Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam problem z trzepiącą się kierownicą. Problem pojawia się przy delikatnym hamowaniu od 160 do 70 km/h. Przy mocnym hamowaniu problem znika. Nie wiem, czy to coś w zawieszeniu, maglowanica czy krzywe tarcze? Jak rozróżnić co jest do wymiany?

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Krzywe tarcze, krzywe felgi, wybite tuleje wahaczy, wybulona opona, luzy w układnie kierowniczym....

Dużo jest potencjalnych winowajców.

Najpierw sprawdź, czy to nie wina felg/opon, po prostu załóż na auto jakiś inny pewny zestaw i się przejedź.

Następnie zalecam wizytę na szarpakach, sprawdzisz kondycję zawieszenia, ew wykluczysz jego winę.

Potem zazwyczaj zostają tarcze.

Czasem się jeszcze zdarza że na tyle coś tłucze przy hamowaniu (w e46 tak miałem, wina tarczy) i przenosi na przód, przez co odczuwasz to na kierownicy. Albo krzywa piasta...

Zaczynaj od rzeczy najłatwiejszych do zdiagnozowania, nie pchaj się od razu w koszta. :cool2:

Opublikowano
Krzywe tarcze, krzywe felgi, wybite tuleje wahaczy, wybulona opona, luzy w układnie kierowniczym....

Dużo jest potencjalnych winowajców.

Najpierw sprawdź, czy to nie wina felg/opon, po prostu załóż na auto jakiś inny pewny zestaw i się przejedź.

Następnie zalecam wizytę na szarpakach, sprawdzisz kondycję zawieszenia, ew wykluczysz jego winę.

Potem zazwyczaj zostają tarcze.

Czasem się jeszcze zdarza że na tyle coś tłucze przy hamowaniu (w e46 tak miałem, wina tarczy) i przenosi na przód, przez co odczuwasz to na kierownicy. Albo krzywa piasta...

Zaczynaj od rzeczy najłatwiejszych do zdiagnozowania, nie pchaj się od razu w koszta. :cool2:

 

A które tuleje najczęściej są do wymiany? Gdzie można znaleźć jakieś schematy zawieszenia do BMW?

Co do opon i felg to wiem, że to nie jest przyczyna. Efekt występował na oponach letnich - 18 cali oraz na zimowych - 16 cali. Podczas dohamowywania do świateł czy delikatnym odpuszczaniu hamulca, gdy czuje że klocki nadal zaciskają tarczę, nie czuć żadnego szarpania lub nierównomiernego hamowania... Sprawdzałem to na prędkościach 0-20 km/h

Opublikowano

Proponuję zacząć od sprawdzenia tylnego zawieszenia i układu kierowniczego... nikt nie poda Tobie jednego rozwiązania więc nie oczekuj gotowej jednoznacznej recepty.

Sam sprawdź ile postów jest na forum opisujących dokładnie ten sam temat.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego co wiem po swojej buni, to za trzepanie kierownicą zazwyczaj odpowiadają górne wahacze, a konkretnie ich tuleje.

Ale mimo wszystko, odżałuj te 30pln i podjedź na szarpaki, to ci wszystko powiedzą.

Przed dobrym diagnostą nic się nie ukryje :cool2:

Opublikowano
Byłem na diagnostyce i nie wykryto żadnego luzu... Przednie tarcze nie są już okazałe co do grubości i być może one się skrzywiły...Teraz pytanie jakie wybrać? Wydać te 500 zł na oryginalne ate czy jakieś innej firmy?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Byłem na diagnostyce i nie wykryto żadnego luzu... Przednie tarcze nie są już okazałe co do grubości i być może one się skrzywiły...Teraz pytanie jakie wybrać? Wydać te 500 zł na oryginalne ate czy jakieś innej firmy?

na diagnostyce mało kto umie sprawdzic tuleje nr5 http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/530i-M54/LHD/A/2001/july/browse/front_axle/front_axle_support_wishbone/ i to je podejrzewam jak chcesz miec na długo spokuj z tarczami to tylko ori polecam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na forum jest dużo tematów o wyborze tarcz, poczytaj, koledzy się wypowiadali o tym.

ATE mam u siebie i sprawują się wyśmienicie.

