Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam !

Czy macie jakieś doświadczenia z jazdy F10 z zawieszeniem sportowym?

Ja obecnie zastanawiam się nad wymianą w swojej 525 zawiasów na sportowe. Auto super ale rozczarowało mnie nieco " kanapowe " zawieszenie - nawet w trybie sport.

Czyżby charakterystyczne prowadzenie serii pięć skończyło się na E60. Na to wychodzi!

Edytowane przez grs1976
Opublikowano

Też mnie rozczarowało. E60 bardziej mi odpowiada.

Studiuje temat od jakiegoś czasu. Najlepsze są podobno sprężyny AC Schnitzer, obniżają 20-25mm. Każdy chwali prowadzenie po zmianie. Koszt ~500 Euro. Wymiana ~2000 pln. w każdym ASO. Dodatkowo warto zmienić gumki, odboje na te z M pakietu, są wytrzymalsze i trochę twardsze.

Tyle samo będzie kosztowało założenie sprężyn M, ale różnica jest minimalna więc chyba nie warto.

Od razu odrzuć H&R, obniżają realnie 35-40mm i zostawiają za mały skok. Wszystkie inne tańsze marki też raczej się nie nadają.

Bilstein podobno pracuje nad całym zawieszeniem regulowanym które ma pracować z ecu bmw ale jeszcze nie jest dostępne.

W kwietniu planuje założyć schnitzera, jak chce ci się czekać to potem napiszę czy warto.

Opublikowano (edytowane)

Miałem wątpliwości co do pakietu M sport - nawet szukałem demówki M ale niestety tak dobrze nie ma.

Sprawdzałem ostatnio na realoem czym się różnią te zawiasy i tam też oprócz sprężyn jest inny stabilizator (grubszy), gumy, amorki raczej też. Koszt z goła dużo większy ale do zrobienia i to nawet w ASO. Ciekawy temat z AC jak wytrzymam z wymianą to chętnie poczekam na wrażenia z jazdy. Ciekawe jak ta zmiana zagra ze zmienną charakterystyka zawieszenia. Powiem szczerze że dłuższego czasu próbuje rozgryźć ten temat i do dzisiaj nie wiem co tam się zmienia przy przełączeniu na sport. Orły z ASO wymieniają że jest to system kontroli dynamiki jazdy ... i na tym się kończy ich wiedza. Żadnych konkretów technicznych.

Edytowane przez grs1976
Opublikowano

Zmienna charakterystyka polega na tym, że masz amory gazowo olejowe, w oleju są drobinki metalu, obok jest elektormagnes, którego zadaniem jest zmiana gęstości oleju, w zależności czy działa słabiej czy mocniej amortyzator jest twardszy i ma krótszy skok lub nie. Oczywiście jest to krótkie i uproszczone tłumaczenie. Dodatkowo guziczkiem comf/nor/sport/+ zmieniasz jeszcze charakterystykę skrzyni, silnika i trakcji.

Też mam EDC i podobno ACS współpracuje z tym dobrze, ponieważ nie są dużo krótsze i są twardsze tylko "na końcu" skoku. Generalnie ludzie bardzo chwalą, i piszą, że f10 wreszcie zaczyna jeździć jak bmw (ludzie którzy już mieli ich kilka wcześniej).

Ja mam gwarancję do kwietnia, zimę jeszcze pojeżdżę na seryjnym i akurat się skończy. Na stronie ACS jest napisane, że nie traci się gwarancji ale u nas mi powiedzieli, że traci się na wszystko co jest związane z kołami.

