Skocz do zawartości

pompka przy elektrozaworach - problem z napięciem


ARUS1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pojawił się mały problem. Na wtyczce od pompki przy elektrozaworach ogrzewania po przekręceniu stacyjki mam cały czas napięcie i pompka chodzi non stop. Wcześniej działała tylko wtedy, kiedy pokrętła były ustawione na ogrzewanie, a gdy ustawiłem pokrętła na minimum (czyli maks. w lewo) to pompka przestawała działać - i tak podobno jest prawidłowo. Niestety teraz coś się stało i pompka działa non stop, a przestaje tylko jak wyłączę kluczykiem stacyjkę. Dla sprawdzenie przekaźnika podpiąłem inny i dalej to samo-napięcie jest non stop. Czy ktoś wie co mogło się stać? Czy coś z pokrętłami od regulacji temperatury? Czy one wyłączają napięcie? Jakiś sygnał muszą dawać te pokrętła. Może ktoś wie na jakiej zasadzie to działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik tej pompy jest sterowany bezpośrednio przez IHKR/F3,sterownik klimy,złącze x18157 pin 19,jest on za filtrem kabinowym.Pokrętła,czujniki temperatury dają sygnał do sterownika i on włącza tą pompkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie masz klimy to skąd ta dodatkowa pompa?? W dawniejszych modelach bez klimy jej nie było ale wiadomo że BMW non stop coś zmienia ;) Masz miecz,z tego co się orientuję tak nazywany jest panel z rezystorami do wentylatora,masz również sterownik klimy,tylko nie IHKR/F3 a IHKA lub IHKR2.Tutaj masz schemat dla samochodów od 10.1990 do 09.1991.

http://www.e38.org/e34/e34_91_etm.pdf

Na końcu jest rozpiska z położeniem najważniejszych elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie to nie BMW zmieniło. To ja :D . Zeszłej zimy się okazało, że ogrzewanie w samochodzie na postoju było dosyć słabe, a że nie miałem czasu na czyszczenie całej instalacji (pewnie już lekko zakamieniona), a w samochodzie miałem wtyczkę do tej pompki to dokupiłem pompkę i przekaźnik. Teraz jest z ciepłem ok, tylko od niedawna ta pompka się nie wyłącza. Dzięki zaraz tam pooglądam co i jak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie wyłącza to może czujnik temp wewnętrznej się skiepścił? To na podstawie jego wskazań sterownik decyduje o pracy zaworów i pompy ogrzewania.Trzeba zmierzyć ten czujnik.No i w pokrętle od strony kierowcy jest wyłącznik - max w lewo + pstryk - wtedy sterownik faktycznie ma info że grzanie niepotrzebne.Ten wyłącznik też trzeba sprawdzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To widzę, że będę miał trochę sprawdzania. Dosyć dużo możliwości, więc trochę czasu będzie potrzebne. A tak przy okazji możesz mi opisać jak działa ten czujnik temp. wewnętrznej? Może być taka sytuacja, że jak pokrętła sterowania nawiewu od kierowcy i pasażera dam na max w lewo,a w samochodzie będzie zbyt zimno to ten czujnik temp.wewn. dalej będzie utrzymywał pomkę pracującą?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czujnik/sensor ukryty jest gdzieś za taką małą kratką pomiędzy pokrętłem wentylatora a pokrętłem temperatury pasażera.To jest zwykły termistor,pewnie NTC,a powietrze do badania dostarcza mu wentylatorek zasysający (jeśli jest klima,bez klimy to chyba bez wentylatorka,sam czujnik np tu: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HJ61&mospid=47393&btnr=64_0134&hg=64&fg=20 )

Wyłącznik ogrzewania jest w pokrętle kierowcy,taki pstryk jak się da max w lewo,i on całkowicie wyłącza niezależnie jak ustawione jest pokrętło pasażera.Tak jest z klimą,bez klimy może być inaczej.

