Skocz do zawartości

320i jaki olej

Rampage

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem amatorem w temacie Bmw zakupiłem niedawno e46 2.0i z 2000 roku z Niemiec od pierwszego właściciela o przebiegu 185tys na 99% jest to oryginalny przebieg i chciał bym zapytać jaki mam wlać olej no i rzecz jasna ze chyba najlepiej na wiosnę prawda ? Edytowane przez Rampage

• Zasłużeni forumowicze
Na pewno ze specyfikacją BMW Long Life 98, 01,04, osobiście polecam Ci Liqui Moly Synthoil high tech 5W40 dlatego że jest zrobiony z bazy syntetycznej a nie jak reszta olejów 5W które są olejami hydrokrakowanymi czyli ich bazą jest mineralny wyprodukowany w technologii syntetycznej.

Też ostatnio stanąłem przed dylematem jaki olej wybrać. Poniżej w linku znajdziesz linki jaki olej do Twojego silnika jest dedykowany (w tym topicu znajdziesz linki do konfiguratorów poszczególnych marek):

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=88&t=158894

Tu znajdziesz ile do Twojego silnika wchodzi oleju:

http://www.e34.de/vin/

Począkowo myślałem, ze Castrol będzie najlepszym rozwiązaniam, ale wertując forum zauważyłem, że do silników m54 są lepsze marki. Ostatecznie wybierałem pomiedzy:

Valvoline MaxLife 5W40

Motul XClean 8100 5W40

Liqui Moly Synthoil high tech 5W40

wybrałem ten pierwszy z racji, że lokalnie (Siedlce) nie mogłem dostać Motul'a.

Co do Liqui Moly to jak zapytałem o ten olej to sprzedawca dziwnie na mnie spojrzał i stwierdził z dziwną pewnością, że to najgorsze oleje. Oczywiście to jest tylko opinia tego Pana.

Pozdro

Caarl

Pisze tylko cos w stylu service 6900 wiec za tyle powinenem wymienic olej czy jak ? ja zrobie dzis zdjecie bedzie najlepiej

tak to jest takie "odliczanie" do wymiany oleju cyfra bedzie spadać w dół, przy wymianie oleju powinni ci zresetować (mi ustawili cos kolo 10-15 tys km), polecam olej syntetyk Motul, pzdr

• 3 tygodnie później...