Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam panowie czytalem czytałem i spróbowałem swych sił w mojej e46 przedliftem ze światłami dziennymi i się udało. wiem że ten temat raczej nie tu ale w tym dziale więcej osób czyta i może się komus przyda i ktos pomoże co dalej. otóż taki przypadek jak jest u mnie jeszcze nigdzie nie wystąpił chyba. otóż światła dzienne świecą tak jak ma być czyli po przekręceniu kluczyka świeća się światla drogowe. postojowe się nie świecą czyli można powiedzieć bajka. ale problem robi się dalej otóz po przekręceniu pokretła na światła postojowe dalej świecą "dzienne" + postojówk+ kierunki tak jakby 50%mocy. natomiast jak pokrętło wezme na pozycyjne gasną "dzienne" ale nadal palą się kierunki. czy da rade te kierunki jakoś wyłączyć i na postojówkach żeby nie bylo dziennych?

oto co zmieniłem:

 

DRL_DIMMUNG

wert_01 na wert_02

TAGFAHRLICHT_ECE

nicht_aktiv na aktiv

GED_FL_ALS_DRL

nicht_aktiv na aktiv

 

FERNLICHT_DRL

aktiv

EINZEIT_DRL

wert_01

TAGFAHRLICHT

aktiv

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_1

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_2

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_3

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_4

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_5

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_6

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_7

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_8

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_9

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_10

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_11

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_12

us

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_13

us

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja mam polifta i dzienne gasną tylko w momencie włączenia świateł mijania. Niestety - na włączonym zapłonie uruchomienie postojówek nie gasi dziennych. Same postojówki palą się tylko po wyłączeniu zapłonu :/

Co do zapalonych kierunkowskazów - z tego, co czytałem, to sporo osób próbowało z tym w przedliftach walczyć, ale nie da się ich zgasić.

Dla świętego spokoju sprawdź jednak, czy w ogóle masz takie pozycje w module świateł i czy są dezaktywowane:

 

SIDEMARKER_US

 

DRL_BLK_VORN_GEDIMMT

 

GEDIMMT_BLK_BEGRENZ_LICHT

 

BEGRENZUNGSLICHT_IN_PARK

Opublikowano
ok pozniej sprawdze a za co te funkcje są odopwiedzialne? bede dzis kombinował to dam znac jak poszlo
Opublikowano
Podpinam się pod temat, bo ostatnio jak próbowałem aktywować światła dzienne to miałem dokładnie taki sam efekt jak ty (bolek1521). Może uda się komuś z forumowiczów rozwiązać nasz problem :wink:
Opublikowano
jest fajnie bo nie ma kierunków przy dziennych ale było by fajnie jakby nie swieciły sie te kierunki pozniej. ide zaraz walczyc to zobaczymy
Opublikowano

kolego spróbuj zmienic te wartości US na ECE tak jak były a zostaw tylko te górne wiersze tak jak do dziennych. Ja jak wyłączałem dzienne w przedlifcie to zmieniłem tylko te

DRL_DIMMUNG

wert_01 na wert_02

TAGFAHRLICHT_ECE

nicht_aktiv na aktiv

GED_FL_ALS_DRL

nicht_aktiv na aktiv

 

a zostawiłem wartości US przez przypadek. Efekt uzyskałem taki że nie miałem dziennych ale przy mijania świeciły się kierunki więc obstawiam że odpowiedzialne są za to wartości które zmieniamy na US.

 

Kolego co założył temat, pozycyjne i postojowe to najczęściej jedno i to samo :) chodziło ci o mijania albo krótkie w ostatniej pozycji pokrętła :P

szukam
Opublikowano
chyba jednak nie da rady z tymi kierunkami nic zrobic. poprostu muszą świecić i już a szkoda. dziwi mnie tylko cos takiego że wyłączając tą funkcje nie zmieniłem wartości EINZEIT_DRL na nicht aktiv a dzienne były nadal a wychodzi na to ze powinno zgasnąc. nie wiem moze ktos ma jeszcze jakies pomysly?
Opublikowano
widocznie to nie ta opcja sama odpowiada za światła dzienne. Trzeba to sprawdzać metodą prób i błędów po aktywowaniu której sie zapalają a po której gasna, instrukcja mówi że trzeba to wszystko aktywować a może to tylko jedna opcja odpowiada.
szukam
Opublikowano
no wieć mówie że metodą prób i błędów jak wyłączałem te funkcje pokolei wyszło że tylko ta funkcja jest odpowiedzialna. ale ciekawe jak jest podczzas uruchamiania tej funkcji. jak bede kiedys coś robił ncs to sprawdze to i dam znac
Opublikowano
w przedlifcie e46 NIE MA mozliwosci aktywowania swiatel dziennych bez aktywnych "obrysow". uruchamiasz je w trybie US (Ameryka),a tam obrysy to standard.
Opublikowano
czytalem gdzies ze jest mozliwosc wstawienia przekaznika czy czegos w tym rodzaju,ze kierunki nie swieca.Przerabial ktos to u siebie :?:
Opublikowano
nie chodzi o modul swiatel z polifta.Na swiatlach dziennych do kierunkowskazow dochodzi mniejszy prad i jest mozliwosc wstawienia czegos przed nimi zeby ten prad nie dochodzil.A gdy wlaczymy kierunek przy skrecaniu bedzie migal normalnie
Opublikowano
nie wiem jak to jest ale nie zmieniając wartości ece na us są dzienne tak jak pisałem. więc ta funkcja odpada. faktycznie jakby wstawić cos w kabel do kierunkow co by zgubiło ten znikomy prąd byc może że udalo by się osiągną "sukces" i mieć te nieszczęsne kierunki za sobą ale póki co nie udało mi się ich wyłączyć podczas włączenia xenonów. same dzienne świecą bez kierunków dopiero jak włączymy światełka zapalają się te kierunki :/
Opublikowano
czytalem gdzies ze jest mozliwosc wstawienia przekaznika czy czegos w tym rodzaju,ze kierunki nie swieca.Przerabial ktos to u siebie :?:

