Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, właśnie zakupiłem BMW serii 7 model e32 735iA, z sekwencyjną instalacją gazową STAG butla w bagażniku 80l czy tam 64l sam nie wiem bo różnie piszą... cena była adekwatna do stanu auta, a nawet powiedziałbym, że dobra... teraz trochę o aucie...

 

jest to wersja dość bogata, elektryczne podgrzewane welurowe fotele, kontrola trakcji, pełny komputer pokładowy, tempomat, szyberdach elektryczny itp... ( nie ma NIVO, PDC(parktronic) )

skrzynia chodzi rewelacyjnie,płynnie zmienia biegi, nie szarpie, dobrze redukuje, ogólnie chodzi bardzo dobrze ps. przydałoby się płyn wymienić bo z różowego został mu tylko różowo-czerwony odcień... , silnik pracuje na dość niskich obrotach na oko 650-700(nie faluje, nie gaśnie itp..) jak na ten przebieg (podobno 370 tys.)... , co ciekawe podczas kupna sprawdziliśmy go na podnośniku, ukł. wydechowy wymieniony na nierdzewkę, tłumik końcowy stary, i dziura o wielkości dłoni :D, samochód najprawdopodobniej bezwypadkowy !! oczom nie wierzyłem, nigdzie nie był klejony,spawany, itp. żadnej szpachli itp. itd., progi zdrowe, tylko te cholerne dolne listwy drzwi... każde drzwi od dołu są skorodowane, ale na zewnątrz nic nie widać, tylko wewnątrz... zawieszenie przednie wymienione na nowe tj. wahacze(prawy dolny stary), łączniki, drążki itp. , właściciel powiedział, że wymienił wszystkie płyny ps. no faktycznie dlatego świeci się kontrolka kuhlwasserstandt+ ... -.-, nie zostawia 4 śladów na śniegu :D, najprawdopodobniej miał alarm zamontowany kiedyś ale z alarmu to tylko wspomnienie zostało... silnik w miarę suchy, jedyne co to pokrywa zaworów... dookoła małe zapocenie, ale nie jakieś wielkie... silnik nie bierze oleju (tzn. każde stare auto bierze trochę oleju, chodzi mi o to, że niezauważalnie mało... nie trzeba dolewać)

 

więc zacznijmy... najważniejsze problemy:

 

-znajomi mówią, że przy odpalaniu ma dziwny metaliczny dźwięk...

 

-raz odpala w miarę szybko, a raz trzeba go trzymać kilka sekund, żeby odpalił (wszystko na ciepłym, na zimnym nie sprawdzałem) wg mnie rozrusznik, dodatkowa informacja: poprzedni właściciel powiedział, że wymieniał alternator na używany (stary alternator jest w bagażniku)

 

-po odpaleniu i przejechaniu kilkudziesięciu metrów 2x włączają się światła awaryjne... za każdym razem trzeba wyłączać, jednak doszedłem do tego, że włączają się w momencie ruszenia manetki odpowiedzialnej za wycieraczki i spryskiwacze...

 

-centralny zamek... zamknę kluczykiem samochód to drzwi pasażera się nie zamykają, ponadto gdy ktoś je otworzy włącza się alarm (??), gdy otwieram kluczykiem, drzwi kierowcy nie chcą się otworzyć, ten bolec lekko idzie do góry i trzeba tylne drzwi otworzyć i go wyciągnąć do góry...

 

-samochód ma drgania/wibracje przy 120 km/h (sprawdzałem wał.. nie ma luzów, przy przyspieszeniu nie ma drgań tylko po osiągnięciu 115-125 km/h) PS. kierownica na wyprostowanych kołach jest lekko skręcona w prawo... wydaje mi się, że wyważenie kół i ustawienie zbieżności załatwi sprawę...

 

-fotel pasażera nie podnosi się do góry (słychać jak silniczek pracuje... tak jakby miał zwarcie jakieś)

 

-kontrolka paliwa raz pokazuje rzeczywisty stan, raz w ogóle nie działa i pokazuje rezerwę lub 5 litrów ... nie ma reguły raz tak raz tak... ps. zdziwiłem się, żeby po przejechaniu 60 km przy prędkości 100-120 km/h spalił 23 litry benzyny :D

 

-właściciel mówił, że wymieniał olej.. jednak na liczniku świecą się tylko 2 kreski (tak jakby powinien być za niedługo wymieniony .. wiecie o co chodzi), powiedział, że nie wie czy trzeba wykasować go jakoś czy coś.. on tylko wymienił olej...

