Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Miesiąc po wymianie klocków hamulcowych przednich dzieje się coś co mnie bardzo niepokoi.

Jak hamuję z prędkości powyżej 90 km/h czuję dość mocne wahlowanie ("bicie") z prawej strony przodu samochodu.

Jak jadę miedzy garażami powoli otwieram okna to słyszę dziwne stuki, tak jakby klocek miał luz.

Jak jadę wolno do przodu zahamuję to stuknie i dalej wolno jadąc do przodu naciskam hamulec i nie stuka.

Wystarczy jednak że jest coś nierówno albo wystarczy że zatrzymam się i cofnę to znowu stuk.

Rozbierałem to już dwa razy i nie wiem dlaczego może się tak dziać. Tuleje

zacisku dokręcone są prawidłowo, przesmarowałem delikatnie prowadnice zacisku smarem miedzianym.

Sprężyna / zabezpieczenie jest założone identycznie jak ze strony lewej czy z tyłu.

Przed wymianą klocków nie było takiej sytuacji, żeby cokolwiek stukało przy hamowaniu.

Zaraz po wymianie tez było ok. Ujawniło się to zaraz po wymianie końcówek drążków kierowniczych.

Co prawda w sworzeń końcówki uderzyłem parę razy dość solidnie młotem żeby go wybić ale

czyżby to miało wpływ na obecne dziwne zachowanie.

Jeżeli możecie zasugerujcie coś.

Pozdrawiam

BMW e46 Touring TC Witamin
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdz też gumy na wahaczach , jesli maja duzy luz to tez moga stukac przy hamowaniu

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Sprawdziłem już wszystko. Wymieniłem wszystkie łączniki stabilizatora przód i tył. Poduszki stabilizatora również.

Kupiłem zestaw tuleji prowadzących zacisk hamulca ATE wymieniłem nadal stuka.

Już sam nie wiem co się dzieje.

BMW e46 Touring TC Witamin
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem czy dobrze mnie zrozumiałes ale chodzi mi o te gumy na wahaczu co przykręca sie do podwozia. Sprawdz też czy tłoczek Ci odbija. Moze być tak ze trzyma a gdy ruszasz puszcza i słychać ten stuk

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Tuleje wahacza sprawdziłem na dwóch stacjach diagnostycznych i Panowie tam pracujący twierdzą że są w bardzo dobrym stanie.

Myślałem o tym tłoczku.

Może warto byłoby odpiąć cały zacisk ścisnąć przewód hamulcowy i wyjąć tłoczek zamontować nowy wraz z gumką i uszczelkami ??

BMW e46 Touring TC Witamin
Opublikowano

podnies auto na lewarku i zakręć kołem jednocześnie niech ci ktos lekko ciśnie hamulec

 

wsłuchaj sie dobrze jak bedzie słychac, a nie widac to zdejmij koło i zobacz jeszcze raz

 

możliwe ze masz za długą którąś śrube przy kole i coś obciera sam klocek hmmmm zawsze mozna stronami pozamieniac zeby wykluczyć moze sie okładzina odkleiła ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mozesz sprawdzić to co kolega pisze wyżej lub sprawdzić ten tłoczek jesli bedzie skorodowany to wymień na nowy.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Sprawa jasna :)

Diagności w Okręgowych Stacjach Kontroli to typowe nieuki przynajmniej Ci u mnie.

Dorwałem starego mechanika z 23 letnim stażem i gość wszedł do kanału mówi krzyżak i podpora wału do wymiany.

Ale ważniejsze są tuleje (silentbloki) wahaczy przednich bo stukają i niedługo się rozwalą.

Żaden diagnosta tego nie powiedział tylko mówili że igła.

A gość wszedł popatrzył kazał zapalić przejechać przód tył zgasić i wie :)

Oczywiście ziomekthx wspomniał o temacie tuleii więc pewnie miał podobną sytuację.

Dziękuję za odpowiedzi wymienię to po weekendzie. Tylko co teraz kupić ??

Lemforder czy Meyle HD ??

Napiszcie proszę.