Znajomy sporządził mi mały układzik a w zasadzie dwa, na każdy kierunek osobno,schowany jest za kloszem kierunkowskazów i kierunki już nie żarzą :lol:

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano
czytalem gdzies ze jest mozliwosc wstawienia przekaznika czy czegos w tym rodzaju,ze kierunki nie swieca.Przerabial ktos to u siebie :?:

 

Ja mam zamontowany taki przekaznik . Instaluje się go wewnątrz obudowy pokrętła świateł .Wszystko działa tak jak w poliftach . Koszt razem z montażem 150 zł.

Opublikowano
A czy ktoś może wie, jakie napięcie dochodzi do kierunkowskazów, kiedy się żarzą? Bo podczas normalnej pracy zapewne 12V, ale podczas spełniania funkcji obrysówek?
Opublikowano
A czy ktoś może wie, jakie napięcie dochodzi do kierunkowskazów, kiedy się żarzą? Bo podczas normalnej pracy zapewne 12V, ale podczas spełniania funkcji obrysówek?

 

3V. takie samo dochodzi np. do tylnych świateł pozycyjnych. ogólnie moduł świateł może podać dwa poziomy napięć: 3V oraz 12V.

Opublikowano
A czy ktoś może wie, jakie napięcie dochodzi do kierunkowskazów, kiedy się żarzą? Bo podczas normalnej pracy zapewne 12V, ale podczas spełniania funkcji obrysówek?

 

3V. takie samo dochodzi np. do tylnych świateł pozycyjnych. ogólnie moduł świateł może podać dwa poziomy napięć: 3V oraz 12V.

Ok, dzięki :) Taki "układ" wydaje się relatywnie prosty i faktycznie można by go oprzeć na przekaźniku. Mogę w wolnej chwili w przyszłym tygodniu w tej sprawie trochę poeksperymentować, jeśli będzie taka potrzeba :)

Opublikowano
kolego Biały jak dasz rade cos wykombinowac to daj znac na PW lub na ogólnym bo ja byłbym chętny na taki układzik żeby mi się nie świeciły kierunki
Opublikowano
kolego Biały jak dasz rade cos wykombinowac to daj znac na PW lub na ogólnym bo ja byłbym chętny na taki układzik żeby mi się nie świeciły kierunki

Ok, jak się za to zabiorę i coś funkcjonalnego uda się zrobić, to na pewno dam znać :)

Opublikowano
myśle że jak dasz rade to bedzie sporo chetnych na cos takiego i oczywiście jak nie bedzie kosztowac majątku hehe
Opublikowano
myśle że jak dasz rade to bedzie sporo chetnych na cos takiego i oczywiście jak nie bedzie kosztowac majątku hehe

Jeśli by mój koncept wypalił, to podzespoły kosztowałyby parę złotych, ale nie sądzę, żeby gabarytowo weszło to wewnątrz modułu świateł - raczej gdzieś po drodze do kierunkowskazu, na kablu, należałoby to zamontować...

Na razie to jest gdybanie, proszę się nie nakręcać! :mrgreen:

Opublikowano

Przyszedł mi dzisiaj do głowy pomysł trochę dziwny, ale niekoniecznie bezsensowny :wink: Otóż do rozwiązania problemu żarzących się kierunkowskazów prawdopodobnie wystarczyłoby umieszczenie przed nimi wspomnianych wcześniej najprostszych przekaźników 12V.

 

Żarówka 21W (taka jest w kierunkowskazach) pobiera ok. 1,75A, czyli w przybliżeniu można powiedzieć, że 2A. Zgodnie z tym, co napisał jceel napięcia mamy na poziomie 3V i 12V (ew. 14,4V), zatem można by zastosować przekaźnik jak z pdfa: http://www.tme.eu/dok/20_przekazniki_i_styczniki/rsm957_subminiature_relays.pdf

Przenosi on obciążenie do 2A (można kupić również "mocniejszą" wersję), a cewka wzbudzana jest napięciem 9,6V, zatem w trybie świateł dziennych obwód nie powinien być zamknięty i kierunkowskazy nie powinny się świecić.

 

Pierwsza hipotetyczna wada tego rozwiązania, jaka przyszła mi do głowy, jest taka, że komputer wywali błąd spalonej żarówki, bo niejako odcinamy ją od sterownika. Rozwiązaniem mogłoby być zastosowanie przed przekaźnikiem (po prostu przylutowanie do jego nóżek) odpowiedniego rezystora. Tutaj jednak drugi problem - w momencie "mignięcia" dla komputera pojawią się dwie żarówki zamiast jednej i na to również może zareagować błędem, ale nie musi.

Jeśli to rozwiązanie by się sprawdziło, to byłoby chyba najprostsze i najtańsze, gdyż tego typu przekaźnik kosztuje 2 - 5 zł.

Przy czym jestem dzisiaj po imprezie, więc jeśli ktoś zauważył tutaj kardynalny błąd, to proszę go wytknąć :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.