Polecam przejrzenie tych tematów, masz tam zdjęcia i opinie:

http://f10.5post.com/forums/search.php?searchid=19909842

Opublikowano
Z EDC ok - rzecz w tym że ja nie mam u siebie EDC a możliwośc regulacji mam. Od wrzesnia zmienili opisówkę na "comfort, normal, sport i plus, bez EDC. Oglądałem amory przy wymianie opon i w żaden sposób nie są podłączone elektrycznie.
Opublikowano

Czyli masz przyciski Normal/Sport. Czyli możesz regulować tylko charakterystykę silnika, skrzyni, układu kierowniczego. Nic nie zmieniali. Jeśli byś miał EDC miałbyś przyciski Comfort/Sport (4 tryby do ustawienia). Przy wymianie opon zobaczyłbyś przewody elektryczne przy amorach.

Plus tego jest taki, że możesz śmiało zakładać sprężyny sportowe ACS i nie martwić się o uszkodzenie zaawansowanego zawieszenia. Ja gdybym nie miał EDC to już bym założył ACS (bez wymiany gumek), gdyby było za twardo to wracasz do seryjnych. Tylko rób to ASO a nie w garażu :)

Opublikowano
Tu pojawia się problem - też tak myślałem. Od września 2011 czyli w mojej 5 są cztery a raczej trzy tryby bo ostatni to eco pro. Jest comfort (nie tak jak u ciebie podejrzewam comfort +), sport i sport plus. Jak opisuja na stronach i informują klienta przy przełączeniu na sport konfig zawieszenia też ma miejsce. Ja tego za bardzo nie czuję, moża tak delikatnie. Pytam jak to działa - odpowiedzieć nie potrafią. I w tym cały paradoks. Co do wymiany to mam jeszcze sporo gwarancji więc albo M - co niewiele da. Albo czekać do końca gwarancji.
Opublikowano
informują klienta przy przełączeniu na sport konfig zawieszenia też ma miejsce

Bezedura ;) to znaczy, że sami nie wiedzą.

Opublikowano
Walcze z tematem już dość długo - niestety u dealera i to nie tylko w Szczecinie, nic kompletnie nie wiedzą. Próbują przekonać mnie do czegoś, czego w moim aucie poprostu nie ma. Napisałem do centrali zobaczymy co odpowiedzą. Sprzedawcy wogóle dziwią się, dlaczego ja pytam o takie rzeczy a nie zamknę paszczę i jeżdzę. Wydaje mi się że jadnak że po długich mękach mużdżenia znalazłem dzisiaj odp. na swoje pytanie. Prawdopodobnie zastosowali Dynamic Performance Control, system aktywnie rozdzielający moment obrotowy, który może wpływać na lepsze pokonywanie zakrętów i imitowaać coś co oni nazywają utwardzeniem układu jezdnego. Tak naprawdę z zawieszeniem nie ma nic wspólnego. Dla mnie to kompletna porażka, gdybym wiedział to od sprzedawcy, zamówiłbym dodatkowo EDC a teraz po ptokach. Najlepsze jest to że większa część właścicieli bmw 5 bez EDC myśli że po naciśnieciu zaczarowanego przycisku SPORT auto robi się sportowe a zawieszenie zamienia się na M5 :) . Bez urazy ale sam tak myślałem przez pierwsze 7 tysiaków km. Ciekawe co mi odpowiedzę bo mam wrażenie że pojęcia nie mają co sprzedają.
Opublikowano (edytowane)

Ale istota działania DPC jest zupełnie inna. W dodatku nie jest to rozwiązanie montowanie w serii 5. Na razie występuje tylko w X6.

Opiera się na zastosowaniu dodatkowego dyferencjału w tylnym moście, który potrafi przerzucić moment obrotowy pomiędzy oba tylnymi kołami ( podobne rozwiązanie występuje w Hondzie Legend posiadającej SH-AWD ). Przy pokonywaniu zakrętu, większy moment dostaje zawsze koło będące na zewnątrz łuku, a w skrajnych przypadkach może to być i 100%.

Także tego akurat na pewno nie masz w swojej piątce.