 

-podczas zakupu, gdy pojechaliśmy na jazdę próbną przy wrzuceniu wstecznego było słychać bardzo głośne uderzenie... wrzuciliśmy P i znowu R i to samo..., D i znowu R i to samo... potem N i znowu R i już nie uderzyło... pojechaliśmy na próbę, samochód żwawy, dobrze się wkręca na obroty, jak już pisałem skrzynia pracuje baaardzo dobrze, zadzwoniliśmy do 2 znajomych mechaników (w tym 1 wujek fan BMW) powiedzieli, że ciężko przez telefon określić ale skoro wał nie ma luzów to dyfer lub skrzynia(co ciekawe bo pracuje rewelacyjnie) ps. dyfer jest lekko zapocony (zabrudzony olejem)

 

Najprawdopodobniej myślicie, że kupiłem największą ruinę jaką się da :D, ale tak.. skrzynia+, silnik+, oryginalny lakier(maska i grill z V8 dlatego maska ma minimalnie inny odcień... niezauważalne praktycznie), bezwypadkowy(na to wygląda) dlatego stan blacharsko lakierniczy+ (jeszcze polerkę zrobię i będzie rewelacja), wnętrze będę wymieniał na skórzane czarne... ale to na koniec, jako deser, na razie zajmę się najważniejszym... jeżeli doczytaliście do tego momentu to bardzo dziękuję, miło z waszej strony i cieszę się, że są chętni do pomocy :), Pozdrawiam. ;)

Opublikowano
Po liczbie wyświetleń widzę, że chyba nie bardzo wiadomo o co chodzi... proszę was o pomoc z tymi problemami.. wiecie co jest przyczyną czegoś z tych podpunktów ? byłbym bardzo wdzięczny gdybyście napisali gdzie jest usterka... wiem.. trochę dużo czytania, ale dla znawców to raczej drobiazgi... jeszcze raz proszę o pomoc z tymi usterkami i dziękuję za zainteresowanie... Pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego, daj ludziom poświętować, nie każdy siedzi na forum 24h/dobę :D

Co do twoich kłopotów, to:

- odpalanie - sprawdź jakie masz napięcie w układzie,może aku słaby, jeżeli aku dobry to sprawdził bym właśnie alternator, czyli po odpaleniu sprawdź prąd ładowania, rozrusznik sprawdziłbym na końcu, może komutator np. szczotki się wytarły.

- światła awaryjne, wygląda mi na styk wiązki świateł awaryjnych z wiązka od manetki wycieraczek skoro piszesz, że sytuacja ma miejsce w momencie ruszenia manetki wycieraczek

- drgania przy 120km/h - może byc tak jak piszesz, sprawdź czy koła wyważone i czy nie ma luzów w ukł. kierowniczym, ja kiedyś miałem to samo, zrobiłem tzw. doważanie i okazało się, że pomimo tego, że stacjonarna wyważarka pokazywała 0 to na doważaniu wyszło, że jedno z kół było przeważone o 90g! a kierą telepało mało co ręki nie urwało

- fotel pasażera, jeżeli słychać silniczek to nie ma zwarcia, stawiam na wyciągnięcie się pancerza z linki idącej do silniczka, musisz dokopać się do silniczka. Dochodzi do niego pręt odpowiedzialny w tym wypadku za jazdę fotela w górę i w dół. Pręt jest najczęściej w czarnej gumowej osłonie/pancerzu, który zakończony jest metalowym pancerzem, ściągasz ten metalowy pancerz i przycinasz ten gumowy jakieś 5mm (nie tnąc oczywiście metalowego pręta który jest wewnątrz), zakładasz metalowy pancerz z powrotem i powinno banglać.

- wskaźnik paliwa - sprawdź czy nie zacina się pływak w baku

- wymiana oleju - poprzedni właściciel mógł wymienić olej ale nie kasował tzw. inspekcji i dlatego świecą się tylko dwie kreski, podjedź na kompa lub użyj domowego sposobu na skasowanie inspekcji, myślę, że znajdziesz ten sposób na forum

- co do skrzyni to ekspertem nie jestem ale zawsze na dzień dobry sprawdził bym olej i ew. wymienił. W wielu sytuacjach pomaga

- centralny zamek, wygląda mi na to, że np. drzwi pasażera mogą być rozpięte elektrycznie z centralnym, tzn. kostka elektryczna drzwi jest wypięta, albo gdzieś po drodze wiązka jest uszkodzona. Do zamka nie dochodzi napięcie w momencie kiedy wyzwalasz cantralny zamykając auto i dlatego drzwi się nie blokują. Może być też tak, że np. elektrycznie jest ok, tylko jakiś pręt odpowiedzialny za ryglowanie drzwi spadł z mocowania i pomimo, że zamek reaguje prawidłowo elektrycznie to mechanicznie już nie. Sprawdź czy w momencie zamykania/otwierania centralnego przy drzwiach pasażera słychać mechanizm centralnego zamka, jeżeli słychać to sprawdź zamek pod względem mechanicznym - pręty/cięgna itp.

Co do drzwi kierowcy to podobna sytuacja ma miejsce kiedy próbujesz otworzyć auto awaryjnie. Kilku kolegom grzybek właśnie nie wyskakiwał do końca, może trzeba psiknąć np. WD40 i będzie lżej chodził i wyskakiwał prawidłowo.

 

To tak na szybko ode mnie.

pzdr

yaz

Opublikowano
Dzięki Yaz, najpierw opony na zimówki zmienię i od razu na wyważenie + zbieżność jadę, to pewne, i resztę zrobię tak jak piszesz... i będę pisał co i jak zrobiłem... a jeszcze takie pytanko ... jaki olej do skrzyni bo polecają mi "Castrol Transmax Z " syntetyczny lub "Vatoil" zawierający mineralny, a wg was ? jaki najlepszy ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.