Skocz do zawartości

Tempomat. Zmiana skrzyni Automat na Manual.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Jestem nowy na forum wiec od razu chciałem się przywitac. Siemka. :) Nabyłem w ostatnim czasie Bmw 735i long z 87r. i mam Taki mały problem. Mam zamontowany tempomat (nie wiem czy fabrycznie czy nie) niestety nie działa. Skrzynia jest manualna ale na zegarach wyświetla się "N" i kolo drążka zmiany biegów jest kilka kabli z różnymi kostkami wiec mógł by to kiedyś automat. Chciałbym się dowiedziec czy da się jakoś to oszukac bo prawdopodobnie dlatego mi tempomat nie działa. I jeszcze jedno pytanie. czy manetka od tempomatu powinna się wciskac tak jak to się da zrobic z manetka od kierunków zmieniając informacje na wyświetlaczu?? Jak by ktoś mógł jakiś schemacik lub jakieś inne pomoce po polsku podrzuci będę wdzięczny.Ogólnie by się schemat tempomatu przydał. Z gury dziękuję. Pozdro!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podaj vin, to zobaczymy jaka skrzynia była oryginalnie.

W przypadku kiedy był automat, a ktoś zmienił na manual, stawiam, że nie doposażył tempomatu w czujnik pod pedałem sprzęgła i z tego powodu tempomat nie działa.

Manetka od tempomatu wciska się tak samo jak manetka od OBC.

pzdr

yaz

Opublikowano
Już wiem ze to był automat. znalazłem ostro zbunkrowany taki przesuwany przełącznik. pokombinowałem troche i ustawiłem "D" na wyświetlaczu. i tempomat zaczoł działac. ale.... na pozycji "D" auto nie odpala. i tu jest cały szkopuł. jakieś propozycje jak to poprzerabiac żeby to miało ręce i nogi?? propo manetki. u mnie sie nie wciska a na dodatek działa tylko jak pociągnę do siebie to się załącza tempomat i jak odepchnę to samo, nie ma żadnej reakcji jak klikam w dół i w gurę. to chyba nie dokonca prawidłowo??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do manetki to powinna działać w 4 pozycjach:

1 - naciskasz manetkę (w kierunku szyby przedniej) - pojedyncze popchnięcie manetki powoduje przyspieszenie o 1km/h, przytrzymanie manetki powoduje sukcesywne zwiększanie prędkości, po puszczeniu manetki dana prędkość jest utrzymywana.

2 - pociągnięcie manetki do siebie powoduje zwalnianie auta

3 - wciśnięcie manetki (tak jak manetki od OBC) powoduje przywołanie ostatnio zapamiętanej prędkości

4 - ruch manetką w górę lub w dół powoduje wyłączenie tempomatu

 

Ktoś kto zmieniał skrzynię nie przejmował się tempomatem, ustawił tryb na N, tak żeby komp myślał, że jest neutral i pozwalał odpalić silnik. Nie znam się na tym do końca ale może komp skrzyni z automata jest nadal w aucie i to on robi całe zamieszanie?? Jedno jest pewne, jeżeli chodzi o kompa tempomatu to jest taki sam między automatyczną i manualną skrzynią biegów, jedyne co jest różne to elementy 9, 10, 13 na TYM schemacie.

Skoro masz manualną skrzynię, powinieneś się zaopatrzyć w te trzy punkty.

Natomiast sprawa wyświetlania N, czy D na zegarach to wg mnie kolejny temat. Ja prawdopodobnie wymienił bym zegary na wersje z manuala lub/i odłączył bym komputer skrzyni automatycznej jeżeli jest on ciągle u Ciebie w aucie.

