Skocz do zawartości

320D 136PS Sporadyczny ale dokuczliwy problem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich, w trakcie oswajania mojego nowego nabytku (E46 320D 136 PS 1999r sedan) napotkalem sie kilkukrotnie na dziwna sprawe. Czasami jakby turbo sie spóźniało z ładowaniem (dokladnie tak sie dzieje), samochod zamiast ciagnac tak jak zawsze od ok 1,8 tyś obrotów to zaczyna iść dopiero od 3,3 tyś obrotów. Problem znika dopiero po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika. Przejechalem jakies 1500km i zdarzyło mi sie to może z 4-5 razy ale jest to dla mnie pewien dyskomfort, jak sie do tego zabrac i co to moze byc? Za okolo 2 miesiace mam jechac zrobic chipa i mysle zeby wymienic wszystkie kable od podcisnienia, bo przyuwazylem ze sa w srednim stanie. Jakies inne pomysly? Dzieki za główkowanie i pozdrawiam.
Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Opublikowano

co tydzień ktoś pisze o tym samym zamiast troche poczytać i poszukać. Jakbyś to zrobił to byś wiedział że pewnie masz albo dziurawe wężyki podciśnienia i źle sterują turbiną, albo zaworek sterowania turbina N75 się już psuje.

 

W "zrób to sam" masz cały temat o spadkach mocy w 2l i 3l dieslach.

szukam
Opublikowano
Przepływkę można sprawdzić odłączając ją i jeżeli jest padnięta to na odłączonej powinno być lepiej lub np. na 4 biegu i gaz w dechę i powinno zamknąć ekonomizer jeżeli jest sprawna lecz nie ma na to 100% reguły. Co do turbosprężarki mogą być też zapieczone kierownice vnt lub tak jak kolega K3m0T1989 mówi N75 lub podciśnienie. Jest sporo możliwości, np. klapki w kolektorze dolotowym, zapchany katalizator, zawór recyrkulacji spalin i wiele innych poważniejszych rzeczy. W takich sytuacjach pomogłaby diagnostyka komputerowa w celu ustalenia przyczyny.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Byla podpieta pod komputer uwazasz ze tego nie zrobilem tylko odrazu pisze na forum? Poza tym jezeli problem wystepuje raz na jakis czas to wyskoczy blad? No raczej to niemozliwe. Wlasnie zaobserwowalem cos co moze pomoc zdiagnozowac moj problem. Wiadomo ze po wymianie wydechu na przelot oraz wycieciu katalizatora, ladnie slychac turbo i wszystko co sie w zasadzie tam dzieje. Pewnego razu na postoju (przy wlaczonym silniku) nagle uslyszalem bardzo glosny dzwiek z wydechu, pomyslalem ze pewnie nowo spawany wydech sie rozszczelnil. Uruchomilem silnik jeszcze raz i wszystko wrocilo do normy, jak wiadomo turbo tlumi dzwiek wiec bylo jasne ze w tamtej chwili na postoju przestalo dzialac turbo, zupelnie jak w sytuacji ktora opisywalem wczesniej, czyli brak doladowania. Teraz musze zdiagnozowac co jest problemem, zdarza mi sie to czasem kilka razy w tygodniu, czasem przez kilka tygodni mam spokoj. Jedno jest pewne, co jakis czas turbo mi nie laduje, i teraz powstaje pytanie od czego zaczac? Od wezy podcisnienia? Moze trzeba sprawdzic czy ta gruszka od podcisnienia sie nie zacina? Jakies pomysly? Tez pomyslalem o zapiecoznych klapkach turbo. Ale jak to zdiagnozowac jezeli problem pojawia sie raz na rzadki czas?
Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Opublikowano

herbatkowy gwoli ścisłości kolego... turbo kręci się cały czas i nie ma możliwości by na chwile przestało sie kręcić (jest napędzane spalinami) przekazuj tę wiedze dalej do ludzi... bo jak czytam ze turbo się włącza/wyłącza itp to aż mnie ciarki przechodzą :cool2:

poza tym zamiast zakładać nowy temat wystarczyło przejrzeć forum i poczytać posty z max 7dni ... kilku użytkowników pisało o swoich problemach z mocą w m47... powtórzę po kolegach:

 

do zrobienia/ sprawdzenia:

 

wężyki podciśnienia -lepiej wymienić

elektrozaworek turbo - lepiej wymienić niż czyscić

elektrozaworek egr- odłaczyć egr i zaślepić przewód celem sprawdzenia poprawnośći działania egr...

przepływka - sprawdzić nr 314wadliwa, 527 poprawiona

INPA- zakupić,zapoznac sie z obsługą i cieszyć sie darmową diagnostyką auta

Forum - przeglądać, czytać, zapamietywać i przenosić z świata wirtualnego w rzeczywistość :cool2:

pozdro :)

Opublikowano

30 Gru 2011 22:59

 

Temat strasznie nowy. Jak może turbo działać cały czas jeżeli się zacina i nie ładuje? Jak nazywa sie dokladnie ten elektrozaworek?

Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Opublikowano

możesz nie miec mocy ale turbo i tak się kreci. Np. uwalony czujnik doładowania mimo że turbina się kreci jak szalona to on tego nie wykazuje i silnik jeździ bez turbo mimo że ona ładuje ciśnienie. Turbina nie może stanąc sobie od tak i sie zatrzymać, kręci się tak szybko że jeśli tylko dotknie troche scianek to już po niej. Wystarczy minimalny luz i też przy takich obrotach rozleci się. Poza tym zdejmij rure od turbo i złap łapami za wirnik i sprawdź czy masz luz na nim poruszajać góra dół i przód tył.

