Skocz do zawartości

[E34] swap z M50B25 bez Vanos na M52B25 Vanos nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich użytkowników moja bmw pochodzi z 1990 miała oryginalnie silnik M50B25 bez vanosa który skończył swój żywot, wiec zachciało mi się vanosa kupiłem goły M52B25 przerzuciłem miskę oraz osprzęt i podłączony był pod starą wiązkę silnika bez vanosa [w wiązce brakowało trochę przewodów np. do sterowania vanosem stukowców i chyba coś jeszcze] auto kulawo chodziło ale odpalało i jeździło zrobiłem może z 100 km i zakupiłem wiązkę z kompem (czerwona naklejka o nr.0 261 200 413) od e34 M50B25 VANOS bez EWS zostały sprawdzone wszystkie kostki według schematu z autodaty (przepiszczane miernikiem i opisane), podłączyłem wiązkę do auta zakupiłem przepływomierz oraz czujnik wału i wałka, wszystko podłączone prócz sondy lambda i stukowców bo mam na inną kostkę... Po tym zabiegu auto kręci i blokuje się jakby nie w tym momencie zapłon czasem nawet strzeli i ani razu nie odpaliło, jak zakręcę silnik z 3 razy w aucie bije gong non stop i nie idzie go wyłączyć tylko po odłączeniu aku ustaję, dodam jeszcze że nie idzie się połączyc z komputerem diagnostycznym czego jeszcze brakuje mojemu silnikowi żeby odpalił?? Walka trwa już z miesiąc :| ktoś miał podobny problem poi takim swapie na vanosa??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niby skąd masz pewność że tam nie ma ews?Wtryskiwacze wogóle podają paliwo?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Iskra jest na wszystkich cylindrach?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Patrzac na wtyczke z instalacji tej okraglej obok diagnostyki w wiazce jest jeden pin wiecej, czy pod vanos różni się rozmieszczenie pinów w tej wtyczce??? Bo już zgłupiałem :P
Opublikowano
Te silniki różnią się chyba kołem pasowym z którego czyta czujnik wału(takie z ząbkami) może masz założone z silnika bez vanosa wtedy nie odpali
Opublikowano

Cześć.

Ja w oryginale też miałem silnik bez vanosa. Jak go kupowałem to był już silnik zmieniony na taki z vanosem. Niestety wiązkę mam nadal bez vanosa. Z tego co się orientuję to chyba powinieneś się skupić na czujnikach wałka i wału. Konkretów Ci nie podam bo u mnie próbował to mechanik doprowadzić do ładu. Wiem tylko tyle, że u mnie był problem z doborem tych czujników. Właśnie przez któryś z tych czujników samochód nie odpalał. Widzę, że kompa masz Boscha. Czujniki kupiłeś oryginalne boscha do tego silnika? Z tego co mówił mi mechanik to czujniki z siemensa nie będą działały z kompem boscha. Najlepiej mieć też oryginalne czujniki bo na zamiennikach też nie zawsze działa. Sprawdź jeszcze czy ten komp, który masz pasuje do M52, bo tak jak napisałeś, z końcówką 413 jest do M50 i może tutaj też jest jakaś różnica (nie wiem czy M52 czasami nie było na osprzęcie siemensa) - ale tutaj może ktoś inny się wypowie. Jak jesteś ze ślaska to chyba mam u siebie komp z końcówką 413, można by było sprawdzić czy na moim odpali.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.