Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zauważyłe że mam na stałę spiete wisko z poczatku nie wiedziałem co jest grane ale jak dodaje gazu to mam taki szum jakgdyby turbina miała zaraz kogoś wciągnąć. Dziś poruszałem wiskiem na wyłączonym silniku to kręci się z oporem po włączeniu silnika kręciło się ale można było je zatrzymać ale jak przygazowałem to się spieło i mało kolesiowi palca nie urwało. koleś mechanik mi powiedział że jak mam cały czas spiete wisko to trace z 3 KM . Najdziwniejsze jest to że wisko wygląda na nowe auto kupiłem z zeszłym roku i od początku tak chodziło.
Opublikowano

Sprawne wisko urywa palce!!!

Generalnie wisko wspomaga prace układu chłodzenia więc nie powinno cały czas pracować a prędkość obrotów jest równa obrotom silnika

Jeżeli masz nowe wisko i uważasz ze za często się uruchamia to moze byc spowodowane niedomaganiem chłodnicy

W naszych autach układ chłodzenia jest delikatny i takie rzeczy jak pompa wody termostat wisko czy chłodnica lepiej wymieniać zawczasu

Niektórzy co 3 lata wraz ze zmiana płynu w chłodnicy wymieniaja zapobiegawczo wrzystkie te częsci tak dla świetego spokoju :cool2:

Opublikowano
Ale na zimnym silniku nie powinno chyba sponać a u mnie nawet na zimnym jak przygazuje to jest szum pracującego wiska.
Opublikowano
takie rzeczy jak pompa wody termostat wisko czy chłodnica lepiej wymieniać zawczasu

Niektórzy co 3 lata wraz ze zmiana płynu w chłodnicy wymieniaja zapobiegawczo wrzystkie te częsci tak dla świetego spokoju :cool2:

 

Chyba troche przesadzasz. Mam auto z 97 i do pompy jeszcze nie zagladalem ale termostat i chlodnica byly oryginalne. Jak juz bym mial za duzo kasy, to kupilbym ori, choc termostat wahlera i chlodnica nissens mnie jeszcze nie zawiodly.

 

Co do dzialania visco to ja sprawdzam tak: na zimnym silniku oczywiscie zgaszonym robie obrot jak kolem fortuny. Powinno zrobic niemal caly obrot 360*. Nagrzewam silnik i dobrze przepaluje zeby spielo i robie test jeszcze raz. Teraz zrobi 1/4 obrotu czyli 90*. Wtedy mozna uznac ze jest wstepnie sprawne. W wielu beemkach visco juz dogorywa i jesli mechanik mial na tyle malo doswiadczenie za pchal tam rece, to mozliwe ze nigdy sprawnego nie widzial :duh: Twoje na pewno nie jest zaspawane, wiec raczej jest ok. Mozesz kupic drugie, ale jak kolega kupowal u Stonesa, to dowiedzial sie ze Behr ostatnio ma sporo zwrotow i za jego rada wzial meyle. 2 tygodnie dzialalo niepoprawnie, pozniej sie jakos ustabilizowalo, ale mialem wrazenie ze 100% sprawne nie jest. Jesli chcesz drazyc temat to zaczalbym od regeneracji tym olejem z Toyoty, ale najpierw zasiegnij mechanika specjalizujacego sie w BMW.

Opublikowano
Ja ostatnio dwa razy reklamowałem Behr, za późno się włączały. Zregenerowałem stare Sachs i śmigam bez problemu.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
masz zblokowane wisko bo jest do bani.... mialem ten sam problem chociaz nawet troche mi sie to podobalo :D co prawda na zblokowanym wisko jezdzilem jakies 3 miechy wiec skutkow ubocznych nie bylo ;) za to efekt samolotu murowany hehehehe, musisz zmienic to sprzęglo wiskotyczne i tyle, najlepiej z oryginalnym wiatrakiem kup bo jak masz podróbe wiatraka z niewydarzonego plastiku to taki wiatrak pracuje jak koło po dzwonie...z czasem rozsypie każde wisko.... mialem taki problem u siebie, wymienialem 3 razy! za 3 razem zmądrzałem i kupilem oryginalny wiatrak i wisko sachsa
Opublikowano

Dokładnie tak jak piszesz kolego mi też się nawet to podoba bo auto chodzi jak by miało turbinę z ciężarówki, ale koleś mi wlaśnie powiedział że jest strata mocy, nie dogrzewa silnika i dogrzewacz może sdzfankować. Nie wiem jak jest wiatrak czy oryginał czy nie ale myślę że raczej orginał bo auto jest z niemieć jestem pierwszym właścicielem w polsce, ale wyciagnę i sprawdzę. Pytałem o wisko SRL bo jest w dobrej cenie na allegro i roczna gwarancja.

