Skocz do zawartości

320d buczenie podczas przyśpieszania na 4 biegu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!

otóż sprawa wygląda następująco:

1 bieg- nic nie buczy i nie wpada w rezonans

2 bieg - but w podłoge cicho bez problemów

3 bieg- but w podłoge i przy ok 2500-3000 pojawiają sie lekkie wibracje

4 bieg- jedziemy ze stałą prędkością 80km/h i 2000obr zaczynamy przyspieszać i słychać basowy pomruk, buczenie wiciskam gaz do końca beemka żwawo przyśpiesza i przy ok 2500obr już jest cicho... zauwazyłem ze buczenie sie pojawia gdy redukuje z 5 na 4 i gdy obroty są równe 2000 lub troche wieksze... jak mam 4 bieg i obr ok 1700 (wiem ze nie zdrowo dla silnika i dwumasu) i zaczymam przyspieszać to beemka bez problemu wkręca sie na obroty i po przekroczeniu 2000obr jest cicho i nic nie buczy:? czasami coś jej odwali i nie buczy, ale zauwazyłem ze coraz rzadziej jej "odwala"... odgłos taki jabyśmy mieli zbyt wysoki bieg a za niską prędkość obrotową ale na litość boską 2000obr dla diesla który ma max moment przy 1750 to chyba nie jest za mało?? poza tym bmw po wcisnięciu gazu ochoczo przyśpiesza wieć raczej nie ma "ciężko" przy tych obrotach...

5 bieg- występuje buczenie gdy przyspieszamy od 100km/h (2 tyś obr) ale nie jest mocno słyszalne

 

mam nowy dwumas i sprzęgło, łącznik wału elastyczny wyglada jak nówka bez pęknięć...

 

pomóżcie rozwiązać tę zagadkę bo w trasie to jest troche irtytujące :? :? :shock:

 

ps własnie znalazłem na necie ze to może być któraś tuleje belki tylniej?? możliwe?? na szarpakach nie mam żadnych luzów w tylnim zawiasie wiec jak sprawdzić stan tylnich tulejii??

Opublikowano

U mnie wystepuje to: "5 bieg- występuje buczenie gdy przyspieszamy od 100km/h (2 tyś obr) ale nie jest mocno słyszalne", ale jest raczej dobrze slyszalne.

To co mowisz o tych tulejach moze okazac sie prawda... mam do wymiany tuleje z tylu. A jak sie o tym dowiedzialem? Pojechalem na stacje diag. i na szarpakach gosc wlazl na kanal i cos tam patrzyl. Wypatrzyl wlasnie te tuleje. :cool2:

Smieszna sprawa. To one mogly by tak buczec? Ja bym raczej stawial [u siebie. z pomoca Yoshiego] na nieszczelny wydech.

Exx
Opublikowano
Witam!!!

otóż sprawa wygląda następująco:

1 bieg- nic nie buczy i nie wpada w rezonans

2 bieg - but w podłoge cicho bez problemów

3 bieg- but w podłoge i przy ok 2500-3000 pojawiają sie lekkie wibracje

4 bieg- jedziemy ze stałą prędkością 80km/h i 2000obr zaczynamy przyspieszać i słychać basowy pomruk, buczenie wiciskam gaz do końca beemka żwawo przyśpiesza i przy ok 2500obr już jest cicho... zauwazyłem ze buczenie sie pojawia gdy redukuje z 5 na 4 i gdy obroty są równe 2000 lub troche wieksze... jak mam 4 bieg i obr ok 1700 (wiem ze nie zdrowo dla silnika i dwumasu) i zaczymam przyspieszać to beemka bez problemu wkręca sie na obroty i po przekroczeniu 2000obr jest cicho i nic nie buczy:? czasami coś jej odwali i nie buczy, ale zauwazyłem ze coraz rzadziej jej "odwala"... odgłos taki jabyśmy mieli zbyt wysoki bieg a za niską prędkość obrotową ale na litość boską 2000obr dla diesla który ma max moment przy 1750 to chyba nie jest za mało?? poza tym bmw po wcisnięciu gazu ochoczo przyśpiesza wieć raczej nie ma "ciężko" przy tych obrotach...

5 bieg- występuje buczenie gdy przyspieszamy od 100km/h (2 tyś obr) ale nie jest mocno słyszalne

 

mam nowy dwumas i sprzęgło, łącznik wału elastyczny wyglada jak nówka bez pęknięć...

u mnie buczało i buczało , w końcu wymieniłem WSZYSTKIE tuleje z tyłu na sankach i dyferencjale i po jakimś roku poszła podłoga .... jak ktoś ma jakieś zdjęcia itp dotyczące naprawy podłogi to proszę bardzo ..

 

pomóżcie rozwiązać tę zagadkę bo w trasie to jest troche irtytujące :? :? :shock:

 

ps własnie znalazłem na necie ze to może być któraś tuleje belki tylniej?? możliwe?? na szarpakach nie mam żadnych luzów w tylnim zawiasie wiec jak sprawdzić stan tylnich tulejii??

oprócz tulei ja sprawdziłbym mocowanie wózka ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

... odgłos taki jakbyśmy mieli zbyt wysoki bieg a za niską prędkość obrotową

Na 4 biegu też tak mam i to przy normalnym przyśpieszaniu tj. zmiana biegu przy 2tys. obrotów i gdy wrzucam 4 bieg - efekt jak wyżej.Ale przyśpiesza Ok.

