Skocz do zawartości

E60-Funkcja czuinika inteligentnej baterii!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Czy ktos mial taki problem kiedys z czuinikem inteligentnej baterii.Ogolnie napiecie jest dobre i alternator nie wykazuje bledow.Ale auta nie moge odpalic bo bateria padla :( Teraz moje pyt:

 

Ten czujnik ma powiazanie na tyle z bateria ze jak kupie nowa to dalej mi przez noc rozladuje baterie czy niema nic wspolnego???

 

Z tego co wiem to ten czujnik powoduje ze po wylaczeniu auta nie ktore rzeczy zostaja pod napieciem a nie ktore sa odlanczane ale jaka ma to stycznosc z bateria to nie wiem!!!

 

Moja bateria to bosch ale wytrzymala tylko 2,5roku wiec slabo a teraz chce kupic Exide co o tym myslicie???

 

Pozd

Opublikowano

Exide..? To chyba ta sama liga co 4max... Kup BOSCHa S4 to na kolejne conajmniej 2.5roku będziesz mieć spokój.

 

Co do akumulatorów zakupionych w sklepach to powiem Wam Panowie, że nigdy tyle trzymać co fabryczne to nie będą. Powód? Zważcie jeden i drugi, a waga sama przez siebie przemówi :)

 

4max mogą po roku paść same z siebie, Exide to jedna liga.

Opublikowano

Hej,

Mój aku ma już 6 lat , auto mam od ponad roku i kręci jak szalony.

 

co ile sie wymienia aku?/

 

Poz.

Opublikowano
Exide..? To chyba ta sama liga co 4max... Kup BOSCHa S4 to na kolejne conajmniej 2.5roku będziesz mieć spokój.

 

Co do akumulatorów zakupionych w sklepach to powiem Wam Panowie, że nigdy tyle trzymać co fabryczne to nie będą. Powód? Zważcie jeden i drugi, a waga sama przez siebie przemówi :)

 

4max mogą po roku paść same z siebie, Exide to jedna liga.

 

 

Z wyborem aku to mam problem bo jutro mam otwarte tylko dwa sklepy (mieszkam w uk) a tam sa tylko exide i bosch.Przeczytalem mase postw ze bosch jest badziewny a mechanik polecil mi wlasnie Exide,poprostu kazdy inny tylko nie bosch.Aku musze miec na jutro :|

 

To ja juz nie wiem jakiej firmy bedzie super dobry !!!

 

Panowie a wie ktos jakie powinny byc prawidlowe parametry aku i jak sie zdejmuje to druga kleme czerwona + bo minus jest latwy do odkrecenia a nie wiem jak sie odpina to czerwona oslonke nie oblamujac czegos pod drodze???

Opublikowano
Yuasa to główny dostawca u japońców do wszelakiej maści motocykli , ja to montuje od 4 lat i jeszcze nikt nie narzekał. Jak chcesz to daj numer rej to sprawdzę zaraz cenę.
Opublikowano

cena nie gra roli i tak bedzie w granicach £90---£190,tylko:

 

Bys mogl dostarczyc aku na jutro np o 9-10rano???

 

Bo jak nie to bede musial kupic w ciemno jutro w euro car party to Exide (za bardzo nie jestem przekonany do tego aku)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
cena nie gra roli i tak bedzie w granicach £90---£190,tylko:

 

Bys mogl dostarczyc aku na jutro np o 9-10rano???

 

Bo jak nie to bede musial kupic w ciemno jutro w euro car party to Exide (za bardzo nie jestem przekonany do tego aku)

 

Skoro cena nie gra roli to dlaczego nie kupisz porządnego aku w ASO BMW i odrazu by ci go zarejestrowali.

Opublikowano

Bo jutro jest sunday-closed :(

 

Nie moge czekac na ASO do poniedzialku bo potrzebuje auto na jutro i pojutrze kazdego dnia.Szukam na necie z tymi aku i kazdy kazda marke zachwala.Sam juz nie wiem ile Exide wytrzyma tak naprawde

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a moze ktos wie co to za blad: 4477 ???

 

Błąd inteligentnej klemy minusowej (IBS). Zapewne akumulator masz dobry, tylko klema minusowa jest zepsuta i akumulator zostaje rozładowany i nie odpalisz, spróbuj odpiąć te dwa cienkie kabelki od klemy minusowej i wtedy błąd pozostanie ale będziesz mógł uruchomić silnik, oczywiście musisz też naładować akumulator.

Opublikowano

Tak to wlasnie jest to IBS tylko co ja mam z tym zrobic?

 

Wczoraj odpalilem auto poprzez drugie okolo 5min.Odczytalismy blad ten IBS i dzisiaj mialem zamiarem kupic nowe aku.Przychodze dzis do auta i normalnie odpala wiec ja juz nie wiem oco chodzi z tym aku.Chyba sie wstrzymam dzisiaj i jutro jak nie odpale auta to kupie orginalne z BMW albo to kleme minusowa ale co w niej moze byc nie tak???Teraz badz madry i pisz wiersze ktora z tych dwuch rzeczy jest wadliwa bo nie chce wydawac kasy na cos co jest dobre itd

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak to wlasnie jest to IBS tylko co ja mam z tym zrobic?

