Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

szukałem na forum i znalazłem kilka bliźniaczych tematów, ale nie znalazłem żadnego, który w 100% wyjaśnił by mi co się dzieje z moim samochodem. Mam nadzieję, iż temat nie zostanie zamknięte.

Otóż, w piątek jadę sobie za jakimś samochodem ok. 80km/h i postanawiam go wyprzedzić. Jestem na 5 biegu i wciskam gaz prawie do końca, auto zaczyna przyspieszać, ekonomizer dochodzi tak ok. 16l i nagle mam wrażenie jakby paliwo mi się kończyło, samochód nie chce przyspieszać, a ekonomizer cofa się do ok. 9l. Kilka km dalej zwolniłem do 90, gaz w podłogę i znowu to samo. Zatrzymałem się na zakupy i jak już wracałem do domu było już sopko. W święta zrobiłem ok. 300 km i było ok. Natomiast dzisiaj, znowu to samo.

Kiedyś miałem podobny efekt, z tym że auto prawie wcale nie chciało przyspieszać i przerywało jak zalałem syf do baku. A tego dnia (piątek) wlewałem paliwo z beczki, tym razem na 100% było czyste, ale kropiła taka mgła, myślę, że mogło się trochę wody dostać, ale nie za dużo, nie więcej jak 2 kropelki.

 

I teraz pytania :)

1. Czy możliwe, że tak się dzieje bo dostało się trochę wody?

2. Czy może to wina przepływomierza albo pompy?

3. Czy da się jakoś zdiagnozować bez komputera? (taka operacja kosztuje, a wiadomo święta, sylwester itp. nadwyrężyły portfel)

 

Bardzo dziękuje za pomoc i za zainteresowanie tematem.

Opublikowano
Mam podobny problem.Wciskam gaz w podloge,auto zaczyna przyspieszac po czym nastepuje spadek mocy, trzymam pedal w podlodze i po kilku sekundach znow przyspiesza. Sterowanie turbo??
Opublikowano
no tak, ale ludzie opisywali w większości przypadków, albo że samochód gasł, albo zawsze nie działał prawidłowo. U mnie takie coś zdarza się to sporadycznie, od napisania tematu przejechałem prawie 50 km i objawy nie wystąpiły. Jutro wymienię filtr, co ile się powinno wymieniać.
Opublikowano
Mam podobny problem.Wciskam gaz w podloge,auto zaczyna przyspieszac po czym nastepuje spadek mocy, trzymam pedal w podlodze i po kilku sekundach znow przyspiesza. Sterowanie turbo??

 

ja mogę trzymać wciśnięty do oporu nawet 5 minut i nic nie da, muszę odpuścić i stopniowo dodawać gazu. Po pewnym czasie przechodzi, czy zimny, czy ciepły.

Opublikowano
Przewody podciśnieniowe, zaworki sterowania egr i turbo, czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, przepływka, gruszka turbiny ,turbo , pompa v44, Przyczyn może być mnóstwo! Podłącz pod kompa bo tak to będziemy ci wróżyć z fusów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przewody podciśnieniowe, zaworki sterowania egr i turbo, czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, przepływka, gruszka turbiny ,turbo , pompa v44, Przyczyn może być mnóstwo! Podłącz pod kompa bo tak to będziemy ci wróżyć z fusów.

Ja poważnie zastanawiam się czy kolega sam sobie nie odpowiedział :norty:

Kiedyś miałem podobny efekt, z tym że auto prawie wcale nie chciało przyspieszać i przerywało jak zalałem syf do baku. A tego dnia (piątek) wlewałem paliwo z beczki, tym razem na 100% było czyste, ale kropiła taka mgła, myślę, że mogło się trochę wody dostać, ale nie za dużo, nie więcej jak 2 kropelki.

Pompa VP44 to bardzo wrażliwe urządzenie, jak lejesz do baku syf to nawet nowe auto zamęczysz. Zacznij od filtra paliwa potem wg. tego co napisał Dexter87

Opublikowano
Pompa VP44 to bardzo wrażliwe urządzenie, jak lejesz do baku syf to nawet nowe auto zamęczysz. Zacznij od filtra paliwa potem wg. tego co napisał Dexter87

 

Z tym syfem to była na prawdę jednorazowa historia. Wymieniłem wtedy filtr paliwa i wyczyściłem bak. Od tego czasu przejechałem 30 - 40 kkm i było wszystko ok. Mam nadzieję, że to tylko filtr... A jeżeli coś poważnego to pewnie koniec historii...

