Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam. Jak w temacie. Sonda nie bardzo ma ochote oscylowac czy na wolnych czy to na obrotach. Ogolnie reaguje bo na benzynce pokauzje 0.7 na gaziorze 0.8 na wolnych a jak przygazuje i puszcze ( wtedy silnik odcina palitko ) to spada na 0.3 po czym znow wsazuje 0.7 na wolnych. Gazior mi zalewa to jest pewne a czemu mam tak udupiona benzyne? swiece czarne czyli za duza dawka co pokazuje lambda. Ma ktos pomysl czemu? W ciagu paru dni przyjdzie mi trojnik ktorym sprwadze cisnie na listwie, kompa nie moge podlaczyc bo mechanik w mojej miejscowosci powiedzial ze nic nie ogarnie na kompie w tym aucie. Co moge miernikiem jeszcze sprwadzic zeby wykluczyc ? co moze powodowac taka prace sondy? czujnik temp sprawdze jeszcze ale co jeszcze? Edytowane przez de_never
Opublikowano
sprwdze zaraz jakims dezedorantem czy nie ma nieszczelnosci w dolocie. A to nie powinno byc ze by pokazywala wtedy ubogo? tzn mniej niz 0.5 V? bo jak pokazuje bogato tzn ze go zalewa tzn ze albo za duzo paliwka albo za Malo powietrza. zle kombinuje?
Opublikowano
Jednak nie wyda sprwadzanie lakierem do wlosow. Musze cos innego wymyslic. No ogladalem nie raz te podcisnienia w sumie i nic ciekawego nie zauwazylem. Na biegu jalowym mam 3 bar cisnienia na listwie i ogolnie po dodaniu obrotow tez okolo 3 bar. Wiec rozumiem ze regulator dziala dobrze tak? ma byc 3 bary? a bez podcisniena 3.5? SPrwdzalem Cisnienie bo myslalem ze moze za duzo wali cisnienia na listwe i zalewa ale to nie to. Jakies pomysly jeszcze?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przepływka,czujnik temp płynu,powietrza,lejący(lejące)wtryskiwacze,uszkodzony potencjometr przepustnicy wszystko to ma wpływ na dawke paliwa.Ogólnie to działa tak że jak nie pracuje jakisz czujnik albo wadliwie pracuje to sterownik przyjmuje bogatą dawke paliwa.Moge się mylić ale jeżeli silnik b20 to powinien być tam regulator 3 bary a nie 3,5 bara.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
b25
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Witam. Jak w temacie. Sonda nie bardzo ma ochote oscylowac czy na wolnych czy to na obrotach. Ogolnie reaguje bo na benzynce pokauzje 0.7 na gaziorze 0.8 na wolnych a jak przygazuje i puszcze ( wtedy silnik odcina palitko ) to spada na 0.3 po czym znow wsazuje 0.7 na wolnych. Gazior mi zalewa to jest pewne a czemu mam tak udupiona benzyne? swiece czarne czyli za duza dawka co pokazuje lambda. Ma ktos pomysl czemu? W ciagu paru dni przyjdzie mi trojnik ktorym sprwadze cisnie na listwie, kompa nie moge podlaczyc bo mechanik w mojej miejscowosci powiedzial ze nic nie ogarnie na kompie w tym aucie. Co moge miernikiem jeszcze sprwadzic zeby wykluczyc ? co moze powodowac taka prace sondy? czujnik temp sprawdze jeszcze ale co jeszcze?

 

 

Zmien mechanika bo INPA mozna sprawdzic wszystko w tym aucie.

Nic nie zakłoca pracy sondy bo ona sama w sobie jest czujnikiem dla komputera, byc moze jest uszkodzona grzałka i tak sie dzieje.

Mozesz sprawdzic przekaznik grzałki w skrzynce po prawej stronie, opornosc grzałki sondy, opornosci znajdziesz w sieci

