Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nagrałem filmik a pytania są następujące.

 

Na początku przyłożyłem telefon do radia/klimatyzacji ponieważ nawet jeśli jest wyłączony silnik i wszystko jest wyłączone to coś tam pracuje, jak zrobicie głośniej to może będzie słychać takie bzyczenie/buczenie. Co to jest?

Potem pokazuję kluczyk jaki mam do tego auta, to jest oryginalny kluczyk? Można gdzieś kupić nowy?

Potem uruchamiam silnik i pojawiają się komendy, niestety komputer w desce jest uszkodzony, chyba ta płytka nie styka się dobrze i nie widać tekstu, czy może ktoś będzie kojarzył co to za komendy?

Następna scena to uruchomienie silnika, zobaczcie, że obroty wskakują na prawie 2tys obrotów i dopiero maleją, oczywiście nie naciskam gazu, dodam, że to 528i na sekwencyjnym gazie. Tak ma być?

I ostatnie - czy wasze radia, klimy itd. też są tylko wsunięte w szczeliny czy są jakoś zamocowane? U mnie to nie wylatuje ale jednak trochę mnie dziwi, że wszystko można wyjąć ręką...

 

http://www.youtube.com/watch?v=zE3CFEILDWA

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

1. To wietrzenie samochodu. Tak ma być, samo cichnie po kilkunastu minutach od wyłączenia samochodu. PS. To na pewno nie kwestia jeża, zmieniłem ostatnio i to bzyczenie jest cały czas.

2. Tak, ori kluczyk. Gumki możesz wymienić, są na Allegro.

3. Nie pomogę. Jedź asap na komputer i sprawdź (im szybciej, tym taniej :oops: ). Panel możesz spróbowac naprawić (udrożnić ścieżki, też się na Allegro wystawiają) lub wymienić liczniki.

4. Mój 528i tez przy starcie lubi zaryczeć, raczej norma. Musze tylko sprawdzić, czy po przekręceniu kluczyka i nieodpaleniu silnika też mi obroty stoją na 1 - 0,6...

5. Radio - litości... To nie trabant, w tych samochodach nic nie odstaje!

PS. Przed zakupem byłes w serwisie? Coś mi tu wygląda na lej oszczędnościowy...

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
Nagrałem filmik a pytania są następujące.

 

Na początku przyłożyłem telefon do radia/klimatyzacji ponieważ nawet jeśli jest wyłączony silnik i wszystko jest wyłączone to coś tam pracuje, jak zrobicie głośniej to może będzie słychać takie bzyczenie/buczenie. Co to jest?

Potem pokazuję kluczyk jaki mam do tego auta, to jest oryginalny kluczyk? Można gdzieś kupić nowy?

Potem uruchamiam silnik i pojawiają się komendy, niestety komputer w desce jest uszkodzony, chyba ta płytka nie styka się dobrze i nie widać tekstu, czy może ktoś będzie kojarzył co to za komendy?

Następna scena to uruchomienie silnika, zobaczcie, że obroty wskakują na prawie 2tys obrotów i dopiero maleją, oczywiście nie naciskam gazu, dodam, że to 528i na sekwencyjnym gazie. Tak ma być?

I ostatnie - czy wasze radia, klimy itd. też są tylko wsunięte w szczeliny czy są jakoś zamocowane? U mnie to nie wylatuje ale jednak trochę mnie dziwi, że wszystko można wyjąć ręką...

 

http://www.youtube.com/watch?v=zE3CFEILDWA

 

Czy to buczenie słychać odrazu po wyjęciu kluczyka? Jak tak to też tak mam i cichnie po 10sek to chyba są przekaźniki. A co do wysokich obrotów to ja tak nie mam. Moment po odpaleniu koło tysiąca a potem po kilku sek jest ok. Przeczyść krokowy i przepustnice może pomoże :)

I zatankuj benzyny bo wydaje mi się ze masz rezerwę i to taką zaawansowaną :) Zalej za 200zł i potem utrzymuj ten stan i tak masz gaz, a szkoda pompy.

Opublikowano

Bzyczenie to nic innego jak zabrudzony wentylatorek w panelu climatronica dlatego go słychać.