Wydaje mi się, że owe przyciski do zmiany ustawień wszystkich wymienionych układów, dostaje się razem ze skrzynią sportową. Przy czym jeśli nie dokupimy EDC, zmieniać można jedynie reakcje skrzyni/silnika/trakcję, i nie ma opcji comfort+, ta występuje jedynie przy Adaptive Drive ( Ty masz comfort/sport/sport+/eco pro ).

W serwisie też nie byli mi w stanie tego wytłumaczyć. To nic nowego.

Myślę, że EDC jest wart wydania tych kilku tysi, niemniej Ty posiadasz wersję potencjalnie znacznie mniej awaryjną i tańszą przy ewentualnym serwisie. Sam łamię się z myślami, którą opcję wybrać.

Edytowane przez Pemek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czy orientujecie się jakie są koszty serwisowania zawieszenia z EDC w F 10, czy w stosunku do zwykłego zawieszenia tylko inne są amortzatory?
Opublikowano (edytowane)
Przy samym EDC masz tylko inne amortyzatory i dodatkowo sterowanie reszta zawieszenia jest taka sama. Zwykły amortyzator bez EDC kosztuje 1400 natomiast elektryczny niecałe 2000. Co do awaryjności to pojęcie względne, trochę o tym czytałem i jak narazię nie ma opini co by w F10 dochodziło do jakiś częstych awarii EDC. Nie mniej jednak chyba warte dopłaty. Edytowane przez grs1976
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy warte to się nawet nie zastanawiam, ale lubię zgłębiać tematy, różnica w oryginale nie jest duża. Czy takie amortyzatory można kupić w zamienniku?, kto produkuje dla BMW? (do E60 Sachs zwykłe kpl. przód można kupić spokojnie za 1000 zł)
Opublikowano
Można też regenerować. Na forach F01 są firmy z których ludzie są zadowoleni. Piszą tam zwykle właściciele aut z przelotem >150tys. więc już coś wiedzą o tym zawieszeniu. Myślę, że wiele się nie różni technologia w F01 vs F10. Regeneracja kosztuje zwykle grosze, tylko czy starczy na kolejne 150tys., tego nie wiem.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jestem właśnie po jeździe próbnej F10 z zawieszenie sportowym w m-pakiecie, poprostu rewelacja. Auto na 18 prowadzi się podobnie do e60, czuć nieco większą masę ale zawiecha jest tak dobrana że autko sprawia w tej konfiguracji sporo frajdy z jazdy. Układ kierowniczy też nieco bardziej bezpośredni i tu zasługą jest chyba większa sztywność, bo podzespoły takie same jak w aucie bez m-pakietu. W tej konfiguracju 5 ma swoje, a nie pożyczone od starszego brat "7" DNA. Niewiele myśląc wyspecyfikowałem różnice zawieszenia pomiędzy zwykłym a mpakietem i do aso po wycenę. W dziale części optymistycznie, wycenili części na (około 7tys z rabatem) . Niestety serwis jak z wszystkim czego nie ma w instrukcji, ma wielki problem. To zbieżności nie ustawią, niby soft od trakcji i abs jest inny, zagrożenie bezpieczeństwa itp. Moim zdaniem te systemy są adaptacyjne i przy tak niewielkich różnicach w zawieszeniu (przecież nie obniżamy auta o 40mm tylko o ok 15mm a amorki i sprężyny to nadal charakterystyka miejsko-sportowa) powinna bez problemu podołać. Równie dobrze można powiedzieć że prz 20 calowej feldze trakcja sobie nie poradzi a przecież nie ma przeciwskazań aso.

Chetnie wsłucham się w wasze opinie.

Opublikowano
Chetnie wsłucham się w wasze opinie.

 

ASO się chętnie w to pobawi bo za Twoją kasę sobie poćwiczą. Idę o zakłąd, że w życiu tego nie robili więc jakiś kolo 2 lata po technikum z 2 letnią praktyką w ASO dostanie wydruk pdf'a, techniczny słownik niemiecko-polski, worek gratów i zacznie zabawę z Twoim autem. Moja szklana kula pokazuje wiele wizyt w ASO, tłumaczenie się z ich strony, rozkręcanie, skręcanie, poprawianie, frustracje i generalnie moim zdaniem: Run, Forrest, run...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chetnie wsłucham się w wasze opinie.

