Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam następujący problem, coś mi stuka z przodu w aucie, byłem na szarpakach i nic nie wykazało.

Są to głuche postuki na małych nie równościach na drodze. Co to może być?

Opublikowano

Cześć,

 

Mam podobny problem. Sprawdzałem auto już kilka razy. Za każdym razem nic nie wyszło.

Stukanie występuje przy przejazdach po delikatnych nierównościach (nadlewki asfaltu).

 

Wymieniłem profilaktycznie (delikatny luz był) drążki kierownicze i końcówki na Lemforder. Niestety to nie to :)

Przekładnię miałem regenerowaną przez poprzedniego właściciela bo ciekła i nie ma ona żadnych luzów.

 

Łączniki i reszta są ok. Na szarpakach facet się zawiesił i nic nie wymyślił.

 

Wydaje mi się że puka u góry (łożysko) na McPhersonie. Ktoś miał może doświadczenie z tym?

 

Pozdrawiam

--

gv

Opublikowano

Cześć,

To już chyba czas na to stukanie w e60/61.Mam to samo.Szarpaki,macanie,sprawdzanie i nic.Dalej stuka.

Opublikowano
Dobry test przekladni można zrobić ruszając energicznie kierownica na zgaszonym silniku, ma być sztywno i żadnego stukania. A regeneracja regeneracji nie równa.
Opublikowano
Dobry test przekladni można zrobić ruszając energicznie kierownica na zgaszonym silniku, ma być sztywno i żadnego stukania. A regeneracja regeneracji nie równa.

 

jakby to była przekładnia to by nie stukała na zakrętach. czy na zakrętach przestaje stukać? poza tym przekładnia nigdy nie stuka tak głośno jak wahacze.

Opublikowano
Ciekawe jest, że wahacze na oko są w porządku. Przekładnia chyba też. Hmm

--

gv

Opublikowano
Ciekawe jest, że wahacze na oko są w porządku. Przekładnia chyba też. Hmm

 

wahaczy na oko się nie sprawdza. a przekładnia jakby miała takie luzy żeby stukała to miałbyś problem z utrzymaniem auta na prostej i w koleinach. niestety z wahaczami jest tak że widać czy są dobre czy złe dopiero po wymontowaniu.

Opublikowano
Ok, pisząc na oko miałem na myśli szarpaki. Ale to też nic nie dało.

--

gv

Opublikowano
a przekładnia jakby miała takie luzy żeby stukała to miałbyś problem z utrzymaniem auta na prostej i w koleinach.

 

Dobrze się zorientuj w temacie zanim zaczniesz pisać takie historyjki. Czy ruch kierownicą o np. 5mm spowoduje jakiś odczuwalny skręt?

Za to luz 5mm na listwie przekładni daje w odpowiednich warunkach wyrażne i glosne stukanie, ale nie bedzie wplywal w widoczny sposob na kierunek poruszania sie auta.

Opublikowano

Można zakładać , że to luz na listwie przekładni ale wartość jaką podałeś czyli 5 mm uważam za zawyżoną .

Przy takim luzie to musiałoby chyba tam zęba ( trybu ) brakować i pewnie by ciekła już przekładnia o prawidłowym utrzymaniu toru jazdy nie wspominając . Luz 5 mm to jakiś kosmiczny luz , tam się luz mierzy ,z tego co wiem , w dziesiątkach milimetrów a nie w milimetrach .

Na pewno jednak warto sprawdzić przekładnie .

Poza tym sprawdź łożysko przedniego amortyzatora - to też czasami siada i puka.

Opublikowano
a ja obstawiam jednak wahacze, mój znajomy też miał stuki co prawda w 520 E39 i wymienił wszystko włącznie z amortyzatorami i poduszkami ich, nawet poduszki silnika i okazało się że stukają wahacze, w tych autach nigdy nic innego nie puka tylko wahacze :) Reszta może być stara jak świat a nie zapuka.
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam PO tym Co piszesz to wnioskuje ze mocowanie przednich amortyzaturow Bo mialem to samo . Koszt mocowan to 92.zl. lemfolder. Pozdrawiam
Opublikowano
Dobry test przekladni można zrobić ruszając energicznie kierownica na zgaszonym silniku, ma być sztywno i żadnego stukania. A regeneracja regeneracji nie równa.

