Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja mam inne pytanie odnośnie świateł dziennych - po zaprogramowaniu świecą one oczywiście przy włączonym silniku i przy ustawieniu przełącznika świateł w pozycji "0". I właśnie - świecą przy zapalonym silniku czy wystarczy jak tylko zapłon jest włączony? Do czego zmierzam - czy mając aktywowane światła dzienne można np. bawić się INPĄ przy włączonym zapłonie, a zgaszonym silniku bez pożerania akumulatora przez świecące światła?

 

Co do układu zapobiegającego żarzeniu kierunków w przedliftach - nie lepiej dać po prostu 3V diody Zenera w szereg z żarówkami? :think: Wtedy 3V wystawione przez moduł świateł odłoży się na diodach, a kierunki nie będą się żarzyć, po włączeniu kierunków na żarówkach pojawiać się będzie wtedy jedynie 9V, ale to przecież wystarczy do ich wyraźnego świecenia. :think:

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dzienne zapalają się po przekręceniu kluczyka na "zapłon", silnik niekoniecznie musi być włączony... No ale na czas podłączenia komputera możesz sobie NCSem jedną funkcję w module świateł dezaktywować i już światła zgasną :)

 

O diodzie również myślałem, ale to zawsze jest te 3V mniej, czyli kierunkowskaz będzie trochę słabiej świecił. Kwestia o ile (czy zauważalnie) słabiej, no i znów jest podejrzenie wystąpienia błędu przy pracy w trybie świateł dziennych. Obie te kwestie przydałoby się po prostu sprawdzić :)

Opublikowano
i jak koledzy idzie walka z kierunkami :?: pokombinowal bym u siebie ale nie mam wlaczonych swiatel dziennych bo nie chcialem ze swiecacymi kierunkami
Opublikowano
Koledzy, przy żarzących kierunkach nadal jest 12V tylko częstotliwość się zmienia i żarówka świeci przez to słabiej gdyż praktycznie zaświeca się i od razu gaśnie i tak w kółko.

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano
Koledzy, przy żarzących kierunkach nadal jest 12V tylko częstotliwość się zmienia i żarówka świeci przez to słabiej gdyż praktycznie zaświeca się i od razu gaśnie i tak w kółko.

Skąd takie info? Mówiąc szczerze nie sądzę, bo to by wykończyło żarówkę natychmiastowo... :)

Opublikowano
Koledzy, przy żarzących kierunkach nadal jest 12V tylko częstotliwość się zmienia i żarówka świeci przez to słabiej gdyż praktycznie zaświeca się i od razu gaśnie i tak w kółko.

Skąd takie info? Mówiąc szczerze nie sądzę, bo to by wykończyło żarówkę natychmiastowo... :)

 

A to dlaczego? :> Nie ma przecież obowiązku zasilania żarówek napięciem stałym (najprostszy przykład - sieć elektryczna :mrgreen: ), całkiem logiczne jest sterowanie natężeniem świecenia żarówki za pomocą wypełnienia przebiegu prostokątnego czy częstotliwości ;) Bezwładność włókna jest na tyle duża, że nie widać migania :)

Opublikowano
Koledzy, przy żarzących kierunkach nadal jest 12V tylko częstotliwość się zmienia i żarówka świeci przez to słabiej gdyż praktycznie zaświeca się i od razu gaśnie i tak w kółko.

Skąd takie info? Mówiąc szczerze nie sądzę, bo to by wykończyło żarówkę natychmiastowo... :)

 

A to dlaczego? :> Nie ma przecież obowiązku zasilania żarówek napięciem stałym (najprostszy przykład - sieć elektryczna :mrgreen: ), całkiem logiczne jest sterowanie natężeniem świecenia żarówki za pomocą wypełnienia przebiegu prostokątnego czy częstotliwości ;) Bezwładność włókna jest na tyle duża, że nie widać migania :)

Ja nie mówię, że chodzi o obowiązek, czy niemożliwość techniczną - po prostu tego typu "miganie" zwyczajnie skróciłoby żywotność żarnika. Bardziej prawdopodobne wydaje mi się, że podawane jest po prostu niższe napięcie, bo to przecież jest prostsze w realizacji.