Błędów masz sporo. Podjedź na kompa, lub zobacz czy wszystko ci świeci

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano

1. to jest wiatraczek, który znajduje się w panelu klimatyzacji. Jakie jest jego zadanie ? prawdopodobnie pomaga zasysać do panelu powietrze w celu pomiaru jego temperatury.

Z wiekiem wiatraczek brudzi się i zaczyna być bardziej słyszalny. Ja swój panel rozebrałem i przeczyściłem - pomogło. Nie mam zdjęć ale coś podobnego jest jak na tym zdjęciu (zapożyczonym z forum BMW UK)

http://www.bmwland.co.uk/images/tech_zone/e36_climate_control/pic11.jpg

2. Kluczyk wygląda na oryginalny przed liftingiem. Jest dużo chińskich podróbek na allegro lub samych gumek. Może warto kupić i przełożyć tylko środek.

3. Bez czytelnego panelu nie potrafię ci powiedzieć co komputer wypisuje. Jedynie podpięcie pod kompa lub naprawa pikseli.

4. Nie mam gazu, nie używam, nie znam się ;)

5. Radio można dopiero wyjąć z deski rozdzielczej po wyjęciu pokrętła głośności i przekręceniu małej śrubki zabezpieczającej. Widocznie u ciebie ktoś już to robił i zapomniał przekręcić śrubkę z powrotem.

Ty musisz to zrobić i radio będzie bezpieczne. Tu masz filmik jak to wygląda :

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami

http://micro-bit.pl/bmw/DSC_2027_small.jpg

moja galeria : 530dA

Opublikowano
Tak jak koledzy napisali wyżej. Nic dodać nic ująć :D Ale udało mi się odczytać jeden komunikat. Rucklicht prufen. Czyli prawdopodobnie tylne światło postojowe.
Opublikowano
Tak jak pisałem , że światła mu pewnie nie świecą.
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano

Jestem pozytywnie zaskoczony odpowiedziami, bardzo dziękuję za poświęcony czas :) Z pewnością jeszcze będę miał kilka pytań, to moje pierwsze BMW i prawdę mówiąc nie mam o nim pojęcia, łudziłem się, że na forach są jakieś podwieszone tematy ale raczej dużo ich nie ma... Przeczytałem instrukcję, artykuł o e39, kilka zeskanowanych z gazet i to wszystko.

 

@NetSerwer - dzięki wielkie za odpowiedzi, co do ostatniego to nie byłem w serwisie tylko sprawdziłem zawieszenie i cały spód auta. Na razie przejechałem nim około 1000km i jeśli chodzi o silnik to wszystko gra, zawieszenie mam gwintowane bo był na 18 calowych felgach, teraz jest na zimówkach blaszanych ale i tak bardzo bije to zawieszenie na dziurach... Co do jazdy to nadal nie potrafię nim dobrze jeździć, mam problem z wyczuciem sprzęgła, jak szybko chcę zmienić bieg to jak spuszczę nogę z gazu to go tak szarpie hamując przez sekundę przez co wszyscy pasażerowie czują się mało komfortowo... Jak szybko puszczę sprzęgło to też szarpie, pewnie to kwestia wyczucia.

@danielxc717 - to buczenie słychać po wyjęciu kluczyka ale nie mija po 10 sekundach tylko dobrych kilka/kilkanaście minut delikatnie buczy. P.S. Jutro jadę zatankować do pełna, lepiej teraz niż po podwyżkach po nowym roku :lol:

@carlos76 - dzięki, rzeczywiście to może być ten wiatraczek, wydobywa się to z tamtych okolic tylko czy powietrze po wyjęciu kluczyka nadal jest zasysane kilkanaście minut? W jakim celu?

@krys32 - wielkie dzięki za komunikaty, rzeczywiście przestały działać postojowe przednie prawe [ringi] a jeszcze ze trzy dni temu działały... Natomiast inne światła działają, może coś komputer źle odczytuje bo z tyłu są wsadzone ledy i jakieś specjalne skrzynki w bagażniku żeby to działało? Ale jak go kupiłem to był tylko jeden komunikat i tylko jeden gong przy włączaniu silnika, teraz są czasem dwa, czasem jeden przy włączaniu i chyba jeden albo dwa po zgaszeniu.