Zaworek N75 się nazywa pisałem o tym na samym poczatku.

 

i dla twojej wiedzy wystarczy ze raz wyskoczy nieprawidłowość w pracy silnika i już jest zapisane w pamięci komputera jako błąd. Twoja teoria że błąd musi się powtarzać niestety jest wymyślona tylko przez ciebie albo przez jakiegoś mechanika co naprawia maluchy. Nawet można sprawidzic ile razy dany błąd wystąpił, przy jakich parametrach silnika i co go powoduje.

Ludzie ci tutaj pisza co robić a ty nic nie zrobiłeś i dalej sie dziwisz ze nie jezdzi.

szukam
Opublikowano
Jezdzi, raz w tygodniu sie to zdarza i jest problem ze zdiagnozowaniem tego. Ciekawi mnie jeszce jedna rzecz, czy E46 320d 136ps posiada klapki od turbo? Te ktore sie otwieraja i zamykaja Bo moze sie zapiekly?
Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Opublikowano
co znaczy klapki od turbo ? klapki w kolektorze dolotowym posiada tylko m47n czyli poliftowy model 150 koni. Turbo ma łopatki i zmienna geometrie tych łopatek i one też mogą się zacinać tak samo jak sztanga która steruje tymi łopatkami.
szukam
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Aktualnie sprawa wyglada tak:

 

Byly wymienione wezyki podcisnienia (stare byly w kiepskim stanie) grucha od turbo (lub inaczej zwany zaworek) byl sprawdzany (chodzi leciutko nic sie nie przycina wystarczy troszeczke dmuchnac). Przez 3 tygodnie byl spokoj, potem problem zdarzyl sie raz to co wcześniej (auto momentalnie stawalo sie głośne i nie chciało iść aż do wyższych obrotów) potem znowu spokój, aż tu nagle dzisiaj stojąc na biegu jałowym kilkukrotnie się to zdarzało na zmiane co jakieś 15 sekund, po 3 ponownym odpaleniu silnika problem ustał ale nie mam już zielonego pojęcia w czym tkwi problem...

Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Słuchajcie wyczyscilem elektrozawor doladowania tak ze jest w lisciu, ale zalozylem i dalej sie to dzieje. Wymienic na nowy? Jak wymienie i nie pomoze to co to moze byc? Moze to wina komputera? Prosze o pomoc.

 

Sluchajcie musze podac numer ktory na nim jest, a nie chce mi sie znowu tego wszystkiego rozbierac... 906 czy 712 z tego rocznika?

Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Sory ze dubluje posty, ale musze odswiezyc temat. Otoz sprawa wyglada tak:

Wymienilem elektrozawor podcisnienia- i po godzinie problem wystapil, czyli dokladnie tak jak na starym elektrozaworku. Zauwazylem natomiast ze w lato ( przy duzych temperaturach ) problem pojawial sie znacznie czesciej. Teraz jak jest chlodniej jest to rzadka rzadkosc. Prosze Was o pomoc, teraz naprawde nie mam pojecia co to moze byc. Komputer nie wywala zadnego bledu.

Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Opublikowano
Przewody podcisnienia wymienione pisalem juz dawno temu.
Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Opublikowano
mam coś podobnego ale zastanawiam sie czy nie lepiej podjechać do jakiegoś mechanika co naprawiam bmw i jest w posiadaniu wszystkich tych częsci wiesz moz e podmienic i sprawdzić a ciebie to wyjdzie taniej niż masz kupować po kolei wszystkie t zaworki przeplywki i inne tak jak koledzy pisali może byc wszystko i sam wiem z doświadzenia że dużo rzeczy moze być odpowiedzialnych za to
Opublikowano
Żeby to był stały problem, to już dawno bym go rozwiązał. Cały szkopuł polega na tym że 2 tygodnie nic się nie dzieje, a później kilka dni nie mogę jeździć bo dzieje się to nagminnie. Tak więc jak i co wymieniać po koleji?
Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Opublikowano
Ciezko mi to stwierdzic, musze sie temu przyjrzec. EGR zostal zaslepiony dawno temu, przed i po zaslepieniu problem wystepowal.
Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Opublikowano
Problem wystepowal od poczatku gdy kupilem samochod. Na poczatku bardzo rzadko ale z biegiem czasu coraz czesciej, teraz np. od tygodnia jest spokoj. Mam dziwne wrazenie ze ma to zwiazek z temperatura, im cieplej tym czesciej sie to zdarza ( w zime nie pamietam ani razu ). Modyfikacja TC to nic innego jak podkrecone seryjne wartosci dotyczace doladowania i podlania paliwem nie maja najmniejszego wplywu na mechanike lub usterki. Zrobilem przelotowy wydech 2,75 cala i od tamtej pory bardzo wyraznie slysze gwizd turbiny, gdy problem sie pojawia gwizd ginie i auto buczy jak ursus C30 i auto nie jedzie jakby turbo nie dmuchalo. Dmucha dopiero powyzej 3 tys obrotow, do 3 idzie jakby miala 30 koni. Po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu problem ZAZWYCZAJ ginie ale roznie to bywa.
Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Opublikowano
Nie :shock: Ale przy rozebranym silniku, raz zaobserwowalem dokladnie co sie dzieje. To nie wina turbo, tylko osprzetu. Ta grucha od turbo sie nie otwierala, tak jakby nie dostawala podcisnienia
Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.