Skąd teoria o zmiennej częstotliwości? Czy to jest pomiar, czy zasłyszana informacja?

Opublikowano
po prostu tego typu "miganie" zwyczajnie skróciłoby żywotność żarnika.

 

Nie wydaje mi się, sądzę że wręcz przeciwnie bo żarnik podczas pracy ma wtedy mniejszą temperaturę niż przy napięciu znamionowym, a "zaników" napięcia z powodu bezwładności nawet nie "zauważy" :)

Fajnie byłoby gdyby ktoś potwierdził jak faktycznie jest z tym napięciem wystawianym przez moduł, ja niestety nie mam oscyloskopu :roll:

Opublikowano

Fajnie byłoby gdyby ktoś potwierdził jak faktycznie jest z tym napięciem wystawianym przez moduł, ja niestety nie mam oscyloskopu :roll:

 

Osobiście sprawdzałem oscyloskopem i jest 12V, po odpaleniu auta oczywiście więcej, miernik cyfrowy pokazywał mi 5V :duh:

 

 

W instalacjach domowych żarówka "mruga" 50 razy na sekundę i jakoś świeci latami.

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano
Przebieg prostokątny a częstotliwości nie pamiętam ale mała wartość

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

Podłącze sie do tematu.. Jesli chodzi o sterowanie jasnościa swiecenia zarowek kierunkowskazow to wydaje mi sie ze odbywa sie to za pomoca modulacji PWM (z pol modulacja szerokości impulsu).. Czyli w skrocie - napiecie 12V kluczowane jest przez tranzystory a na wyjsciu zastosowany jest filtr w postaci kondensatora i cewki.. Częstotlliwosc nie zmienia sie! :duh: Zmienia sie tylko wypełnienie przebiegu prostokata na wyjsciu ukladu sterujacego.. Odpowiednie wypelnienie jest odzwierciedleniem napiecia wyjsciowego podawanego na zarowke.. czyli im dluzej uklad kluczuje na 12V tym wieksze napiecie na wyjsciu i odwrotnie.. Mierniki cyfrowe obliczaja srednia arytmetyczna z kilku pomiarow i daja wynik na wyswietlacz stad przy wyzszych czestotliwosciach kluczowania pokaza nam srednie napiecia z przebiegu prostokatnego czyli np 5V, 3V.. Jedyna mozliwosci to sprawdzenie napiecia pod oscyloskopem.. Czestotliwosc musi byc relatywnie wysoka by nie powodowac efektu migania zarowki - badz filtr wyjsciowy ma wieksze gabaryty..

To tak w skrócie.. A czy ktos wie jak uruchomic zarzace kierunkowskazy za pomoca ncs-a? bo chcialem zrobic swiatla dzienne i wydaje mi sie ze ladnie bera wygladac z kierunkami :mrgreen:

Opublikowano

Witam,

Podłącze sie do tematu.. Jesli chodzi o sterowanie jasnościa swiecenia zarowek kierunkowskazow to wydaje mi sie ze odbywa sie to za pomoca modulacji PWM (z pol modulacja szerokości impulsu).. Czyli w skrocie - napiecie 12V kluczowane jest przez tranzystory a na wyjsciu zastosowany jest filtr w postaci kondensatora i cewki.. Częstotlliwosc nie zmienia sie! :duh: Zmienia sie tylko wypełnienie przebiegu prostokata na wyjsciu ukladu sterujacego.. Odpowiednie wypelnienie jest odzwierciedleniem napiecia wyjsciowego podawanego na zarowke.. czyli im dluzej uklad kluczuje na 12V tym wieksze napiecie na wyjsciu i odwrotnie.. Mierniki cyfrowe obliczaja srednia arytmetyczna z kilku pomiarow i daja wynik na wyswietlacz stad przy wyzszych czestotliwosciach kluczowania pokaza nam srednie napiecia z przebiegu prostokatnego czyli np 5V, 3V.. Jedyna mozliwosci to sprawdzenie napiecia pod oscyloskopem.. Czestotliwosc musi byc relatywnie wysoka by nie powodowac efektu migania zarowki - badz filtr wyjsciowy ma wieksze gabaryty..