 

Niedługo nagram drugi filmik bo nie rozumiem za cholerę swojej instalacji gazowej a po drugie przy włączonym nawiewie na maksa jest odgłos jakby łopatki wiatraka o coś uderzały.

Opublikowano

Update: po przekręceniu kluczyka i zapaleniu sie kontrolek wskaźnik obrotów nawet nie drgnie. U Ciebie podskauje i trzyma się ~1 tys. Tak chyba być nie powinno...

Jak odpalam samochód na zimnym, to mi dochodzi na chwilę pod 2 tys. i spada do 1 tys. i dalej opada do chwili, kiedy się nagrzeje. Nie ma to nic wspólnego z gazem. Na starym silniku i gazie tak było, jak silnik wymieniłem i gaz zdemontowałem tez tak jest :8) .

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

z góry przepraszam za długość filmiku ale mam kilka pytań stąd nie mogłem nagrać krótszego.

 

1. Nie równa praca silnika, zdarza się tylko czasami, po czasie zanika, potem znów może się pojawiać. Czy tak powinno być?

2. To jest ta kontrolka od gazu, która dziwnie się zachowuje, przy podgazowaniu raptem poziom gazu opada, niebieska dioda zaczyna migać, czasami podczas jazdy jest rezerwa a potem full, czasem zaczyna migać, czasem świeci ciągle... Cholera wie kiedy leci gaz a kiedy benzyna i dlaczego gdy silnik jest nagrzany to tak wariuje.

3. Dmuchawa na górę lub to coś innego - czasem jak włączam górną dmuchawę to od razu coś brzęczy jakby śmigła o coś uderzały a czasem to nie brzęczy więc nie wiem czy to górne wiatraki czy jakiś jeden główny, który potem się rozdziela? Co z tym zrobić?

4. Czy ten podłokietnik powinien tak chodzić na boki? W trakcie jazdy to nie przeszkadza ale nie wygląda na solidną konstrukcję. Tak jest standardowo czy tylko u mnie?

5. Podłokietnik z tyłu wygląda jak jakaś atrapa, gdyby nic nie było w bagażniku to po wciśnięciu wpadł by do środka a po wysunięciu go aby spełniał swoją rolę widać wszystko w bagażniku. Tam brakuje jakiejś osłony?

6. Potem jeszcze raz nagrałem te bzyczenie podczas nawiewu na górę ale również jak daję tylko na dół to też potrafi czasem brzęczeć. Ująłem tutaj jak brzęczy i nie brzęczy.

7. O co chodzi z tym radiem, są jakieś trzy opcję FM2 [gdzie stacje są od 1 do 6 (nie powinno się nazywać FM1?)], FMA [gdzie stacje są od 7 do 12 (nie powinno się nazywać FM2?)] i FM1 [gdzie stacje są poprzedzone literką A (nie powinno się nazywać FMA?)] :roll: I po co są te rodzaje? Po drugie nie rozumiem opcji przewijania bez przycisku "m" - przejeżdża całą skalę dwa razy albo trzy razy i nic nie zapisuje, nic nie zmienia. Bezsens czy nie wiem o co chodzi? I do czego służy opcja TP oraz raz literka "T" przy zapisanej stacji?

8. Czy w zapalniczce nie powinno być zapalniczki? Jak chcę odpalić papierosa to mam tam fajkę wsadzić? :lol:

9. Czy głośniki są w drzwiach, przy wywietrzniku oraz w słupku?

10. Czy ta kierownica jest jakaś podrobiona czy po porostu po czasie jakoś się ta skóra rozlazła? Z jednej strony jest większa szpara, z drugiej węższa, ponadto te niedocięte skóry dziwnie wyglądają.

 

Dziękuję za poświęcony czas!

 

http://www.youtube.com/watch?v=P1rCCIPGXDk

Opublikowano

Witam pare problemow masz w tej Basi

1.Co do obrotow to na gazie tak masz czy na benzynie? nie powinno tak byc u mnie powodem falowania obrotow byla odma tylko ze u mnie caly czas falowal na obrotach.

