest dużo szybsza to fakt. Wiadomo, że bym wolał 335 ale 328 na Polskie warunki polecam :)

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załatw sobie jakąś taki sprzęt do pomiarów i zobaczysz wtedy. Zejscie 233 konnym autem o masie 1650 KG ( z kierowcą) ponizej 7s do 100 to czysta teoria możliwa do zrealizowania na jezdni o idealnej przyczepności przez wyczynowego kierowcę wersją z manualem.

 

W wielu testach 335i ma 5,6-5,7s do 100 (z automatem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.