Skocz do zawartości

530dA trzepie kierownicą


opa_pl

Rekomendowane odpowiedzi

A gdzies na innym forum chyba czytalem wczesniej twoj post na ten temat kolego "gornik79". No ale w kazdym razie wymienili "bez zajakniecia" :) i jakby co to raczej musze wymienic w takim przypadku bo to czesc orginalna, dedykowana i teoretycznie nie ma prawa sie pokrzywic. A nie wiadomo jak to wyglada z innymi firmami. W kazdym badz razie to wszystko mi wyglada troche na chybil trafil :) Edytowane przez starter
W tej szarej codzienności zdarzają się rzeczy, chwile i miejsca, dla których życie nabiera koloru.........zdecydowanie pasja jest motywem przewodnim tej historii.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
A gdzies na innym forum chyba czytalem wczesniej twoj post na ten temat kolego "gornik79". No ale w kazdym razie wymienili "bez zajakniecia" :) i jakby co to raczej musze wymienic w takim przypadku bo to czesc orginalna, dedykowana i teoretycznie nie ma prawa sie pokrzywic. A nie wiadomo jak to wyglada z innymi firmami. W kazdym badz razie to wszystko to mi wyglada troche na chybil trafil :)

z innymi firmami to wygląda tak ze np.zimermany mi leza w garazu i mają się dobrze :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszły tuleje :D. Teraz moje pytanko. Czy tuleje firmy Lemforder są jakoś opisane, mają jakiś znak albo numer na sobie? Na gumie mam napisane: ZF 190.069.515. Wybaczcie za takie pytanie... Kiedyś już chciano mnie tak oszukać, że w ori. opakowaniu dostałem podrabiane części :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj troche pojeździłem na trasie i co mnie zdziwiło, to zniknęły drgania kierownicy... Za to podczas hamowania pojawiły się drgania wzdłuż kierunku jazdy, coś na wzór jakbym hamował mocniej i słabiej tylko z bardzo dużą intensywnością nie jest to płynne hamowanie, a tulejek jeszcze nie wymieniałem :mrgreen: . W sobotę się tym zajmę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, a co u mnie może być nie tak jeszcze jak bije kierownica przy prędkości 80 km/h. Wymieniłem wahacz dolny z przodu, gumy stabilizatora, tarcze przetoczone (textary po przebiegu 15 tys.) , magiel po regeneracji, łącznik kolumny kierowniczej.Opon są sprawdzone- dobre. sprawdzane zawieszenie w dwóch warsztatach i oba mówią że wszystko jest Ok - NIE MA LUZÓW. Najciekawsze jest to że jak jadę te 80 km/h to raz bije a raz nie ta kierownica. Z tyłu również pokasowane luzy. Wszystkie części firmy TRW. Mimo tyle wydanych pieniędzy nadal telepie kierownicą ;/ Już ręce opadają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Koledzy, a co u mnie może być nie tak jeszcze jak bije kierownica przy prędkości 80 km/h. Wymieniłem wahacz dolny z przodu, gumy stabilizatora, tarcze przetoczone (textary po przebiegu 15 tys.) , magiel po regeneracji, łącznik kolumny kierowniczej.Opon są sprawdzone- dobre. sprawdzane zawieszenie w dwóch warsztatach i oba mówią że wszystko jest Ok - NIE MA LUZÓW. Najciekawsze jest to że jak jadę te 80 km/h to raz bije a raz nie ta kierownica. Z tyłu również pokasowane luzy. Wszystkie części firmy TRW. Mimo tyle wydanych pieniędzy nadal telepie kierownicą ;/ Już ręce opadają.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/530i-M54/LHD/A/2001/july/browse/front_axle/front_axle_support_wishbone/ sprawdzałes tuleje nr5 i który wachacz wymieniłes na zdjęciu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, a co u mnie może być nie tak jeszcze jak bije kierownica przy prędkości 80 km/h. Wymieniłem wahacz dolny z przodu, gumy stabilizatora, tarcze przetoczone (textary po przebiegu 15 tys.) , magiel po regeneracji, łącznik kolumny kierowniczej.Opon są sprawdzone- dobre. sprawdzane zawieszenie w dwóch warsztatach i oba mówią że wszystko jest Ok - NIE MA LUZÓW. Najciekawsze jest to że jak jadę te 80 km/h to raz bije a raz nie ta kierownica. Z tyłu również pokasowane luzy. Wszystkie części firmy TRW. Mimo tyle wydanych pieniędzy nadal telepie kierownicą ;/ Już ręce opadają.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/530i-M54/LHD/A/2001/july/browse/front_axle/front_axle_support_wishbone/ sprawdzałes tuleje nr5 i który wachacz wymieniłes na zdjęciu?