2.Z gazem masz cos nie tak dlatego ze kontrolka miga jak jedzies na benzynie jak sie swieci caly czas to powinienes miec na gazie,jedz na kompa od gazu.

3.nie wiem jak ci poradzic z tym problemem cos z wentylatorem masz nie powinno tak byc

4.nie powinno

5.nie powinno tak byc

7. mam niestandardowe radio nie pomoge ci w tym

8.musi byc zapalniczka :duh:

9.glosniki masz 2 w dzwiach przednich,jeden glosnik na dole a drugi masz obok lusterek bocznych .

10.Dziwna ta kierownica nie powinno tak byc to jest Bmw moze mial dzwona i poducha wywalila?

Musisz Basie doprowadzic do stanu nie przejmuj sie ja tez tak mialem tu nie bylo plasticzku tu cos sie nie domykalo tam cos polamane,niestety moje to bylo pierwsze Bmw nie znalem sie.Ale teraz moge powiedziec ze nic jej nie brakuje no mpaka zakladam w kwietniu bo ten stary zderzak nie ma halogenow to znaczy urwane zaczepy :cry: ktos ukradl halogeny.Pozdrawiam :D

Opublikowano

szkoda mi ciebie,bo czeka cie duzo pracy przy niej i wydatkow,kupiles auto poskladane po dzwonie i przygotowane do sprzedazy na szybko.Ja mialem podobnie wiec wiem co mowie,do dzis nie rozwiazalem wszytkich mankamentow po idocie,ktory ja mial.

Co do gazu to moze to byc sterownik,mialem podobnie,gazownik wymienil mi za free bo gaz mam na gwarancji.

Kierownica rozerwana od poduchy.

Radio :

przycisk M oznacza manual,czyli manualne dostrajanie,przytrzymaj go dluzej po czym wybiesz kierunek szukania,aby zapamietac stacje przytrzymaj dluzej przycisk od 1 do 6 lub od 7 do 12.

Dodatkowa opcje radio kryje kiedy je wylaczymy i wlaczymy ponownie,wtedy naciskamy przycisk M i ukaze nam sie kilka opcji,np :

ustawienie przy jakiej predkosci bedzie robilo sie glosniej

ustawienie poziomu tej glosnosci

wyszukiwanie fali "dokladne"

oraz pare innych ,ktorych teraz nie pamietam

Co do oznaczen T i TP,to standardowe ikony uzywane we wszystkich radiach(nie tylko samoch.)

"TP"- Traffic Programme - informacja dla kierowcow, literka T przy wybranej stacji oznacza ze stacja nadaje takie wiadomosci

Polecam ten link http://www.e38.org/e39/BM..._MID_Manual.pdf

Zycze szybkiego doprowadzenia "Beaty" do pierwostanu i Do siego Roku :cool2:

  • Moderatorzy
Opublikowano

1.Może jest to związane z instalacją LPG i sterownik ciutkę szaleje.

2. :?: ad.1.

3.Coś z wentylatorem może obluzował się lub rozkręcił i wpada w rezonans lub tłucze.

4.Nie powinien.Zawsze jest sztywno i nie powinien się ruszać.

5.Z tyłu brakuje worka na narty o który opiera się zamknięty podłokietnik.Powinna byc również osłonka ze skóry przypinana na rzep,taka maskująca.

6.ad.3.

7.kolega już wyżej napisał o radiu.

8.Powinna byc.Ale to mały problem-dokup sobie tylko uważaj bo nie wszystkie pasują.

9.Głośniki soprany są przy lusterkach przynajmniej u mnie.

10.Ciemno było i tak za bardzo nie widać.Może ktoś po prostu nieudolnie ją obszył.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Chłopie, jedź na komputer, sczytaj błędy i zajmij sie elektryka i mechaniką. Trochę zapewne wydasz na instalację gazową (ja ją u siebie po prostu zdemontowałem).

Nich Ci ktoś, kto zajmuje się BMW saamochód zdiagnozuje i zrób w pierwszej kolejności to co musisz, a później dopieszczaj samochód (jak Ci starczy cierpliwości i pieniędzy...).

