Skocz do zawartości

320d automat i kręcenie bączków


Medick

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, coś nie bardzo mi wychodzi kręcenie bączków nawet na śniegu, na skręconych kołach i depnięciu max gazu koła słabo się kręcą (efekt włączonej kontroli trakcji) pomimo tego, że ją wyłączam, dopiero z większej prędkości i narzucenie tyłu samochodu z kick downem daje jakieś efekty jednak nie o to tu chodzi patrząc na inne BMW nawet z mniejszymi silnikami. Ma ktoś jakieś pomysły?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dobra bo tu jazda w moim kierunku patrze się urządza a ja dobrze wiem o co kaman, że to są 2 różne systemy ale chodziło mi o to że nie wiem który jest wyłączalny (przyciskiem) już lepiej po sprostowaniu? Ehehe

Z resztą gumę pali jak trzymam hamulec tak na przednie koła i gaz tylko ciężko mu to coś wychodzi w porównaniu do innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie spokój - jest różnica pomiędzy kręceniem bączków pod remizą/skrzyżowaniu a zabawą na parkingu, choćby dla samej zabawy (tak mają faceci w mózgach, nawet naukowcy tak twierdzą) lub dla próby wyczucia samochodu, próby sprawdzenia jak zachowa się samochód po zarzuceniu tyłem itp. - zresztą należy to nawet zrobić bo niestety, żadnych ekstremalnych sytuacji czy manewrów w szkole jazdy nie uczą.

 

Co do DSC - mam wrażenie, że nie potrafisz go wyłączyć. Kiedy naciśniesz przycisk raz to wyłączasz tylko połowę systemów - musisz przycisk przytrzymać ze 3 sekundy aż zapali się kolejna kontrolka (czyli będą się paliły dwie) - i wtedy masz dopiero system zdezaktywowany.

 

Edit. Już tak pisałem kiedyś:

Pomijając sens ruszania z piskiem opon, to część kierowców BMW nie potrafi zdezaktywować DSC. Otóż jest on dwustopniowy - naciskamy i kontrolka zapala się na żółto (dezaktywacja systemu DSC ale włącza się ADB) - potem nie puszczamy tylko trzymamy jeszcze trzy sekundy - dezaktywacja wszystkiego (jeśli pamiętam dodatkowo zapalenie na żółto lampki od hamulców). Pewnie nie robisz czynności nr 2.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O a to już coś nowego bo o tym nie wiedziałem, człowiek całe życie się uczy tym bardziej że BMW mam pierwszy raz. Po wciśnięciu tego przycisku pokazuje się ikona wykrzyknika w trójkącie i z taką strzałką do okoła tak jak ESP w VAG, a ta druga ikonka jak będzie wyglądała?

Ok, już doczytałem aż idę zobaczyć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do DSC - mam wrażenie, że nie potrafisz go wyłączyć. Kiedy naciśniesz przycisk raz to wyłączasz tylko połowę systemów - musisz przycisk przytrzymać ze 3 sekundy aż zapali się kolejna kontrolka (czyli będą się paliły dwie) - i wtedy masz dopiero system zdezaktywowany.

 

Edit. Już tak pisałem kiedyś:

Pomijając sens ruszania z piskiem opon, to część kierowców BMW nie potrafi zdezaktywować DSC. Otóż jest on dwustopniowy - naciskamy i kontrolka zapala się na żółto (dezaktywacja systemu DSC ale włącza się ADB) - potem nie puszczamy tylko trzymamy jeszcze trzy sekundy - dezaktywacja wszystkiego (jeśli pamiętam dodatkowo zapalenie na żółto lampki od hamulców). Pewnie nie robisz czynności nr 2.

 

No to jak wyjaśniamy juz sobie zasady działania DSC, to ja napisze jak jest naprawdę. Krótkie wciśnięcie powoduje opóźnienie działania DSC , przytrzymanie przez dłuższy czas - całkowite wyłączenie systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji jest napisane:

Krótkie naciśnięcie DSC - układ DSC jest wyłączony, natomiast układ ADB - działa.