pzdr

yaz

Opublikowano
Po drobnej analizie tego przełącznika od pozycji skrzyni sprawę można rozwiązac 3 pozycyjny przełącznik. po odpowiednim podłączeniu kabli da się zrobic tak. 1 pozycja-"D" 2pozycja-"N" 3 pozycja-"R". (zapalanie świateł wstecznych) Sposób jeszcze nie testowany ale jeśli to będzie dzialac to można i tak to rozwiązc. Dodatkowo przełącznik pozostawiony na pozycji "D" spełniał by funkcje zabespieczenia przed niepowołanymi użytkownikami auta. :D niestety sposób trochę upierdliwy dla samego użytkownika. lepiej jak by to dało się zrobic aby było to w jakiś sposób automatyczne. w skrzyni manualnej rzecz jasna jest czujnik biegu swtecznego wiec pozycja 3 to nie problem. pozostaje zrobic cos co by imitowało pozycje 1 po samym odpaleniu silnika. np. podpiac to do włącznika swiateł. może macie jakieś inne propozycje aby coś w aucie wykożystac do zautomatyzowania całego procesu? sposób na pewno byłby prostszy od zmiany licznika czy bawienia się z komputerami.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mam tan sam problem więc jak by ktoś go rozwiązał to fajnie by było gdyby tu go opisał :) I co zrobić żeby nie wyświetlał się Getriebeprogram :?:
Pozdrawiam
Opublikowano
Hej, ładnie jest rozrysowane w schematach elektrycznych w sieci. Przerobienie jednego na drugie jest dziecinnie proste.
pozdrawiam Bartek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ttrol, a mógłbyś podlinkować te schematy? Mam instrukcję o dokładce tempomatu, ale może jest gdzieś dokładniej opisane co i jak jeżeli chodzi o ten czujnik sprzęgła, zworkę itd. Chętnie przyjął bym kolejną porcję wiedzy. Z góry dzięki.

pzdr

yaz

Opublikowano
Ttrol, a mógłbyś podlinkować te schematy? Mam instrukcję o dokładce tempomatu, ale może jest gdzieś dokładniej opisane co i jak jeżeli chodzi o ten czujnik sprzęgła, zworkę itd. Chętnie przyjął bym kolejną porcję wiedzy. Z góry dzięki.

 

http://www.e38.org/e32/

 

w dziale electronics masz e32 troubleshooting, szukasz po swoim roczniku i masz schematy fabryczne

pozdrawiam Bartek
Opublikowano
no niestety ja i tak nie mam pojecia oco tam chodzi i jak to przerobic. moze ktos wytłumaczy albo jakas instrukcje napisze. :shock: a propo tempomatu to mam mały problem. tempomat mi sie wyłacza sam po wjechaniu w jakaś nierównosc w drodze. podczas jazdy na tempomacie przytrzymywalem pedaty zeby sprawdzic czy to czasem nie zalapuje kturys czyjnik jak w dolek wpadne. ale to raczej nie czujnik. mam 735il przepustnica na silniczku nie na linke.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
koledzy odswieżam temat bo pogoda ogulnie super i czas pogrzebac przy pedzidle :D ma ktos jakis pomysł jak to przetrobic? i gdzie sie znajduje komputer skrzyni automatycznej?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Komp skrzyni automatycznej znajduje się w skrzynce komory silnika, przy podszybiu po stronie pasażera.

Przerobić chcesz co, bo szczerze to tematu o tempomacie trochę zeszliśmy na zwieranie przewodów, etc.?

Ja ostatnio bawiłem się w uzupełnianie o elemnty tempomatu do skrzyni manualnej. Wielkich problemów nie ma, ale dla auta, które oryginalnie było wyposażone w tę skrzynię. Instalacja pod czujnik sprzęgła jest po prostu poprowadzona i wystarczy podpiąć czujnik i zainstalować mocowanie czujnika. Z tym drugim jest deko roboty, ale da się to wykonać.

W autach z automatem można np. czujnik sprzęgła podłączyć pod przewody czujnika hamulca. Finalnie, otrzymasz ten sam sygnał odłączający tempomat.

pzdr

yaz

Opublikowano
propo kompa to w skrzynce mam 3 podobne do siebie moduły i odpinałem po kolei wszystkie i nic sie nie zmieniało oprucz tego czy auto odpalilo czy nie. sterowanie skrzyni dalej dzialalo. przerobic a raczej uruchomic chce tempomat bez koniecznosci zmiany tym przesuwadłem od skrzyni na pozycje "D" i rozrusznik zeby tez dzialal nie zaleznie od tego ustawienia.
Opublikowano
Dobra rozrusznik uruchomiłem. zrobiłem zworkę i wywaliłem to pszesówadło od skrzyni. jak zrobic zworke znalazłem w innym wątku. teraz zostaje tempomat. jak i gdzie on jest podpięty w manualu??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak to jak i gdzie jest podpięty?