Te samochody kosztują, co związane jest tak z marką (i modelem) jak i z syndromem "poprzedniego właściciela". Taki samochód (klasa, moc silnika) często kupują dzieciaki, piłują, robią szpan i pod remizą bączki kręcą, a później sprzedają, jak się już na kocią kupę wszystko trzyma. :mad2:

Twój samochód - z tego co widac i z tego co piszesz - miał właściciela "turka". Jest bardzo zaniedbany już na piewrwszy rzut oka, więc i po mechanice i elektronice wszystkiego się możesz spodziewać. Nie chcę Ci psuć nastroju na start, ale sam przez to przeszedłem. Półtora roku, kilka(naście) tysięcy i samochód mam opanowany. Albo znowu o czymś nie wiem :mrgreen: :mrgreen:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Wielkie dzięki za odpowiedzi, niebawem podjadę na kompa ale najpierw muszę znaleźć dobrego i taniego mechanika do BMW w Gdańsku... :D

 

Dziś wlałem płyn do chłodnicy, niestety w instrukcji nie ma informacji jak powinno się go wlewać do tego silnika, są dla diesla i innych benzynowych a u mnie jest wszystko nieco inaczej. Domyślałem się, że będzie tam taki pławik czyli podobnie jak w innych benzynowych a u mnie go nie ma, zobaczcie czy dobrze nalałem? Nie ma tam nigdzie max/min... :(

 

http://img513.imageshack.us/img513/8425/20120107143818.jpg

 

http://img189.imageshack.us/img189/4145/20120107143809.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Opublikowano (edytowane)

na obudowie zbiornika masz kreskę i napisz "cold" i coś tam jeszcze. Sprawdzasz stan na zimnym silniku i ma być mniej więcej na tej kresce płyn. Teraz masz o wiele za dużo płynu i może ci ukłąd rozsadzić

Jeszcze wydaje mi się, że masz dziwny rdzawy kolor płynu. ja mam zieloniutki bez żadnych przebarwień. Jeździłeś na wodzie destylowanej albo zwykłej? Albo dolewałeś?

Edytowane przez danielxc717
Opublikowano
Jeśli chodzi o mechanika BMW w Gdańsku, to bynajmniej jak dla mnie istnieje tylko jeden na UL. Liczmańskiego 17 (Stara Oliwa). Pracują tam dwie osoby mechanik i elktryk - elektronik, zajmują się tylko BMW. Jeżdżę Bmkami od 6 lat i jest to jedyny warsztat który mi nigdy niczego nie spartaczył, ceny też są ok. Polecam.
Opublikowano
na obudowie zbiornika masz kreskę i napisz "cold" i coś tam jeszcze. Sprawdzasz stan na zimnym silniku i ma być mniej więcej na tej kresce płyn. Teraz masz o wiele za dużo płynu i może ci ukłąd rozsadzić

Jeszcze wydaje mi się, że masz dziwny rdzawy kolor płynu. ja mam zieloniutki bez żadnych przebarwień. Jeździłeś na wodzie destylowanej albo zwykłej? Albo dolewałeś?

Niestety na zbiorniku nie ma żadnych oznaczeń ani napisów oprócz kilkunastu kresek.

http://img804.imageshack.us/img804/9605/20120108154809.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Opublikowano
ale masz wielka kropke ktora oznacza MAX,zbionik to pewnie jakis zaminnik dlatego brakuje oznaczen.

Dokładnie tak jak kolega mówi. MAsz chyba jakiś zamiennik, bo w oryginalnym jest ten napis o którym pisałem.

Nie masz syfu czasami w układzie chłodzenia?

Opublikowano

Na tej kropce to jest jakaś informacja, jakieś logo, pewnie jakiś atest, nie ma tam "max". Czy mam syf w układzie chłodzenia - nie mam pojęcia

 

dziś chciałem zainstalować nowe gumki w pilocie i zdziwiła mnie mała kosteczka po wyjęciu wnętrza pilota, ta zworka nie jest do niczego przymocowana, leży sobie w rogu jak jakiś nadajnik, co to jest?

http://img703.imageshack.us/img703/5417/20120112222832.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.