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Opublikowano
Opornosc mierzylem wczoraj. A dzis jeszcze sparawdze ten przekaznik bo mialem wrazenie wlasnie ze sonda nie dostaje napiecia na grzalke. bo to sprawdzalem. Opornosc grzalki byla 180ohm W Vividzie dla mojego silnika podobno ma miec 5-15 ohm wiec mam ubita grzalke? a ubita grzalka nie miala by nieskonczonej opornosci? Nie moge w necie znalezc ile ma miec grzalka. Mam sonde 1V na aucie. W jakich silnikach jest sonda 5V? moze ktos zla sonde u mnie wsadzil? Dzieki za zainteresowanie.
Opublikowano
To tak, udalo mi sie odpalic sonde ale dopieor po dluuugim grzaniu auta i przejazdzce. Sonda zaczyna sie ruszac tak jak powinna i sie swiece oczyszczaja wiec jestem bardzo zadowolony ze chociaz na goracym silniku dawka jest poprawna - jak tylko odlacze przeplywke sonda staje na bogatym - 0.8 wiec mniemam ze przeplywke mam sprawna. Jak i czujniki bo auto jezdzi dobrze. Teraz pytanie. Mierzylem grzalke i napiecie czy dochodzi do niej. Dochodzi napiecie i grzalka ma 14 ohm. Macie pomysl czemu sonda rusza dopiero na mocno rozgrzanym aucie? mialem uruchomiony z 10 min i dopiero po 3 km sonda ruszyla. A powinna przeciez zaraz po rozruchu. Czemu? czujnik temeratury? troche on gleboko siedzi nie mam jak go spradzic miernikiem co on tam pokazuje. Ale prosze o sugestie.
Opublikowano
U mnie też późno sonda zaczyna działać,pewnie dlatego,że jest daleko od kolektora wydechowego.Jak ruszam samochodem to muszę około 2,5-3km przejechać żeby działała,wtedy automat wrzuca mi 4 bieg.Kiedyś gdzieś czytałem,że specjalnie nie jest wrzucany czwarty bieg w automacie,żeby szybciej nagrzać sondę dzięki wyższym obrotom.Ale u mnie ze spalaniem i pracą silnika jest wszystko ok.Np a ALFIE 147 sonda działa już po paru chwilach,ale ona jest przy samym kolektorze.
Opublikowano
No u mojej matuli w a4 tez sonda zaraz o odpaleniu rusza. Wiem ze jest daleko ale od tego jest grzalka w sadzie zeby zaczela szybciej pracowac. Moze niech ktos jeszcze sie wypowie jak szybko u nich sie zalacza sonda.
Opublikowano

U mnie tak samo było na fabrycznej BOSCHA jak i na wymienionej takiej samej BOSCHA z tymi samymi numerami.Też późno zaczyna działać.

Ale np druga sonda w ALFIE co jest za katem odległość jakieś 20cm od pierwszej już się później nagrzewa podobnie jak w BMW a też jest z grzałką.Więc coś musi w tym być,że czym dalej od kolektora to później się nagrzewa,a w BMW to już całkowicie daleko jest-prawie w połowie samochodu.

Opublikowano
Na stronie NGK można przeczytać że sonda nigdy nie pracuje od "sztycha". Oryginalnie przewidziane jest że zaczyna pracować przy odpowiedniej temperaturze (300 stopni o ile dobrze pamiętam) dlatego jest grzałka żeby jak najszybciej osiągnęła tą temperaturę ale nikt nie powiedział że ma to być 10 sekund także jeśli pracuje Wam odpowiednio po kilku chwilach to wydaje mi się to zupełnie normalne. Co do grzałki - "Jeśli oporność przekracza 30 Ω, sonda jest uszkodzona."

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Opublikowano
Opornosc na calkowicie zimnym silniku 5 ohm wiec ok. W sumie dziwnie bo wczoraj mi dzialala na wolnych obrotach a dzisaij oscyluj od 0.8 do 0.65 jak odepne kabel od odmy i zasysa lewe powietrze to sonda pokazuje ubugo jak odpowiednio wloze odme w pokrywe zaworow nie do konca ale nie calkowicie na zewnatrz to sonda oscyluje tak jak powinna. A dziwne bo wczoraj noramlnie latala. Zobaczymy dalej. Dzisiaj sonda zaczela dzialac po jakichs ja wiem 10 minutach jak odpalilem auto na postoju. Jutro jeszcze pokombinuje. Wygladalo to tak ze przez pewien zakres temp dawka byla ok a jak juz sie zagrzal mocniej to dawka byla za duza. Jutro jeszcze popatrze. Dzieki za sugestie. Sonde mam chyba sprawna w takim razie. A jeszcze jedno. Komp jak steruje grzalka do sondy to on ja jakos wylacza/ wlacza jak sie zagrzeje/ostygnie ? czy caly czas ja grzeje?
Opublikowano
Dobra. To tak kolejne dziwne wnioski. Po przejechaniu trasy 20 km sonda oscyluje ale auto dziwnie czasami szarpie i muli jak mu depne. np jechalem bylo ok wlaczylem na gaz pozniej spowrotem na benzyne i tak sie zaczelo taki mul przy pelnym depnieciu po jakims czasie przeszlo. Troche mu przygazowalem. A jak stanelem i gazowalem to 2x mi strzelil w wydech na benzynie. Sonda oscyluje ale jak dodam obrotow to czasami wychodzi poza skale 1v. Juz sam nie wiem.
Opublikowano
no tak z tym ze ladowac 300 zl w cos co mozliwe ze jest sprawne to mi sie nie usmiecha. W a4 na mierniku tez czasami wychodzi poza skale a na kompie pokazuje ladnie 0.2 - 0.8 ale niestety do bmki nie podepne.
Opublikowano