BMW e46 Touring TC Witamin
Opublikowano

Jak masz dużo siana to tylko Lemforder.

Co do diagnozy kolesia,to pgadamy jak to wszystko wymienisz,niema co chwalic na zapas. A mechanikom co kazali ci wymieniac poł auta obciązył bym ich kosztami , niewiem jak , ale kazałbym im zwrócic pieniązki bo jak stukało tak STUKA.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kup tuleje lemforder sam takie mam i sobie chwale chyba ze chcesz mies naprawdę twardo to Meylne HD. Mój mechanik powiedział na temat tulei tak każde sa dobre ale na lemfrderach pojeżdżę najdłużej

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

W takim razie decyduję się na Lemfordera. Koszt 310 zł za komplet dwóch tuleji.

I teraz pytanie zasadnicze czy przy wymianie trzeba ściągać wahacz ??

Czy da się to jakoś zrobić bez zdejmowania wahacza ??

Robił to ktoś sam ??

BMW e46 Touring TC Witamin
Opublikowano

Tuleje zamontowane mechanik i to kolejny (wydawał mi się taki wiarygodny) wali w pręta.

Stare całkiem dobre jeszcze były a 320 zł jestem w plecy a stuka dalej przy hamowaniu jak stukało.

POMÓŻCIE JA JUŻ NIE WIEM CO TO JEST ??? !!!!!!!

BMW e46 Touring TC Witamin
Opublikowano

Hmm ja miałem raz podobne stuki po wymianie łącznika stabilizatora. Po wymianie było wszystko ok, a parę dni później zaczęło coś mi stukać to przy hamowaniu to przy powolnej jeździe po nierównościach. Okazało się że jeden łącznik się poluzował po dokręceniu wszystko wróciło do normy. Nie wiem czy może to odpowiadać za bicie ale nie zaszkodzi sprawdzić czy łączniki nie mają luzów.

U mnie po wymianie tłoczka w zacisku jadąc po szutrowej drodze klocki strasznie latały, myślałem że znowu coś się posypało ale po delikatnym naciśnięciu hamulca stukot ustawał.

BMW E46 320D 2000r.
Opublikowano

Stukało przed wymianą łączników i gum stabilizatora i stukało po wymianie.

Zostaje chyba tylko tłoczek.

BMW e46 Touring TC Witamin
Opublikowano
Sprawdzałeś czy felga nie robi się gorąca po szybszej jeździe ?? sprawdź obie z przodu, jak jedna będzie cieplejsza to masz odpowiedź :) U mnie jak tłoczek się przytarł był podobny objaw,

.....BMW e46.....

OO==[][]==OO

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A moze Twoje tarcze nadają sie już do wymiany. Przy starych klockach które dopasowały sie do tarcz było wszystko dobrze.Teraz masz nowe klocki stare tarcze i moze to tu też być kłopot.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Klocki ATE, przy wymianie podpory wału (stara okazała się w dobrym stanie - mechanik którego chwaliłem poległ po całości)

sprawdziłem jeszcze raz zacisk klocki itd.

Okazało się że po zdjęciu elementu sprężynowego klocek zew. ma w pionie w zacisku luzu ok 2 - 2,5 mm.

i ruszając nim w pionie wydaje takie same odgłosy jak ja mam przy hamowaniu.

Znalazłem coś takiego http://sklep.semicon.com.pl/DISC_BRAKE_QUIET_100ml-1503.html albo http://allegro.pl/preparat-wyciszajacy-do-hamulcow-kleen-flo-312-krk-i2003747164.html podobno w 100% rozwiązuje problem.

Podobno na oryginalnych klockach jest coś w stylu taśmy dwustronnej.

A wiecie że krzyżaki na wale wszystkie są fabrycznie zaciskane i nie ma teoretycznie możliwości ich zmiany ??

Moim zdaniem bezsens totalny, zamiast zrobić na segerach to taki patent.

BMW e46 Touring TC Witamin
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Dalej przy jak wycofam kilkadziesiąt metrów następnie zahamuję ruszę do przodu przy hamowaniu pojawia się delikatny stuk.

Stare klocki są takie same jak nowe.

