Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak w temacie, przerabiane setki razy, ale:

-wymieniłem dzisiaj pompkę w baku w prawej komorze, poniżej 15l w baku auto gasło, pompka faktycznie była uszkodzona.

-pompa progowa niedawno zmieniana, oryginał pierburg.

-filterek paliwa nowy, markowy.

Włączam po wymianie pompki test zegarów nr 6 i obserwuję paliwo (w baku 30 litrów) prawa strona 15l., lewa 15-coś, ale mniej więcej po równo.

Odpalam samochód, słyszę i widzę jak nowo założona pompka pracuje. Podczas pracy silnika na testach wychodzi że paliwo znika z lewej komory i przybywa do prawej, mimo że pompka z niej wypompowuje.

Po kilku minutach w prawej komorze jest 30 litrów, a w lewej nie ma nic, auto się zapowietrza i gaśnie :shock:

Wyciągałem coś ze 2 razy pompkę, sprawdzałem, szukałem i nic, wszystko jest podpięte tak jak poprzednio.

Co sie mogło porobić? na uszkodzonej pompce auto gasło dopiero przy 15 litrach, a na sprawnej już przy 30?

Aa, co jeszcze zauważyłem, po zgaszeniu auta poziom paliwa między komorami zbiornika powoli się wyrównuje, niestety po odpaleniu auta dzieję się to samo.

Pomocy, bo nie mam już zdrowia do tego :mad2:

Opublikowano

Po kilku minutach w prawej komorze jest 30 litrów, a w lewej nie ma nic, auto się zapowietrza i gaśnie

Pompka powinna do lewej komory przepompowywać z tego co się orientuję...

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano

Hmmm - też mi się wydaje, że powinno to iść do lewej komory - zdaje się, że po odblokowaniu zegarów jak wchodziłem w odpowiedni test z ilością paliwa to w lewej komorze miałem całość paliwa a w prawej zero. Nigdy nie rozbierałem pompki w baku bo nie miałem takiej potrzeby u siebie ale może ta pompka jest jakoś odwrotnie podłączona i kręci nie w tą stronę co powinna (o ile to w ogóle możliwe)?

Pzdr.

Opublikowano
ale może ta pompka jest jakoś odwrotnie podłączona i kręci nie w tą stronę co powinna (o ile to w ogóle możliwe)?

Pzdr.

Odwrotne podłączenie jest raczej mało możliwe, ponieważ jedna wsuwka jest szersza od drugiej (przynajmniej u mnie tak było jak zmieniałem).

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kurcze, no to nie mam już pomysłów.

Moglibyście zerknąć u siebie jak się wam rozkłada paliwo w zbiorniku przy ok 30 litrach?

Zastanawiam się czy nie zalać autka do pełna, ale padnę jak sie okaże że po odpaleniu będzie korkiem paliwo wyrzucał :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.

Sprawdziłem dosłownie wszystko w obu komorach baku, wyskrobałem z dna każdy najmniejszy paproch, przedmuchałem każdy najdrobniejszy element.

Poskładałem do kupy, zalałem ponownie moje 30 litrów wachy i jazda:

-Auto już nie gaśnie, nie mam pojęcia czemu takie cyrki były, ale mu przeszło, może jakiegoś syfa pociągnął i coś przytkało.

-Jeździ normalnie, spalanie w normie.

-Paliwo przelewa się nadal dość dziwnie, bo raz większość na prawo, raz większość na lewo, czasem całość na prawo, mimo wszystko auto jedzie dalej.

Ponawiam pytanie, czy ktoś mógłby sprawdzić u siebie jak mu się rozkłada paliwo w baku? (6 test w zegarach)

Opublikowano

co z przewodem przelewowym

zle poskladales zbironik i w koncowym stadium sie wszystko przepompowuje z weza pwrotnego do jednej komory

pomiedzy komorami jest gruby węzyk powinien byc umiejscowiony w dwoch komorach jak najblizej dna wtedy grawitacyjnie przepompowuje paliwo z jednej komory do drugiej jezeli w którejs komorze jest za wysoko to nie bedzie przelewał :cool2:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wyciągałem żadnego węża przelewowego z baku, nic tam takiego nie widziałem, :?

tylko to coś co nazywa się "pompka strumieniowa", i wężyki do niej idące.

Reasumując, wszystko poskładałem tak, jak było, a zakładam że było fabrycznie, bo na tych deklach do baku były jakieś naklejki/metki/plomby.

Może to ma się tak śmiesznie przelewać? Sam już nie wiem :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzisiaj wskazówka poziomu paliwa opadła poniżej magicznych 15 litrów, w teście zegarów jest podobna wartość (z małym wahaniem), ale wszystko paliwo po odpaleniu auta ucieka na prawą stronę (lewa same zera) a mimo tego samochód jedzie :shock:

Czy pompki paliwa są jakoś ze sobą połączone w szeregu? Bo mam wrażenie, że ta z baku podaje prosto do tej pod podłogą, chyba że sie mylę...

Jutro czeka mnie trasa, więc prawdopodobnie trochę paliwa zejdzie, zobaczymy czy nadal będzie jechał, czy coś go zdusi.

Opublikowano

Czy pompki paliwa są jakoś ze sobą połączone w szeregu? Bo mam wrażenie, że ta z baku podaje prosto do tej pod podłogą, chyba że sie mylę...

Ta w baku przepompowuje tylko z jednej komory do drugiej i nie jest bezpośrednio połączona z progową

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Właśnie wróciłem z miasta, zapaliła się rezerwa (test 6 litrów prawa komora, lewa zero).

Auto nadal jedzie.

Rano jak go odpalałem pokazywał 7 w lewej, 2 w prawej.

Po chwili wszystko uciekło na prawo.

  • 8 lat później...
Opublikowano

Witam, odgrzebuję temat. Walczyłem w mojej e39 3.0d z brakiem wskazania poziomu paliwa, ale w wakacje kupiłem cały bak z innej i podmieniłem pływak, wszystko się wyjaśniło - już działa jak należy. Wymieniłem też filtr paliwa.


Po około miesiącu od wymiany pływaka i filtra okazało się, że schodząc do okolicy 15litrow auto wywala błąd i gaśnie. Wcześniej jeżdżąc bez wskazania poziomu, lałem ciągle do pełna po około 600km, ale auto po zakupie już z tym problemem zalałem prawie 80litrami, także na początku jeździł na rezerwie bez problemu.


Druga sprawa, ma problemy z odpalaniem, po zgaszeniu silnika paliwo się cofa i w tym przezroczystym wężu widać bąbelki powietrza, które potem przepycha jak zapali się zapłon. Nie mogę zrobić testu przelewowego, bo w przewodach z powrotów też pcha bąbelki, choć silnik chodzi normalnie.


Czy ktoś może podpowiedzieć, którą pompę dokładnie wymienić aby nie było problemu z gaśnięciem przy 15/20litrach? Oraz może ktoś przerabiał temat wracającego się paliwa. Martwię się, bo ostatnio jak wykręciłem filtr paliwa, to był pusty kompletnie, także jest tam sporo powietrza. A przecież on się sam odpowietrza, zresztą przez miesiąc i kilka tys. km nie było po wymianie żadnego problemu..



Pozdrawiam,

G.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Strzelam, że powietrze w układzie paliwowym pojawia się na skutek niesprawnej pompy w baku. Zamiast paliwa zaciąga tlen.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.