Przycisk DSC wcisnąć i przytrzymać 3 sekundy - wyłączenie DSC i ADB.

Jakie opóźnienie? Nic tam nie ma o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkowite wyłączenie DSC objawia się tym, że nie da się go z powrotem włączyć za pomocą przycisku, załącza się dopiero po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika.

Przy okazji zadam pytanie - u mnie przy całkowicie wyłączonym DSC nie zapala się dodatkowo żadna inna kontrolka poza tą od DSC, tylko ja tak mam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie mogę tylko napisać, że we wszystkich e46 sprawnych które widziałem, działało to dokładnie tak jak opisane w instrukcji, którą przedstawiłem wcześniej.

Z tego co pamiętam, to mogłem w czasie jazdy całkowicie wyłączyć i ponownie aktywować DSC, nie potrzebowałem wyłączać samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowałeś BMW i nie sprawdzałeś czy pali gumę ?

Słyszałem że bączki najlepiej wychodzą pod wiejską remizą, w czasie sobotniej zabawy tanecznej. :cool2:

 

Pod miejskimi klubami takie bączki też wychodzą. Tam chodzą tak samo prości ludzie...też im chodzi tylko o wtykanie, a droższe mają tylko zabawki.

....choć czasami tylko im się tak wydaje.

 

 

A do autora....nie da się jeździć na nartach po piasku...choć niektórzy próbują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie da sie wylaczyc kontrole w polowie jak i calkowicie i wlaczyc wszystko spowrotem rowaniez bez potrzeby restartu silnika. Ja palenia gumy nie popieram bo dla mnie to jest niepotrzebne katowanie auta i w ogole bezmyslnosc. No chyba ze ktos ma auto zrobione tylko i wylacznie na pokazy i do tego sluzy. Albo ma duzo niepotrzebnej floty na opony, sprzeglo, dyfer itp itd. Ale niestety wiekszosc pomysli po tym jak zajedzie silnik czy inne podzespoly, placze jakie to bmw jest niedobre, zdrutuje cos i sprzeda komus "igle", a pozniej ten nieszczesnik musi wydac kupe kasy na doprowadzenie auta do porzadku. Natomiast nie widze nic przeciwko jak po deszczu czy na sniegu w zakretach sie troche pozarzuca. Jak droga jest calkowicie zasniezona to w zupelnosci wystarczy wylaczenie w polowie kontroli trakcji. Chyba ze ktos juz sobie bardzo dobrze smiga i ma bardzo dobre zimowki to calkowicie mzoe wylaczyc.

Konczac stwierdzam, ze kazdy moze robic to co mu sie podoba palic gume a nawet bawic w off road touringiem 4x4. To co napisalem wyzej to tylko i wylacznie moje zdanie i moja opinia i nie namawiam nikogo do zmian. Tylko ten co zalozyl post jest dobry jak chce palic gume automatem...

A obserwujac zachowania ludzi przez cale zycie to wiekszosc "wiesniakow" z zachowania jest w duzych maistach. A remiza moze byc kulturalniejsza od klubu w centrum miasta gdzie jest chamstwo i drobnomieszczanstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że nie da się ponownie włączyć DSC (pod warunkiem że jest kompletnie wyłączone długim przytrzymaniem przycisku) bez restartu silnika jest normalne, wiele osób na forum o tym pisało, zastanawia mnie jedynie ten brak drugiej kontrolki u mnie.