 

ASO się chętnie w to pobawi bo za Twoją kasę sobie poćwiczą. Idę o zakłąd, że w życiu tego nie robili więc jakiś kolo 2 lata po technikum z 2 letnią praktyką w ASO dostanie wydruk pdf'a, techniczny słownik niemiecko-polski, worek gratów i zacznie zabawę z Twoim autem. Moja szklana kula pokazuje wiele wizyt w ASO, tłumaczenie się z ich strony, rozkręcanie, skręcanie, poprawianie, frustracje i generalnie moim zdaniem: Run, Forrest, run...

niestety taka jest smutna prawda ze do pracy w aso zatrudniaja sie zeby dostac papierek pózniej po jakims czasie zwalniają się i duzo lepsza kase dostają w warsztacie u Pana Henia

Opublikowano (edytowane)

Po pierwszych jazdach testowych które odbyłem gdzieś w lipcu/sierpniu F10-ką, nie byłem jakoś mega podniecony zawieszeniem, owszem fajnie auto sie zachowywało na nierównościach, zakrętach, ale bez szału (auto było na 17-kach) Ale nie było pełnego Adaptve drive i zawieszenia od M-kaietu. Porównując to w tej chwili do mojej F11-ki to różnica jest duża.

Parafrazując. Jestem zgodny, że F11-ka za 280k a 400k robi dużą różnicę, nie tylko w tym jak auto się prowadzi, ale co potrafi zaoferować za więcej wydanych €.

Edytowane przez Dawid S
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano (edytowane)
Nie wiem czy minie dobrze zrozumiałeś ale ja jeździłem zwykłą 520d w pakiecie M z zawieszeniem sportowym ale mechanicznym bez zadnych regulacji. Powiem że różnica jest bardzo duża - moja F10 (zawieszenie standard) o ile dziury pokonuje dość fajnie to już na nierównościach poprzechnych, chopkach buja się dość znacznie. Edytowane przez grs1976
Opublikowano

 

 

Nie wiem czy minie dobrze zrozumiałeś ale ja jeździłem zwykłą 520d w pakiecie M z zawieszeniem sportowym ale mechanicznym bez zadnych regulacji. Powiem że różnica jest bardzo duża - moja F10 (zawieszenie standard) o ile dziury pokonuje dość fajnie to już na nierównościach poprzechnych, chopkach buja się dość znacznie.

 

No ok, Tym bardziej potwierdzasz, to co jest potwierdzone.

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
Powiedzcie co myślicie o teori ASO iż po wymianie sprężyn i amorów trakcja i abs może błędnie działać ?

 

Ja myślę, że jeśli oni na dzień dobry tak twierdzą to masz właściwie pewność, że tak będzie. Tłumaczenie powyższego stwierdzenia z języka ASOwego na polski brzmi "Jak już się uparł to powiedzcie mu, że możemy to zrobić ale zabezpieczcie się jak możecie przed tym, że na bank coś po drodze schrzanimy".

 

To jest trochę tak jakby lekarz Ci zaproponował niezawodny sposób leczenia kataru sondą wkładaną przez odbyt. Super, że działa ale ja jednak bym wolał tydzień pochodzić z chusteczkami.

Opublikowano
Powiedzcie co myślicie o teori ASO iż po wymianie sprężyn i amorów trakcja i abs może błędnie działać ?

 

 

To jest trochę tak jakby lekarz Ci zaproponował niezawodny sposób leczenia kataru sondą wkładaną przez odbyt. Super, że działa ale ja jednak bym wolał tydzień pochodzić z chusteczkami.

 

:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.