A jak mogę zregenerować swoje ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wisko lubi się zwyczajnie zatrzeć i to jest właśnie u ciebie. Jest do wymiany a nie do naprawy.

SLR ja osobiście bym nie kupował . Przecież powiedzmy sachs nie będzie jakoś strasznie drogi. na tym nie warto oszczędzać.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Co do SLR to u kolegi montowalismy amory tej firmy do e36 i po 3 miechach juz wogle nie trzymaly- tragiczna jakosc. Elektronika ponoc dramat, mysle ze z visco bedzie podobnie.

 

Co do tego niedogrzewania, to nie do konca to prawda. Po to jest termostat, zeby cos takiego nie wystepowalo. Moze sie jedynie dluzej nagrzewac, ale tez nie jakos znacznie.

 

Instrukcja regeneracji:

viewtopic.php?t=109419

 

Jak chcesz tanio to od tego zacznij, badziewny zamiennik to zly pomysl.

Opublikowano
Nie wiem ile kosztuje sachs ale behr jest o ponad dwa razy droższy od srl. A na behr jest duzo negatywów a przecież to oryginał.
Opublikowano

 

Chyba troche przesadzasz. Mam auto z 97 i do pompy jeszcze nie zagladalem ale termostat i chlodnica byly oryginalne. Jak juz bym mial za duzo kasy, to kupilbym ori, choc termostat wahlera i chlodnica nissens mnie jeszcze nie zawiodly.

 

To dobrze ze ci pompa trzyma :cool2: ja mam auto z połowy 98 i jestem po wymianie pompy, ori były montowane z kiepskim plastikowym wirnikiem i lubią sie psuć , mi w ciągu roku padła pompa obudowa termostatu teraz termostat niedomaga podejrzewam ze wisko tez nie jest pierwszej świeżości tak wiec robiąc wszystko od razu miałbym spokój a chłodnica w 14 letnim samochodzie tez może być już lekko pozapychana płyn powinno sie wymieniac co 3 lata a tak naprawde to mało kto tego przestrzega

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ja ostatnio wymieniłem wisko .Mam pytanko bo różnie piszą na forum.

Czy ktoś kupował FEBI. Akurat BEHR-a nie było a potrzebowałem kupić szybko.Po założeniu mam wrażenie że zbyt szybko się kręci w stosunku do poprzedniego-gdy było dobre oczywiście.

Na wyłączonym silniku wiatrak mozna ręcznie obrócić ale nie na tyle żeby zrobił jeden cały obrót.może z 1/4 .Po załączeniu silnika mam wrażenie że obroty wiatraka są takie jak obroty silnika.

Strate mogłem ręcznie zatrzymać na zimnym włączonym silniku a na tym paluszki by połamało.-myślicie że powinienem je reklamować.?

Kierowca BMW bez punktów karnych? Nie ma takiego... no chyba że uciekł...
Opublikowano
A może mi ktoś podpowiedzieć ile jest roboty przy wymianie i co konkretnie trzeba rozebrać? Bo przyglądałem się temu ale jakoś nie mam pomysłu jak się dobrać do wisca...
Opublikowano
Kolego są różne sposoby. Jednym z wielu jest nałożenie długiego klucza 32 jak dobrze pamiętam i walenie w niego większym młotkiem. Mi się to nie udało chodź dużo czasu próbowałem, lecz wziąłem dobry śrubokręt, zahaczyłem poprzecznie na śruby, klucz w rękę i odkręciłem. Żadnych plastików nie wyjmowałem. Za drugim razem zrobiłem to już w 2 minuty. Powodzenia :D Oczywiście żeby okręcić kręcisz kluczem w drugą stroną bo lewy gwint jest :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.