Opublikowano
Witam, ja naprawdę dużo czytałem na tematy tarcz do e39 ponieważ w kwietniu będę robił całe zawieszenie, amory, tarcze klocki. Nie chcąc wyrzucić kasy w błoto, a też jej nie żałować zbierałem opinie, wertowałem fora, rozmawiałem z Maćkiem (czescidobmw.pl).... Najrówniejsze opinie co do jakości i trwałości mają tarcze ZIMMERMAN SPORT, o TRW czy ATE są bardzo różne opinie, co nie które odmawiają ich dawnej odporności na krzywienie się.... Ja właśnie zimmermany sporty wybrałem ponieważ nie chce za jakiś czas innych ściagać i prostować bo to rozwiązanie na krótką metę. Ale ich cena nie należy do najniższych...
Opublikowano
Przerabialem temat w tym tygodniu.A wiec: wyeksploatowany drazek kierowniczy z powodu nieszczelnej oslony gumowej (harmonijka),duze luzy na tylnych gornych wahaczach,wyzabkowana przednia lewa opona i co najwazniejsze wybite tuleje gornych przednich wahaczy.Oczywiscie na stacji diagnostycznej gdzie zawsze robie przeglad twierdzili ze zawieszenie jest ok i to pewnie maglownica albo tarcza krzywa.Nie odpuscilem i pojechalem na druga najlepsza stacje u nas w miescie no i tam gosciu po doslownie kilkunastu sekundach znalazl zuzyte tuleje gornych wahaczy-trzeba wiedziec jak patrzec-wahacze nie maja luzu i na podnosniku napewno tego nie zdiagnozujesz,trzeba auto wstawic na szarpaki,wejsc pod spod,patrzec na tuleje jak pracuja i ewentualnie zlapac reka za wahacz.Powodzenia,bo ja wladowalem 1000zl zanim usunalem usterke trzepania kierownica:)
Opublikowano (edytowane)
Przerabialem temat w tym tygodniu.A wiec: wyeksploatowany drazek kierowniczy z powodu nieszczelnej oslony gumowej (harmonijka),duze luzy na tylnych gornych wahaczach,wyzabkowana przednia lewa opona i co najwazniejsze wybite tuleje gornych przednich wahaczy.Oczywiscie na stacji diagnostycznej gdzie zawsze robie przeglad twierdzili ze zawieszenie jest ok i to pewnie maglownica albo tarcza krzywa.Nie odpuscilem i pojechalem na druga najlepsza stacje u nas w miescie no i tam gosciu po doslownie kilkunastu sekundach znalazl zuzyte tuleje gornych wahaczy-trzeba wiedziec jak patrzec-wahacze nie maja luzu i na podnosniku napewno tego nie zdiagnozujesz,trzeba auto wstawic na szarpaki,wejsc pod spod,patrzec na tuleje jak pracuja i ewentualnie zlapac reka za wahacz.Powodzenia,bo ja wladowalem 1000zl zanim usunalem usterke trzepania kierownica:)

 

 

Właśnie mam zamiar wybrać się na inną stację diagnostyczną, która podobno jest dokładniejsza i w sprawniejsza w badaniu zawieszenia BMW. Hamując, zauważyłem dzisiaj, że nie trzepało kierownicą, tylko czułem szarpania prostopadłe do kierunku jazdy, przód i tył. Właśnie o to chodzi, że nie chciałbym pakować kasy w naprawy, które nic nie dadzą. Mierzyłem też grubość tarcz, wynik 20,5 mm.

Edytowane przez opa_pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakim cudem? :shock:

Minimalna grubość tej tarczy to 20mm (wentylowana)

Nowa ma coś koło 22mm.

Jesteś pewien poprawności pomiaru?

Opublikowano
Jakim cudem? :shock:

Minimalna grubość tej tarczy to 20mm (wentylowana)

Nowa ma coś koło 22mm.

Jesteś pewien poprawności pomiaru?

 

Błędny zapis.... grubość to 20,5 mm

 

Właśnie na allegro znalazłem, że tarcza ma grubość ok 29mm a na innych aukcjach pisze że 22mm...

Opublikowano
Witam,

Mam problem z trzepiącą się kierownicą. Problem pojawia się przy delikatnym hamowaniu od 160 do 70 km/h. Przy mocnym hamowaniu problem znika. Nie wiem, czy to coś w zawieszeniu, maglowanica czy krzywe tarcze? Jak rozróżnić co jest do wymiany?

 

Na 90% winne są krzywe tarcze,najlepiej zmienić na nowe,przetaczanie też pomaga ale materiał jest już zmęczony i takie tarcze są bardziej podatne na zwichrowanie.

Na drugim miejscu obstawiałbym krzywą piastę,w trzeciej kolejności mogą to być tuleje nr.5,ale na szarpakach przeważnie nic nie widać.Żeby sprawdzić te tuleje wystarczy kopnąć mocno z buta w przednie koło w bieżnik,przy lekko skręconej kierownicy,w e39 koło nie powinno nawet drgnąć.

Jestem już dawno po wymianie tych tulei,z początku miałem wrażenie że kiera przestała bić,ale dopiero po wymianie tarcz problem bicia kierownicy przy hamowaniu całkowicie ustał.Tarcze założyłem ATE i na razie wszystko gra. :cool2:

Opublikowano
Witam,

Mam problem z trzepiącą się kierownicą. Problem pojawia się przy delikatnym hamowaniu od 160 do 70 km/h. Przy mocnym hamowaniu problem znika. Nie wiem, czy to coś w zawieszeniu, maglowanica czy krzywe tarcze? Jak rozróżnić co jest do wymiany?

 

Na 90% winne są krzywe tarcze,najlepiej zmienić na nowe,przetaczanie też pomaga ale materiał jest już zmęczony i takie tarcze są bardziej podatne na zwichrowanie.

Na drugim miejscu obstawiałbym krzywą piastę,w trzeciej kolejności mogą to być tuleje nr.5,ale na szarpakach przeważnie nic nie widać.Żeby sprawdzić te tuleje wystarczy kopnąć mocno z buta w przednie koło w bieżnik,przy lekko skręconej kierownicy,w e39 koło nie powinno nawet drgnąć.

