Skocz do zawartości

320d poduszki silnika i skrzyni a objawy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jest to mój pierwszy post więc proszę o trochę wyrozumiałości. Mam e46 320d 2003r. manual

 

Trochę naczytałem się o tych wszystkich objawach w naszych beemkach, teorie są różne ale dalej nie ma recepty na wyeliminowanie naszych zmagań ze słynnym pływaniem auta idp. Może do rzeczy mam problem z wbijaniem biegów (3,4) sprzęgło było sprawdzane u mechanika jest dobre, olej wymieniany ale dalej jest problem z wbijaniem biegów. Ten objaw występuje co jakiś czas, moje auto potrafi dobrze zmieniać biegi bez "haczeń i oporów" przez jakiś czas a tu nagle znowu ten problem źle wchodzą :mad2: Teraz nasuwa się pytanie czy problem może leżeć w poduszkach skrzyni i silnika ? i czy te poduszki mogą mieć wpływ na pływanie auta w koleinach ? ( tak wnioskuje że może zabujać autem w koleinach jak poduchy nie trzymają silnika i zaszarpie nim i pojawia się bujnięcie) Miałem wymieniane amortyzatory, wachacze, opony drążki i dalej jest pływanie)

 

Więc chciałbym usłyszeć czy te poduszki mogą mieć powiązanie z tymi problemami ? Odstawmy na bok kwestie zły mechanik, zła geometria itd. Konkretnie wasze zdanie na temat poduszek a objawów z nimi spowodowanych :) Pozdrawiam :)

Opublikowano

ale jakie masz opony kolego ? przeciez u nas każdy kapeć powyżej 205 powoduje bujanie w koleinach. Masz sprawne auto a szukasz w nim przyczyn i nie patrzysz że jeździsz w koleinach :D według mnie daj spokój, załóż węższe opony na próbe i sprawdź. Ja w zime na 195, a w lato na 205 jeżdze i bujania nie czuje prawie.

 

Co do problemu z wbijaniem biegów to może warto zajrzeć do mechanizmu wybierania biegów? może masz tam przytarte tulejki czy coś i stąd źle to działa. Pare małych części tam jest które mogą już niedomagać. Może coś w samej skrzyni synchronizatory etc, mechanik dobry powinien wiedzieć.

 

Poduszki silnika i skrzyni nie wpływają na bujanie twojego auta, niwelują tylko drgania, pod skrzynią warto poduszki zmienić bo koszt malutki a może być lepiej z biegami. Możesz też odpowietrzyć sprzęgło i wymienić płyn hamulcowy (sprzęgło jest na płynie hamulcowym) i może coś pomoże. No i nie wiem czy na pewno docisk sprawny bo być może nie wraca odpowiednio i stąd problem z wrzuceniem biegu.

szukam
Opublikowano

Letnie mam Toyo 225/45 r17 tył i przód. Miałem okazje przejechać się e90 na tych SAMYCH oponach prędkość 160- 180 genialne prowadzenie ... Strasznie mnie to gryzie czemu ja tak w swojej nie mam :mad2: Zimówki mam 205 r15 przyznam, że różnica jest w prowadzeniu, ale dalej nie jest perfekcyjnie.

 

Chciałem jeszcze zapytać się o jedną kwestie mianowicie przed chwilą podniosłem prawą strone auta na lewarku i poczułem mały luz na kole prawym ! Taki 0,5 cm co to może być ? Co jest nie tak ?

 

Jak dostać się do tego mechanizmu wybierania biegów ? gdzie są te tulejki ? dużo jest zabawy żeby dostać się do tego ?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Co do dziwnego zachowania pojazdu przy gwałtownych zmianach pasa lub przy gwałtownym ruszaniu... zużyte poduszki silnika mogą również powodować takie objawy jak bujanie autem.

viewtopic.php?f=69&t=167140&start=15

Było to już potwierdzane....

Niebawem wymieniam u siebie na nówki lemfordery(już zakupione).

Opublikowano
Może do rzeczy mam problem z wbijaniem biegów (3,4) sprzęgło było sprawdzane u mechanika jest dobre, olej wymieniany ale dalej jest problem z wbijaniem biegów. Ten objaw występuje co jakiś czas, moje auto potrafi dobrze zmieniać biegi bez "haczeń i oporów" przez jakiś czas a tu nagle znowu ten problem źle wchodzą :mad2:)

 

musisz sprawdzić wszystkie tulejki i pierdółki w mechanizmie wybieraka:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=ED91&mospid=47643&btnr=25_0354&hg=25&fg=05

 

ja bym zwrócił uwagę przede wszystkim na elementy 2, 7, 10, 13. kosztują grosze, najlepiej zaopatrzyć się możliwie wszystkie nowe i wymienić na raz. dostęp jest od dołu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chciałem jeszcze zapytać się o jedną kwestie mianowicie przed chwilą podniosłem prawą strone auta na lewarku i poczułem mały luz na kole prawym ! Taki 0,5 cm co to może być ? Co jest nie tak ?

Które koło ?? Jeżeli masz luzy na kołach, czy to łozyska, czy drązki czy maglownica, to auto nie ma prawa się dobrze prowadzić. Nie znam też "słynnego problemu pływania". A co do mechaników, o których nie chcesz abyśmy pisali .. to może jedź do jakiegoś porządnego to problem zniknie. Wymieniałeś tyle części, pewnie za nie małą kasę, a auto ma luzy na kole :duh: Albo masz zajechane auto, które wymaga wymiany połowy części, albo mechanik Cię naciaga. Jak Auto źle się prowadzi, to podstawa to diagnostyka zawieszenia i geometria.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.