Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sie macie.

W październiku 2011 kupiłem tds-a e39. Naprawdę fajne auto, fajnie się prowadzi, zadbane wizualnie, tylko że dzisiaj komputer wyświetlił mi niski poziom oleju - wymiana była 4000km temu. Dolałem litr i niby jest stan, a rzeczywiście brakowało, to nie był błąd kompa. Powiedzcie, czy to już ma być remont silnika, czy może to jakaś uszczelka? Dodam, że nie ma żadnych zauważalnych wycieków na zewnątrz, ani z niego nie kapie.

Opublikowano
Właśnie że nie dymi. Oczywiście jak każdy diesel, kiedy chcę szybciej odjechać ze skrzyżowania - bardzo szybciej :), to chmurkę puści. Nawet zapach spalin (kiedy pracuje na wolnych obrotach), to czysta parafina.
Opublikowano
Witam . Jak na 4 000 tyś Ci bierze kolego to sporo :mad2: . Mi bierze tds na 15 000 tys km 1litr od max do min . :wink: Ale biały dymek mam czasami z tyłu i pompa juz pomału przepuszcza. Delikatnie. :mad2: typowe objawy tds . i przy uszczelkach też widać że przepuszczają . heh . a na czym śmigasz ??? syntetyk czy półsyntetyk? :8)
Opublikowano
Jeżdżę na półsyntetyku. Zaciekawił mnie wpis o tych gumkach na popychaczach. Możesz napisać coś o tym więcej, gdzie tego szukać, za co to odpowiada i jak to naprawić?
  • Moderatorzy
Opublikowano

Pierwsze słyszę o jakichś gumkach na popychaczach (też mnie zaciekawiło).Na popychaczach tzw. szklankach nie ma żadnych uszczelniaczy czy gumek.Objawy zużytych popychaczy to klekot zaworów.Bardziej bym się skłaniał co do uszczelniaczy zaworowych co wiąże się z remontem głowicy.Powodów brania oleju może być dużo,czyli wyżej wspomniane uszczelniacze zaworowe,mogą byc zużyte pierścienie,pierścienie mogą "stać" jak np auto stało bardzo długo,przepuszczająca turbina(zdejmij węże intercoolera i zobacz czy nie wyleje się oliwa),wycieki itd.

Pęknięcie głowicy wtedy może walić olej w płyn chłodzący.

Póki co to dolej olej i obserwuj jego stan i wtedy zobaczysz.Jeżeli nawet zużycie będzie większe to nie baw się w remonty silnika do momentu aż będzie łykało naprawdę dużo,bo jak rozbierzesz to przy remoncie może się okazać, że utoniesz w kosztach.

A dodam jeszcze,że od wymiany do wymiany ubywa mi od stanu 3/4 miarki do min.Dlatego nie dolewam :D

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Głowica do regeneracji,mój tds wciaga od zmiany do zmiany oleju ok.1,5 litra i na razie ni mam zamiaru tego ruszać :lol:
Opublikowano
Czyli po prostu przepuszcza na zaworach? Skomplikowane to jest dla doświadczonego mechanika (czy dużo z tym roboty)?

Sama wymiana uszczelniaczy i dotarcie zaworów nie. Gorzej jak przychodzi niektórym mechaniką odpowidnio dokręcić głowicę w odpowiedniej kolejności i odpowiednim momentem oraz nie każdy daje nowe szpilki.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Dolej kolego oleju do stanu i nie baw się narazie w remonty.Bo przy remoncie jednej rzeczy wychodzi,że jeszcze trzy trzeba.A z naprawą głowicy różnie bywa,jak kiedyś była przegrzana to możliwe że będzie pęknięta na ostatnim garze.Jak się chce dobrze to przeważnie wychodzi źle.Dlatego jak jest to w granicach rozsądku to jeździj i ciesz się z auta (nie bądź pesymistą :cool2: ).

Czy dużo z tym roboty? Trzeba rozebrac pól silnika.

ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.