Jestem już dawno po wymianie tych tulei,z początku miałem wrażenie że kiera przestała bić,ale dopiero po wymianie tarcz problem bicia kierownicy przy hamowaniu całkowicie ustał.Tarcze założyłem ATE i na razie wszystko gra. :cool2:

 

No to będę musiał kopnąć w koło hehe. Jak już wymieniać tarcze to razem z klockami? I jak z tą grubością tarcz, na aukcjach podają różne wartości...

Opublikowano

Nowe tarcze to nowe klocki,chyba że klocki są niedawno wymieniane wtedy można je lekko przeszlifować papierem150 w celu wyrównania,operacja ryzykowna bo jak krzywo wyrównasz to możesz spieprzyć nowe tarcze.

Grubość minimalna tarcz z przodu to20,4m do 3,0d -28,4m to do540i.

Opublikowano
Nowe tarcze to nowe klocki,chyba że klocki są niedawno wymieniane wtedy można je lekko przeszlifować papierem150 w celu wyrównania,operacja ryzykowna bo jak krzywo wyrównasz to możesz spieprzyć nowe tarcze.

Grubość minimalna tarcz z przodu to20,4m do 3,0d -28,4m to do540i.

 

Klocki były niedawno wymieniane.... Przejechały jakieś 15tys. Może najpierw zacznę od tych tulei i później tarcze...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Klocki były niedawno wymieniane.... Przejechały jakieś 15tys.

To trochę naciągane niedawno.

Nie ryzykuj lepiej i wymień te klocki. :cool2:

Zaoszczędzisz 200pln a po 10 tyś wyjdzie że tarcze do wymiany bo klocki źle leżały i zjadły tarczę.

Opublikowano
Klocki były niedawno wymieniane.... Przejechały jakieś 15tys.

To trochę naciągane niedawno.

Nie ryzykuj lepiej i wymień te klocki. :cool2:

Zaoszczędzisz 200pln a po 10 tyś wyjdzie że tarcze do wymiany bo klocki źle leżały i zjadły tarczę.

 

Jak już będę wymieniać tarcze to razem z klockami. A co do tego niedawno, chodziło o przedział czasowy ;) a nie przejechane km :mrgreen:

Opublikowano (edytowane)
Ja dzisiaj wymienilem tarcze, juz drugi raz ;/. Ostatnio Wymienialem latem bo te z ktorymi kupilem byly totalnie zjechane, poprzednie ktore kupilem byly najtansze jakie znalazlem, firmy nawet nie pamietam, po przejechaniu chyba 2tys zaczalem czuc minimalne drgania na kierownicy, ktore znikaly przy ostrym hamowaniu, jednak drgania sie powiekszaly i powiekszaly, pod koniec tak szarpalo kierownica ze nawet ostre hamowanie nie pomagalo, staralem sie hamowac tylko silnikiem, jesli sie dalo. Dzisiaj wymienilem na BOSCH, Jakie to piekne uczucie gdy po dosc dlugim czasie szarpania kierownica i udreki, rozpedzasz auto i hamujesz a tu PIEKNIE!! Delikatnie i bez zadnych drgan auto zwalnia, tak jak na Limuzyne przystalo :). Teraz tylko trzymam kciuki aby BOSCH nie dal plamy. I tutaj pytanie, poniewaz czytalem gdzies na forum ze nie mozna ostro hamowac na nowych tarczach itp. Zna ktos troche wiecej szczegolow? Jak obchodzic sie z nowymi tarczami? Nie chcialbym aby historia sie powtorzyla przez moja niewiedze. Edytowane przez starter
W tej szarej codzienności zdarzają się rzeczy, chwile i miejsca, dla których życie nabiera koloru.........zdecydowanie pasja jest motywem przewodnim tej historii.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hamulce powinny mieć ok 500km na dotarcie się, aczkolwiek dużo zależy gdzie wyjeździsz te 500km.

Poprostu klocek ma się ułożyć do tarczy.

Hamować możesz normalnie, aczkolwiek nie dawaj im strasznie mocno po garach przez pierwsze kilometry. :cool2:

Opublikowano
Tyle ile postow tyle opini. Chcesz miec pewnosc ze bedzie ok to kup a ASO. W innym przypadku nie kupuj najtanszych i poczytaj w innych tematach ktore najbardziej chwala. Decyzje musisz sam podjac.
W tej szarej codzienności zdarzają się rzeczy, chwile i miejsca, dla których życie nabiera koloru.........zdecydowanie pasja jest motywem przewodnim tej historii.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tyle ile postow tyle opini. Chcesz miec pewnosc ze bedzie ok to kup a ASO. W innym przypadku nie kupuj najtanszych i poczytaj w innych tematach ktore najbardziej chwala. Decyzje musisz sam podjac.

a tu bys się pomylił bo pierwszy zestaw z aso był krzywy ale bez zająkniecia wymienili i teraz jest bardzo ok mozna nawet kilka razy pod rząd z 180 hamowac i nic nie zatelepie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.