 

Wczoraj odpalilem auto poprzez drugie okolo 5min.Odczytalismy blad ten IBS i dzisiaj mialem zamiarem kupic nowe aku.Przychodze dzis do auta i normalnie odpala wiec ja juz nie wiem oco chodzi z tym aku.Chyba sie wstrzymam dzisiaj i jutro jak nie odpale auta to kupie orginalne z BMW albo to kleme minusowa ale co w niej moze byc nie tak???Teraz badz madry i pisz wiersze ktora z tych dwuch rzeczy jest wadliwa bo nie chce wydawac kasy na cos co jest dobre itd

 

Kolego wychodzi na to że masz zepsutą inteligentną klemę minusową i dlatego masz problemy z akumulatorem, jeśli kupisz nowy aku to znowu go rozładuje i problem powróci, musisz kupić nową klemę minusową i chyba adapter do niej koszt w Polsce to ok 600 zł, tu masz kleme z nr. 1 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NC51&mospid=47751&btnr=61_1760&hg=61&fg=10

Opublikowano

nato wychodzi kolego ze masz racje :wink:

Na ebayu patrzylem uzywke kleme to jest za £120 minusowa a plusowa o polowe tansza,ale to chyba jakas przesadna cena wiec musze lepiej poszukac i znalezc nowke sztuke.Na tym rysunku jest pokazany adapter bo calkowicie nie wiem co to jest?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nato wychodzi kolego ze masz racje :wink:

Na ebayu patrzylem uzywke kleme to jest za £120 minusowa a plusowa o polowe tansza,ale to chyba jakas przesadna cena wiec musze lepiej poszukac i znalezc nowke sztuke.Na tym rysunku jest pokazany adapter bo calkowicie nie wiem co to jest?

 

Na allegro mozna kupić za 200 zł a adapter potrzebny jest kiedy kupujesz nową kleme do starszego E60. http://moto.allegro.pl/listing.php/search?string=ibs&category=4141

Opublikowano

okey.dzieki guzior2

 

Niestety z alegro do uk bedzie dlugo szlo bo sa swieta a ja pewnie jak nie jutro to pojutrze bede mial znowu jazde z odpalaniem auta wiec musze kupic albo w serwisie albo ebay.Po angielsku to sie nazywa battery cable.Tylko sie zastanawiam czy ten adapter jest wlasnie w tym kablu czy to odzielna czesc bo juz zglupialem powiem tobie szczeze?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adapter jest oddzielną czescią bo dla nowszych e60 jest nie potrzebny i koszt w PL adaptera to ok. 80 zł ale w serwisie BMW beda wiedzieć wszystko.
Opublikowano

okey,dzieki kolego

 

Zapytam sie jutro w serwisie oczywiscie jak bedzie chciala becia odpalic bo moze ma jakis swiateczny kaprys i chce mi zrobic wolne w pracy jutro :wink: Tak czy inaczej jak mi teraz stanie auto to wezwe diagnoste z kompem i niech dokladnie zlokalizyje oco kaman bo zapomnialem dodac ze pokazywalo jeszcze blad swiec zarowych 3,4.5 ale to chyba ma zwiazek z brakiem produ przez jakis czas :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Świece nie mają związku z tym, tak jak pisałem wcześniej gdybyś nie mógł uruchomić silnika to odepnij te dwa cienkie kabelki które są z klemą minusową i wtedy silnik odpali ale bedzie widoczny błąd.
Opublikowano

To chyba wiem czemu kiedys pojawil mi sie blad "Battery was disconected " to chyba ma stycznows wlasnie z tym kablem IBS o ktorym gadacie.Tak dla zasobu wiedzy to czy ten kabel klemy minusowej mozna wymienic samemu czy to jest skomplikowane :?:

 

 

P.S ( boruc ten kabel w service kosztuje w uk £106 znalazlem na ang,forum).Sprawdz tez regulator/alternator bo byc moze to jest ze soba powiazane)

The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymiana klemy minusowej jest łatwa i można spokojnie samemu to zrobić. Padnięty regulator daje podobne objawy ale u kolegi wyraźnie jest błąd IBS dlatego wina zapewne leży po stronie inteligentnej klemy minusowej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie ktora czesc na obrazku to klema minusowa a ktora to adapter???

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=NC52&mospid=47751&btnr=61_1760&hg=61&fg=10&hl=12&lang=en

 

Dzieki :wink:

 

Adaptera chyba nie ma na obrazku lub jest połączony z klemą.

 

 

 

 

Kto mi wytłumaczy jaka jest rola inteligentnej klemy minusowej ?

 

(Intelligent Battery Sensor) Czujnik ze zintegrowanym układem analizującym wyniki pomiarów rejestruje podstawowe parametry pracy akumulatora, takie jak napięcie, natężenie prądu, temperatura, licznik amperogodzin oraz cykli pracy akumulatora.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.