Skocz do zawartości

530dA trzepie kierownicą


opa_pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
meyle hd albo ori od x5 oczywiscie nie w kazdym egzemplarzu mogą dawac takie objawy takze trzeba wykluczyc krzywe tarcze i piasty oraz maglownice z drganiami walczyłem 1,5roku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
oczywiscie rozumiem ze wachacze dokręcałes po opuszczeniu auta?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meyle hd albo ori od x5 oczywiscie nie w kazdym egzemplarzu mogą dawac takie objawy takze trzeba wykluczyc krzywe tarcze i piasty oraz maglownice z drganiami walczyłem 1,5roku

 

Te co miałem, również były Lemfordera. Drgania pojawiły się jakieś 3 msc. temu... Być może mam tarcze do wymiany. Kilkakrotnie miałem przypadki ostrego hamowania z dużych prędkości raz za razem... Tylko chciałbym je najpierw sprawdzić, a do tego potrzeba specjalistycznego sprzętu. W moim przypadku czasami drgania odczuwane były na kierownicy a czasami zamiast na kierowniczy, czułem jak samochód niepłynnie hamował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
raczej zauwazyłem ze lemforder ori a lemforder zamiennik w niektórych przypadkach to dwie rózne pary kaloszy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie rozumiem ze wachacze dokręcałes po opuszczeniu auta?

Naturalnie sprawdzałem i dokręciłem. Zostałem na to wyczulony przez znajomego.

 

raczej zauwazyłem ze lemforder ori a lemforder zamiennik w niektórych przypadkach to dwie rózne pary kaloszy

A te ori można dostać w ASO? Czy podeślą taki sam zamiennik jak z każdego innego sklepu?

 

U siebie też zmieniałeś tarcze? Ewentualnie, jakiej firmy założyłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
tak są w aso bez problemu ale na razie zbadaj tarcze i piasty pózniej bedziemy myslec dalej :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
z tarczami tak jak pisałem zimermany leza w garazu nowe przebieg 5tys załozyłem ori i jest super mozna hamowac po kilka razy ze 180 do zera i po pierwsze nie grzeją sie tak jak zimermany a po drugie nie ma drgan co prawda pierwszy komplet był krzywy ale przeprosili i wymienili i teraz są idealne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi znow powrocilo trzepanie kierownica przy hamowaniu.Tydzien temu wymienione tuleje gornych wahaczy na FEBI,tuleje stabilizatora,opony,drazek kier.(2 tygodnie temu),lozysko lewe.Stwierdzilem ze juz tylko tarcze zostaly do wymiany,a wiec pozyczylem od kumpla tarcze z E39 sprowadzonej z niemiec po dachowaniu i problem zniknal.Ni wiem jakie to tarcze,grubosc bez progow prawie 21mm-wiec juz troche zjechane ale dalem mu 50zl/za 2szt dokupilem nowe klocki i wkoncu Beti smiga jak nalezy :)Jak bede mial wolna kase to odrazu kupie nowe tarcze,a wybor chyba padnie na BREMBO.

 

Moral z tego taki,ze przy krzywych tarczach wybija tuleje gornych wahaczy i nie ma sensu szukac usterki.Teraz kazde trzepanie kierownica bede diagnozowal jako krzywe tarcze a dopiero pozniej elmenty zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuciłem dzisiaj bmw na podnośnik w poszukiwaniu luzów w układzie kierowniczym. Złapałem koło po przeciwnych stronach ( za 15 3) i szarpałem prawo-lewo. Zauważyłem minimalny luz który ucieka po drążku w stronę przekładni kierowniczej, niestety osłony gumowe nr 2 na rysnuku (http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=32_1178&hg=32&fg=10) uniemożliwają dalszą obserwację. Nie jest to duży luz lecz zauważalny gołym okiem. Zastanawiam się czy jest to luz na przekładni hydraulicznej czy tylko wystarczy wymiana drążków.... Czy istnieje jakiś sposób aby sprawdzić czy to przekładnia czy same drążki?

 

Wyważyłem dzisiaj wszystkie koła... Każde miało od 10 do 20 gram różnicy. Bicie troszkę spadło ale nadal jest wyczuwalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochod musi stac na kolach,jedna osoba rusza kierownica(szybko i krotko),druga z kanalu obserwuje swozen na drazku przy zwrotnicy, po zdieciu oslony drazka przy wejsciu do magla widac ewentualne luzy w przekladni.

 

Na sworzniach nie ma żadnego luzu. Muszę ściągnąć osłony gumowe i wtedy sprawdzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Troszkę podniosę temat, gdyż u mnie wyszła ciekawa rzecz. Być może komuś w przyszłości oszczędzi nerwów i pieniążków.

Miałem identyczne objawy jak opisane w temacie.

Bardzo silne drgania przy hamowaniu, jak przy bardzo krzywych tarczach, ale przy mocnym depnięciu drgania ustawały, dodatkowo drgania przy pewnym zakresie prędkości.