Na zgaszonym silniku,przy energicznym ruszaniu kolem kierownicy kazda przekladnia bedzie stukac...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam. Mam podobną dolegliwość puka mi coś z przodu ale tylko podczas ruszania i przy większych dziurach. Dodam że ostatnio wymieniłem wszystkie wahacze z przodu a pukanie pozostało...
Opublikowano
Mam to samo w e46, ale podejrzewam, ze problem tkwi w tym samym... U mnie stukanie wydobywa sie wprost spod kola kierownicy. KAZDY NA FORUM MOWI MAGLOWNICA :duh: Nie wiem jakie sa wasze stuki, ale u mnie słychac je nawet przy bardzo krotkich (szybkich) ruchach kierownica. Mowiac krótkich miałem na mysli, ze nawet nie dochodzac kierownica do konca luzu na przekladni. Jestem po remonocie całego kompletnie zawieszenia z przodu. Wszystkie czesci LEMFORDER, amorki SACHS. Wiec nie ma lipy. Jestem przekonany ze problem tkwi w kolumnie kierownicy. (przynajmniej w moim przypadku).
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
Opublikowano
tez sie podepne pod temat... otoz mnie stuka z przodu po prawej stronie. na szarpakach nic nie widac. a objaw pukania pojawia sie gdy np auto stoi na nierownosci tzn przod jest nizej niz tyl, gdy na wstecznym opuszczam ten dolek przed moim garazem slysze wlasnie ten stuk. mam nadzieje tylko ze to nie objaw walnietej przekladni bo troche to ustrojstwo kosztuje...
Opublikowano
Na zgaszonym silniku,przy energicznym ruszaniu kolem kierownicy kazda przekladnia bedzie stukac...

 

Idz do salonu i zobacz czy stuka, ma być cisza. W E61 mi bardzo stuka, w drugim samochodzie (HONDA) jest kompletna cisza.

Opublikowano
To postaw ten salonowy na asfalcie lub betonie a nie na plytkach (jak to jest w salonach) i zobacz wtedy przy bardzo energicznym ruszaniu kolem kierownicy lewo-prawo czy nic nie stuka...
Opublikowano
To postaw ten salonowy na asfalcie lub betonie a nie na plytkach (jak to jest w salonach) i zobacz wtedy przy bardzo energicznym ruszaniu kolem kierownicy lewo-prawo czy nic nie stuka...

To może inaczej, co tam ma stukac jeśli jest sprawne i nie ma luzu?

Opublikowano

Brak cisnienia oleju w ukladzie.Na zapalonym silniku jezeli stuka to jest problem,na zgaszonym zaden.

Zapytaj w kazdej firmie,ktora zajmuje sie ukladami kierowniczymi czy jest to normalne,czy nie?

Opublikowano
Brak cisnienia oleju w ukladzie.Na zapalonym silniku jezeli stuka to jest problem,na zgaszonym zaden.

Pracująca pompa "maskuje" te luzy, w momecie kiedy ruszasz kierownica rozdzielacz juz podaje olej i pomaga popchnąć listwę, więc są mniejsze naprężenia i wrazenie ze luzow brak. W tym układzie nie może być żadnych wyczuwalnych luzów, i każdy samochód w którym wymieniałem przekładnie, po wymianie nawet nie stuknął. Od czasu do czasu mam także doczynienia z samochodami rajdowymi, gdzie wymienia wszyskto na nowe i nie ma tam mowy o najmniejszym puknięciu kierownicy na zgaszonym silniku, to kwalifikuje przekładnie do wymiany.

Ale nie ma problemu, możesz uważać że to naturalne twoja sprawa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.