Działa to tak: ustawiamy temp,czujnik mówi że za mała,sterownik otwiera zawory/zawór i załącza pompkę,wszystko na max aż czujnik powie stop.Taka jest teoria,ale to byłoby za piękne albowiem inżynierowie BMW nie lubią jak jest za prosto :twisted:

U mnie np ta pompa czasem (jak gorąco) się włącza jak gaszę silnik i chwilę jeszcze pracuje,być może by zamieszać płyn w głowicy (???).Być może też jak stoję w korku albo na postoju (???) Zgaduję bo analogicznie u mnie jest specjalny system wentylacyjny dla parkującego auta,tzn jak auto nie jedzie a silnik pracuje (a może gdy tylko jest stacyjka włączona na poz 1) to się samoczynnie włącza wentylacja,ale kiedy i jakie muszą być spełnione kryteria (temperatura? co inne?) to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przepraszam że wtryniam się w temat ale nie chcę zakładać nowego a mam pytanko właśnie o pompke.Czy montował ktoś pompke z zaworami od e39 bo dostać pompe od e34 to spory problem.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory do e34 pasują także do e32 i e31,w Krakowie nie ma problemu z dostaniem używanych.W e39 są zawory trochę inne, wyjścia węży z innych stron i pewnie inaczej przymocowane.Myślę że sterowanie jest bardzo podobne (inna wtyczka? - trzeba sprawdzić) i gdyby pokombinować ze zmieszczeniem i zamocowaniem mogłoby zadziałać,ale pewności nie mam.

Natomiast sama pompa z e39 prawie na pewno zadziała w e34,jeśli tylko średnica węży się zgadza.Trzeba ją tylko przymocować,ale to nie problem.I sprawdzić kierunek przepływu !!! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Pojawił się mały problem. Na wtyczce od pompki przy elektrozaworach ogrzewania po przekręceniu stacyjki mam cały czas napięcie i pompka chodzi non stop. Wcześniej działała tylko wtedy, kiedy pokrętła były ustawione na ogrzewanie, a gdy ustawiłem pokrętła na minimum (czyli maks. w lewo) to pompka przestawała działać - i tak podobno jest prawidłowo. Niestety teraz coś się stało i pompka działa non stop, a przestaje tylko jak wyłączę kluczykiem stacyjkę. Dla sprawdzenie przekaźnika podpiąłem inny i dalej to samo-napięcie jest non stop. Czy ktoś wie co mogło się stać? Czy coś z pokrętłami od regulacji temperatury? Czy one wyłączają napięcie? Jakiś sygnał muszą dawać te pokrętła. Może ktoś wie na jakiej zasadzie to działa?

Ja mam IHKA (tzw. klimatronik -automatyczna klimatyzacja) i u mnie pompka działa tak jak opisałeś czyli od włączenia zapłonu do jego wyłączenia.

 

Przepraszam że wtryniam się w temat ale nie chcę zakładać nowego a mam pytanko właśnie o pompke.Czy montował ktoś pompke z zaworami od e39 bo dostać pompe od e34 to spory problem.

Jeszcze nie spotkałem takiego modu, ale pewnie da się zamontować tylko trzeba pokombinować z wężami co w przypadku E34 jest dosyć trudne bo jest strasznie ciasno pod elektrozaworami (jak miałem uszkodzone elektrozawory to myślałem o takim modzie, ale właśnie brak miejsca mnie zniechęcił) kupiłem kpl. naprawczy do elektrozaworów i reanimowałem swoje. Wszystko działa do dzisiaj.

 

Przepraszam że wtryniam się w temat ale nie chcę zakładać nowego a mam pytanko właśnie o pompke.Czy montował ktoś pompke z zaworami od e39 bo dostać pompe od e34 to spory problem.

Jeżeli masz cewki sprawne, a zawiodły uszczelnienia to reanimuj swoje tzn. kup na ''Alledrogo'' kpl naprawczy do elektrozaworów i wymień -masz pewność, że będą działać poprawnie. Ja tak zrobiłem po trzecim zakupie nie działających elektrozaworów po mimo zapewnień sprzedających o ich dobrym stanie...

Tu jest opis jak to zrobić + adres do sprzedawcy uszczelek:

http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=5171&p=56001&hilit=naprawa#p56001

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.