I to raczej lekkie telepanie niż buczenie..Dodam,iż jest to mniej widoczne przy już dobrze rozgrzanym silniku.

 

Na szarpakach nic nie wykryto odnośnie tylnego zawieszenia oprócz tulei nr 9(tuleja mostu dyfra).

Co do tulei wózka to czasem jest tak- jak nie wywalisz starych do nie zobaczysz...i tutaj też może tak być.

Opublikowano

Dwumas odpada-zrobiony jest.

 

To coś z tymi tulejami-tak podejrzewam....tylko jak to skutecznie sprawdzić?

U mnie jeszcze trzeba sprawdzić mocowanie wózka....

Opublikowano

Wał zrobiony rok temu-Krzyżaki bez luzów,wymieniona jedna podpora.

Także jest w bardzo dobrym stanie-bo o wał trzeba dbać :wink:

 

Ciekawe czy ta tuleja nr 9 ,którą przydałoby się już wymienić-może powodować takie objawy nawet gdy reszta jest sprawna?

Opublikowano
dobra jak sprawdzić podpory wału czy są rozwalone i tuleje nr 9??na szarpakach pokaże na niej luz?? jutro podjade do mechanika to pogadam z nim :? aj beemka zrobiłe nie miły prezent na święta :)
Opublikowano
PODPORE WALU MASZ W POLOWIE WALU OD SKRZYNI DO MOSTU. JEST ZAMOCOWANA DO PODLOGI. PRACUJE TAM LOZYSKO W OBUDOWIE GUMOWEJ KTORA AMORTYZUJE DRGANIA WALU. ZAZWYCZAJ PADA OBUDOWA GUMOWA LOZYSKA I WTEDY WAL SIE TELEPIE. TAKI SAM PROBLEM MIALEM W BMW 7. ZMIENILEM I PO CHLOPOCIE.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No u mnie wymiana podpory nic nie pomogła w tym temecie...

Ten objaw występuje tylko na 4 tym biegu podczas normalnego przyśpieszania-tylko na 4-tym biegu??

Dlaczego???

Opublikowano
ja też wymieniłem łożysko wału bo było zerwane i wał właśnie w tych zakresach mocno wibrował, i niby przeszło, ale ostatnio też zaczynam zauważać owe dziwne wibracje - buczenie, nie za mocne ale zaczynam myśleć znów o wale bo to jednak podobne odczucia, nie byłoby to takie dziwne, już raz wał zmieniałem, w fabrycznym krzyżak się rozsypał już jakieś 4 lata temu, a szczerze mówiąc to i na nówkę też nie zmieniłem wtedy. mam już następny w zapasie, wymienię w wolnej chwili i się zobaczy...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

dobra chyba wyeliminowałem przyczynę... dobrałem sie do wału celem sprawdzenia podpór okazało sie ze są całe ale jedna była krzywo przymocowana (pod kątem do wału) przymocowałem jak trzeba ale zobaczyłem też ze jak mechanior składał wał to walnął sie gdzies o 2 frezy (miał narysowane kropki ale ni jak sie nie zgadzały ze sobą) odkręciłem, zdjęłem, przełożyłem - skręciłem wszystko i... chyba sie udało :mrgreen: nie ma wibracji i nie buczy jak wczesniej wiec może bedzie spokój... w weekend trasa 1000km wiec bede wiedzieć napewno czy sie udało :cool2:

ps. możliwe ze łacznik elstyczny wału jest ori z 2001 roku a wyglada jak nowy bez żadnych pęknieć?? bo widziałem zdjecia ze sa rozszarpane te łaczniki a u mnie na budziki 240kkm i wyglada jak nowy :?

Opublikowano
kurde, może i ja się walnąłem przy składaniu :duh: robiłem to na szybko, po robocie i jest taka opcja...muszę sprawdzić, a co do łącznika wału to też jeżdże na tym z fabryki i wciąż nie widzę jakiegoś zużycia, a na budziku 308tys.. gdzieś na wp ostatnio wyczytałem jakiś opis e46 320d jako auta wszechczasów...coś w tym jest :D niewiele ale zawsze :D moją mam 7 lat i prawie wszystko sam nakulałem a nigdy nie zawiodła
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
update; jednak zawiodła :) , tzn wibracje = wał nr2 na aucie, po założeniu wału nr3 problem odszedł, po dokładnych oględzinach starego wyszło na krzyżak, pierwszy od dyfra, ostatnio było tak samo...ale z drugiej strony znów 4 lata spokoju :D jest ok
Opublikowano
no nie wymieniłem, choć myślałem o tym, ale on ciągle dobrze wygląda :) wiem, że tak naprawdę jest stary i czas na niego, wymienię pewnie niedługo ale na razie buczenio - drżenie przy wciskaniu gazu przy ok 100km/h znikło - i dobrze.
  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.