Zadaj konkretne pytanie.

pzdr

yaz

Opublikowano
ok. wiec tak w moim rozumowaniu tempomat w moim aucie jest zależny od tego jak jest ustawiony ten przełącznik od skrzyni automatycznej (czyli położenie "D" i wtedy działa) a jesli ktoś ma manuala to nie ma tego przełącznika chociaż wiązki kabli są podejrzewam podobne. dodatkowe elemety obsługujące tempomat to nie problem (chodzi mi o różnicę między automatem i manualem) ale jak jest podpiety tempomat w aucie ze skrzynią manualną bez tego przełącznika? i czy da się tak samo podpiąć u mnie żeby działal? czy to jest zależne od tego jaki komputer w aucie mam czy poprostu w tej wtyczce od przełącznika trzeba na odpowiedni kabel napięcie podac i bedzie działał?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Może było o tym, a przeoczyłem - przepustnicę masz na linkę czy elektroniczną? Edytowane przez yaz

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W takim razie, wg mnie i mojej teorii masz łatwiej niż w przypadku przepustnicy na linkę. U ciebie tempomat jest jakby wbudowany w EML.

Jedyne co musisz dołożyć to manetka od tempomatu. Zostaje jeszcze kwestia faktu przerobienia u Ciebie skrzyni na manualną, wtedy musisz dołożyć czujnik na pedał sprzęgła.

Ja dokupiłbym czujnik, jego mocowanie, a żeby czujnik działał, wpiąłbym go w instalację czujnika pedału hamulca - chociaż tu trzeba sprawdzić dokładnie, ponieważ czujnik pedału hamulca jest normalnie - rozwartym czujnikiem, a czujnik pedału sprzęgła jest normalnie-zwartym czujnikiem.

 

TU masz wątek o dokładce tempomatu w e34 tds, tam tempomatem zwiaduje ECU,

a TUTAJ pytanie i dyskusja na temat tempomatu na EML.

pzdr

yaz

Opublikowano
kolego dzieki za pruby pomocy ale te tematy nic nie wnosza do pytania. u mnie tempomat jest oryginalnie w aucie (oprócz czujnika spszegła). ale chyba sie nie rozumiemy. zrobilem zworke zeby mi rozrusznik działał bez przełacznika od skrzyni http://fotoo.pl/show.php/161428_17112009597.jpg.html (kostka własnie od tego przełącznika). rozrusznik dziala bez problemu a tempomat sie nie włacza. podpinam przełacznik ustawiam na "D" i tempomat dziala. ale na "D" nie działa rozrusznik. uciazliwe jest po kazdym odpaleniu auta przełaczac to. pytania jest dalej to samo jak uruchomic tempomat bez przełacznika od skrzyni? w manualu nie ma tego przełacznika a tempomat też fabryczny i bez problemu dziala.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok, mój błąd. Temat tak lawirował, że straciłem wątek i myślałem, że brakuje Ci manetki.

Sprawa może być związana z zegarami, które u Ciebie są z automata.

Trzeba podłubać w schematach elektrycznych i sprawdzić dokąd idzie sygnał o przełączeniu na bieg D. Jeżeli np. idzie do zegarów, z których później idzie do EML i załącza tempomat, to może to kwestia odpięcia jednej wtyczki w zegarach.

Uprościłem teraz, ale prawdopodobnie bez oglądania schematów się nie obędzie.

pzdr

yaz

Opublikowano
wyciągałem zegary u mnie z auta i wszystkie wtyczki były powpinane. nie było tam miejsca na dodatkową wtyke. w wiązkach które sa za zegarami też nic takiego nie widziałem. a może inaczej. robimy zworke na pozycje "D" i rozrusznik przepinamy ze działa cały czas nie zależnie od pozycji skrzyni. czy tak nie bedzie prościej? i jesłi tak to jak to zrobic?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem na myśli, że właśnie mając powpinane wszystkie wtyczki do zegarów, może trzeba którąś wypiąć, lub wypiąć jeden przewód z wtyczki odpowiadający za informację o pozycji skrzyni biegów. Wtedy do EML nie pójdzie sygnał o pozycji biegu skrzyni i może odpaliłby tempomat.

Może być też odwrotnie, że po wypięciu przewodu/wtyczki z zegarów, EML zwariuje, itp., dlatego zasugerowałem sprawdzenie schematów.

Twoje rozwiązanie o zworce na biegu D i podłączeniu rozrusznika na "stałe" może zdać egzamin, ponownie, sugerowałbym sprawdzić schematy, żeby wiedzieć jak to zrobić poprawnie. Ja napewno przynajmniej przeprogramowałbym zegary. Można też zrobić na nich zworkę - sposób jest opisany w linku poniżej.

TU temat o zmianie z automata na manual.

 

Link podrzucony przez kolegę mlody525i.

pzdr

yaz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.