Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

interesuje mnie SWAP silnika z 1.9 (140km) na M62B35 (tak wole 3.5 litra, bo auto ma służyć do jazdy codziennej a 230km to takie optymalne rozwiązanie :D). Pisałem już do kilku firm tuningujących i ceny jakie mi podawano to ~20tys. zł. Według mnie to jest bardzo wygórowana cena. Nie wiem jak oni to obliczają skoro sama robocizna kosztuje 3500zł (z moimi częściami). Chodzi o to, aby ktoś rozpisał mi części jakie musiałbym założyć po zamontowaniu takiego potworka do Z3. Czyli konkretnie CZĘŚĆ+CENA. Jak myślicie, czy lepiej byłoby zakupić całego dawce i potem posprzedawać części, czy jednak kupić wszystko osobno? Obliczając ceny wszystkich części wyszło mi jakieś 12tys zł z wliczoną przekładką (3500zł). Nie wiem jak ja to licze, dlatego proszę o rozpiskę części + ich ceny. Pozdro.

Opublikowano

Dooobry temat :D

 

Tylko oczywiscie jak dobrze wiec 3.5 jest bez sensu pod kazdym wzgledem. tylko 4.4 z m62.

 

A kto tego chce sie podjac za 3500 zl ? Na allegro jest jakis swaper nowy dibed-al czy jakos tak u niego sie dowiadywales ? Tylko juz na foto jest pokazowym nie za ciekawe to wyglada, miska skrecana na sruby i silikon :oops: .

 

Wrzuc moze korespondencje ktora poszczegolni swaperzy Ci wyslali .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Jeśli bym już wiedział co i jak, to w ostateczności może zdecydowałbym się na b44, jednak jeszcze nie wiem. Co do tych swapów to mówie o wszystkich profesjonalnych firmach, bo na allegro widze swapy nawet po 1500zł. Konkretnie: Grupa A.I.E - 3500zł, MGarage - 3500zł, pytałem jeszce PUZ - ale odpowiedzi nie dostałem(mimo to myślę, że cena będzie podobna). Na allegro ogłasza się AIE (allegro.pl/swap-silnika-bmw-v8-m60b40-m62b44-bmw-3-e36-z3-e36-i2000810521.html), a wcześniej MGarage ale nie ma już tej aukcji. A wydaje mi się że dokładka 20tys. do samochodu wartego tyle samo jest bezsensu.

 

A dlaczego uważasz że 3.5 jest zły?

Opublikowano

Po co montowac 3.5 ktore kosztowo wyjdzie tyle samo co 4.4 a i palic pewnie bedzie tez tyle samo jak to w bww bywa (ze wieksze pojemnosci pala nawet mniej) ? Zdrowe 4.4 mysle ze da rade wiekszosci S50, a z takim 3.5 to co najwyzej cos a'la z3 3.0 mozna osiagami zrobic.

 

Tylko 4.4 jak juz sie pakowac w V8 to tylko w cos sensownego, a 3.5 wg mnie sensowne nie jest.

 

Cena z aukcji jest zachecajaca, tyle ze ..."przy zakupie silnika u nas" - a ten zakup silnika juz pewnie tak okazyjny nie bedzie :oops: . No i skrzynia. Ktora raczej nie jest latwo znalezc, a juz napewno nie 6.b .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Przekonywałoby mnie to w 100% jeśli dowiedziałbym sie ile kosztuje porównawczo swap na M54 3.0. Bo jeśli jest to połowa ceny swapa v8, to faktycznie bym się nie zastanawiał i ładował 4.4.

 

Odnośnie tej aukcji, nie wiem po co piszą "przy zakupie silnika u nas", skoro podana cena jest za samą usługe.

