Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Mam taki problem, podczas mierzenia kompresji na poszczególnych garach mojej 535i wykazało takie ciśnienia:

1-szy gar: 12.5

2: 10,5

3: 10,5

4: 8,5 :cry:

5: 10,2

6: 10,5

 

A teraz pytanie.

Powiedzcie mi czy mieszcze się w normie :? a jeśli nie to czy można już myśleć o generalce :| ???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Robiłeś próbe olejową?To by wyjaśniło gdzie przyczyna głowica czy tłoki i pierścienie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
No właśnie dzisiaj już nie miałem czasu, ale auto stoi rozkręcone na warsztacie. Sprawdzę jutro. Dodam że dzisiaj były regulowane zawory jeszcze przed mierzeniem kompresji i właśnie na tym czwartym cylindrze były strasznie ciasno wyregulowane. Jest jakiś minimalny przedział wartości ciśnienia jakie powinno być na poszczególnych cylindrach ???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przyjeło się że różnica na poszczególnych cylindrach nie powinna być większa niż 0,5 bara.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego silnik zużywa się równomiernie i przeważnie jest tak że nie gra jeden cylinder.W twoim przypadku nie ma się do czego odnieść bo pomiar wyszedł bardzo różny dla cylindrów i silnik swoją młodość pewnie ma już za sobą..Co do pierwszego cylindra to pewnie od niego zaczołeś i pomiar wyszedł największy.Żeby dokonać prawidłowego pomiaru kompresji trzeba wyciągnąć przekaznik pompy paliwa na pracującym silniku tak by silnik wypalił paliwo z listwy i zgasł,bo pomiar na ostatnim cylindzre może wyjść najgorzej ponieważ za każdym obrotem wału wtrysk doleja benzyny do cylindra i wypłuka olej z pomiędzy tłoka i cylindra.Przy pomiarze kompresji przepustnica musi być uchylona przynajmniej do połowy.Zrób prawidłowy pomiar po wyregulowaniu zaworów i probe olejową a wszystko będzie wiadomo.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Zrób tak jak kolega pisał. Generalki się ni robi w silnikach BMW, bo nie da się dobrze już dołu poskładać. Żeby dół przepuszczał to musisz mieć nalatane dużo, widziałem silniki M30 z przebiegiem 500 tyś i luzu na tłokach żadnych o dole nie wspomnę. Te silnika jak tylko mają dobry olej często zmieniany i są bez gazu są wieczne, jedne z najlepszych silników benzynowych w historii motoryzacji. Pewnie będzie to głowica, zrobić zawsze można, a nawet trzeba jak chcesz autem jeździć, koszt nieduży. Jeżeli faktycznie dół będzie kiepski, to lepiej wyremontuj głowicę i wsadź do dobrego dołu, który za kilka stówek kupisz spokojnie. Nie napisałeś czy auto ma gaz. 10 to dobra wartość, natomiast 12-ście to za dużo, zły pomiar.
pozdrawiam Bartek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.