Skocz do zawartości

Trudności przy zmianie biegów


Wujek22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W moim 318d mam manualną skrzynię. Często występuje problem z wrzuceniem biegów: 1,3 i wstecznego, skrzynia zgrzyta.

Czy to objawy kończącego się sprzęgła? Czy może wymiana oleju w skrzyni coś pomoże?

Dodam że przebieg to 183k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Ja po wymianie oleju nie zauważyłem żadnej różnicy . Nie wchodzą ani lepiej ani gorzej . Co do wymiany oleju w tylnim moście jak masz możliwość pozbycia się starego oleju np. wyssanie ( nie ma korka spustowego ) to możesz wymienić , jeżeli nie to tylko sprawdź i uzupełnij ewentualny niedobór .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Ja po wymianie oleju nie zauważyłem żadnej różnicy . Nie wchodzą ani lepiej ani gorzej . Co do wymiany oleju w tylnim moście jak masz możliwość pozbycia się starego oleju np. wyssanie ( nie ma korka spustowego ) to możesz wymienić , jeżeli nie to tylko sprawdź i uzupełnij ewentualny niedobór .

Czy w moście jest taki sam olej jak w skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem ten olej w skrzyni na oryginalny. Niestety nie poprawiło to włączania biegów. W niskich temperaturach dopóki silnik się nie rozgrzeje biegi włączają się ciężko.

Czy jest na to jakiś sprawdzony sposób? Czy muszę się przyzwyczaić do tego, aby włączyć jedynkę bez zgrzytów, to muszę wcisnąć sprzęgło i odczekać 1-2 sek. i dopiero przesunąć dźwignię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgrzytanie to już powinno niepokoić. Ja mam jak kolega wyżej.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło raczej nie ponieważ problem występował by na wszystkich biegach, nie zależnie czy silnik ciepły czy zimny. Można było by stawiać na synchronizator, (dokładny problem miałem w innym samochodzie na poczatku ciężko wchodziły 3 biegi ale tylko trójka zaczęła zgrzytać i był to synchronizator). Wymiana oleju nie ma sensu tzn ja sie na tym przejechałem, było jeszcze gorzej (oczywiście w innym samochodzie tak miałem) Zreszta w skrzyniach manualnych, jeżeli skrzynia nie wymaga naprawy nie wymienia sie oleju, najwyżej dolewa, osobiście przy dolewkach proponował bym olej z ASO.(szoda że ja wtedy po fakcie sie o tym dowiedziałem)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z góry przepraszam za porównanie. ;p Moja przygodę z motoryzacją zaczynałem od Golfa 3 ;p I tam kiedy silnik się nagrzał, nie dało się właczyć wstecznego bez zgrzytu. Poczytałem trochę i postanowiłem, że po 18 latach olej w skrzyni pewnie stracił swoje walory. Zaryzykowałem i wymieniłem... Jak ręka odjął, zadnego zgrzytanie, dodatkowo skrzynia zaczęła dużo lepiej, łatwiej pracować ! :D
Sprzedam:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z góry przepraszam za porównanie. ;p Moja przygodę z motoryzacją zaczynałem od Golfa 3 ;p I tam kiedy silnik się nagrzał, nie dało się właczyć wstecznego bez zgrzytu. Poczytałem trochę i postanowiłem, że po 18 latach olej w skrzyni pewnie stracił swoje walory. Zaryzykowałem i wymieniłem... Jak ręka odjął, zadnego zgrzytanie, dodatkowo skrzynia zaczęła dużo lepiej, łatwiej pracować ! :D

 

No tak po 18 latach :) Ja mówię tutaj o swoich przygodach i nie tylko;p z olejami w skrzyniach manualnych (nie twierdze że to może w 100% nie pomóż ) W każdym bądz razie ciesze się i gratuluję ze jest poprawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana sprzęgła tez nie pomoże u mnie zmieniałem ponieważ koło dwumasowe było założone z nowszego typu(2007 w góre) a docisk ze starego(do2006)i przy puszczaniu sprzęgła w połowie terkotało docisk był troche większy na obwodzie na całosci i ocierał o część "niemobilną"koła i zmieniłem cały komplet docisk ,koło dw.tarcza,łożysko i dalej biegi ciężko wchodzą niedawno zmieniłem olej w skrzyni(castrol syntrans 75w) jest troszkę lepiej,reszta biegów wchodzi gładziej ale jedynka jak była "oporna"tak została.Aha i zawór(dławiący)z przewodu sprzęgła też wywaliłem lepiej "czuć"kiedy bierze ale tylko to się poprawiło :).Także wg.mnie problem tkwi napewno w skrzyni :mad2: tak jak u mnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie pomaga jak wcisnę dwa razy sprzęgło lub jak wyżej ale o zgrzytaniu też nie ma mowy.

Wysprzęglik odpowietrzony ,sprawdzałeś ?

Jak to sprawdzić?

W taki sam sposób jak odpowietrzał byś układ hamulcowy .Wężyk na odpowietrznik wysprzęglika i itd .

 

Według mnie ,jeżeli tylko jedynka wchodzi gorzej wraz z niższymi temp.( najczęstsza bolączka ), to należy się nauczyć z tym żyć .Ktoś z tym ostro walczył , wymienił komp. sprzęgło + wysprzęglik i problem nie zniknął . Ten typ tak ma :wink:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.