 

Czekam, jeszcze na rozpiske tych części i ich cen... :)

 

btw. ładne z3 :)

Opublikowano
nie zgodze sie z opinia, ze koszt wsadzenia 3.5 jest taki jak 4.4. Generalnie na twoim miejscu nie pchalbym sie w zadne v8, drogo to wychodzi i do jazdy na codzien wcale nie tak kolorowo. Wolalbym m54, do z3 wchodzi praktycznie plug and play. A sam silnik jest bardziej oszczedny i latwiej kupic nowsza i niezajechana sztuke. Koszt swapu czesci plus robocizna to około 12tys. Pozdrawiam
Opublikowano

Mysle ze swap na 3.0 m54 z R4 to raczej 8000-10000 zl. A mozna taniej zostawiajac dyfer z R4. Wtedy pewnie z 6000-7000 zl wyjdzie.

 

A V8 w E36 to juz jest zdecydowanie dla ludzi ktorzy wiedza czego chca, jesli ty chcesz miec po prostu wiecej mocy to wloz sobie 2.8 najlepiej na poj. vanosie (prostsze podlaczenie), prosty swap, tani no i 200KM bedzie.

 

3.0 m54 sa dalej drogie, i sam swap jest drogi, nie trzymaja mocy, bo takich co maja chociaz te 225KM to jest malo no i do tego lubia wypic olej.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano (edytowane)
jesli ty chcesz miec po prostu wiecej mocy to wloz sobie 2.8 najlepiej na poj. vanosie (prostsze podlaczenie), prosty swap, tani no i 200KM bedzie.

200KM? :mad2: chyba z górki i z wiatrem :mrgreen: od kiedy te silniki mają 200KM?Nie mydl człowiekowi oczu :nienie:

 

3.0 m54 sa dalej drogie, i sam swap jest drogi, nie trzymaja mocy, bo takich co maja chociaz te 225KM to jest malo no i do tego lubia wypic olej.

Mocy to chyba twój nie trzyma :mrgreen: Może jeszcze powiesz, że twoje 2.8 objedzie moje 3.0?Piotres obudź się i nie pisz bajek.Poza tym nie odczułem aby mi ubywało oleju w 3.0 ale za to w Agi 2.2 to naprawdę pije olej :( i szczerze to żałuję, że nie kupiłem Adze 3.0, bo silnik jest o niebo lepszy.

Edytowane przez swistar

były e36 od 316 do 320,kilka e46 od 318 do 323,e39 525tds,z3 2.8,z4 3.0

z4 jest fajne ;) ale tylko e89

http://img442.imageshack.us/img442/4116/z4avatar.png

Opublikowano

znowu ?? :duh:

 

wlozy do 2.8 m52 kolektor z m50b25 i na 90% 200 peknie jesli wszystko bedzie sprawne.

 

prawda jest taka ze 3.0 m54 generalnie nie trzymaja i tyle na ogol wychodzi przedzial 215-225KM a i sa takie co ca. 210 wypluwaja.

 

2.8 m52tu raczej trzymaja, moja jak dobrze wiesz miala 194 po filtrze i 207 po kolektorze.

 

Mam juz dosyc dywagacji kto kogo objedzie wiec co do tego to nie bede sie wypowiadał, zreszta nie wiem co to ma w tym temacie do rzeczy :duh: .

 

swap na 2.8 wyjdzie pewnie polowe tego co na 3.0 a roznica w mocy pewnie bedzie ze 20KM wiec ja naprawde nie widze sensu pakowania sie w 3.0 .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
wlozy do 2.8 m52 kolektor z m50b25 i na 90% 200 peknie jesli wszystko bedzie sprawne.

haha :mrgreen: wiedziałem,że polecasz koledze 2.8 tylko ze względu na to, iż potem będziesz mu chciał wcisnąć swój magiczny adapter do kolektora. :duh: Wiedz jedno, że nie każdy tak jak ty bawi się w mini zwiększanie mocy :norty:

Nie mydl koledze oczu tylko patrząc pod kątem swego zarobku :nienie:

 

prawda jest taka ze 3.0 m54 generalnie nie trzymaja i tyle na ogol wychodzi przedzial 215-225KM a i sa takie co ca. 210 wypluwaja.

opierasz się na konkretnych dowodach?czy tylko na swoich przypuszczeniach?bo z tego co wiem to z 3.0 nie miałeś żadnego doświadczenia.

 

swap na 2.8 wyjdzie pewnie polowe tego co na 3.0 a roznica w mocy pewnie bedzie ze 20KM wiec ja naprawde nie widze sensu pakowania sie w 3.0 .

