Skocz do zawartości

Pomoc z usterką - Błędy świecy żarowej 1 i 2 cylindra


bl120d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wczoraj zacząłem bawić się INPA z moim e87 120d 163km. Zapisałem stare błędy, skasowałem i po chwili sprawdziłem znów. Poniżej podaje aktualne błędy które nie chcą się usunąć :

 

http://img851.imageshack.us/img851/5489/86112570.jpg

 

http://img685.imageshack.us/img685/6344/14121959.jpg

 

Spalone dwie pierwsze świece ? Te od chłodnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dwie pierwsze licząc od chłodnicy. Ale wymienić lepiej wszystkie, koszt jednej świecy to niecałe 100 zł, a robocizna duuużo kosztuje. Jeżeli przebieg na wydruku jest taki jak w rzeczywistości to mają prawo wyzionąć ducha.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dwie pierwsze licząc od chłodnicy. Ale wymienić lepiej wszystkie, koszt jednej świecy to niecałe 100 zł, a robocizna duuużo kosztuje. Jeżeli przebieg na wydruku jest taki jak w rzeczywistości to mają prawo wyzionąć ducha.

 

Miałem podobny problem, dwie świece już niedomagały a przebieg mam jednak trochę mniejszy (173k), także i u ciebie mogły powiedzieć "pa-pa".

Ja żeby nie było problemów z rozruchem w razie czego zdecydowałem się zmienić komplet przed zimą. Koszt 4 sztuk w ASO 330,52 zł brutto, więc tragedii nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Uszkodzony był sterownik świec żarowych. Po wymianie i usunięciu błędów, nie pojawiają się ponownie.

 

Co do świec aktualnie mam wszystkie dobre. Na to wygląda :D Ale gdybym zmieniał to oczywiście wszystkie 4 bo dojście do nich jest naprawdę tragiczne. Ewentualnie w grę sensownie wchodzi wymiana tylko jednej świecy PIERWSZEJ bo nie trzeba raczej wyciągać kolektora ssącego i powinno się ją tak dać wymienić. Gdyby to ona była wadliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest tragicznie, ale trzeba mieć kanał/podnośnik/najazdy.

 

Ściągamy osłonę pod silnikiem - klika śrubek 8mm

Sterownik znajduje się przy lewym kole. Pod wymiennikiem ciepła olej-woda

Ściągamy osłonę przy węzach paliwowych dla lepszego dostępu do sterownika - 2śrubki 10mm

Odkręcamy sterownik dzięki zwinnymi rękom - 2śrubki 10mm

i odpinany dwie kostki od sterownika.

 

Pracy na max 30min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.