 

 

Cały wachacz nr 4 wymieniłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
tuleje wachacza powinno się parami wymieniac bo teraz jedną masz twardszą a drugą bardziej mięką na temat drgań mógłbym wypracowanie napisac na szczęscie się ich po 1,5roku szukania pozbyłem magiel regenerowałes tylko czy wymiana listwy tez?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie powodem były krzywe tarcze. Ale ciekawostka - tarcze wykrzywiły się od uszkodzonych łożysk

 

To nie jest taki rzadki przypadek.Jak ktoś ma w pobliżu warsztat gdzie mają urządzenie do przetaczania tarcz na zawieszeniu(bez demontażu),to warto podjechać.Nie koniecznie trzeba przetaczać tarcze ale można sprawdzić bicie boczne,to zapobiegnie niepotrzebnej wymianie całej zawiechy.Nowe prościutkie tarcze założone na krzywą piastę po paru tys,km. się wichrują,przyczyną może być nie tylko luz na łożysku ale np.skrzywienie spowodowane wypadkiem lub wpadnięciem koła w dziurę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie, a jak sprawdzić czy piasta jest prosta? Jak podniosę samochód, złapie za koło i będę szarpał, kręcił kołem to wykaże czy piasta jest krzywa?

ja uzywam miernika zegarowego http://moto.allegro.pl/s994-statyw-magnetyczny-czujnik-zegarowy-i2043055262.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli chodzi o tarcze i klocki to polecam tylko i wyłącznie te z ASO. Piszę na podstawie własnego doświadczenia a nie zasłyszanej historyjki.

potwierdzam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli chodzi o tarcze i klocki to polecam tylko i wyłącznie te z ASO. Piszę na podstawie własnego doświadczenia a nie zasłyszanej historyjki.

 

 

Jakiej marki są te tarcze, oraz jaka cena? :mrgreen:

1000zl sztuk 2 z tym ze do mojej mniejsze są tansze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wymieniłem tuleje podłużnych wachaczy z przodu. Niestety problem nie zniknął tylko częściowo zelżał. Nadal trzepie kierownicą, jednak troszkę słabiej. Co do stanu wyciągnietych tulejek, gumy całkowicie spękane... Palcem można było sprawdzić jak są już wypracowane...

Teraz nie wiem za co się zabrać. Czy kupować nowe tarcze? Czy zna ktoś dobry i sprawdzony warsztat, gdzie sprawdzają specjalistycznym sprzętem stan tarcz hamulcowych? Najlepiej z woj. lubuskiego bądź z Wrocławia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No i wymieniłem tuleje podłużnych wachaczy z przodu. Niestety problem nie zniknął tylko częściowo zelżał. Nadal trzepie kierownicą, jednak troszkę słabiej. Co do stanu wyciągnietych tulejek, gumy całkowicie spękane... Palcem można było sprawdzić jak są już wypracowane...

Teraz nie wiem za co się zabrać. Czy kupować nowe tarcze? Czy zna ktoś dobry i sprawdzony warsztat, gdzie sprawdzają specjalistycznym sprzętem stan tarcz hamulcowych? Najlepiej z woj. lubuskiego bądź z Wrocławia.

jakiej firmy tuleje załozyłes?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wymieniłem tuleje podłużnych wachaczy z przodu. Niestety problem nie zniknął tylko częściowo zelżał. Nadal trzepie kierownicą, jednak troszkę słabiej. Co do stanu wyciągnietych tulejek, gumy całkowicie spękane... Palcem można było sprawdzić jak są już wypracowane...

Teraz nie wiem za co się zabrać. Czy kupować nowe tarcze? Czy zna ktoś dobry i sprawdzony warsztat, gdzie sprawdzają specjalistycznym sprzętem stan tarcz hamulcowych? Najlepiej z woj. lubuskiego bądź z Wrocławia.

jakiej firmy tuleje załozyłes?

 

Założyłem tulejki marki Lemforder.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
nie polecam za miękie i problem pozostaje w mniejszym stopniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.