Skocz do zawartości

320d prawidlowe cisnienie na listwie CR podczas rozruchu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jakie powinno byc prawidlowe cisnienie na listwie CR podczas rozruchu?

Mam problem z odpaleniem silnika, czasami krece dlugo a czasam bardzo dlugo.

Błąd w INPIE - 4B90 rail pressure monitoring at engine-start.

Podczas rozruchu samochod odpala przy około 80 barach na listwie. Mało, dużo??

Jak malo to moze rozrusznik za slabo kreci i nie daje odpowiedniego ciśnienia.

Wykonalem test przelewowy

Drugi wtryskiwacz leje przelewem okolo dwukrotnie wiecej niz reszta.To chyba tez/tylko przyczyna za malego cisnienia na listwie? Ale tylko przy rozruchu??

I teraz - regeneracja czy wymiana, jednego czy wszystkich..a moze zwykle czyszczenie DIY??

Wnikliwiej - dlaczego wtrysk leje przelewem? Moze tez przeciez lac do cylindra? Co moze miec rozkalibrowane zuzyte czy zasyfione?

Gdzie w Warszawie najlepiej podjechac z wtryskami?

Czy kodowanie tego samego zregenerowanego/wyczyszczonego wtryskiwacza jest konieczne (w niektorych silnikach jest proces samoadaptacji (nr wtryskiwacza sie przeciez nie zmienia), zreszta silnik tez sie zuzywa w ciagu lat eksploatacji i komputer pokladowy musi jakos dawkami "odpowiadac" na to zuzycie).

Z gory dzieki.

 

320d 150KM 2003r

Opublikowano

ale to i na cieplym silniku w czasie pracy chyba by brakowalo cisnienia na listwie...a tak nie jest

caly czas sie sklaniam do tego rozrusznika badz jakis spadkow napiecia podczas rozruchu

tylko nadal nie wiem jakie powinno byc to cisnienie "startowe"

Opublikowano

Ja bym rozrusznik zostawił w spokoju, on jest odpowiedzialny za kręcenie i działa na zasadzie, kreci lub nie kręci. Niema biegów pośrednich typu kreci za słabo. Co do ciśnienia na listwie to według mnie masz znacznie za małe. Jak silnik chodzi to ma 300 barów a nawet trochę więcej wiec jak masz 80 to według mnie do normalnej pracy nie wystarczy.

Ale myślę że nie w tym problem, ja bym wymienił regulator ciśnienia na szynie CR ten od strony chłodnicy. Jak to nie pomorze to czujnik ciśnienia na szynie CR, ten od strony podszybia. Najlepiej jak byś miał na podmianę.

Jest jeszcze gorsza opcja, czyli regulator na pompie a w najgorszym wypadku sama pompa.

Wtrysków raczej bym się nie czepiał, bo jak wiadomo ten silnik i na 3 gary może chodzić.

Opublikowano

ale czy wtedy nie bylo by roznicy w INPIE miedzy wartoscia wymagana a odczytana cisnienia na listwie?..chyba by byla

a rozrusznik moze krecic raz szybciej raz wolniej...np z powodu gestego oleju(zima) czy zuzycia samego rozrusznika czy za malego pradu podawanego na rozrusznik...

to cisnienie 80 barow to jest wytwarzane tylko przez samo krecenie walem przez rozrusznik...jak juz odpali jest ok( z samostartu odpala od razu)

Opublikowano

ciśnienie z kręcenia wałem + dodatkowa pompka pod progiem powinno wynieść ok 300 bar ...

miałem u jednego klienta to samo , podmiany czujników itp i wyszło że wężyk przed pompą przepuszczał i zasysał powietrze ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
tak..tylko ze klopot jest tylko na zimnym silniku...a wymieniane przez Was rzeczy wplywalyby chyba na rozruch takze przy rozgrzanym silniku
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

mam pewien problem ostatnio stojąc na światłach zaczeły mi falować obroty silnik dostał strasznych wibracji poczym zapaliło się zielone ruszyłem pochwili auto zgasło i juz go nie mogłem odpalić aż do dzisiaj na drugi dzień zacholowałem go do mechanika powiedziła mi ze podła pompa paliwa progowa i ze 3 wtrysk leży

stwierdziłem ze to troszkę dziwne ze tak dwie różne rzeczy od siebie mogły nagle sie razem zepsuć wiec pojechałem do drugiego ten zaś powiedziła mi ze pompa progowa jest ok ale za to mam strasznie duże ciśnienie na szynie ponad 500 barów przy rozruchu mówi ze powino byc ok 120 barów powierdział ze zawór regulacj cisnienia paliwa do wymiany

 

miał ktoś z was podobą awarię wiecie co może byc przyczyna tak wysokiego cisnienia na szynie CR przy rozruchu bo już nie wiem co wymieniać

 

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie po dluzszej przerwie.

Wymienilem wszystkie 4 wtryskiwacze na uzywane od anglika.

Teraz odpala normalnie.

Zastanawiam sie nad kodowaniem - nie wiem czy warto bo uzywane juz nie dawkuja jak nowe.(moze znacie jakis post gdzie jest pokazane jak je zakodowac w INPIE)

Mam do odsprzedania :

- cala listwe z czujnikiem i regulatorem

- regulator na pompie CR

- 4 wtryski (jeden napewno do regeneracji/czyszczenia, reszta moze dobra - nieoplacalo mi sie sprawdzac)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.