Trochę za dużą kwotę rzuciłeś, to tak na szybko http://moto.allegro.pl/bosch-sonda-lambda-bmw-3-e30-e36-7-e28-5-e34-i1977617446.html

Może też poszukaj kogoś z wiedzą i sprzętem żeby podpiąć pod komputer - ja ostatnio podpinałem bo w E36 wydawało mi się że jest uwalona sonda (okazało się że rzeczywiście jest) i na kompie wszystko ładnie można sprawdzić - w moim wypadku pokazało błąd sondy lambda + jest możliwość normalnie zrobić pomiar napięcia jakie sonda wysyła do komputera i wyszło około 0.5v - kompletnie żadnych zmian przy różnych obrotach. Pisałeś że masz czarne świece (zbyt bogata mieszanka) a kiedy je sprawdzałeś ? chodzi mi o to że takie sprawdzenie świec można zrobić ale trzeba wcześniej rozgrzać silnik do normalnej temperatury pracy i pojeździć chwilę na wysokich obrotach - jeśli sprawdzałeś świece nie robiąc tego np. tylko po chwilowej jeździe to może tutaj wydaje się że mieszanka jest za bogata a w rzeczywistości jest ok tylko przy "normalnej" pracy silnika.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Opublikowano
nie nie co do swiec jest ok. Bo sprwadzalem je na rozgrzanym silniku po przejazdze i widac ze sie oczyszczaly wiec ok. Sonda oscyluje ale nie podoba mi sie jej praca a mianowiscie wolno zmienia swoje napiecie powinna w ciagu 1 sekundy wachac sie z gory an dol a u niej wachniecie czaami twa nawet 3-4 sekund od gornego na dol i spowrotem a i jak raptownie dodam gazu to sonda pokazuje nawet powyzej 1v co jest w sumie dziwne. No i mowie wczoraj 2x mi tak jakby "strzelil" w wydech albo w dolot jak gazowalem i to na benzynie. Nagram chyba jej prace. A co do podpiecia pod kompa to ma problem bo z checia bym nawet zaplacil ale u mnie w miescie nie ma dobrego mechanika co ogarnia temat a jeden co mowia ze jest bardzo dobry jak z nim gadalem powiedzial ze nie zawiele z dziala z kompem w tym aucie i silniku wiec jest lipa z podpieciem wlasnie. Ale na forum jest osoba 100 km ode mnie co ma fejs i moze mi podepnie. Daltego wydziwiam z miernikiem bo nie mam mozliwosci podpiecia auta poki co.
Opublikowano
link ciekawy ale zastanawiam sie czy to komp nie reaguje za wolno na wskazania sondy dlatego jak powoli lata. Ale chyba zamowie sonde. A moglbys sprawdzic jak u Ciebie oscyluje sonda? czy zmienia szybko napiecie? ja mam prosto bo mam pociagniety kabel od sondy do gazu wiec latwo to mierze ale jakby chcial sprawdzc to zobaczy jak szybko zmienia Ci sie z 0.2-0.8 Zreszta zaraz opojde nagram jak sonda pracuje.
Opublikowano
Znawcą nie jestem ale wydaje mi się że komp nie może "zwalniać" sondy - ona wysyła sygnał i tak jak jest pokazane w linku który Ci wkleiłem jak jest stara/uszkodzona to albo nie oscyluje w pełnym zakresie napięć albo ma dłuższy czas reakcji. Co do sprawdzenia to musiałbym znaleźć wyprowadzenie do gazu to raz a dwa znaleźć czas jakoś kiedyś w dzień żeby się pobawić bo nie mam garażu więc jak jest ciemno to nic nie zrobię. Jak mi się uda to zmierzę dla porównania.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Opublikowano
Ale sonda nie jest zaprogramowana zeby pokazywac okreslona wartosc caly czas. Jej sygnal zmienia sie w zwiazku z tym jakie jest spalanie w danym momecie. I to nie chodzi ze komp reguluje sonda tylko komp powoli reguluje mieszanka dlatego sie powoli zmienia sygnal bo komp wolno zmienia mieszanke,
Opublikowano
Napisałeś to tak że mi się mózg zakręcił :) Według mnie nie ma co kombinować, z tego co mówisz raczej jest uszkodzona sonda więc pasuje ją wymienić jeśli dalej będą jakieś problemy to można myśleć nad podmianką komputera czy dalej kombinowaniem ale podstawa to sprawna sonda bo to od jej sygnału bezpośrednio zależy skład mieszanki.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.