Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, problem podobny napewno znany.

E34 2.0 benzyna 1991r. automat 5biegowy z trybami sport economic winter...

Problem polega na tym, że jak jedę np ekonomicznie powoli po mieście to nic się niedzieje, ale wystarczy, że trafi się jakiś dłuższy odcinek, gdzie można depnąć albo wyjade poza miasto, to przyspieszając np. do 80ki albo do 100ki czuje okropne drgania pochodzące prawdopodobnie z silnika. i tak jadę sobie tą 80tką albo 100ką trzymając pedał gazu w tej samej pozycji i dopiero jak puszczę to drgania ustają albo jak przyspiesze ale tak mocno to też przestaje. wygląda to w ten sposób, że jadę stopniowo przyspieszjąc wchodząc na wyższe biegi i tak może na 4ce 5ce już to się pojawia, a jak zrobie kickdowna redukcje na mniejszy i przyspiesze to tego niema potem popuszcze pedał on wskoczy na wyższy i znowu to się pojawia. nie wiem może na którymś z biegów może szwankować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do sprawdzenia łącznik elastyczny między skrzynią a wałem i podpora wału.Przy okazji sprawdz poduchy silnika i skrzyni.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Jezeli wibruje przy okreslonej predkosci to raczej nie wal ani podpora tylko kola albo tuleje przednich gornych wahaczy albo tylne pionowe.
Opublikowano

z tym, że zaznaczam:

jadąc np. 100km'h mam wciśnięty pedał gazu delikatnie i trzęsie. puszczam pedał jadąc z tą samą pędkością i przestaje trząść. wystarczy delikatnie zdjąć noge z gazu. a samochód jedzie dalej z tą prędkością więc to mogą być koła? mi sie wydaje, że to coś z układem napędowym.

bo przecież jak by to była wina zawieszenia to jadąc 100km/h po puszczeniu pedału dalej by telepało

Opublikowano
z tym, że zaznaczam:

jadąc np. 100km'h mam wciśnięty pedał gazu delikatnie i trzęsie. puszczam pedał jadąc z tą samą pędkością i przestaje trząść. wystarczy delikatnie zdjąć noge z gazu. a samochód jedzie dalej z tą prędkością więc to mogą być koła? mi sie wydaje, że to coś z układem napędowym.

bo przecież jak by to była wina zawieszenia to jadąc 100km/h po puszczeniu pedału dalej by telepało

 

SPrawa jest prosta - jezeli to sie dzije pryz danej predkosci, to sa kola/zawieszenie.

Jezeli przy danych obrotach - naped.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Walczę z tym samym problemem od kilku miesięcy i nie mogę go zdiagnozować. Wjechałem na kanał, podniosłem raz jedno, raz drugie i w końcu oba koła (jazda w miejscu z opcją z założonymi kołami i bez) i drgania w sumie takie same jak autora wątku. Stojąc w kanale też nasłuchiwałem i dźwięk wydobywał się jakby z łączenia wału ze skrzynią. Łącznik elastyczny wydaje się ok. ale luzy na tym, powiedzmy, krzyżaku (zdjęty wał) wychodzącym ze skrzyni są jakby raczej za duże i może stąd te wibracje. Poza tym przy delikatnym dodawaniu gazu podczas jazdy w przedziale 110-140km/h słychać taki ciągłe huczenie oraz powtarzające się wrrrr....wrrrr....wrrrr.... (tak dla zobrazowania :wink: ), po zdjęciu nogi z gazu dźwięk zanika. Nie wiem z jakiego powodu ten samochód warczy na mnie.

Opublikowano

Dzięki cichy 77 za szybką odpowiedź. Żebyśmy się dobrze zrozumieli, to chodzi mi o ten krzyżak (sorry za niefachowe określenie) ze skrzyni (zgodnie z realOEM jest to kołnierz wychodzący) mocowany na 3 śruby do podobnego elementu wyposażenia wału, między którymi jest gumowy łącznik elastyczny. Otóż ten kołnierz wychodzący ze skrzyni, w środku którego jest przykręcona nakrętką główna oś (wał) skrzyni, posiada luzy. Wg http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=24_0933&hg=24&fg=15 nie widzę tu żadnego łożyska, które ewentualnie można by wymienić. Dodam, że to miejsce też nie jest do końca szczelne, gdyż widzę lekkie zapocenie olejem.

P.S.

Uporałeś się ze swoim problemem dotyczącym autka?

Opublikowano
No właśnie tego łożyska nie widzę wg realOEM. Mógłbyś mi go wskazać? Hmm..., luz na krzyżaku na wale (tego przy dyfrze) jakiś tam minimalny był. Wymieniałeś cały wał czy same krzyżaki? Czy w ogóle te krzyżaki są wymienialne?
Opublikowano
Nr 7 to właśnie ten kołnierz, ale czy jest on razem z łożyskiem? Tego właśnie na rysunku nie widać. Krzyżaki robiłeś sam czy u mechanika? Jeśli sam, to skąd części brałeś i czy potrzebne jest wyważanie wału po wymianie?
Opublikowano
robił to znajomy mechanik. nie trzeba wału wyważać, jednak najlepiej zaznaczyc jakiś punkt na połówkach wału by go prawidłowo później złączyć, bo jeżeli tego nie zrobimy to prawdopodobne jest to że bedą jeszcze gorsze wibracje niż były :duh: a części po prostu brałem z hurtowni

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Opublikowano
Wiesz może, jak jest w końcu z tą częścią nr 7? Jest ona z łożyskiem czy łożysko to osobny (który) element wg schematu realOEM?
Opublikowano
To "oblookaj" co i jak, to da mi to obraz na to, czy działać samemu, czy odstawić autko do jakiegoś speca. Przy okazji możesz wypytać się o ceny tej części nr 7 (o ile ją się wymienia) i jakie inne części są wymagane do wymiany (ewentualne uszczelnienia czy inne takie) oraz jakieś wskazówki czy przestrogi co do samodzielnego remontu. Dzięki wielkie za zainteresowanie tematem.
  • 3 lata później...
Opublikowano
Witam ja mam x5 e53 184kw mam taki sam problem drgania przy dodawaniu gazu jest to nawet przy 30km 70km 80km ale w jednej pozycji trzymając gaz przy przyśpieszeniu znika od razu ,wymieniłem poduszki pod silnik zakupiłem sam koszt tylko poduszek 500zł,wymieniłem też podpore wału 250zl, mechanik zarzyczył za to 500zł, a nic to nie dało,dalej drgania są. jeżeli ktoś może podpowiedzieć co to mogą być za objawy bo tak jak kolega pisał warczy na mnie to auto.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.