Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Koledzy! Proszę o diagnozę następujących zachowań auta. Mianowicie w przedziale prędkości 90-110 km/h oraz przy hamowaniu w tym zakresie prędkości wyczuwalne są dosyć mocne drgania na kole kierownicy... Zawieszenie wydaje się być sprawne, nowe amortyzatory, roczne oryginalne tarcze BMW wymienione w serwisie BMW używane rozsądnie, bez nagrzewania do czerwoności etc. więc kwestii tarcz nie brałbym pod uwagę... Proszę o rady Panowie ;)

BMW E60 530D SEDAN 2003r
Opublikowano
Mi to kiedyś sprawdzał kolega nie pamiętam dokładnie jak ale chyba kawałkiem łoma lub czegoś podobnego. U mnie też były takie drgania i 2x wymieniałem tarcze,byłem na szarpaku i też nic nie było widać,dopiero po wymianie tulei problem zniknął.
Opublikowano
Mi to kiedyś sprawdzał kolega nie pamiętam dokładnie jak ale chyba kawałkiem łoma lub czegoś podobnego. U mnie też były takie drgania i 2x wymieniałem tarcze,byłem na szarpaku i też nic nie było widać,dopiero po wymianie tulei problem zniknął.

 

Które tuleje wymieniłeś? Drgania w 100% zniknęły?

Jutro podjadę do mechanika i sprawdzę, bo auto tak samo zachowuje się na dwóch różnych kompletach opon...

BMW E60 530D SEDAN 2003r
Opublikowano
To były tuleje tzw.górnych wachaczy ,wymieniasz same tuleje . Drgania zikneły ( pojawiały sie podczas hamowania przy prędkości ok.120km/h i znikały przy ok.80km/h ).Jak wymienisz to napisz czy to pomogło.
Opublikowano
cze. U mnie również występują drgania auta w przedziale od 70-120 i nie mam pojęcia co to może być. Koła proste dobrze wyważone a jak jadę około 80 km/h to wyczuwalne są drgania w aucie tak jakby lekko podłoga wibrowała??? Po odpuszczeniu gazu drgania się nasilają po dodaniu lekko ustępują ale nadal są do 120 powyżej jest ok. Brak mi już słów. Która to jest ta górna tuleja za to odpowiedzialna http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/530d-M57N/LHD/N/2004/march/browse/front_axle/frnt_axle_support_wishbone_tension_strut/???
Opublikowano
Ok, dzięki za info. Jutro postaram się to zbadać, bo akurat odstawiam auto do wymiany termostatów ;)

Ja właśnie dzisiaj wymieniłem głowny termostat bo poprzedni wytrzymał aż 2 miesiące,ciekawe ile ten wytrzyma :norty:

Opublikowano
u mnie również przy hamowaniu drży wiec może sprawdzę jutro dokładnie tą tuleje tylko jak się do nie dobrać?pewnie trzeba wyjąć wahacz żeby sprawdzić. Muszę jeszcze sprawdzić przegub wału bo te drgania przenoszone są przez podłogę auta więc może i tamtędy droga szkoda słów.
Opublikowano
u mnie również przy hamowaniu drży wiec może sprawdzę jutro dokładnie tą tuleje tylko jak się do nie dobrać?pewnie trzeba wyjąć wahacz żeby sprawdzić. Muszę jeszcze sprawdzić przegub wału bo te drgania przenoszone są przez podłogę auta więc może i tamtędy droga szkoda słów.

Nie chcę ci źle doradzać mi ten wahacz wymieniał kolega i mnie przy tym nie było ale na bank musisz wyjąć cały wahacz.Powodzonka :D

Opublikowano
Byłem dzisiaj u mechanika i okazało się, że wybite są tuleje wahacza poprzecznego... Jutro jadę wymienić i dam znać czy drgania ustaly ;)
BMW E60 530D SEDAN 2003r
Opublikowano
Drgania miałem i ustały - okazało się że coś się stało z tarczami hamulcowymi (spatrzyły się). Przetoczono i wymieniono klocki hamulcowe gdyż te nie były już pierwszej młodości. Problem ustał - niemniej jednak takie elementy trzeba szybko eliminować gdyż takie telepanie nie jest dobre dla magla i zawieszenia.
Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

trzęsienie nadal występuje tyle, że przeniosło się z prędkości 90-110 na 110-130...

Koła zostały wyważone ponownie, tarcze sprawdzone, tuleje wahaczy wymienione...

Słychać jednak nadal lekkie stuknięcie przy wjeżdzaniu na krawężnik lub po wpadnięciu w studzienkę...

Pomocy Koledzy!

BMW E60 530D SEDAN 2003r
Opublikowano (edytowane)
u mnie drgania kierownicy i auta powodowały felgi. Niby oryginalne styling 134 na zimę ale autem trzęsło niemiłosiernie. musiałem zastosować pierścienie centrujące i teraz jest ok. Edytowane przez malyjurek
Opublikowano
kolego odkręć felgę przyłóż do piasty i poruszaj felgą góra dół. Jeśli jest luz, nie wchodzi ciasno na piastę musisz zastosować pierścień centrujący. U mnie był potrzebny z 74,1 na 72,6. Podjedz do wulkanizatora sprawdzi średnice felgi i będzie wiedział. piasta samochodu ma 72,6. Mi założyli najzwyklejsze plastikowe ale mam zamiar zamówić sobie z allegro aluminiowe.
Opublikowano
Tylko, że ja mam oryginale felgi BMW tylko nie wiem czy akurat od modelu E60... Więc u mnie chyba też będzie potrezbny z 74,1 na 72,6 ?
BMW E60 530D SEDAN 2003r
Opublikowano

Kupiłem dostępne rozmiary dla piasty w E60:

 

4 x pierścień nr 132 74,1 - 72,6

4 x pierścień nr 154 76,1 - 72,6

 

1 z 2 rozmiarów powinien pasować :D

 

Zobaczymy czy to coś pomoże... ;)

BMW E60 530D SEDAN 2003r

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.