231-192=39KM :D więc uważam, że łatwiej będzie wyszukać 3.0 niż 2.8, a roboty będzie tyle samo.Może jedynie jakieś 1000zł wyjdzie drożej swap.Między 3.0 a 2.8 jest różnica, w dodatku odczuwalna. :cool2:

były e36 od 316 do 320,kilka e46 od 318 do 323,e39 525tds,z3 2.8,z4 3.0

z4 jest fajne ;) ale tylko e89

http://img442.imageshack.us/img442/4116/z4avatar.png

Opublikowano

Swistar jak zwykle twoje posty rozmijaja sie z faktami.

 

Jakbys cokolwiek lapal i kontaktował to bys wiedzial ze moje adaptery sa do M52TU czyli to M52 2x VANOS, a ja koledze radze M52 1x VANOS (tam metoda podmianki kolektora jest zupelnie inna jak i inny jest podmieniany kolektor) z powodu prostszego swapa od strony elektryki.

 

3.0 m54 ŚREDNIO nie maja deklarowanej mocy 231KM, tak samo jak 3.2 S50 nie maja ŚREDNIO 321KM ktore deklaruje producent. Nie mowie ze nie ma wyjatkow bo owszem sa ale generalnie na ogol wychodzi mniej przy pomiarach.

 

Batim przechodzil przez swap na M52TU, a to praktycznie to samo co M54 i wiadomo juz chocby po jego doswiadczeniach ze prosto i tanio NIE jest. Przy M54 trzeba jeszcze zmienic pedał gazu ...

 

Na forach jest duzo wykresow 3.0 m54 w roznych budach, po swapach i ori, co chwila ktos co wrzuca, wyniki w okolicach 230 to rzadkosc.

 

1000zl roznicy ??? :duh: Nie wiem skad ta kwota , chyba jak zwykle z kosmosu. 2.8 m52 kupi sie za 2000, 3.0 m54 za 4000 to juz jest 2000zl roznicy, swap 2.8 od strony elektrycznej to mysle ze max 500zl, a m54 to jakies 1500-2000zl. Wiec wychodzi raczej ok 4000zl roznicy.

 

madmarx jak juz swoja hamowałem i nie mam obiekcji co do wyniku, wiec nie widze powodów zeby to powtarzac, podjechalbym jakby Ci co robili o to "halas" tez podjechali, ale oni tylko potrafia szukac zaczepki i rzucac slowa na wiatr wiec ....chipa o ktorym pisalem tez na 90% nie wkladam bo wyszlo ze to oczywiscie pic na wode wiec u mnie to juz raczej koniec zabaw z tym silnikiem.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Ja u siebie dolot poprawiałem i z nawiewem bym chciał z hamować.

A po drugie w dokumentacji BMW to M54B30 ma 225 HP przy 5900 i 293 Nm przy 3500 obrotów.

Opublikowano
Tak, doskonale wiem czego chce. Chodzi o V8, po co mam swapować na 3.0, skoro moge sprzedać swoją dołożyć i kupic 3.0. Nie widze w tym sensu. Oczywiście moc też tutaj ma znaczenie. Prawde mówiąc wole mniejszą moc, kosztem dźwięku silnika. Pozatym nie dostałem odpowiedzi jakie części musiałbym wymienić. Więc pytam jeszce raz, co musiałbym wymienić w zetce, swapując ją na M62b35?
Opublikowano
otwierasz maske i wyrzucasz praktycznie wszystkie czesci mechaniczne, dodatkowo wymiana wiazek elektrycznych ukladu napedowego i wydechowego. Wypadaloby takze wymienic zawieszenie z przodu
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ja u siebie dolot poprawiałem i z nawiewem bym chciał z hamować.

A po drugie w dokumentacji BMW to M54B30 ma 225 HP przy 5900 i 293 Nm przy 3500 obrotów.

 

sorry że odgrzewam kotleta, ale HP to nie to samo co KM albo PS. 1PS = 1KM = 0,9863HP. M54B30 ma 225HP/231KM mocy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.