Subiektywne odczucie, ale miałem wrażenie że niezawsze było takie samo nasilenie.

Pierwsza rzecz - warsztat i diagnostyka. Nie ma żadnych luzów ani na zawieszeniu ani na maglownicy.

Kolejny krok - zmiana tarczy i klocków. - Drgania pozostały.

Kolejna diagnostyka - brak luzów, więc decyzja o wymianie łożysk (mimo że jeszcze nie huczały). - Drgania pozostały.

Zrezygnowany podjechałem jeszcze do znajomego, który pracuje w małym warsztaciku.

Początkowo nie znalazł żadnego powodu, który mógłby powodować owe drgania (luzów brak itp), ale "zawołał kumpli" ;) i dla pewności oni zaczęli szarpać kołem w każdą możliwą stronę.

O dziwo - wyłapał bardzo malutki, ledwie wyczuwalny luz na dolnym wahaczu. Byłem zaskoczony, bo dwa razy byłem na szarpakach i tam diagności nic nie znaleźli.

Luz był bardzo malutki, ledwie wyczuwalny, jednak po jego wymianie - zero drgań.

Gdyby wcześniej to wyłapać - nie byłoby potrzeby wchodzić w koszty i zmieniać sprawnych hamulców i łożysk.

Nauczka - nawet diagności przy użyciu szarpaków mogą się mylić i do każdej diagnozy należy mieć dystans ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zgadzam się z kolegą czaro.net. Diagności na szarpakach nieraz nic nie wykryją pomimo iż coś jest według kierowcy nie tak.U mnie nie wykryli,że do wymiany były gumy stabilizatora a innym razem łącznik stabilizatora :nienie:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Podbijam temat. Po wielu probach, wymianach i analizach wyszlo mi ze powodem wibracji przy hamowaniu są TYLKO i WYLACZNIE tarcze i hamulce przednie.

 

Wymiana tuleji wahaczy, oraz innych czesci zawieszenia skutecznie maskuje ten problem, ale to leczenie skutków a nie przyczyn, w dodatku dostaje magiel, oraz czesto ząbkuja się opony. W przypadku tulei objawem jest krotke zatrzepanie kierą zaraz po wcisnieciu hamulca. Krzywe tarcze rozpoznacie po mocnym trzepotaniu przy lekkim hamowaniu (najmocniej okolo 120kmh, az do predkosci okolo 60kmh). Oczywiscie im wieksza predkosc tym trzepotanie szybsze.

 

Tarcze hamulcowe TYLKO ASO, inne nie dają rady na dluzszą mete. OD TEGO TRZEBA ZACZĄĆ! OD WYMIANY! Dopiero pozniej reszta.

 

Mam nadzieje, ze to pomoze wszystkim ktorzy wymieniają pol zawieszenia, regeneruja magle itd

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ale to dopiero trzeba się sparzyc zeby zrozumiec naszczęście ceny tarcz ori do starszych modeli poleciały w dół :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbijam temat. Po wielu probach, wymianach i analizach wyszlo mi ze powodem wibracji przy hamowaniu są TYLKO i WYLACZNIE tarcze i hamulce przednie.

 

Wymiana tuleji wahaczy, oraz innych czesci zawieszenia skutecznie maskuje ten problem, ale to leczenie skutków a nie przyczyn, w dodatku dostaje magiel,

 

Zgadzam się.

 

Pisałem o tym wielokrotnie na tym forum. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Witam,

Mam problem z trzepiącą się kierownicą. Problem pojawia się przy delikatnym hamowaniu od 160 do 70 km/h. Przy mocnym hamowaniu problem znika. Nie wiem, czy to coś w zawieszeniu, maglowanica czy krzywe tarcze? Jak rozróżnić co jest do wymiany?

 

Na 90% winne są krzywe tarcze,najlepiej zmienić na nowe,przetaczanie też pomaga ale materiał jest już zmęczony i takie tarcze są bardziej podatne na zwichrowanie.

Na drugim miejscu obstawiałbym krzywą piastę,w trzeciej kolejności mogą to być tuleje nr.5,ale na szarpakach przeważnie nic nie widać.Żeby sprawdzić te tuleje wystarczy kopnąć mocno z buta w przednie koło w bieżnik,przy lekko skręconej kierownicy,w e39 koło nie powinno nawet drgnąć.

Jestem już dawno po wymianie tych tulei,z początku miałem wrażenie że kiera przestała bić,ale dopiero po wymianie tarcz problem bicia kierownicy przy hamowaniu całkowicie ustał.Tarcze założyłem ATE i na razie wszystko gra. :cool2:

 

 

 

 

 

Miałem to samo tylko tarcze były winne ,jak hamowałem od 160 w dół to trzepało nieźle a poniżej 70 prawie nic ... załozyłem cały zestaw zimmerman ale teraz wybrałbym ori zestaw z bmki częsci droższe tylko 0 240zł , jakoś mam wrażenie że że mogłyby hamowac lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.