Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Mam taki problem. Posiadam bmw E46 318i. Mam je półtora roku i do tej pory wszystko było w porządku. Około 1,5 miesiąca temu wsiadam do auta, próbuje odpalic, a tu nic. Kontrolki przygaszone, słychac tykanie, a auto nie pali - rozrusznik nie kręci. Naładowałem akumulator, przez dzień był spokój a później znowu to samo. Pojechałem do mechanika, powiedział że akumulator do wymiany. Kupiłem nowy i był miesiąc spokoju. Dziś wsiadam do samochodu próbuje odpalic a tu znowu to samo - przygaszone kontrolki, tykanie i rozrusznik nie kręci. Podłączyłem akumulator do łądowania na ok 6 godzin. Kontrolki świecą już normalnie ale rozrusznik dalej nie kręci. Co może byc tego przyczyną? Dodam że od jakiegoś czasu gdy włączyłem luz lub wcisnąłem sprzęgło, falowały obroty (choc nie zawsze), a jak zgasiłem auto to czasami włączał mi się nawiew ( na ok 10 sekund, później gasł i znowu się włączał- czasem działo się tak nawet przez kilka godzin)

Co może byc tego przyczyną?

Proszę o odpowiedź.

Edytowane przez edzioch3
Opublikowano
prawdopodobnie przewody do rozrusznika CI słabo łączą, jeżeli nie przewody to wina samego rozrusznika, szczotki do wymiany.
Opublikowano

Sprawdź ładowanie skoro ci padł akumulator.Posprawdzaj kable co idą do rozrusznika.

A jak ją pociągniesz zapala?Sprawdź czy klemy dobrze przykręcone.

...Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj,wsiądź odpal fure w gaz napier...szyby w dół,ryk silnika niech cię niesie:)
Opublikowano

Sprawdź ładowanie skoro ci padł akumulator.Posprawdzaj kable co idą do rozrusznika.

A jak ją pociągniesz zapala?Sprawdź czy klemy dobrze przykręcone.

...Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj,wsiądź odpal fure w gaz napier...szyby w dół,ryk silnika niech cię niesie:)
Opublikowano

Jak po wyłączeniu zapłonu wentylator dmuchawy Ci się załączał to znaczy że masz uszkodzonego tzw jeża ( sterownik wentylatora dmuchawy ) on może powodować rozładowywanie akumulatora na postoju.

 

Sprawdź sobie w teście 9.0 napięcie w instalacji na odpalonym silniku, powinno być powyżej 14V.

Jeżeli jest cały czas mniejsze to masz problem z alternatorem bądź regulatorem napięcia.

Opublikowano

Ładowanie było sprawdzane i jest ok. Tak jak już pisałem, akumulator nowy(naładowany), ale rozrusznik nie kręci.

Podjechałbym do elektryka, tylko nie wiem jak go zapalic. Na popych można?

Opublikowano

Wczoraj ładowałem akumulator 6 godzin, a dziś już nawet kontrolki ledwo co świecą. Wygląda to tak jak by coś rozładowywało akumulator. Nie rozumiem tylko, dlaczego wczoraj na naładowanym nawet nie zakręcił.

Proszę o pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak napisał kolega johnny skoro dmuchawa włączyła ci się po wyłączeniu silnika to prawdopodobnie masz uszkodzony rezystor dmuchawy (jeż) i on rozładowuje ci akumulator, częsta usterka w E46 i jest wiele tematów na forum o tym problemie.
Opublikowano

Założyłem akumulator od kolegi, auto pali. Pojechałem do elektryka i stwierdził to samo co Wy - jeż. Mam nadzieje, że po wymianie będzie spokój.

 

 

Sterownik wentylatora dmuchawy(jeż) wymieniony, problem zniknął - auto sprawne.

Dzięki za podpowiedź.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.