 

Kolego moim zdaniem to nie jest normalne, jeździłem kilkoma e46 z DSC i w każdym po przytrzymaniu przycisku zapalały się dwie kontrolki a po ponownym naciśnięciu gasły i system ponownie działał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzięki forum dowiedziałem się że da się wyłączyć ten drugi system po przytrzymaniu przycisku DSC przez 3 sekundy, lepiej późno niż wcale;)

A powie mi ktoś jak sprawa wygląda z automatem- nie mówię tu o pałowaniu samochodu na asfalcie, ale na przykład czy podczas "zabawy" na śniegu automatyczna skrzynia biegów jest dużo bardziej obciążona, czy jest to dla niej mocno "niezdrowe" i niekorzystne?

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, coś nie bardzo mi wychodzi kręcenie bączków nawet na śniegu, na skręconych kołach i depnięciu max gazu koła słabo się kręcą (efekt włączonej kontroli trakcji) pomimo tego, że ją wyłączam, dopiero z większej prędkości i narzucenie tyłu samochodu z kick downem daje jakieś efekty jednak nie o to tu chodzi patrząc na inne BMW nawet z mniejszymi silnikami. Ma ktoś jakieś pomysły?

 

Czy ja napisałem tutaj o paleniu gumy? Czy tytuł o tym właśnie mówi? W ręcz przeciwnie palenia gumy sam nie popieram. Temat założyłem dla tego, że przyszła zima, spadł w końcu śnieg i chciałem skorzystać z przywilejów jakie daje BMW a tym bardziej tył napęd, nawet w treści napisałem, że chodzi mi o narzucanie tyłu ale tak to jest jak się nie czyta. Mam fajny kawał placu, wpadam i się bawię rozsądnie- sama przyjemność i beż katowania silnika na przesadnych rpm i tylko na rozgrzanym silniku... więc to chyba nie jest takie agresywne jak wywołane u was dziwne zachowanie i komentarze? A to, że napisałem, że gumę pali, napisałem dla tego, że przy tych próbach mi się to udało co było dla mnie nie zrozumiałe czemu nie mogę latać bokiem. Jak widać temat pomógł nie tylko mi. PS. jak będę emerytowanym rencistą planuje zakup cieniasa 704 cm³ w LPG więc będzie spokojniej :twisted:

Co do całkowitego wyłączenia DSC/ADB wszystko działa ok, zapala się kontrolka kontroli trakcji i zółta kontrolka ręcznego, po wciśnięciu przycisku systemy zostają włączone z powrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem że bączki najlepiej wychodzą pod wiejską remizą, w czasie sobotniej zabawy tanecznej.

 

Pod miejskimi klubami takie bączki też wychodzą. Tam chodzą tak samo prości ludzie...też im chodzi tylko o wtykanie, a droższe mają tylko zabawki.

....choć czasami tylko im się tak wydaje

 

mieszkałem we wrocku a teraz mieszkam na wsi i chłopaki z wioski dysponują naprawdę kozackimi zabawkami !!! i potrafią bąki kręcić (e30 po swapie 735i) plus zaspawany na sztywno dyfer !!!! odbijcie od wiejskich remiz bo się możecie mocno zdżiwić ze swoimi 320d hehhehe

 

 

wracając do tematu ziomuś ma MB 190 2,0 w benzynie na automacie (tylko coś około 110km!!!!) i bez problemu pali gumy ale za to nie przyśpiesza dynamicznie (brak mocy)

może problem nie tkwi w DSG czy ASC a w konwerterze (niby sprzęgło) przy automacie może masz problem z przepracowanym olejem w skrzyni automaty są czułe na zły olej ja mam 320i (manualna) i problemu z bączkami nie mam a moc podobna do 320d (po to właśnie kupiłem BMW w benzynie a nie VW passata B5 w tdi do ekonomicznej jazdy więc będe rył pod remizą na parkingu pod klubem ostatnio wyczaiłem asfaltowe boisko a na wiosnę cisnę na opuszczone lotnisko w Skarbimierzu na drifty bmw daje radość z jazdy nie tylko na wprost !!!! )

 

http://img684.imageshack.us/img684/9427/dsc0039nx.jpg

BMW E46 320i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.