Skocz do zawartości

Kodowanie adaptacja wtryskiwaczy DIS, INPA


alvarokr

Rekomendowane odpowiedzi

Co do INPY już odpowiedz znalazłem sam :) Wchodzimy w silnik > DDE 6.0 dla M47TU2 > ACTIVATE > IMA ADJUSTMENT pojawią się aktualne kody wtryskiwaczy klikamy CHANGE i mając wtrysk np: AT12345 wpisujemy ima1;AT12345 (gdzie jedynka przy IMA oznacza numer cylindra). Nie testowałem czy działa u mnie gdyż jutro dopiero zmieniam wtryski. Dam znać po zmianie o efektach. Jak adaptacja wygląda w DIS to nie wiem ..jeśli ktoś wie proszę o instrukcje Edytowane przez alvarokr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Ja robilem u siebie adaptacje aktualnych wtryskiwaczy, to sie chyba kalibracja nazywalo, wlaczylem i zostawilem na wolnych obrotach jak kazal. Trwalo ok 4 minut, wydaje mi sie ze jest delikatnie cichsze klekotanie immniej mi galka wibruje ale to pewnie autosugestia ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robilem u siebie adaptacje aktualnych wtryskiwaczy, to sie chyba kalibracja nazywalo, wlaczylem i zostawilem na wolnych obrotach jak kazal. Trwalo ok 4 minut, wydaje mi sie ze jest delikatnie cichsze klekotanie immniej mi galka wibruje ale to pewnie autosugestia ;)

 

robiłeś sam czy byłeś u kogoś? Jak coś to opisz jak to zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Ja robilem sam, kozystalem z plikow pod vmware pby tradot. Po wykryciu poprawnym auta dajesz services czy cos kolo tego i tam masz przeplywke, dpf, wtryski, test przelewowy, i inne bajerki. Wszystko jest ladnie opisane nie bedziesz mial problemow

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robilem sam, kozystalem z plikow pod vmware pby tradot. Po wykryciu poprawnym auta dajesz services czy cos kolo tego i tam masz przeplywke, dpf, wtryski, test przelewowy, i inne bajerki. Wszystko jest ladnie opisane nie bedziesz mial problemow

 

hmm raczej problemy mogę mieć bo w dis wszystko po angielsku :D chyba że masz spolszczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Nie mam niestety, ale to nie problem - slownik do lapki i heja :). Ja tak ncs na poczatku robilem bo u mńie ang perfekt jest za to niemiecki mocno kula . Wtrysk to injector, common rail to chyba wiadomo, calibration to pewnie tez skojarzysz, a ogolnie procedura polega na tym ze wybierasz ckalibracje, klikasz zolta strzalke czekasz az on sobie to wszzystko poustawia i znowu zolta strzaleczka. Ale najlepei wez kogos kto zna angieslki bo mozna sporo w dis-ie namieszac jak sie nie wie co sie robi.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam niestety, ale to nie problem - slownik do lapki i heja :). Ja tak ncs na poczatku robilem bo u mńie ang perfekt jest za to niemiecki mocno kula . Wtrysk to injector, common rail to chyba wiadomo, calibration to pewnie tez skojarzysz, a ogolnie procedura polega na tym ze wybierasz ckalibracje, klikasz zolta strzalke czekasz az on sobie to wszzystko poustawia i znowu zolta strzaleczka. Ale najlepei wez kogos kto zna angieslki bo mozna sporo w dis-ie namieszac jak sie nie wie co sie robi.

 

Nie no aż tak źle nie jest z tym angielskim :D myślałem że to coś bardziej skomplikowanego :D Zerknę jutro jak to wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Jak mój laptop wróci w serwisu to z chęcią zrobię ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

jestem zmuszony odgrzać wielkiego kotleta. Powie ktoś jak zakodować wtryski ? Jutro wracają z regeneracji więc muszę je zakodować.

 

Jak mój laptop wróci w serwisu to z chęcią zrobię ;)

 

Kolego dziqsek, obiecałeś, wywiąż się z obietnicy :) :) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kodowałem u siebie w 330d EU4 dis -em to co prawda DDE 5.0 ale myślę że będzie podobnie. Czyli, robimy szybki skan samochodu. Później function select --> Services --> Adjustment --> injection adjustment (chyba tak to brzmiało) Wybierasz który "cylinder" kodujesz i podajesz nowy IMA i analogicznie dla reszty kończysz zatwierdzasz i prosi o wyłączenie Terminal 15 i Terminal R z tego co pamiętam, czyli przekręcasz kluczyk ale nie wyciągasz i klik dalej. I po sprawie, to tak w skrócie. Jutro bedę jeszcze jednego wymieniał i kodował bo któryś cyka to jak chcesz postaram się porobić fotki.

 

 

Ale teraz widzę że spikepool też ma dde 5, jeśli podpis się zgadza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
  • 3 lata później...

Witam,

Ostatnio po wymiane oleju stwierdziłem, że zakoduje sobie wtyrski, ponieważ po ich regenracji, mechanik je włożył i nie kodował. Jeździłem tak 4 lata.

Zrobiłem to inpą. Wybierasz silnik, następnie F6, następnie F3 (IMA coś tam :P)

Wszystko przebiegło pomyślnie (M47N2 163KM 2007r.) Jeżeli komuś wyskakuje błąd, wprowadza niewłaściwy numer IMA. U mnie rownież to miało miejsce. Dopiero przeglądając dokumentację, którą otrzymałem z zregenrowanymi wtryskami, okazało się, że numery IMA również uległy zmianie. Po wprowadzeniu numerów IMA z dokumentacji INPA "łyknęła" nowe numery. Różnicy nie zauważyłem żadnej szczerze mówiąc.

Należy pamiętać aby wpisać to według schematu, czyli:

ima1;numery IMA

Jedynka (1) to oczywiście nr. cylidnra. Bez żadnych spacji, z dużych liter. Wtedy dopiero wszystko wskakuje poprawnie.

Trzeba zwracać uwagę na odpowiednie cylidnry, bo wpisując poprawne numery IMA można je tak naprawdę przypisać do dowolnego cylindra.


Mam nadzieję, że komuś się przyda. Już kombinowałem żeby DIS'a ogarnąć albo inną Inste ale INPA dała radę.

Wtryski z końcówką 216 (chyba EURO 4) składają się z szcześciu (6) różnych znaków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.