Na zewnętrzny klocek dałem czerwoną pastę wyciszającą, przetoczyłem tarcze (przy prędkości 140-150 km/h i hamowaniu drgała kierownica na boki, ale co najgorsze nadal drga),

wymieniłem końcówki drążków kierowniczych - ustawiłem zbieżność, wymieniłem tuleje wahacza (Lemforder), wymieniłem wszystkie gumy i łączniki stabilizatora.

Zostały tylko wahacze i amortyzatory ze sprężynami. Na diagnostyce jednak żadnych luzów nie stwierdzono a amortyzatory ocenione były na 64-65 %.

Macie jakieś pomysły ?? Może to maglownica ??

BMW e46 Touring TC Witamin
Opublikowano

hej dużo już wymieniłeś i szkoda że efektu nie ma, ja to bym zrobil tak:

sprawdził mocowanie gorne amortyzatorów czy już czasem nie jest wyrobione, wymontował uchwyt zacisku i sprawdził czy nie jest wypracowany zbyt dużo bo bedzie to widoczne, klocki powinny byc oklejone specjalnym materialem - ale ATE raczej to ma, dodatkowo jeszcze sprawdzil bym czy nie ma luzu na sworzniach wahacza jeśli po tych zabiegach bicie przy hamowaniu dalej bedzie to tarcze do wymiany.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
A nie możesz zamienić stronami tarcz i klocków? Skoro mówisz że dzieje się to z prawej strony to będzie wiadomo czy wina tarcz albo klocków czy nie.
Opublikowano
Klocki ATE, przy wymianie podpory wału (stara okazała się w dobrym stanie - mechanik którego chwaliłem poległ po całości)

sprawdziłem jeszcze raz zacisk klocki itd.

Okazało się że po zdjęciu elementu sprężynowego klocek zew. ma w pionie w zacisku luzu ok 2 - 2,5 mm.

i ruszając nim w pionie wydaje takie same odgłosy jak ja mam przy hamowaniu.

Znalazłem coś takiego http://sklep.semicon.com.pl/DISC_BRAKE_QUIET_100ml-1503.html albo http://allegro.pl/preparat-wyciszajacy-do-hamulcow-kleen-flo-312-krk-i2003747164.html podobno w 100% rozwiązuje problem.

Podobno na oryginalnych klockach jest coś w stylu taśmy dwustronnej.

A wiecie że krzyżaki na wale wszystkie są fabrycznie zaciskane i nie ma teoretycznie możliwości ich zmiany ??

Moim zdaniem bezsens totalny, zamiast zrobić na segerach to taki patent.

tak krzyżaki na wale sa teoretycznie nie wymienialne , ponieważ nie występują jako część zaminna i trzeba wymieniać cały wał ... ale jest to do zrobienia , ja zmienialem w 7 er ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
hej dużo już wymieniłeś i szkoda że efektu nie ma, ja to bym zrobil tak:

sprawdził mocowanie gorne amortyzatorów czy już czasem nie jest wyrobione, wymontował uchwyt zacisku i sprawdził czy nie jest wypracowany zbyt dużo bo bedzie to widoczne, klocki powinny byc oklejone specjalnym materialem - ale ATE raczej to ma, dodatkowo jeszcze sprawdzil bym czy nie ma luzu na sworzniach wahacza jeśli po tych zabiegach bicie przy hamowaniu dalej bedzie to tarcze do wymiany.

 

Pozdrawiam

Przy ustawianiu zbieżności diagności poinformowali mnie że kąty pochylenia są jakieś dziwne i coś tam kręcili przy mocowaniach amortyzatora.

Jak sprawdzić mocowanie aby mieć 100% pewność, że jest wyrobione ??

Przy jeździe po dziurach, nierównościach etc. brak jakichkolwiek stuków oznak zużycia wahaczy.

Jak upewnić się że sworznie wahaczy są zużyte ?? Proszę o podanie szybkiej metody diagnostycznej.

Jeszcze jedna uwaga, że firma która przetaczała mi tarcze pytała mnie czy to nie są jakieś podróby.

BMW e46 Touring TC Witamin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.