To tak w skrócie.. A czy ktos wie jak uruchomic zarzace kierunkowskazy za pomoca ncs-a? bo chcialem zrobic swiatla dzienne i wydaje mi sie ze ladnie bera wygladac z kierunkami :mrgreen:

Opublikowano

Witam,

Podłącze sie do tematu.. Jesli chodzi o sterowanie jasnościa swiecenia zarowek kierunkowskazow to wydaje mi sie ze odbywa sie to za pomoca modulacji PWM (z pol modulacja szerokości impulsu).. Czyli w skrocie - napiecie 12V kluczowane jest przez tranzystory a na wyjsciu zastosowany jest filtr w postaci kondensatora i cewki.. Częstotlliwosc nie zmienia sie! :duh: Zmienia sie tylko wypełnienie przebiegu prostokata na wyjsciu ukladu sterujacego.. Odpowiednie wypelnienie jest odzwierciedleniem napiecia wyjsciowego podawanego na zarowke.. czyli im dluzej uklad kluczuje na 12V tym wieksze napiecie na wyjsciu i odwrotnie.. Mierniki cyfrowe obliczaja srednia arytmetyczna z kilku pomiarow i daja wynik na wyswietlacz stad przy wyzszych czestotliwosciach kluczowania pokaza nam srednie napiecia z przebiegu prostokatnego czyli np 5V, 3V.. Jedyna mozliwosci to sprawdzenie napiecia pod oscyloskopem.. Czestotliwosc musi byc relatywnie wysoka by nie powodowac efektu migania zarowki - badz filtr wyjsciowy ma wieksze gabaryty..

To tak w skrócie.. A czy ktos wie jak uruchomic zarzace kierunkowskazy za pomoca ncs-a? bo chcialem zrobic swiatla dzienne i wydaje mi sie ze ladnie bera wygladac z kierunkami :mrgreen:

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Posty są trochę stare, ale... ja u siebie aktywowałem światła dzienne, model '98 i wszystko działa tak jak należy. Czyli bez sidemarkerów typu USA (choć podobno nie da się tak), po włączeniu świateł mijania, dzienne wyłączają się.
A wszystko to przez REKINA ;-)
Opublikowano

Być może mam moduł przełożony od poliftowego, ale szczerze wątpię. Ustawienia dałem takie, jak wszyscy podają czyli to co zmieniłem:

DRL_DIMMUNG
        wert_03
TAGFAHRLICHT_ECE
        aktiv
GED_FL_ALS_DRL
        aktiv

oprócz tego, wygrzebałem jeszcze z pliku takie wpisy, które nie były zmieniane

DRL_BLK_VORN_GEDIMMT
        nicht_aktv
SIDEMARKER_US
        nicht_aktiv
BLK_DIMMEN
        aktiv

oraz te, które pojawiły się automatycznie przy tych lub innych zmianach, sprawdzałem z kopią oryginalnych plików

PROGRAMMPARAMETER_LCM_10
        wert_01
PROGRAMMPARAMETER_LCM_11
        wert_01
PROGRAMMPARAMETER_LCM_12
        wert_01
VARIANTE_LSZ
        wert_01

A wszystko to przez REKINA ;-)
Opublikowano

no czyli nie zmieniales tych 10 wartosci ECE na US ? bo w instrukcjach do przedlifta jest napisane żeby to zmienić.

 

Ja grzebiąc kiedyś przy tym, wyłączyłem światła dzienne ale zostały mi świecące kierunki. Wiec wystarczy nie zmieniac ECE na US ? tam jest chyba od 1 do 11.

szukam
Opublikowano
ja także jestem dziś po uruchomieniu świateł dziennych dzięki koledze z forum, okazało się że mam przełożony moduł świateł pochodzi z polifta 2003 rok, kto i kiedy to zrobił nie wiem, wiem tylko że światła drogowe same sie zapalają na 40% mocy a gasną zaraz po włączeniu mijania, bez świecenia kierunków

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.