Opublikowano
test ekonomizera prosze zrobic podczas jazdy, ale ja obstawiam że sterowanie turbo leży czyli albo przewody podciśnieniowe albo zaworek N75 źle działają. Szczelność całego układu też warto sprawdzić :)
szukam
Opublikowano
W jakim sensie test ekonomizera? Chodzi o to żeby na 4 biegu było 20 l? U mnie od momentu kiedy użytkuję ten samochód (czyli do ponad roku) zwsze dochodziło tak 18-19 l. I teraz jest tak samo, a gdy dochodzi do zamulenia to ekonomizer cofa się o kilka litrów (zależy od biegu np. przy wciśniętym na max gazie na 5 biegu spada do 9-10 litrów).
Opublikowano
mam podobnie tytlko u mnie zauważyłem jeszcze taka zaleznosc ze na zimnym zawsze ale to zawsze jest moc. i teraz ostatnio mialem blad wzniosu iglicy i bład przwplywomierza. narazie wymienilem tylko wtrysk sterujacy i nic nie dalo. mysle ze to przeplywomierz ale musze poczekac z wymiana do nowego roku bo teraz swieta sylwester a na koncie sie uszczupla;/
Opublikowano
Kolego skoro wymieniłeś filtr paliwa i poprawy niema, a ekonomizer nie dochodzi do 20 tylko 18-19 to przepływomierz ma do wymiany i najlepiej przeprogramuj sobie silnik od razu na nową przepływkę. Pełna diagnostyka komputerowa w trakcie jazdy da obraz co masz padnięte. Albo za mało paliwa, albo dawka paliwa nieodpowiednia.
Opublikowano
No ok, nie osiąga u mnie 20l na 4 biegu więc po opiniach innych wnioskuję, że się kończy, ale czy w przypadku nieprawidłowo działającego przepływomierza może być efekt częściowej utraty mocy takiej jak u mnie?
Opublikowano
może by tak sprawdzić na kompie ? poszukać kogoś z kompem do odczytania błedów, ewentualnie jechać do mechanika, albo samemu sobie kabel kupić i diagnozować auto? nie wróżymy, możemy wskazywać usterki ale bez diagnozy się nie obejdzie. Najlepiej podczas jazdy sprawdzić parametry silnika. Poza tym jest tyle stron o braku mocy do czytania
szukam
Opublikowano
Na pewno masz rację. I bez podpięcia się nie obejdzie, nie mam czasu szukać po omacku itp. A tak już poza tematem, czy ciężko ogarnąć ten program do diagnostyki (chodzi mi o obsługę)?
Opublikowano
ee nie, inpa łatwa i po polsku można znaleźć. DIS troche trudniejszy bo trzeba znać angielski dobrze, NCS też troche gorszy ale są poradniki jak kodować różne rzeczy.
szukam
Opublikowano

Witam

 

Mam dokładnie taki sam problem jak kolega wyżej. Wymienione zostało już prawie wszystko poza przepływką. Żadnych błędów na kompie nie ma. A problem z diagnostyką na trasie jest taki że nie zdarza się to ciągle a raz na jakiś czas. Ręce już opadają. Podejrzeń jest mnóstwo: czujnik ciśnienia w kolektorze, pompa wtrysków, wtryski, przepływomierz, czujnik położenia "gazu". Olałem narazie temat ze względu na koszta z tym związane (diagnostyka pompy, przepływki, wtrysków itd.), czekam zatem na rozwój wątku.

Opublikowano

No właśnie to najbardziej wkurza, że raz jest dobrze, a raz nie. Teraz jak mam coś wyprzedzić muszę kilka razy się zastanowić, czy na pewno mam dużo miejsca. Boję się, że w momencie wyprzedzania coś się znowu stanie, dlatego odpuszczam.

 

ee nie, inpa łatwa i po polsku można znaleźć. DIS troche trudniejszy bo trzeba znać angielski dobrze, NCS też troche gorszy ale są poradniki jak kodować różne rzeczy.

A za pomocą którego można diagnozować błędy. Nie chcę się bawić w ustawianie świateł itp. chodzi mi tylko żeby móc sprawdzić co w samochodzie jest nie tak.

Opublikowano
Przed chwilą wymieniłem filtr paliwa, a paliwo po wyjęciu wkładu mętne (co wydaje mi się dziwne bo tankuje na stacjach o dużym przemiale więc powinno być czyste). Postanowiłem je odsączyć i zobaczyłem, że na dnie znajdują się opiłki. Co to oznacza? Czy możliwe, że takie coś jest w paliwie? Czy to z pompy?
Opublikowano
Nic się nie przejmuj mętnością paliwa. to kwestia mieszania się paliwa o różnych temperaturach (powrót z pompy i dopływ z baku). Co do opiłków to filtr jest właśnie po to by je wyłapać :) A pochodzić one mogą z różnego źródła od rafinerii począwszy.
Opublikowano
A czy możliwe jest że te opiłki pochodzą z mojej pompy paliwa?

napisz skąd jesteś będzie łatwiej CI pomóc i skierować do kogoś na diagnostykę , bez tego utopisz mnóstwo kasy a i tak nie wiadomo czy znajdziesz problem ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.