Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem że jest całe morze tematów na ten temat, większość wygląda na zasadzie odbijania piłeczki pingpongowej :) (ping: jak podnieść moc, pong: zrób swap) dlatego nowy temat.

Przez krótki okres czasu byłem w posiadaniu 2 compactów z silnikikiem 1.6 M43, z tego samego rocznika i chciałem opisać pewne różnice:

 

jeden z samochodów (ten w podpisie, na części) nie posiadał katalizatora, założony był stożek zamiast seryjnego filtra, wymieniony był przepływomierz na ten z 1.8IS, zaślepiony gumowy wąż (ten co wychodzi z pokrywy zaworów przy podszybiu) i to raczej koniec modyfikacji, po złym odpowietrzeniu i przegrzaniu w silniku klekotały jak zimny diesel panewki - ponoć kompresja jest wtedy słaba - w takim stanie samochód kupiłem, drugi z samochodów 100% seria w bdb stanie

 

pomijając dźwięk pierwszego samochodu (brak kata i stożek), przyspieszenie do 96km/h to 1,1s różnicy tzn pierwszy samochód 11,3 natomiast drugi, seryjny 12,4s (dane średnie z 3 pomiarów), największa różnica była przy mnijeszych prędkościach, tak do 60/70km/h (to już subiektywne odczucie, poparte jedynie faktem łatwiejszego zerwania przyczeności przy ruszaniu)

 

słyszałem, że założenie komputera silnika z IS`a do 1,6M43 też zmienia nieco parametry na + (ale u mnie w obydwu samochodach kompy są seryjne), więc spragnieni mocy w 1,6 :lol: :lol: :lol: :lol: możecie spróbować sobie takich modów

 

 

Nie wiem na ile to przypadek, na ile faktycznie zmiana przepływomierza ma wpływ na moc w tym silniku (tylko w tym upatruję wzrost mocy), acha w obydwu samochodach prędkości były porównywalne przy zadanych obrotach na różnych biegach, koła również o tej samej średnicy, samochody nie były na hamowni, więc nie pytajcie o moc

 

jak komuś pomogę to miło, jak zaszkodzę to... każdy ma swój rozum, jeśli temat w złym miejscu, albo ktoś już o tym pisał to poroszę o przeniesienie lub do kosza

 

pzdr Krzysiek

Opublikowano

tego nie miałem narazie okazji sprawdzić, ale tak jak napisałem prędkość taka sama w obydwu autach przy określonych obratach sprawdzane przy różnych biegach

 

gdzieś też słyszałem, że w 1.6 założenie wiatraka chłodnicy elektrycznego powoduje na tyle wyraźne odciążenie silnika, że na hamowni ponoć różnica 1-2 konie..... ale coś nie chce mi się w to wierzyć??

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
weźmy pod uwagę, że wiatrak elektryczny też zabiera moc gdy się włączy, a wiatrak na sprzęgle lepkościowym nigdy nie jest w 100% zasprzęglony, do tego gdy jedziemy szybciej opór wcale nie jest taki duży, bo przecież powietrze przelatujące przez chłodnice trafia na wiatrak i również go napędza redukując tym samym opór na wale. Owszem jeśli na hamowni mamy słabą dmuchawę, to ten opór będzie o wiele wiele większy, stąd może wykazywać tak duży spadek mocy moim zdaniem
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Być może masz rację... Ja sprawdzałem przyspieszenie g-tech oraz moc na hamowni z viskiem i bez oraz z załączonym wiatrakiem elektrycznym i mam odmienne doświadczenie niż kolega. Chyba, że kolega nie doświadczył :?:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
nie doświadczyłem, piszę na logikę. Jeśli było to robione na jednym silniku to faktycznie, natomiast jesli dwa różne silniki (mimo że tego samego typu, pojemnosci i wszystko identyczne) to różnica mogła wynikać również z różnego stopnia zużycia dwóch silników.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam. Mam taki silnik1,6 m43 w no własnie nazwijmy to w motocyklu :wink:

Nie moge dac 1.8is ani żadnej wiekszej jednostki.

W jaki sposób i jakimi zabiegami moge poprawic osiągi silnika ?

 

Mam taki pomysł:

1. odelżenie koła zamachowego

2. planowanie głowicy

3. brak katalizatora

4. wiatrak chłodnicy elektryczny (wymusza to konstrukcja pojazdu - chłodnica z przodu, silnik z tyłu)

5. kolektor 2w1 + 2w1

Czy wypowie sie ktoś w tym temacie ?

 

Szukam też opisów i projektów BMW z silnikami 4cyl. + gaźniki motocyklowe - zna ktoś taką BMke w PL ?

 

Pytanie z innej beczki:

Czy wszystkie silniki 1.8is mają dwumas ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

1.8is kupisz za 1.5 tys kpl na swap i masz serie ktora mozna dlubac

ale jesli sie upierasz przy tym co masz to

- walek wysylasz do rewaru w krakowie

- glowice planujesz, obrobka kanalow, zaworow (na bogato dajesz wieksze zawory)

- regulowane kolko rozrzadu

- wydech tansza opcja to kolektor z IS, reszta 2", drozsza opcja to custom

- przpustnica - moze da sie rozwiercic(nie wiem) moze z innego modelu zalozyc wieksza(nie wiem czy jakiegokolwiek pasuje)

- na koniec program u kogos zrobic albo wrzucic DET III wywalic przeplywke i wystroic

 

ITB robilem, nie w bmw ale to nie wazne, tniesz kolektor ssacy przy glowicy, spawasz proste rurki z alu, laczniki gomowe, przepusnice z motocykla (GSXR 750 - tanio i dobrze). DET III w trybie fuel implant to ogarnie, idealnie nie bedzie ale bedzie jezdzilo poprawnie

 

jaka moc uzyskasz? a kto to wie :) nikt nie grzebie chyba tych silnikow

 

przy okazji moze warto kupic m43b18 zawsze to wieksza pojemnosc (chyba ze chodzi o jakies zawody i musi byc do 1600)

silnik za pare stowe, i zrobic sobie na gotowo a pozniej tylko przerzucic

Opublikowano

Dzieki za odpowiedź, co do silnika to 1,8 M43 też może byc. Musi byś krótki (wystaje za tylną oś jak w garbusie i maluchu. Zależy mi na dobrym starcie i upalaniu gumy. Predkośc aż tak nie istotna bo ogranicza mnie skrzynia która do 160km/h wyrabia. Skrzynia pochodzi z vw garbusa wiec dużych mocy nie przeniesie, wytrzymują do 140KM przy wiekszej mocy ukreca sie atak. Dodam że opony mam w rozmiarze 295/55/15 na 9 calowej feldze co czyni też spory opór dla reszt jednostki.

Myślałem też nad 1,8is ale cieżko trafic w dobrym stanie, a że to 16zaworowy to i sie kreci wysoko.

Przemyśle jeszcze to bo koszta wyjdą podobne.

Gdzieś ktoś mi mówił że można kompressor z mercedesa clk wsadzic i że da sie to wystroic :roll:

 

A jak z dwumasem w 1,8is jest czy nie ma ? mam sprzeczne informacje, jedni piszą że jest inni że nie ma :wink:

Opublikowano

zawsze mozna isc taniej czyli walek rewar 300 zl

det III 400 zl

glowice poprawic we wlasnym zakresie, usunac przeplywke (waskie gardlo, stara klapkowa)

i cos sensownego powinno wypluc

 

 

a kolo zamachowe dwumasowe na pewno jest w IS w e36

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.